טופ 10-הנבחרות הטובות בתולדות הגביע העולמי

itzikon5352106

New member
טופ 10-הנבחרות הטובות בתולדות הגביע העולמי

12 יום לתחילת הגביע העולמי 2014.אחרי מצעד עשר השערים היפים התולדות הטורניר קבלו את מצעד עשר הנבחרות הטובות בתולדות הגביע העולמי.
 

itzikon5352106

New member
מקום 10-אנגליה 1966

בעוד שנתיים יציינו 50 שנה לזכייה היחידה של נבחרת אנגליה בגביע העולמי.הטורניר נערך אצלם בבית והנבחרת של אלף ראמזי זכתה בגביע במשחק גמר בלתי נשכח בוומבלי הישן כשניצחה בגמר 2-4 את מערב גרמניה עם שלושער של ג'ף הרסט.הקפטן בובי מור הניף את הגביע שקיבל מהמלכה אליזבת השנייה והאנגלים חגגו.השאלה היחידה שנותרה היא מתי אם בכלל אנגליה שוב תניף את הגביע העולמי?
 

Puskas

New member
אנגליה 66? לא מסכים

הם אפילו לא הנבחרת הכי מוכשרת של אנגליה אי פעם, זכו בעיקר כי זה היה בבית.
אני חושב שהונגריה 54 והולנד 74 שלא זכו, הן למשל נבחרות טובות בהרבה.
 

itzikon5352106

New member
מקום 9-אורגוואי 1930

הגביע העולמי הראשון כלל 13 נבחרות ונערך באורגוואי.כמעט ולא היה ספק שאורגוואי תניף את הגביע אחרי שזכתה במדליית זהב באולימפיאדות של 1924 ו-1928.

בגמר היא פגשה את ארגנטינה והביסה אותה 2-4 והייתה לאלופת העולם הראשונה.הסיפור הזוכר מהמשחק היה הויכוח באיזה כדור ישתמשו,כי כל נבחרת שיחקה עם כדור משלה.אנשי פיפ''א החליטו שבמחצית הראשונה ישחקו עם הכדור של ארגנטינה ובשנייה עם של אורגוואי.ארגנטינה הובילה במחצית 1-2 אבל במחצית השנייה הכדור של אורגוואי מצא את דרכו לרשת שלוש פעמים והקפטן חוזה נאסאזי הניף את הגביע.
 

Puskas

New member
בחירה סמלית אני מניח

לא בטוח שהם היו כל כך גדולים.
 

Faria

New member
כנראה שכן ואפילו יותר גבוה בדירוג

מדובר בנבחרת שלקחה גם את האולימפיאדה ב24 ו28 - שני טורנירים שנערכו באירופה. עד המונדיאל הראשון הטורנירים האלה היו אפקטיבית אליפות העולם (עם נבחרות אמיתיות, לא עד גיל...)
 

itzikon5352106

New member
מקום 8-ארגנטינה 1986

דייגו מראדונה הוביל את ארגנטינה לזכייה בטורניר עם שני שערים בלתי נשכחים ברבע הגמר נגד אנגליה.האחד כונה 'יד אלוהים' והשני 4 דקות אח''כ היה סלאלום אדיר שהסתיים ברשת.בחצי הגמר נגד בלגיה מראדונה הוסיף עוד צמד נגד בלגיה,ובגמר ארגנטינה ניצחה את מערב גרמניה 2-3 כשהפעם דייגו לא כובש אבל זוכה להניף את הגביע.מאז ארגנטינה נואשת לזכייה בגביע העולמי.
 

Puskas

New member
נבחרת בינונית מאוד

אם לא מראדונה הם לא עוברים בתים בכלל.
 

itzikon5352106

New member
מקום 7-ספרד 2010

אלופת העולם הנוכחית ואלופת אירופה,הנבחרת שנחשבה בעבר ללוזרית הגדולה היא כיום נחשבת בעיני רבים לנבחרת הטובה בעולם.אחרי הזכייה ביורו 2008,ספרד הגיעה לדרום אפריקה וניצחה בכל שלבי הנוק-אאוט בתוצאה של 0-1 והניפה את הגביע.גם לקראת הטורניר הקרוב היא פייבורטית,השאלה הגדולה היא האם היא תשמור על התואר?
 

שומו

New member
נבחרת מזעזעת

שעמום מוחלט, כדורגל שלילי ונטול מעוף.
 

רז 1978

New member


 

miromiro

New member
לטעמי-ראויה למקום גבוה יותר

שיעמום? מעוף? נבחרת שידעה לנטרל את נקודות החוזקה של מתחרותיה ונתפסת אולי בצדק כמתנשאת,אבל איך שלא נסתכל על זה התוצאות מדברות- יורו-מונדיאל-יורו אם שוב מונדיאל??? לא יהיה ספק מי בעלת הבית.
 

afc2

New member
אלופת העולם היבשה ביותר: 8 שערים ב-7 משחקים

סתם לשם השוואה נבחרות ברזיל במונדיאל 1994 ואנגליה במונדיאל 1966 היו המינימום עד למונדיאל הזה והן כבשו 11 שערים, כאשר האנגלים עשו זאת בפחות משחק.

