פותחים את עונת 2012-2013 באיטליה

borat1

New member
פותחים את עונת 2012-2013 באיטליה

אחרי שלושה חודשים של פגרה וטורניר נבחרות אחד שהראה שהקלאצ'ו עדיין כאן, תיפתח בסוף השבוע הקרוב העונה החדשה של הליגה עם הכדורגל המתוחכם בעולם. לפניכם סקירה תמציתית של 20 הקבוצות שייקחו חלק בעונת 2012-2013: מי עזב, מי בא, אירועי הקיץ ונקודות שיש לשים לב אליהם בעונה שתבוא עלינו לטובה. אתם, כמובן, יותר ממוזמנים לקרוא ולהביע את דעתכם.

תבלו!
 

borat1

New member
אנחנו כאן בשביל הסקודטו

יובנטוס


איצטדיון: יובנטוס סאטדיום, טורינו, 45,000 מקומות
מיקום בעונה שעברה: 1
המאמן: אנטוניו קונטה

הגיעו: סבסטיאן ג'יבינקו (פארמה), מאוריציו איסלה וקאודו אסמואה (אודינזה), ניקולה ליאלי (ברשיה), אלברטו מאסי (פרו וירצ'לי), מרטין קאסרס (סביליה), לוסיו (אינטר), ריצ'מונד בואצ'י (ג'נואה), פול פוגבה (מנצ'סטר יוניטד).

עזבו: אליירו אלייה (ורדר ברמן), כריסטיאן פאסקוואטו (אודינזה), אלסנדרו דל פיירו (סיים חוזה), פאביו גרוסו (סיים חוזה), אלכסנדר מאנינגר (סיים חוזה), מרסלו אסטיגריביה (סאמפדוריה), מרקו בוריילו (חזר מהשאלה לרומא), מילוש קראסיץ' (פנרבחצ'ה), מרקו מוטה (בולוניה).

אחרי עונה שהסתיימה עם סקודטו ועם מאזן נקי מהפסדים, רוצים בטורינו ליצור המשכיות ועם החזרה לקדמת הבמה של ליגת האלופות, גם לחזור לעשות שמות באירופה. לשם כך פעל הג'נרל מנג'ר, בפה מארוטה, רבות בחלון ההעברות ועיבה בצורה מרשימה את הסגל עם שחקנים איכותיים כמו אסמואה, איסלה וג'יובניקו, שמקבל הזדמנות שנייה וכנראה אחרונה להוכיח את עצמו ביובנטוס. בנוסף, בכוונת מארוטה לחמש את קבוצתו בעוד חלוץ, כנראה ביורנטה. אבל מה שאמור להעיב על השאיפות של יובה לעונה הקרובה היא השעייתו של המאמן אנטוניו קונטה בגין מעורבותו בפרשת הקאלצ'וסוקומסה. קונטה יוכל להעביר את האימונים, אך על הקווים יעמוד במקומו בלם העבר מאסימו קאררה, שמשמש בימים כתיקונם כעוזרו. יהיה מעניין לראות כיצד תצליח יובנטוס להתמודד עם המכה הקשה הזאת. הרבה מהמניות בחזרה של יובה לטופ נזקפים לזכותו של קונטה ויכולת ניהול המשחק שלו וודאי תחסר ליובנטוס, במיוחד במשחקים הגדולים.



מילאן


איצטדיון: ג'יוזפה מיאצה, סן סירו, 80,000 מקומות
מיקום בעונה שעברה: 3
המאמן: מסימליאנו אלגרי

הגיעו: באקייה טראורה (נאנסי), ריקארדו מונטוליבו (פיורנטינה), גבריאל (קרוזירו), פרנצ'סקו אצ'רבי (ג'נואה), קווין קונסטאנט (ג'נואה), דידאק וילה (חזר מהשאלה באספניול), ג'אמפאולו פאציני (אינטר).

עזבו: ג'נארו גאטוזו (סיים חוזה), אלסנרו נסטה (סיים חוזה), תיאגו סילבה וזלאטן איברהימוביץ' (פריז סן ז'רמן), פיליפו אינזאגי (פרש), מארק ואן בומל (פ.ס.וו אינדהובן), קלארנס סיידורף (בוטופגו). אלברטו אקווילאני (חזר מהשאלה לליברפול), ז'אנלוקה זאמברוטה (סיים חוזה), מקסי לופס (חזר מהשאלה לקאטניה), טאייה טאייו (דינמו קייב), אנטוניו קסאנו (אינטר).

