מכבי חיפה בת 100 - פרויקט מיוחד

  • פותח הנושא afc2
  • פורסם בתאריך

GerMan4

New member
לא בדיוק אותו דבר

ב-2003 מכבי סיימה עם ה"ש עדיף ב-2 וגם גברה על חיפה פעמיים כולל 2-3 ענק בחיפה טרם עזיבת יעקובו

ב-2010 פישלתם לעיני בלומפילד ירוק מול יריבה שהמשחק לא עניין אותה
איני חובב אדום במיוחד אבל גמתה חייב להודות שהם היו הכי טובים ועל הדרך ניפצו המיתוס של האחד אפס
 

Benedictus2

New member
הדיון הוא לא על מי היו יותר טובים

או למי מגיע יותר... אם זה היה הארגומנט, שהוא סובייקטיבי עד כאב, אני לפחות סבור שמכבי חיפה הייתה צריכה להיות היום עם 20-25 תארי אליפות...
אתה דיברת על ניקוד, והדגשת את שיטת שתי הנקודות הארכאית... שאם היו פועלים לפיה הרי שקבוצת ה"אתה בחרתנו", המכונה "מכהההההההבי" הייתה צריכה להחזיק בעוד תואר או שניים. לפי הגישה הזו, גם מכבי חיפה הייתה צריכה להחזיק בעוד שני תארים - 2003 ו 2010. וזאת רק מכיוון שהיא צברה יותר נקודות - לשיטתך - מהקבוצות האחרות.
 

GerMan4

New member
זה מכלול

ב-91 היתה לכם נחיתות ביותר מדי פרמטרים כדי לטעון שהגיע לכם

אם מדברים במושגים של צדק היסטורי אז ניתן רק לבכות על פ"ת שנגזלה ממנה אליפות
 

Benedictus2

New member
עזוב

כשמתחילים לדבר על צדק, ובמיוחד על צדק היסטורי, אני לא שם...
כשגיליתי גם עם מי אני מתדיין, על אחת כמה וכמה יצא החשק...

חבל על האנרגיה....
 

GerMan4

New member
כאילו שלא ידעת


 

afc2

New member
תור הזהב של מכבי חיפה: 93/94

בתחילת עונת 92/93 החליטו על החתמת גיורא שפיגל למאמן המועדון. אומנם גיורא לא הצליח יותר מידי בעונתו הראשונה, אך זכה להמשיך לעונה נוספת שברשותו סוללת כוכבים אימתנית.

בנוסף לכך, המועדון נמכר סופית לאיש העסקים יעקב שחר.

בעקבות הזכייה בגביע השתתפה חיפה לראשונה בתולדותיה במפעל אירופאי - גביע אירופה למחזיקות.

אם הגעתו של יענקלה נרכשו:

אלון חזן, רוני לוי, רפי כהן, אלון מזרחי, רומן פץ, איבן גאצקו וסרגיי קאנדאוב.

המועדון פרש כנפיים ושיחק כדורגל מושלם, דורסני, התקפי ואיכותי מאוד באופן שמעולם לא נראה. אם נוסיף לכל החדשים את ברקוביץ' ועטר שהתבגרו והפכו לבעלי הבית של הקבוצה ולשחקנים מעולים נוספים כמו משה גלאם, שי הולצמן, אריק בנאדו ואלון חרזי, החלום הרטוב של אוהדי המועדון קם לתחייה.

המועדון כבש 97 שערים ב-39 משחקים, כבש בכל משחק ובפעם הראשונה והיחידה עד היום בכדורגל הישראלי לא הפסיד אף משחק בליגה.

מנגד, גם למכבי ת"א הייתה קבוצה אדירה באותה שנה (88 נק' לסגנית) ושתיהן התמודדו ראש בראש כל השנה בקרב על אליפות המדינה.

