נדב יעקבי מתארח בפורום!

נדב יעקבי מתארח בפורום!

הסופר קלאסיקו בפתח, ואין זמן טוב מזה לארח בפורום את נדב יעקבי, פרשן הכדורגל המוביל של ערוץ הספורט!
נדב יעקבי הוא עיתונאי בעל נסיון רב, שדרן ופרשן כדורגל בערוץ הספורט משנת 1990.
בין היתר נדב כותב ב"ידיעות אחרונות" ובמגזינים "בלייזר" ו"סיגאר" ומשדר ברדיו מהות החיים.
נדב יתארח בפורום ביום רביעי 3/10 משעה 17:00 ויענה על שאלות הגולשים בנושא הסופר קלאסיקו ושאלות אחרות שתרצו לשאול אותו

אתם מוזמנים לשאול את נדב שאלות כתגובה להודעה זו.

סופר קלאסיקו

הקבוצות הטובות בעולם במפגש ענקים – שידור ישיר באיכות HD!
ספורט 5HD מזמין אתכם למשחק בין הקבוצות הטובות בעולם למפגש ענקים, ברצלונה מול ריאל מדריד, משחק כזה רואים רק באיכות שידור HD לחווית צפייה מושלמת!

להצטרפות חייגו יס *2080 הוט *6900
 

yairal7

New member
כסף ועניינים אחרים

ברור לי שלהיכנס לכיס יכול להיות די חצוף, ולא בטוח שיהיה לך כזה נח.
לכן אתה כמובן (כמו בעצם לכל שאלה פה) רשאי לא לענות, או לענות חלקית.

כמו רבים בגילאי העשרים+ גם אני חושב על לעבוד בתקשורת הספורט וכמו כל אחד שרואה אתכם על מסך אולפן ליגת האלופות תוהה כמה מיליונים אתם עושים מזה.
אז קודם כל יהיה נחמד אם תספר איך אתה אישית התחלת את העבודה בערוץ הספורט איתו אתה הכי מזוהה ואיך כיום רב החבר'ה החדשים מגיעים לערוץ.
כמה מהם נגיד עושים כמו את הדרך כמו עמיחי בהתחלה מאחורי הקלעים ואז למסך וכמה מתחילים ישירות מהתפקידים הנקרא להם מרגשים יותר.

לא קשה לשים לב שאתה עובד במספר עבודות במקומות שונים, ברור גם (בלי להעליב כמובן זו פשוט האמת בשורה התחתונה) שהעבודה היא לא מאד קשה ונעשית ממקום של אהבה לספורט וכדורגל.
אבל האם אתה עושה את זה משיקולים פיננסים הכרחיים? כלומר אם לדוגמא הייתה לך רק את המשרה בידיעות אחרונות או בלייזר היית יכול להסתדר כלכלית או שהמשכורות כאלה עלובות שהיית חייב עבודה נוספת גם אם לא בתחום התקשורת?

בערוץ הספורט כולם מרוויחים חודשית או שיש פרשים ושדרים שמקבלים פר משחק.
אם מקבלים פר משחק כמה בערך מקבלים למשחק?

איך ומי קובע מי מבניכם ישב באולפן ליגת האלופות ומי ישדר אילו משחקים?
לדוגמא שגיא כהן די הודח מהאולפן בשנים האחרונות אבל הרבה פעמים זוכה לשדר מהאטצדיון בשלבי הנוק אאוט מה שאתה ואבי לא זוכים לו.
אתה מבקש לפעמים לשדר משחק מסוים בספרד או איטליה נגיד או נותנים מה שנותנים וזהו?

היית מעוניין לפרשן את נבחרת ישראל לדוגמא?
זה אולי במבט ראשון לא כזה משנה ואני בטוח שאתה צופה במשחקים בבית. אבל בעצם לפרשן במהלך המשחק יש הרבה השפעה מה תהיה דעת הקהל על הנברחת אחרי המשחק.