אחרי איבוד האליפות הטראגי בעונה הרואית שנבע מכמות בלתי נתפשת של חוסר מזל, חווה מילאן קיץ קשה שמתאפיין בעזיבה סיטונאית של שחקנים משמעותיים רבים. חלקם עוזבים כחלק מתהליך טבעי של חילוף משמרות וחלקם השני נאלץ להימכר מיוזמת המועדון בגלל קנס כבד שהוטל על הנשיא בגין מעורבותו בפרשת עבירות מס וזכויות יוצרים. הקיץ הזה הוא קיץ היסטורי ושונה מאוד מכל הקיצים בשנים האחרונות מהסיבה שמילאן הוא מועדון שדוגל לאורך השנים במדיניות יותר שמרנית של "עבור ושב" בתקופת חלון ההעברות. הנסיבות אילצו את גליאני ואלגרי לבנות קבוצה חדשה לגמרי ואם בעונה שעברה מילאן הייתה אחת הקבוצות האיכותיות באירופה (לדעתי נפלה רק מריאל וברצלונה), אז בעונה הקרובה יתחיל תהליך בנייה מחדש שמתרחש תחת מגבלות תקציביות כבדות והציפיות, מה לעשות, יהיו גם בהתאם. סגל הקבוצה עדיין לא הושלם וכמיטב המסורת בשנים האחרונות, סגן הנשיא אדריאנו גליאני, צפוי לנצל את הדקות האחרונות של חלון ההעברות כדי לצוד שחקני חיזוק במחירים שהמועדון יכול להרשות לעצמו לשלם ורק אז נדע לאן פניה של מילאן מועדות בעונה הקרובה.



נאפולי


איצטדיון: סן פאולו, 60,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 5
המאמן: וולטר מאצרי

הגיעו: ולון ברהאמי ואלסנדרו גאמבריני (פיורנטינה), לורנצו אינסינייה (חזר מהשאלה בספקארה).

עזבו: איגנסיו פידלף (פארמה), איזיקייאל לאבצי (פריז סן ז'רמן), וולטר גארגנו (אינטר).

את העונה הקודמת של נאפולי אפשר לחלק ל-2: חצי ראשון נפלא בו היא עוברת את שלב הבתים בליגת האלופות ורושמת הצלחות יפות בליגה, לעומת חצי שני שהתאפיין בעייפות החומר, איבוד המקום השלישי בצורה די שלומיאלית אבל עם סיום מתוק בדמות זכייה בגביע האיטלקי. העונה, רוצה נאפולי להמשיך בפרויקט הנפלא שהתחיל עם העלייה לסריה A ב-2007 וצובר תאוצה בצורה מעוררת כבוד משנה לשנה. גולת הכותרת של המרקאטו הנאפולטני הוא חזרתו של היהלום נמוך הקומה לורנצו אינסינייה, שעשה חייל אשתקד עם פסאקרה בסרייה B והיה אחד השחקנים המשמעותיים של הקבוצה הכי מלהיבה באירופה. למי שטרם התוודה לכישרון של הבחור בן ה-21 מומלץ מאוד לחכות בשקיקה למשחקיה של נאפולי ולשים לב לדריבלים, לבעיטות ולמהלכים עוצרי הנשימה שמסוגל השחקן הזה לנפק. פרט אליו הרחיבה נאפולי את סגל השחקנים שלה בהחתמת ברהאמי וגאמבריני, קבאני והאמשיק נשארו עוד עונה ולפי הנשיא דה לורנטיס, צפויים עוד החתמות נוספות. במשחקי ההכנה נאפולי התמודדה מול קבוצות איכותית כמו באיירן מינכן, לברקוזן, ובורדו ויכלה לכולן. את הסופר קאפ היא אומנם הפסידה ליובנטוס (אחרי, איך לא, תצוגת שיפוט זוועתית) אבל גם העונה נאפולי תהיה כוח משמעותי בצמרת הכדורגל האיטלקי.



אינטר


איצטדיון: סן סירו, 80,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 6
המאמן: אנדראה סטארמצ'וני

הגיעו: רודריגו פלאסיו (ג'נואה), סמיר האנדנוביץ' (אודינזה), מתיאס סילבסטרה (פאלרמו), סמואל לונגו (עלה מהנוער), גאבי מודינגאי (בולוניה), קוטיניו (חזר מהשאלה באספניול), ג'ונתן (חזר מהשאלה בפארמה), מקדונלד מאריגה (חזר מהשאלה בפארמה), אנטוניו קסאנו (מילאן) , וולטר גארגנו (נאפולי).

עזבו: דייגו פורלאן (אינטרנאסיונל), לוסיו (יובנטוס), מאורו סאראטה (חזר מהשאלה ללאציו), איואן קורדובה (פרש), אנדראה פולי ואנג'לו פאלומבו (חזרו מהשאלה לסמפדוריה), ג'אמפאולו פאציני (מילאן).