באירופה הגיעו החיפאים עד לשמינית גמר מפעל גביע המחזיקות שם נכנעו בפנדלים לפארמה, אחרי ניצחון אדיר בחוץ על הקבוצה השנייה בטיבה בליגה האיטלקית באותם ימים 0-1 משער של אלון מזרחי.

הרגע הגדול ביותר של העונה היה הניצחון המפורסם של הירוקים 0-5 על מכבי ת"א השנייה.

לאחר אותה עונה עזבו את הקבוצה ראובן עטר ואלון מזרחי ולמרות שהייתה פייבורטית לקחת את התואר בשנה שלאחר מכן, הפסידה הקבוצה את האליפות שני מחזורים לסוף בהפסד ביתי להפועל בית שאן. הקבוצה זכתה בגביע רביעי בתולדותיה בתום אותה עונה.
 

Puskas

New member
איזו עונה! הייתי ב-5-0 הזה בקרייה

חצי ראשון מאחורי השער של אובארוב וראיתי שלושה שערים מקרוב, חצי שני ראיתי עוד שניים מרחוק :)
בעונה הזו הוצגה קבוצת הכדורגל הטובה והשלמה ביותר שאי פעם הייתה בישראל.
זה לא רק עונה בלי הפסדים, זו עונה עם משחק התקפי, שוטף, מרהיב לעין, מלא כישרון ויצירתיות.
אנשים צריכים באמת לזכור שמכבי ת"א היו קבוצה אדירה באותה שנה, שחקנים כמו אובארוב, פולוקארוב, זוהר, דריקס, קלינגר, נימני, שלח ועוד רבים.
אולי אנשים לא כל כך זוכרים (למרות שהייתי בן 8 בעונה הזו אני זוכר טוב) אבל בית"ר וב"ש גם היו חזקות באותה שנה.
בית"ר הייתה האלופה המכהנת והציגה יופי של סגל סביב אוחנה ועם שחקנים מדהימים כמו טרטיאק, חרזי, קושלוק, אסייאג, אלהרר וגרשנאייב.
.בב"ש היו סגרון, חפר, ביטון, רחמים, אביגדור, אלימלך, ויקטור מורוז, חזות.. באמת סגל מעולה ונדמה לי שהם סיימו מקום 4.
 

GerMan4

New member
וידוי

ב-3 של עטר זו היתה הפעם הראשונה בחיי שמחאתי כפיים בגול שמכבי סופגת
משו בסגנון אוהדי ריאל שמחאו אחרי גול של רונלדיניו שפירפר חצי הגנה לבנה בדרך ל-3-0
 

Puskas

New member
היה גול נהדר

יש לי גם את קלטת האליפות הרשמית של העונה הזו וזו חוויה בכל פעם מחדש לשמוע את השדרים :)
 

Benedictus2

New member
כבוד!!!