ולסיכום היה מעניין לשמוע ממך על הכימיה הבין אישית בערוץ הספורט או צ'רלטון שעבדת שם בזמן היורו.
יש באמת יחסים טובים או שזה פשוט יכולות טלוויזיות מאד טובות (שזה בעצם יותר חשוב לצופים). נדמה שהיחסים במקום עבודה בו לאנשים יש מכנה משותף מאד חזק יהיו טובים יותר מאשר חברת תרופות, הייטק או דואר שם האנשים רק באים לעשות את העבודה שכנראה אינה נמנית באחד התחביבים שלהם ולכן אין זה להם מכנה משותף.
אם השאלה לא מובנית אז בפרקטיקה האם מירי ואלי כאלה חברים טובים?
ברור לגביך ולגבי מלר אבל האם אתה ומודי נניח מדברים מחוץ לעבודה? נשארים לאיזה דרינק אחרי השידור או השיחות מסתכמות באולפן?
קופמן ורסקה מריצים כאלה דאחקות גם במסדרונות? עכשיו נראה לי שהנקודה ברורה יותר...


גם אם תענה רק חלקית אני אודה לך מאד.
 

afc2

New member
האם אתה רואה אור בקצה המנהרה.?

יש אומרים שהכדורגל הישראלי לא זז לשום מקום, אני חושב שהוא הולך כמעט תמיד אחורה.

אני מעלה כאן שתי טענות, אני קושר ביניהן, אשמח אם תתייחס לשתיהן..

ברמת הקבוצות הישראליות - אחרי שזכינו ל"מתנה" של פלטיני עם הגרלות קלות בדרך לליגת האלופות, אנחנו ממשיכים לעשות שנה אחר שנה במכנסיים. אבל זה עוד הרע במיעוטו.

הדבר המכפיש באמת הוא הדרדרות הנבחרת. הייתי במשחק מול רוסיה ופשוט לא האמנתי. במשך 3 קמפיינים (ושני משחקים רשמיים של אלי) נבחרת ישראל מפקירה את החלק האחורי של המשחק.
המלצתי כאן אתמול בפורום לעשות קופי-פייסט להגנה ולקישור של מ.ס. אשדוד לנבחרת ישראל. אני עדיין מחזיק בדעתי.
 

יובל 272

New member
אל קלאסיקו ולא סופר קלאסיקו

שלום נדב.

מדוע ספורט 5,הערוץ בו אתה עובד, ממשיך במסורת הקבועה שנים על גבי שנים לקרוא למשחק הענקיות בין ברצלונה לריאל מדריד הסופר קלאסיקו כאשר ברור לכולכם שם בפאנל,שיש לקרוא למשחק הזה האל קלאסיקו? סופר קלאסיקו זה כינוי למשחק גדול בארגנטינה ולא נראה לי שברצלונה או מדריד משחקות בליגה הארגנטינאית..

זה כ''כ צורם בכל פעם מחדש לשמוע את מודי ויתר הפאנל באולפן מכנים את המשחק סופר קלאסיקו בידיעה ברורה שהם טועים,וחמור מכך מטעים,בכל פעם מחדש...אני בטוח שאתה אישית יודע שלמשחק הזה קוראים אל קלאסיקו ולא סופר קלאסיקו,אז למה לא להעמיד את הדברים על דיוקם פעם אחת ולתמיד, ולהפסיק את הפארסה המגוחכת הזו ?
 

shayV2301

New member
תנסה להבין לבד

סופר קלאסיקו זה שם נכון יותר מבחינה שיווקית
 

gstq1

New member
מעניין אם היו קוראים לילד בשמו(אל(ה- קלאסיקו)

זה היה משנה משו מבחינת עניין
לדעתי גג חצי ילדון
א-קיצער חלאס להמציא את הגלגל מחדש כל פעם
 

itzikon5352106

New member
שלום נדב-שאלה לגבי הליגה הספרדית

זה כבר מס' שנים שהליגה הספרדית מחולקת ל-2,ברצלונה וריאל מדריד בליגה אחת מעל כולם ו-18 קבוצות בליגה משלהן.מוטל'ה שפיגלר אמר בזמנו שיש נתניה ועוד 15 תרשה לי לומר שבספרד יש 'ברצלונה,ריאל מדריד ועוד 18'.

פעם היו קבוצות כגון לה קורוניה,ולנסיה,אתלטיקו מדריד וסביליה שנתנו פייט בצמרת אבל בשנים האחרונות אין אף קבוצה שמדגדגת לא את בארסה ולא את ריאל.מתי לדעתך אם בכלל נראה בספרד קבוצה זוכה באליפות,קבוצה שהיא לא ברצלונה ולא ריאל מדריד?
 

