טופ 10-המשחקים הגדולים בתולדות הגביע העולמי

itzikon5352106

New member
טופ 10-המשחקים הגדולים בתולדות הגביע העולמי

אז אחרי מצעד השערים היפים ביותר בתולדות הגביע העולמי ומצעד הנבחרות הטובות בתולדות הגביע העולמי קבלו את המצעד השלישי והאחרון שאני מעלה:
המשחקים הגדולים ביותר בתולדות הגביע העולמי.

אני רק אבהיר שכמו בשני המצעדים הראשונים גם פה לא אני ערכתי את המצעד,לקחתי אותו מהאינטרנט אבל אני בטוח שרבים מכם יסכימו עם הדירוג ואם לא אז אתם מוזמנים להגיב ולפתוח דיונים בנושא.

עוד 10 ימים לפתיחת הטורניר,האם יש סיכוי שנראה בטורניר הזה משחקים גדולים לפחות כמו עשרת המשחקים הגדולים שאני עומד להראות לכם?

הלוואי...
 

itzikon5352106

New member
מקום 10-ארגנטינה נגד אנגליה 1998

12 שנה אחרי שדייגו מראדונה כבש את 'שער יד האלוהים' ואח''כ הוסיף עוד שער גדול שנבחר על ידי רבים לשער הכי יפה בתולדות הטורניר מאז ומעולם והדיח את אנגליה מהטורניר נפגשו שתי הנבחרות בשמינית הגמר ב-30.6.98 בסנט אטיין.

פתיחת המשחק הייתה קטלנית,פנדל בדקה ה-6 לארגנטינה,גבריאל בטיסטוטה הבקיע אותו 0-1.חלפו 4 דקות פנדל לאנגליה,אלן שירר הבקיע אותו,1-1.בדקה ה-16 מייקל אואן במבצע אישי גדול קבע 1-2 לאנגליה.דקה אחת בתוך תוספת הזמן חאבייר זנטי השווה,אחרי תרגיל בעיטה חופשית מושלם של ארגנטינה,2-2 במחצית.

שתי דקות בתחילת המחצית הראשונה השופט הדני קים מילטון נילסן קנה את ההצגה של דייגו סימאונה אחרי שדיוויד בקהאם 'ליטף' אותו עם הרגל ובקהאם הורחק.לקראת הסיום סול קמפבל מצא את הרשת,אבל אנגליה שוב קופחה בטענה לעבירה של אלן שיר על השוער קרלוס רואה.המשחק נכנס בהארכה,חוסה צ'אמוט מנע מאלן שירר לנגוח והדף את הכדור בידו ברחבה,נילסן התעלם והמשחק נכנס לפנדלים.

בפנדלים במצב של 3-4 לארגנטינה דיוויד באטי היה חייב להבקיע את הפנדל האחרון עבור אנגליה אבל רואה עצר את הבעיטה שלו,אנגליה מפסידה בפנדלים כמו בטורניר של 1990,ארגנטינה עולה לרבע.


https://www.youtube.com/watch?v=YNnL_mHJ5QU&hd=1

בתמונה מ
: דיוויד בקהאם מורחק ומסיים את הטורניר
 

Faria

New member
אתה אנגלי עם זיכרון סלקטיבי?

על פי התיאור שלך המשחק הזה היה של השופט שקיפח את אנגליה בכל מהלך..
העובדות לא תואמות:
1. בקהאם לא ליטף, הוא בעט בכוונה (גם אם חלש) בסימאונה, היתה הצגה, אבל האדום בהחלט היה מוצדק, ומספיק לראות את התגובות באנגליה עצמה ("ten brave lions one stupid boy" וכו) לדעת שגם שם האשימו את בקהאם ולא את השופט
2. "קופה בטענה לעבירה" בגול של קמפבל.. באמת?! שירר נתן לו מרפק בראש בצורה מאד ברורה, פאול ששווה גם לפחות צהוב (שלא ניתן)
3. אם כבר טעויות שיפוט - הפנדל לאנגליה ב1-1 היה צלילה של אואן בלי שום עבירה.
 
האבסורד הוא

שדווקא הסטופיד בוי תרם הרבה יותר לנבחרת מכל הפאקינג "ברייב ליונס" וזה בא לידי ביטוי 4 שנים אח"כ עם שער שוויון מבעיטה חופשית בבית נגד יוון בשניה האחרונה שהעלה את אנגליה למונדיאל

אמנם אנגליה כשלה אבל התשקורת הבריטית הצליחה לקחת את גביע העולם בעליבות ללא מתחרים
 

GentlePunter

New member
ולגופו של עניין?

אתה רוצה לומר שזה לא היה מעשה מטומטם?

לעניין השיפוט - הפנדל שלא היה על אואן היה התחשבנות על הפנדל שלא היה על סימאונה (תיקו), האדום של בקהאם היה מוצדק, ופסילת השער של קמפבל ואי מתן פנדל לאנגליה על היד הברורה ברחבה היו שתיהן החלטות שיכלו בקלות ללכת לטובת האנגלים.
 