יוזמה יפה וברוכה. ישר כוח!
ההצלות של המועדון מבחינת ההישגים באו אכן מאז שדרכה כף רגלו של שלמה שרף בקבוצה ב 1983 ותרומתו המנטלית למועדון היא זו שהביאה אתהמהפך הגדול. אבל לא ראוי לשכוח את פועלו של שחקן עבר של המועדון, שהכשיר את הצעירים ששרף לקח איתו את האליפות הראשונה: ג'וני הרדי. ג'וני היה זה שבנה את קבוצת הנוער הנהדרת של המחצית השניה של שנות השבעים שכללה את אבי אבוקרט ואלי כהן, ירון פרסלני וגבי אמסלם, משה סלקטר ורוני רוזנטל, אבי רן (ז"ל) ושנתיים אחר כך גם את ניר קלינגר ועופר מזרחי.
ואם כבר הזכרנו את ג'וני הרדי, חובה לומר כמה מלים (מעבר לסיפור של הזכייה הראשונה בגביע ב 1962) על הקבוצה שג'וני עצמו עלה אליה מקבוצת הנוער המפוארת של שנות החמישים. הקבוצה שכללה, חוץ מג'וני הקטן, הטכני והמהיר, גם את אברהם מנצ'ל שהיה מספר 10 קלאסי, אהרן אמר שהיה קשר ברמה אירופאית עד שנפצע קשה בעבודתו בנמל, את שמילו (דני רום המעולה שהיה צעיר במעט מהדור הזה), את זכריה בן צבי ואת פיצל'ה, את שפירא ואת שלמה לוי שתחת המאמן אלי פוקס שהוגנב ממכבי תל-אביב, הגיעה לרמת כדורגל גבוהה ביותר, שאלמלא קיפוח של השופטים שלא העזו להוציא את האליפות מגוש דן ולאלמלא ההגנה העלובה שלה וחוסר בשוערים בעלי שעור קומה, הייתה מביאה את האליפות כבר אז. אמנם בשנת 1962 הייתה הקבוצה מרוחקת 2 נקודות בלבד מהתואר, אבל זה המקסימום שהצליחה להגיע אליו, לפני שהחלה ההתדרדרות שהובילה לירידה הראשונה לליגה השנייה ב 1965. אחיר החזרה תוך שנה אחת, היו לקבוצה כמה שנים של דשדוש בשולי הצמרת עם שחקנים מוכשרים כמו ישעיהו שוואגר (ז"ל), אהרל'ה גרשגורן, דני רום (שמילו) שנשאר מהדור הקודם ועוד כמה שחקנים לא רעים כמו חדנס, בליטי, בסטוני ועוד. אבל בתחילת שנות השבעים, כשהמועדון לא הצליח לייצר המשכיות והחל לרכוש שחקנים סוג ג' מקבוצות סוג ב', עם מאמנים לא מוצלים במיוחד והנהלה ייקית ששמרה על הגרושים קרוב לחזה, הקבוצה התדרדרה עד שירדה מהליגה - להרגשתנו כאוהדים אז לנצח - בשנת 1977. ארבע שנים לקח לבנות קבוצה חדשה, שהתבססה על הנוער הנהדר שהזכרתי בתחילת הדברים, וב 1981 חזרה לליגה קבוצה אחרת. הרבה יותר איכותית, הרבה יותר בטוחה בעצמה והרבה יותר תחרותית. האיתות הראשון היה בחצי הגמר של 1981, קודם לעלייה, כשהפסדנו לבני יהודה אחרי משחק מצויין. ב 1983, בחצי גמר הגביע שוב, הפסד בפנדלים למכבי תל-אביב אחרי תוצאה של 4:4 בתום 120 דקות, במשחק הטוב ביותר שנראה עד אז על מגרשי הכדורגל, הביא את הפרשנים לומר שמכבי חיפה היא הדבר הבא בכדורגל הישראלי, ולשמחת אלפי האוהדים שסחבו את התסכול משנות השבעים האיומות, הם צדקו ובגדול.

זאת מכבי חיפה שלנו, קבוצה עם גאוות יחידה, עם היסטוריה ארוכה ויפה ועם פריחה מאוחרת מעט, אבל מתוקה מאד.
ולכל אלה שעדיין טוענים, אם בשל גילם ואם בשל בורותם שמכבי חיפה היא "אשדוד עם תארים" או שההיסטוריה של המועדון מתחילה כשיעקב שחר קנה את הקבוצה (להסכירם - 4 תארי אליפות לפני ששחר הגיע, והוא לא היה מגיע אלמלא אותן אליפויות ואלמלא התשתית הראויה והמורשת המפוארת!!) או אלה שסבורים באווילותם שהאוהדים של מכבי חיפה הם "אוהדי הצלחות" שהצטרפו רק אחרי האליפות הגדולה של 1994, ראוי קצת ללמוד היסטוריה של הספורט הישראלי לפני שיוצאים באמירות שכאלו.