Cade Foster

New member
אהלן נדב

סוגיה מאוד כאובה לפחות אצלי היא המצב של תקשורת הספורט בישראל.
זה לא סוד שישנם אנשים במדיה שעושים קריירה מהדלפות של שחקנים מתוך חדרי ההלבשה (שחקנים בקבוצה אומרים), מחממים (רק התערבות של שחקן X מנעה עימות פיזי בין A ל-B), מתבטאים באופן ובסגנון שמעליב הן אותם והן את הצופה (אני יודע שאתה כקולגה לא תנקוב בשמות ולכן לא אקשה עליך, אבל אני חושב שאתה יודע על איזו תוכנית בערוץ הספורט או על איזו תוכנית רדיו אני מדבר) ויחד עם זאת זה לא סוד שזו המדיה שמוכרת הכי הרבה ומביאה הכי הרבה רייטינג.

עכשיו השאלות שלי הן:
1. מה דעתך על התרבות הזו? האם יש מקום להכניס עוד קצת קלאסה כמו אולפן ליגת האלופות (המצוין, שאפו לכם) כדי לדחוק הצידה את הצהוב, או פשוט לתת לאנשים לשמוע/לקרוא את מה שמביא הכי הרבה רייטינג? האם יש סיכוי שבאמת ישתנה משהו בנושא הזה?
2. האם ידוע לך על סגנון דומה של עיתונות ספורט במדינות אחרות, או שזו תופעה שייחודית רק לנו?
3. האם זה אומר משהו עלינו? על הרמה שלנו כצרכנים? על הרמה שלנו כמדינה?
4. אתה חושב שלרמה העיתונאית הזאת יש קשר ישיר (או עקיף) למצב העגום של הכדורגל בישראל?

ועוד שאלה לא קשורה:
מה המדיניות לגבי שידורי הליגה האיטלקית? אתם חולקים את זכויות השידור יחד עם צ'רלטון - מה החוקיות? למי שייך המשחק המרכזי? או שזה הולך באופן שונה בכל מחזור?

תודה רבה וחג שמח.
 

Benedictus2

New member
מצטרף בחום לכל השאלות

באמת חשוב לשמוע את דעתו של עיתונאי שמבין את המקצוע, שמכין שיעורים לפני שהוא מדליק את המיקרופון ושנותן כבוד לפרנסה שלו.
כמי שמלווה, בעוונותיו, פרחי עיתונאים היוצאים אל שוק העבודה, אני נמלא חלחלה מהאופן שבו הם מוצאים לבסוף את הפירורים לפרנסה. מאחר שאינני רוצה להלבין את פני ה"קולגות" של נדב, אומר רק שאני מתקשה למצוא עיתונאי ספורט אינטליגנטים ורהוטים ומה שיותר חמור, אני מתקשה למצוא עיתונאים 'נקיים'. יש אחד, לא אזכיר את שמו כאמור, שמסקר את מכבי חיפה (כבר רעה חולה להצמיד עיתונאים לקבוצה). האיש חגג לפני כשנתיים בר-מצווה לבנו, אליה הוזמנו שחקנים מהקבוצה, חברי הנהלה וצוות מקצועי... אחר כך, "מסקר" אותו "עיתונאי" את הקבוצה ששחקניה בילו במסיבה שלו והביאו לבנו בר המצווה מתנות... איך אפשר לצפות מ'עיתונאי' שכזה לבצע את מקצועו?? רוב עיתונאי הספורט שכחו מזמן את המשמעות של המלה "ביקורת" והם עסוקים בעיקר בפילוס דרכם לחדר ההלבשה...
זאת ועוד! שתי תכניות ספורט יומיות משודרות במקביל בערוצי רדיו מסחריים. בשתיהן מתקיימת התופעה הנזכרת, אלא שהיא עולה לדרגות של בהמיות של ממש: יש שם אנשים שזוכים לקיתונות של בוז, קללות ונאצות שאפילו שפת רחוב לא תכיר אותן, ולעמותם יש כמה שהם ה"מאמי" של התכנית. הם מתראיינים קבוע, לא מופרעים בשיחה ומתקבל הרושם שדעתם היא הרבה יותר מ"תורה מסיני".
אל אלה אפשר לצרף את אתרי הספורט ואת העיתונות הכתובה... קשה לי מאד להצביע על עיתונאי חף מאינטרס, שאינו נותן הנחות ל"מקורבים", שאינו מזמין אף שחקן לבר מצווה של בנו, ולא משלם דמי לא יחרץ למי שנותן לו מידע מחדר ההלבשה אותו הוא מתרגם ל:"בסביבת השחקן אומרים", או "מקורביו של פלוני אלמוני מזהירים שאם הוא לא ישחק אז...." או שאר מרעין בישין שכאלה.
איך יוצאים מזה, נדב. איך מייצרים כתבי ספורט שיהיו כמו כתבים פוליטיים. לא חברים של אף אחד, ובכך - משרתים נאמנים של רוח הספורט ושל תרבות הספורט שלנו???
לפיכך, הייתי מאד שמח לשמוע את דעתו של נדב יעקבי בעניי
 