אחרי עונה ביזיונית שכללה תחלופת מאמנים רבה, התבזות באירופה ואיבוד המקום שמוביל לליגת האלופות, התחילה אינטר בתהליך רענון וחילופי משמרות של השלד שהביא לה 4 אליפויות איטליה וגביע אירופה לאלופות בלתי נשכח. ז'וליו סזאר כבר לא יהיה השוער הראשון ובימים הקרובים יקבע עתידו, גם עתידו של מאייקון איננו ברור, בהגנה נרכש סילבסטרה כמחליפו של לוסיו, פרדי גוארין וגארגנו יהיו השמות החדשים בקישור וגולת הכותרת – אנטוניו קסאנו מגיע מהיריבה השנואה כדי להיות היהלום שבכתר והשחקן שיעזור לסניידר ודייגו מיליטו במלאכת יצירת המצבים וכיבוש השערים. הסגל נראה מבטיח, הרכש מעניין מאוד אבל סימן השאלה מגיע מהקווים. אנדראה סטרמאצ'וני, שאימן בהצלחה את קבוצת הפרימברה, קיבל את הקבוצה באמצע העונה הקודמת, יאמן את הנארזורי גם בעונה הקרובה. קשה לי לומר שהתרשמתי מיכולת האימון של המאמן הצעיר בשלהי העונה שעברה ואין ספק כי מדובר כאן בהימור גדול של מוראטי שמידת הצלחתו תהיה מכרעת לגבי עתיד העונה של אינטר. את העונה פתחה אינטר ברגל ימין כשהיא עוברת את היידוק ספליט בדרך לשלב הבא במוקדמות הליגה האירופית.
 

borat1

New member
ירקו דם בשביל כרטיס לאירופה, ויתבזו...

אודינזה


איצטדיון: סטאדיו פריולי, 30,000 מקומות
מיקום בעונה שעברה: 3
המאמן: פרנצ'סקו גיודולין

הגיעו: תומאס הרטו (קאן), וויצ'יץ' פאבלובסקי (גדאנסק), וויליאנס (פלאמנגו), אלאן (ואשקו דה גאמא), מייקוסואל (בוטופאגו), דווידה פראראוני (אינטר), לואיס מוריאל (חזר מהשאלה בלצ'ה)

עזבו: גבריאל טורז'ה (גראנדה), אנטוניו קאנדרבה (לאציו), סמיר האנדנוביץ' (אינטר), דמיאנו פורנטי (טורינו), מאוריציו איסלה וקואדוו אסאמואה (יובנטוס), אנטוניו פלורו פלורס (גראנדה), תיירי דובאי (סושו), גלסון פרננדס (ספורטינג ליסבון), חואן קורדראדו (פיורנטינה), אלמן אבדי (ווטפורד), כריסטיאן פאסקוואטו (בולוניה).

קסמיו של גיודולין באודינה הגיעו בעונה שעברה לשיא כאשר הצליחה קבוצתו להתגבר על עזיבת שתי הכוכבים אלכסיס סאנצ'ס וגוקאן אינלר ולסיים במקום השלישי המוביל להשתתפות במוקדמות ליגת האלופות. המדיניות של אודינזה ברורה: לקנות שחקנים צעירים ואלמונים בזול, להשביחם ולבסוף למכור אותם כדי להמשיך באותו המעגל כדי להשאיר את המועדון ביציבות כלכלית ומקצועית. אבל מה שעשתה אודינזה הקיץ היה מפתיע מאוד. היא מכרה כמעט את כל כוכביה במכירת חיסול והשאירה מעט מאוד איכות בסגל שלה. כל הסימנים מראים שאודינזה בדרך לבלות את העונה במרכז הטבלה, אבל אחרי אשתקד, כשמדובר בקבוצה כל כך לא צפויה ובמאמן איכותי כמו גיודולין, באמת אי אפשר לדעת מה צופן העתיד. כדאי מאוד לשים לב ללואיס מוריאל הקולומביאני, שחוזר מתקופת השאלה בלצ'ה ונחשב לכישרון גדול. אם הכול ילך כתוכנן ולא יסבול מפציעות, צפוי מוריאל לעשות שמות בהגנות הליגה.



לאציו


איצטדיון: סטאדיו אולימפיקו, 72,000 מקומות
מיקום בעונה שעברה: 4
המאמן: ולדימיר פטקוביץ'

הגיעו: מאורו סאראטה (חזר מהשאלה באינטר), אדרסון (ליון), פלוקארי (חזר מהשאלה בפארמה).