תחי מכבי!!!!
 

king for a day1

New member
יש מי שטוען שחיפה היא אשדוד עם תארים?

אני בהחלט תוהה מה הבסיס לטענה הזו. מכבי חיפה היא כמו אשדוד, רק עם תארים, אוהדם, איצטדיון, היסטוריה, כדורגל יפה, ניהול טוב, מתקני אימונים ראויים וגם צבע חולצה אחר. אגב, במקום אשדוד אפשר גם לכתוב שם של כל קבוצה ישראלית אחרת, כי מבכי חיפה עולה בכל הקריטריונים שהזכרתי על כל הקבוצות האחרות בארץ (אולי בתארים יש לה תחרות מצד התל אביביות בזכות ההצלחות שלהם בימים שלפני קום המדינה, וייתכן שלבית"ר יש יותר אוהדים - אבל מדובר במועדון שהכי ראוי לכינוי מועדון בארץ).

אם אינני טועה, גם כשמכבי חיפה הייתה בליגה השניה אי שם לפני 25 שנה היא הביאה יותר מ-5000 צופים בממוצע למשחק (אם מישהו יודע איפה אפשר לאמת את הנתון הזה, אשמח). האמנם הקבוצות שאותן אוהדים הטוענים להיותם של אוהדי חיפה "אוהדי הצלחות" יכולים להתחרות עם הנתון הזה?
 

Benedictus2

New member
יש גם כאלה

בעיקר בתקשורת הספורט התל-אביבית, שמתקשים להכיר בכך שיש עוד קבוצת כדורגל בארץ מלבד מכבי תל-אביב (ואם מדובר באזור חיוג גלי צה"ל - גם הפועל תל-אביב). למבט של אנשים כאלה במועדון כמו מכבי חיפה יש סיבה מאד פרוזאית... חלק מהם לא עושה מאמץ לחצות את מחלף פולג צפונה, אלא אם זה לצורך שהות באיזה חדר גלילי מרופט שהופך להיות למפלט רומנטי לסוף שבוע, שלאחריו חוזרים לעמוד בפקקים (אוי כמה שזה מגיע להם...) דרומה.
תל-אביב היא מרכז ההוויה הישראלית. אין ספק שכך הם פני הדברים בנוף התרבותי - לטוב או למוטב. אין להלין על כך שכן ברוב המדינות בסדר גודל של ישראל, זו המציאות. ההבדל הוא בכך, שברוב המדינות האלה - תרבות הספורט חוצה את גבולות המטרופולין. ברוב המדינות האלה תארים, אוהדים, מסורת, אווירה, מצויים גם (ובמדינות מסוימות בעיקר) בפריפריה. בארצנו הקטנטונת, שבה מרחק נסיע - לצימר או סתם למשחק חוץ בקרית אליעזר - הוא כמו מפרברי עיר למרכזה באירופה, מתקשים אנשי הספורט שלנו להפנים את העובדה שיש עוד אנשים, עוד מועדונים ועוד אוהדים. יש קהל, יש אווירה, יש מסורת ויש הצלחות. לצערי, זה לא מגיע הרבה יותר מחיפה אבל גם באר-שבע ראתה אליפות שנתיים, גם בית"ר ירושלים (עוד פריפריה בשביל התל-אביבים) ראתה כמה אליפויות יפות, ואפילו קרית שמונה זכתה ללמד את התל-אביבים שיש מקום כזה שקיים גם אם לא נופלים עליו טילים.
כראיה לכך אפשר להביא את המאבק הסיזיפי שאני מנהל נגד השימוש שעושה התקשורת התל-אביבית בשמות מרכזי הספורט כשמות בלעדיים של הקבוצות התל-אביביות. העובדה שהם אינם מסוגלים להבין מדוע "מכבי" כשם למכבי תל-אביב או "הפועל" כשם להפועל תל-אביב, כשלא מדובר במשחק ביניהם, הוא מנוגד ללוגיקה, והתשובות שאני מקבל - ואני מכוון רק לאינטליגנטיות שביניהן - הן: כולם יודעים ש"מכבי" זו מכבי תל-אביב. אני למשל לא יודע ש"מכבי" היא מכבי תל-אביב. אני גדלתי בחיפה ובשבילי "מכבי" היא מכבי חיפה, ואני חושב שגם בשביל אוהד של מכבי פתח-תקוה, "מכבי" היא מכבי שלו, זו של האחים לוזון ולא של שימון מזרחי.
חוסר הנכונות להבין את הכשל הלוגי החריף בתשובה של אותם תל-אביביים הוא ביטוי מובהק לטענות שלי בדבר האדנות שהם מגלים כלפי כל מועדוני הספורט בארץ בכלל, וכלפי מכבי חיפה בפרט.
האמירה המיידית של "רגשי נחיתות" קופצת כאילו הם המציאו את הביטוי, וכאילו שהם מבינים את המשמעויות שלו. ובכן, רובם לא מבינים שביקורת כלפי אדנות לא מוצדקת הוא לא רגש נחיתות אלא תביעה לצדק. ומה כשכתבת בסוף דבריך הוא האמת לאמיתה שאתם מסרבת תקשורת הספורט להשלים: מכבי חיפה היא מועדון הכדורגל החשוב, המאורגן, האיכותי, המבוסס והמקצועי ביותר בישראל. הוא המועדון עם מספר אוהדים רב ביותר, והוא היה כזה גם בתקופות שבהן "מכבי" בכלל לא ידעה שהיא כזאת (כלומר גם בשנות החושך של 1977-1981) מה שהופך את הטענות שמוצגות לעתים קרובות למגוחכות, במיוחד כשהן נשמעות ממקישי מקלדת בשכר שאליהן מופנות טענותיי.
 

