אוהדים מפורסמים

dongadonga

New member
בלי קשר לסניף של טוברוק שהוא פתח בחיפה,

שרף תמיד מגן על חיפה ומתעקש (גם בעונה שעברה) שהם עדיין יכולים לזכות באליפות.
 

Benedictus2

New member
שלמה שרף

חתום על השינוי המנטלי הגדול שחל במכבי חיפה בעונת 1983/4 - עונת האליפות הראשונה. עם זאת, שלמה גדל בכפר סבא, הוא היה שחקן הפועל כפר סבא ונשאר - ובצדק - אוהד של הקבוצה. באשר למכבי חיפה... אני חושב שיש לו הערכה אינטרסנטית ליעקב שחר ומכאן נובעים דבריו על מכבי חיפה. הלוא אמרת אינטרס, אמרת חברים, אמרת שלמה שרף.
מכל מקום הוא לא "אוהד" של מכבי חיפה. אוהד של מכבי חיפה לא יקרא למכבי תל-אביב "מכבי" ולמכבי חיפה "חיפה" (ושוב אני חוזר שעם כמה שקשה לי עם הדבר הזה, נראה לי שלאוהדי הפועל חיפה עוד יותר קשה: "מכבי" זו מכבי תל-אביב, "הפועל" זו הפועל תל-אביב, "חיפה" זו מכבי חיפה, ומה עם הפועל חיפה? עזים??
 

Abbe Faria

New member
די כבר עם רגשי הנחיתות

אני אוהד מכבי חיפה מגיל 6 בערך (כבר 25 שנה), ומעולם לא היתה לי בעיה לקרוא לגועל נפש "מכבי" ולאימפריה "חיפה"...
 

Cade Foster

New member
השאלה היא למה

כי זה מה שהתקשורת מכרה לך? כי ככה הרגילו אותך בבית?

חייב להבין את התופעה הזאת
 

nyr1994

New member
צריך גם לקחת בחשבון את קבוצת הסל הנפלאה

שהמועדון המפואר במדינה מתפאר בה
קבוצת הספורט המצליחה במדינה ביי פאר שמעבר להיותה קבוצה/מועדון היא קודם כל מוסד(אינסטיטיוט)ידוע ברחבי תבל

לצערי יש יותר מדי בריות בארצנו שאוהדים מכבי סל וקבוצה אחרת ברגל וזו תופעה שכמעט לא קיימת בארץ אחרת בתור חיפני גם אני יכולתי בקלות להיות כזה אבל בחרתי מרצון להיות בצד המובס באותה עשיריה ידועה לשמצה ומלבד לא לקנות צעיף ירוק במפגן גלורי האנטריות מחליא
כשמדברים על כך שאין כאן תרבות ספורט מתכוונים בעיקר לזה נראלי
 

nyr1994

New member
אולי כי ככה זה???

לא יכול לדמיין אוהד ניוקסל או לידס שמקטר השכם והערב באיזה פורום עלום במעמקי הרשת למה מנצ'סטר זה "יונייטד" ואותם לא סופרים או נוריץ' וסטוק לא סיטי לעומת ה-סיטי
יש כ"כ הרבה לא בסדר עם אנשי התקשורת בארץ ותקשורת הספורט בפרט אז להיטפל דווקא לדבר היחיד שבסדר?
 

king for a day1

New member
לקרוא למנצ'סטר יונייטד רק יונייטד...

...זה אחד מהסימפטומים הרבים של המחלה של התקשורת הישראלית.
 

Abbe Faria

New member
כי זה לא משנה

כי בסופו של דבר כל הקיצורים האלה נועדו להפוך את החיים ליותר קלים... כי צריך להיות פרנואיד בטירוף בשביל להתעצבן מזה שמשתמשים בקיצור "מכבי" בשביל היצור המגעיל הזה... הרי אם הכינוי "מכבי" היה קיים לכל קבוצה שהיא מכבי, אז הקיצור הזה פשוט לא היה קיים (כי אז לא היו יודעים למי הכוונה).

וכן, ככה הורגלתי בבית, בגיל 6 כשהלכתי לראשונה למשחק כדורגל זה היה ל"מכבי נגד חיפה"... וזה בבית שבו מאותו גיל בערך גדלתי לאהדת חיפה...
 