Faria

New member
לא מסכים לגמרי

ראיתי שוב את התקציר, הפנדל על סימאונה לדעתי היה, סימן גלש וגם אם לא התכוון - הוא פגע לו ברגליים ולא הגיע לכדור.
פסילת השער של קמפבל היא החלטה נכונה בצורה מובהקת... אף אחד אולי לא היה מאשים אם השופט אם לא היה רואה את זה, אבל ברגע שהוא ראה כמו שצריך את המרפק של שירר - אין שום ספק שצריך לפסול את השער.
את אי מתן הפנדל באמת שאני לא זוכר, ולא ראיתי גם בתקציר שמצאתי כרגע, אז אאמין לכם (מצד שני, בלי הפנדל שלא היה על אואן - זה לא מגיע להארכה וללא פנדל שהגיע לאנגליה)
 

Faria

New member
לגבי הפנדל על סימאונה

טוב, ראיתי עוד פעמיים את התקציר, מצד אחד בהחלט היה מגע ביוזמתו של סימן (לא מכוון אמנם - אבל זה לא משנה), מצד שני סימאונה בהחלט זרק את עצמו גם שם... גבולי מאד, לדעתי יש, אבל יכלו גם לא לשרוק בלי יותר מדי מחאות... הפנדל על אואן לעומת זאת - שריקה מגוחכת של שופט מגוחך (לא בגלל המשחק הזה, אלא בגלל רבים אחריו)
 
לולא השיפוט המוטה,היינו מנצחים גם בעשרה

היה חייב לאשר השער של קמפבל רק למען הצדק ההיסטורי

לפחות העפנו אותם 4 שנים אחרי עם הפנדל של הילד הטיפש מה שגרר תגובות אינפנטיליות אופייניות של השמן המסומם חראדונה
 

Faria

New member
נו באמת

הבעיה איתך שאני אפילו לא יודע אם אתה רציני ב"למען הצדק ההיסטורי" (למרות שזאת היתה בדיוק המחשבה שלי בזה שלא אישרו את הגול ללמפארד נגד גרמניה לפני 4 שנים)
 

Faria

New member
מרפק לראש זאת לא סיבה?

ואם זה לגמור לפיטר שילטון ונבחרת הבדיחה שלו על הפרצוף - בהחלט בעד לעשות ביד...
 
בהחלט טיפשי

אבל עוד יותר טיפשי לזמן כסחנים במסווה של שחקם כדוגמת דיוויד באטי האלמותי וכמובן שאף מילה מהתשקורת הבריטית
 

itzikon5352106

New member
צפיתי שוב בתקציר

לא היה פנדל לארגנטינה,סימאונה יותר נתקל בסימן מאשר סימן הכשיל אותו
לא היה פנדל לאנגליה,צלילה של אואן
אני לא יודע מה הקהל האנגלי אמר לבקהאם אני חושב שהגיע לו צהוב וזה אולי לא היה ליטוף אבל גם לא היה בעיטת קונג פו
לגבי שירר,אני לא חושב שזה היה מכוון יש שופטים שהיו שורקים ויש כאלה שלא
ומה אתה אומר על הנגיעת יד של צ'מוט? למד ממראדונה....

נחמד שעברו כבר 16 שנה מהיום ההוא ואנחנו עדיין דנים בו כאילו זה יחזיר את הגלגל לאחור....
 

Faria

New member
לגבי שירר

מה זה משנה מכוון או לא? רוב הפאולים לא מכוונים... גם בפנדל על סימאונה, אמנם לא פאול מובהק כמו של שירר, אבל סימן יצא לכדור ופגש ברגל של סימאונה וזה פאול...
לגבי צאמוט, לא ראיתי בתקציר שאני מצאתי ולכן מאמין לך...
 

itzikon5352106

New member
מקום 9-גרמניה נגד איטליה 2006

4.7.06,גרמניה מארחת הטורניר נגד איטליה במשחק חצי הגמר בדורטמונד.4 ביולי זה יום חג בארה''ב,שחוגגת עצמאות,התאריך הזה כל כך משמעותי גם לאיטלקים.

זה היה משחק קצבי שבו שני השוערים מנעו מהכדור להיכנס לרשת.בצד האיטלקי היה זה ג'ינלוג'י בופון,בצד הגרמני יינס להמאן.המשחק נכנס להארכה שבה שני שחקני נבחרת איטליה היו קרובים להבקיע-אלברטו ג'ילרדינו מצא את הקורה, ג'יאנלוקה זאמברוטה מצא את המשקוף.זה היה נראה כאילו המשחק הולך לפנדלים אבל בדקה ה-119 פאביו גרוסו הפך ליקיר האומה האיטלקית כשאנדראה פירלו במסירה נהדרת מצא את המגן הימני שמתוך הרחבה שם את הכדור ברשת.גרמניה בדקה האחרונה שלחה את כל הכלים להשוות,והתקפה מתפרצת של איטליה הסתיימה במסירה של ג'ילרדינו לאלכסנדרו דל פיירו שנכנס בדקה ה-104 ודל פיירו שם את הכדור ברשת,0-2 גדול לאיטליה שעלתה לגמר וניצחה בו את צרפת.

https://www.youtube.com/watch?v=GXBVvg9u8qI&hd=1

בתמונה מ
: פאביו גרוסו בטירוף אחרי כיבוש השער שלו
 

Faria

New member
רק כי חייבים משהו "מודרני"?

אני אוהד את נבחרת איטליה, והמשחק ההוא היה אחד המשמחים בחיי (בלי ספק בטופ 10, או 5 האישי הסובייקטיבי שלי)
אבל באמת זה משחק לטופ 10?

מאז 86, היה אולי רק משחק אחד שראוי לרשימה כזאת (ולא נכלל) שזה רבע גמר מונדיאל 94 של ברזיל-הולנד.
לא המשחק הזה ולא אנגליה-ארגנטינה מ98 ראויים להיות ברשימה הזאת, כשכ"כ הרבה משחקים אדירים מהשנים 54-86 לא נכנסו. נראה ש2 אלה שם רק בגלל שבאמת לא היה משחק באמת ענק במונדיאלים האלה.
 
למעלה