נדב שלום

cscan

New member
נדב שלום

ברצוני לדעת, מהי דעתך במגמה שמתרחשת בשנים האחרונות בכדורגל האירופי?
הכוונה שלי היא להשתלטות של טייקונים שמגיעים ממדינות עשירות, קונים קבוצות כדורגל באנגליה או ספרד (שם המגמה בולטת בעיקר) ולוקחים קבוצות בינוניות,
בונים להן אצטדיונים מפוארים- אך אפורים ומנוכרים, מביאים שחקנים יקרי ערך (מחירי השחקנים המוגזמים היא בעיה בפני עצמה) שכל קשר בינם לבין הליגה המקומית וסגנון הכדורגל המקומי הינו מקרי בהחלט, ולבסוף קבוצות אלה לאט לאט משתלטות על הכדורגל האירופי. ניתן לראות אותן לאט לאט מגיעות לשלבים מתקדמים בליגת האלופות, מתחרות על אליפות בליגה המקומית ובעצם דוחקות אחורה קבוצות יותר מסורתיות. יוצא אפוא, שקבוצות בינוניות קונות תארים, במקום לגדל שחקנים מקומיים.
כך לדוגמא, צ'לסי, מנ. סיטי, לאחרונה מלאגה, פ.ס.ז' ועוד. עוד תופעה שרואים כתוצאה מכך, היא הכנסה של הרבה שחקנים זרים לקבוצות כמו מנ. יונייטד, ליברפול וארסנל, דבר שגורם לאט לאט לאיבוד הזהות של הקבוצות הללו. (איזו קבוצת צמרת באנגליה משחקת בסגנון אנגלי קלאסי בכלל?)
אני יכול להעיד על עצמי שהמגמות הללו הרחיקו אותי מאוד מהכדורגל האירופי (טוב, גם קצת כי יקר מדי לראות כדורגל אנגלי בטלויזיה), בליגת האלופות אני בקושי צופה.
אם כן, ברצוני לדעת מהי דעתך על המגמה הזו? האם אתה תומך שלה? רואה אותה נגמרת מתישהו? (בקיצור, האם אתה מפלל כמוני לנפילה כלכלית ומקצועית של מועדונים שמתנהגים בחזירות כלכלית ומפרים את הפייר פליי הכלכלי?)
רק לציין שאתה באמת פרשן מעולה, יחד עם מלר. אפשר ללמוד ממך ומלר הרבה, כאחד שגדל עליכם בשנות ה-90, אני יכול להגיד שספגתי הרבה ידע מהשידורים שלכם.
 
קודם כל תודה

בקצרה, מדובר בחוקי השוק וחוקי הכלכלה ואין אפשרות מעשית למנוע את התהליכים הללו אלא רק לנסות להגביל אותם במעטץ ואני לא בטוח שפלאטיני ויתר האנשים יצליחו בכך
 

cscan

New member
נדב, תודה על התשובה

מובן שמדובר בכוחות השוק, אבל כולי תקווה שיותר ויותר אוהדים ואנשי כדורגל באירופה יצאו נגד המגמה הזו ככל שיעבור הזמן, ויבינו כמה נזק היא עושה לכדורגל המקומי בכל מדינה.
 

GerMan4

New member
רק תחשוב על זה

שללא ההשקעה של אותם טייקונים היית רואה אלופה אחת עשור שלם
 
זו נקודה חשובה

עם כל הבעייתיות שיש ברכישות המועדונים, יש גם נקודות חיוביות: הם מזעזעים את המבנה הקבוע של הכדורגל, הם מקדמים קבוצות לגבהים שאחרת ספק גדול אם היו רואות. אנחנו רואים למשל מועדונים שעושים עבודה טובה וראויה כמו ולנסיה וטוטנהאם, בלי תמיכה של בוס פזרן כספים, אבל הם תמיד נשארים מאחורי אחרים. מצד שני, כמובן, העבודה הטובה שלהן נפגעת גם בגלל מועדונים כמו מלאגה או סיטי שבהינף פנקס צ'קים השאירו אותן מאחור. זה בכלל לא סיפור חד משמעי.
 

GerMan4

New member
ככה לפחות יש להן סיכוי לחלום

שיקנה אותן אייל הון קב' כמו ניוקאסל או ספרס תוכלנה לקרוא תיגר
אחרת אין מצב
 
למעלה