 

Benedictus2

New member
רגשי נחיתות

קודם כל, אני חושב שזה מאד משנה. השימוש ב"מכבי" כשמה הבלעדי של הקבוצה מתל-אביב מעיד על רגשות "אתה בחרתנו" של המועדון הזה וזה מה שמרגיז. אני גדלתי בחיפה. מכבי בשבילי הייתה מכבי חיפה והפועל הייתה הפועל חיפה. מבחינתי זה אבסורד לכנות את מכבי חיפה "מכבי" כאשר מדובר במפגש מול קבוצה אחרת מלבד הפועל חיפה ואני חושב שדין כזה צריך לחול גם על הקבוצות התל-אביביות.
מה שמכעיס אותי זה שפוטרים את הדיון הזה באמירה "זה לא חשוב" או "אלה רגשי נחיתות" ולא מתמודדים עם ההיגיון הפשוט שעומד מאחורי הטענות הללו.
הדוגמאות מאנגליה הן לא רלוונטיות. 'יונייטד' או 'סיטי' או 'רוברס' או 'קאונטי' או כל כינוי אחר, הם לא מרכזי ספורט. הפועל ומכבי הם כאלה. אימוץ השם "מכבי" למכבי תל-אביב או "הפועל" להפועל תל-אביב באופן בלעדי יוצר תא הרושם שמדובר בקבוצה היחידה של המרכז הזה ולא היא.

אפשר להבין, גם אם לא לקבל, שאוהדי מכבי והפועל תל-אביב רגילים לכנות את קבוצתם "מכבי" ו"הפועל" ולו רק מפני התפיסה הרואה בתל-אביב מרכז המדינה. קשה מאד לקבל את זה כשזה בא מאמצעי תקשורת ארציים. וכאן נכנסת סוגיית רגשי הנחיתות.
מדוע טענות על קיפוח הפריפריה ועידוד הריכוזיות התרבותית של תל-אביב נתפסים כרגשי נחיתות? ואם כן, מה כל כך רע ברגשות כאלה? מי שמרגיש נחות צריך להיאבק על מעמדו וזכויותיו ולא להתקפל בפני "הפריץ". באנלוגיה שלנו, קבוצות הפועל ומכבי מחוץ לתל-אביב זכאיות להיקרא בשמן המלא ולא לוותר עליו כי "ככה זה וזהו זה" או כי
"זה לא משנה" או כי "זה מעיד על רגשי נחיתות" או כי "באנגליה זה גם כך" (טיעון אווילי, בלשון מאד עדינה) או - יותר גרוע מזה "אנחנו היינו קודם" (אגב, הפועל חיפה נולדה לפני הפועל תל-אביב, אם כבר משתמשים בטיעון הזה, שגם לו יאה התואר הנ"ל.
 

nyr1994

New member
אמנם מרכזי הספורט עדיין חיים ובועטים במלוא ה

עוצמה אבל יש מה נקרא "ספינת דגל" וכך מרכזינו רואים את נציגות ת"א
מרכז ברית יוסף טרומפלדור רואה בנציגת הבירה את ספינת הדגל

לשנות? למה? והטיעון שבאנגליה אין מרכזי ספורט הוא ההזוי ביותר שראיתי זה מכבר
 

nyr1994

New member
הפועל חיפה זה הפועל חיפה

קרובי משפחתי אוהדים שלהם ומעולם לא שמעתי תלונות
הבכיינות בעיר מגיעה בעיקר מהצד הירוק אבל לא מאוהדי חיפה במרכז
למה הם בחרו ירוק לאורך השנים זה די ברור ואין לי שום תלונות
 
שלומי שבת אהד את הפועל יהוד

הייתה כתבה על הפועל יהוד המיתולוגית והוא היה בין האוהדים השרופים

לקהל של הפועל ת"א אפשר להכניס גם את גברי ואורי בנאי, את יגאל ודן שילון, עידו מוסרי

למכבי ת"א: להוסיף את EZ ואת פבלו רוזנברג(אגב, הילדים שלו אוהדים דווקא את הפועל ת"א), למכבי אפשר להוסיף את משינה, הם כתובו עליהם שיר,
 

ziv86

New member
תוספות למכבי נתניה

דובי גל
טל ברמן
מוטי קירשנבאום
שגיא כהן
אילן לייזרוביץ’
משה נוסבאום
צחי בוקששתר
עמיחי שפיגלר
אריק שיבק
עודד קטש
יום טוב סמיה
מריאנו אידלמן
רון שחר
אליעזר לחנה
משה פרימו
 
למעלה