Benedictus2

New member
אתה צודק, ובכל זאת

אני חושש שהאתר הזה הוא מרכז המידע העיקרי לחובבי הכדורגל בארץ.. לטוב, ובעיקר לרע. אתה לא יכול להוקיע את מה שאתה לא מכיר... העיתונאי שכותב שם גם מדבר ברדיו בתכנית שמנהלת האתר משדרת מדי יום, כך שדבריו מגיעים לארבה אוזניים ועיניים. אני לא שומע ביקורת כלפי האתר הזה וגם לא כלפי הכתבות המופיעות בו שברובן נגועות במחלה שסייד ואני ציינו אותה. אולי לנדב יהיה משהו חשוב להגיד בעניין הזה, ולכן... נתגבר על תחושות הגועל המובנות כשמדובר באתר הזה.
 

שומו

New member
נדב היקר

קודם כל הרשה לברך אותך בברכת חג שמח ולהודות לך על שבאת לבקרנו כאן בפורום ולחלוק איתנו את חכמתך. זה לא מובן מאליו שאדם עסוק כמוך מפנה לנו זמן ואנחנו (או לפחות אני באופן אישי יכול להעיד על כך) מאוד מעריכים את זה, אז תודה מראש
.

כמה שאלות:

1. רבים ניסו להסביר את ההצלחה המרעישה ויוצאת הדופן של בובה של לילה. כאיש ערוץ הספורט, מה דעתך בנושא

2. אתה ואבי מלר (להלן "מלרק'ה") נראים תמיד כצמד חמד, כמעט תמיד ביחד, אם בשידורים של משחקים ואם בערוץ הקיבוץ (המועדף שלי, אגב
). ממש משלימים משפטים אחד לשני ואפילו שמעתי על מופע שהעליתם ביחד. מעניין אותי לשאול, ממתי אתם "ביחד"
האם החברות שלכם היא גם מחוץ לגבולות הכדורגל
איך בדיוק התחלתם לשתף פעולה

3. עושה רושם שמבין שניכם, מלרק'ה הוא הפחות רציני, עם קצת הומור והרבה משחקי מילים מטופשים ואילו אתה הרציני והמחושב יותר. האם אכן כך הדבר

4. במידה ואתה גם צופה בכדורגל בביתך (במשחקים שלא משודרים בערוץ הספורט- דוגמת ערוצים 1, 2, 10 וכד') ולא רק יושב באולפן, מי השדרנים והפרשנים האהובים עלייך

5. האם אתה מתעניין גם בספורט בכלל או רק בכדורגל
ואם כן, באילו ענפים במיוחד

6. איזו מוסיקה אתה אוהב


זהו לבינתיים ושוב תודה רבה שהגעת. תמשיך להחכים את כולנו דרך המסך
.
 

טל851

New member
שאלה לנדב

אני לא אוהדת את הפועל ב"ש אבל הקבוצה הזו נוגעת לי ללב באופן מיוחד. השאלה שלי היא כזו: בכל שנה נראה כי לב"ש יש סגל לא רע, כזה שיכול לבסס עצמו במרכז טבלה ועקב המצב העגום של רוב קבוצות הליגה גם בצמרת. משחקי המבחן מוכיחים את מה שכתבתי אך בפועל בכל שנה (במהלך השנים האחרונות) ב"ש מפשלת. החליפו מאמנים ושחקנים ועדיין הקבוצה לא משחקת טוב.

מעניין אותי, בתור אוהד הפועל ב"ש, מהי לדעתך הסיבה/ות לכך?

שאלה נוספת, לגבי נשים בטלוויזית הספורט. מתי לדעתך תגיע ההזדמנות של אישה לשדר משחק מרכזי של ליגת העל, משחק מליגה ספרדית/איטלקית? למה יש פחד לתת לאישה את ההזדמנות הזו? למה להסתפק רק בלתת לאישה לשדר משחק זניח מליגת הכדורסל ולא לקדם אותה יותר?