na vh

New member
איך זה קשור ללוגיקה?

אתה יכול להצרין ולהראות לי איפה ה"כשל הלוגי החריף"?

או שאתה לא באמת מבין מה הפירוש של המושגים שאתה פולט בין קשקוש אחד למשנהו?
 

Benedictus2

New member
הנה עוד קשקוש

במיוחד לאור תגובתך המנומסת והמנומקת:

"מכבי" נגד מכבי חיפה זה כשל לוגי.... אם אתה חושב שלא, אתה כנראה צודק. ובכל זאת הייתי מנסח את הדברים בלי להשתמש בלשון רחוב בהמית גם אם אתה ושב שאני "פולט שטויות".
 

na vh

New member
"מכבי נגד מכבי חיפה"

זה אפילו לא פסוק חיווי. איך זה יכול להיות כשל לוגי?

הגדרה של שקילות טאוטולוגית כוללת לפחות שני פסוקי חיווי, ולכן גם כשל לוגי חייב לכלול לפחות שני פסוקים כאלו.
באותה מידה אתה יכול לטעון ש"מכבי נגד מכבי חיפה" זה המשפט היסודי של האלגברה.

ושוב אני שואל- אתה בכלל מבין את משמעות המושגים שאתה מדבר עליהם?
 

Benedictus2

New member
יופי!!