מאלופת עולם מצפים לכבוש שערים. לך תמצא את הפראייר שיתן לך טורניר שני ברציפות לטייל כל הדרך לגביע בלי לקבל שער חובה מעל 400 דקות...
 

itzikon5352106

New member
מקום 6-הונגריה 1954

לטורניר הגיע נבחרת הונגריה כפייבורטית הברורה לזכייה.במשך ארבע שנים ממאי 1950 ועד משחק הגמר של הטורניר ב-4 ביולי 1954 הונגריה לא הפסידה ב-32 משחקים רצופים.

הנבחרת זכתה לכינוי "נבחרת הפלא" ובאותו טורניר דרסה את כל מה שזז.להונגריה היה את פרנץ פושקש ושאנדור קוצ'יש האגדיים.הונגריה במח' הראשון הביסה 0-9 את דרום קוריאה,קוצ'יש כבש שלושער.בח' השני ניצחון 3-8 על מערב גרמניה,קוצ'יש כבש רביעייה.ברבע הגמר ניצחון גדול 2-4 על ברזיל,צמד לקוצ'יש.בחצי הגמר נגד אורגוואי המשחק נכנס להארכה אחרי 2-2 וקוצי'ש כבש צמד לקראת הסיום והונגריה בגמר נגד מערב גרמניה.

אף אחד לא הימר שמערב גרמניה תניף את הגביע אבל זה קרה.פושקש עלה לשחק אבל לא היה כשיר במאה אחוז אבל כבש אחרי שש דקות. שער של צ'יבור כעבור שתי דקות נוספות, אותת שהעניינים כרגיל. אבל במזג אוויר גשום ("מזג אוויר של פריץ וולטר", בלשון הגרמנים, עקב הצטיינותו בימים גשומים ומגרשים בוציים) ועם נעליים בעלות פקקים המיועדים לבוץ, יוזמה מהפכנית של אדי דאסלר מייסד אדידס, הגרמנים חזרו תוך עשר דקות למשחק עם שערים של האנס מורלוק וראהן.

במחצית השנייה נראו הגרמנים נמרצים יותר - תחקיר של רשת ZDF הגרמנית ב-2004 העלה שלשחקנים הוזרק ויטמין C במחצית, במחט אחת לכולם, מה שמסביר את הופעת הצהבת בין שחקני הנבחרת בחודשים שלאחר מכן. בדקה ה-83 כבש ראהן שוב בצורה סנסציונית. פושקש השווה שלוש דקות לסיום - אבל רק כדי ששערו ייפסל. השופט האנגלי וויליאם לינג אישר את השער, אך קוונו, בנג'מין גריפיתס, פסל אותו באחת מהחלטות השיפוט מעוררות המחלוקת ביותר בהיסטוריה של הכדורגל, בטענה שהובקע מעמדת נבדל. הצילום של השער נעשה מזווית שלא מאפשרת לקבוע דבר, אבל עדי ראייה אובייקטיביים רבים טענו כי השער היה חוקי.

בסיום מערב גרמניה הניפה את הגביע,הונגריה חזרה הביתה מאוכזבת.
 

רז 1978

New member
מכל הנבחרות שלא זכו במונדיאל

זאת הנבחרת הכי גדולה שהייתה לדעתי
 

itzikon5352106

New member
מקום 5-איטליה 1982

את שלב הבתים הראשון איטליה פתחה עם 3 תוצאות תיקו,בשלב הבתים השני שכלל 3 נבחרות היא מצאה עצמה עם ברזיל וארגנטינה.את ארגנטינה היא ניצחה 1-2 ואח''כ נגד ברזיל ניצחה 2-3 במשחק שבו פאולו רוסי כבש שלושער כשהשופט באותו משחק היה אברהם קליין.

בחצי הגמר שוב רוסי כובש,הפעם צמד נגד פולין ואיטליה עולה לגמר נגד מערב גרמניה אחרי ניצחון 0-2 על פולין.בגמר איטליה ניצחה 1-3,הפעם רוסי הסתפק בשער אחד שהוביל אותו ל-6 שערים בכיבוש ולתואר מלך השערים.

זו הייתה הזכייה הראשונה של איטליה בטורניר,השנייה הייתה ב-2006.על ההישג חתום המאמן אנצ'ו בירזוט שהלך לעולמו ב-2010.
 

שומו

New member
איטליה זכתה 4 פעמים במונדיאל

1934 ו-1938 היו 2 הראשונות.
 
למעלה