תודה רבה ותודה על שפינית מזמנך והגעת לפה
 

ריני101

New member
שלום נדב

קודם כל חג שמח ותודה רבה שאתה מקדיש מזמנך לענות על שאלות בפורום רציתי לשאול אותך עם בערוצי ספורט 5 וספורט 5+ אפשר לעשות תוכנית נוסטלגית על קבוצות ושחקנים בעבר בכדורגל לי למשל אין את גולד5+ ואני יודעת שמראים שם משחקים ותוכניות נוסטלגיות בנושא אודה לך עם תענה לי ושוב חג שמח
 

ריני101

New member
המשך שאלה לנדב

קודם כל אני מתרגשת שאתה עונה בפורום ורציתי לשאול למה לא מראים הרבה משחקי כדורגל דווקא של קבוצות צרפתיות אני אוהדת את פריז סאן זרמן ואיברה הגדול רציתי לשאול גם מה דעתך על זלאטן איברהימוביץ ולמה לא משדרים הרבה משחקים שלהם כי אתם הרוב משדרים רק ליגות ספרדיות שיהיה לך חג שמח ומאוד אודה לך עם תענה לי ערב טוב
 

lital2311

New member
היי נדב


קודם כל- חג שמח ושנה טובה. מי ייתן ועונת הכדורגל הנוכחית תהייה טובה ומהנה.

השאלה שלי נוגעת לתקשורת הספורט בישראל, בדגש על השתלבותן של הנשים במעגל הזה.
בשנה הקרובה אני מתכננת להתחיל ללמוד תקשורת במטרה לנסות את מזלי בתחום. הייתה לי דילמה מאד קשה האם בכלל ללכת על הכיוון הזה מהסיבה הפשוטה שבעיניי נשים לא מקבלות כיום מקום מספיק דומיננטי וגם אם הן מקבלות אז לרוב זה בתפקידים בהם הן פחות יכולות להביע את עצמן ולהתקדם.

איך אתה רואה את הנושא הזה? מעניין אותי לשמוע דעה של מישהו שנמצא במקצוע לא מעט שנים ואני מניחה שנתקל בנושא הזה לא פעם.
האם אתה חושב שאישה יכולה להתברג בערוץ כמו למשל ערוץ הספורט לא רק כמגישה או שדרנית קווים אלא גם לשבת שווים בין שווים ולדון בענייני הכדורגל (או כל תחום ספורט אחר לצורך העניין) בפאנלים שלכם שמורכבים ברובם מגברים? למשל- אולפני ליגת האלופות, יציע העיתונות, שער השבת ואפילו בתכנים האינטרקטיביים כמו טורי הדעה באתר ושלל הכתבות.

לדעתי יש לא מעט נשים שמבינות עניין לא פחות מגברים (אם לא יותר
) ובאמת יכולות לתת זוויות מעניינות ואחרות ולהביא משהו חדש ומרענן למסך. זה פספוס שזה כמעט ולא קורה היום. אולי אם יותר ויותר נשים ייכנסו לתוך התעשייה הזאת, יקבלו את הבמה הראוייה ויוכיחו את עצמן כשוות בן שוות- גם נראה יותר נשים שמגיעות לצפות במשחקים באצטדיונים ובכלל יותר מתעניינות בתחום. הלוואי.

בנוסף, כמו שכתבו מעליי אני אשמח אם תוכל לתת טיפים או המלצות לחבר'ה שרוצים להיכנס לתחום הזה אבל לא כל כך יודעים מאיפה להתחיל ומה לעשות.



תודה מראש על התשובה ועל הקדשת הזמן.
 

shayV2301

New member
mes que un club


היי נדב,

האמת שבמשך הרבה שנים אתה הפרשן-שדר שאני הרבה יותר מעריך מאשר פרשנים ישראלים אחרים בתחום הספורט וזה בגלל הסיפורים מאחורי הקלעים והידע המקצועי הרב שאיתו אתה מגיע תמיד מוכן לשידור.
על כן,השאלה שלי היא מי ישדר ומי יפרשן את הסופר קלאסיקו הקרוב?

נ.ב - ההעדפה שלי שאתה תהיה הפרשן ויורם ארבל יהיה השדר(נראה לי שאתם שילוב מנצח).

..visca barca visca catalunia
 
למעלה