אתה לוקח את זה למחוזות שאין לי כל כוונה להיכנס אליהן בלי קשר לשאלה המנומסת שלך, אם אני מבין או לא מבין את המושגים.
לוגיקה אצלי במשמעות העממית של הביטוי - הגיון (על אף שלמילה לוגוס ביוונית יש עשרות אם לא מאות מופעים ומשמעויות).
משפט שאומר שדר כדורגל או כדורסל, פרשן או עיתונאי ספורט: "מכבי תוקפת כעת את השער של מכבי חיפה" בעיני הוא לא הגיוני, וכשכתבתי כשל לוגי התכוונתי בדיוק לזה. אין שום דבר הגיוני במשפט כזה, והאמן לי שגם קהל השדרנים - רובו לפחות - לא היה יורד לסוף דעתך הטאוטולוגית ומשוכנע שהשם "מכבי" שמור אך ורק למכבי תל-אביב.
אתה יודע שעל זה אני מקונן, אבל נוח לך לקחת את זה לגיחוך ולעלבון אישי.
אחת הבעיות הגדולות של הרשת היא שאנשים רואים בה כר פורה להתעמת ולהתעמר באנשים שהם אינם מכירים ולפגוע בהם אישית. זה קל ונוח, הרי אנחנו לא מכירים ולא נפגשנו ואני גם מקווה שלא ניפגש במציאות הפיזית.
עם פסוקי חיווי או בלי פסוקי חווי, גדולתו של אדם היא בנימוסיו ובכבודו ובזה, ידידי ה"מכבי", אתה כשלת ולפיכך לא ראוי שאני, שנמנע ככל האפשר מלהתעמת אישית עם גולשים, אתאמץ כמוך ואחפש מתחת לאדמה ועל צמרות העצים את הכשלים הלוגיים בדבריך ואת חוסר השקילות הטאוטולגית במשפטי האיווי שלך.
העובדה שאתה נזקק לקשקשת פסאודו-אינטלקטואלית שכזו בפורום כדורגל, היא תעודת עניות ולא משהו להתגאות בו, ומעידה באופן מובהק - אם אכן אתה אוהד את מכבי תל-אביב בכדורגל - על היהירות והאדנות שהמועדון הזה מזוהה אתו.
 

itzikon5352106

New member
המועדון הכי אירופאי בישראל

ההתנהלות שם היא ממש אירופה,אנחנו רואים מה קורה בבית''ר י-ם והפועל ת''א שבשנים האחרונות הבעלי בית שם מתחלפים והעסק מתנהל כמו שכונה ורק בשנה האחרונה מכבי ת''א הצליחה לחזור לעצמה ומתנהלת כמו מועדון אירופאי אבל כל המהלך הזה שקרה עם טל בן חיים ליעקב שחר זה לא היה קורה.

לא דיברת על שנות ה-2000 של מכבי חיפה בהן היא הגיעה לליגת האלופות פעמיים ועשתה 2 ניצחונות גדולים על מנצ'סטר יוניטד ועל אולימפיאקוס.

חיפה-יוניטד:
http://www.youtube.com/watch?v=fMYWLpzn-ro

חיפה-אולימפיאקוס:
http://www.youtube.com/watch?v=jJ4BZB1q1hA
 

na vh

New member
מה קרה עם טל בן חיים?

זו תולדה של כלכלת שוק, שמתקיימת בכלל אירופה, כמו גם בישראל.

אפשר להתווכח עם המחיר צודק או לא, אבל מה לא בסדר במהלך עצמו?


ליעקב שחר זה לא היה קורה? אתה רציני?
כמה מיליונים נזרקו בחיפה על שחקנים לא מתאימים, ללא טיפת סקאוטינג (מקצועי לפחות) רק ככה "בשלוף" מהשנה האחרונה: דמאו, עזריאל, דגני...

במכבי ת"א, בשנתיים האחרונות לפחות, לא עושים "שלופים" כאלה.

ובכלל, בלי להיכנס לניתוח יותר מעמיק, כי פשוט אין לי זמן או חשק לזה, של כל הדברים המגוחכים שנעשים בחיפה בשנים האחרונות, לא יודע איך קבוצה שחתומה על אחת הפרשיות הכי מגוחכות של הכדורגל הישראלי יכולה להיקרא בכלל "אירופאית"
ניהול שלא מסוגל לעקוב אחרי מספר הכרטיסים הצהובים של שחקניו, ועוד לאחר שקיבל על כך התראה, הוא ניהול בסה"כ במעט, באמת רק במעט, מעל מה שהולך בבית"ר.
 
למעלה