עזבו: לאציו טרם שיחררה שחקנים הקיץ

עונה מוצלחת רשמה לאציו כשסיימה במקום הרביעי כאשר המאמן אדי רייה מוציא מים מן הסלע ומצליח להתגבר על מכת פציעות קשה שהותירה אותו עם סגל קצר מאוד. אוהדי לאציו כפויי הטובה מיררו את חייו של המאמן הוותיק וזה נכנע ללחץ ועזב בתום העונה. בצעד נדיר בכדורגל האיטלקי, בחר הנשיא קאלודיו לוטיטו בולדימיר פטקוביץ' הסרבי, שאימן בהצלחה בליגה השוויצרית בקבוצת סיון, כמאמן הבא של הקבוצה. לאציו היא הקבוצה הכי פחות פעילה בשוק ההעברות, היא הסתפקה עד כה בהחתמת אדרסון הברזילאי בהעברה חופשית ואין ספק שעלייה להתחזק יותר אם ברצונה לשמור על מקומה בעונה שעברה ולא להתבזות במפעל האירופי בו היא משתתפת העונה.




רומא


איצטדיון: סטאדיו אולימפיקו, 72,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 7
מאמן: זנדק זמאן

הגיעו: לאנרדו קסטאן ,דודו ומארקיניוס (קורינצ'יאנס), מייקל בראדלי (קייבו), פנגיוטיס טחצידיס (ג'נואה), ניקו לופס (עלה מהנוער), טאלו (קייבו), איוואן פיריס (ממאלדונדו), פדריקו באלצראטי (פאלרמו), מאתייה דסטרו (סיינה), מרקו בוריילו (חזר מהשאלה ביובנטוס וצפוי לעזוב בהמשך).

עזבו: ג'אנלוקה קפרארי (פסקארה), ג'אנלוקה קורצ'י (בולוניה), חואן (אינטרנאסיונל), פאביו בוריני (ליברפול), פדריקו ויויאני (פאדובה), סיסיניו (סיים חוזה), אנדראה ברטולוצ'י (חזר מהשאלה בלצ'ה ונמכר לג'נואה), סיימון קייאר (חזר מהשאלה לוולפסבורג), פרננדו גאגו (חזר מהשאלה לריאל מדריד), פביו סימפליסיו (סרזו אוסקה), ולריו ורה (ג'נואה), ג'יאמאריו פישיטלה (ג'נואה), דויד פיזארו (פיורנטינה).

מהפכת לואיס אנריקה נכשלה ואל הבירה חזר השועל הצ'כי הוותיק, זנדק זמאן, לקדנציה שנייה. פרט לבאלצראטי ודסטרו, הרכש אומנם לא אומר הרבה ללא מעט חובבי כדורגל, אך רומא פעלה בדיוק בצורה בה צריכים יתר הקבוצות באיטליה לפעול במצב הכלכלי הנוכחי – החתמת שחקנים אלמוניים במחירים זולים אחרי סקאוטינג ממושך ופיתוחם ע"י מאמן איכותי. ההייפ סביב הפרויקט החדש של זמאן ברומא נמצא בשיאו. אל משחק האימון האחרון של הקבוצה מול פאוק סלוניקי הגיעו 55,000 צופים (!) ואם מסתכלים על מה שזמאן עשה בעונה שעברה בפסקארה,או אפילו בקדנציה הקודמת שלו בקבוצה ,כנראה יש סיבות מספיק טובות לאופטימיות בקפיטאלה. זמאן ידוע כמפתח השחקנים הצעירים האולטימטיבי באיטליה וכמאמן בעל אוריינטציה מאוד התקפית שגורמת לקבוצותיו להבקיע שערים רבים אבל מצד שני, גם לספוג לא מעט. אם רומא של זמאן תצליח לעמוד במטרותיה (טופ 3) זו עדיין חידה, אך לגבי דבר אחד אין ספק, שווה יהיה לבוא לראות כדורגל באולימפיקו בעונה הקרובה.




פיורנטינה


איצטדיון: סטאדיו ארטמיו פראנקי, 47,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 13
המאמן: וינצ'נזו מונטלה

הגיעו: אמיליאנו ויויאנו (פאלרמו), כריסטיאנו לופאטלי (ג'נואה), דויד פיזארו (רומא), אלברטו אקווילאני (ליברפול), פרנצ'סקו דה לה רוקה (פאלרמו), מאתיאס פרננדז (ספורטינג ליסבון), פקונדו רונקאלייה (בוקה), אחמד חגזי (מאיסמעלי, מצרים), מוניר אל חמדאווי (אייאקס), בורחה ואלרו וגונזאלו רודריגס (ויאריאל).

עזבו: לורנצו די סילבסטרי (סמפדוריה), פר קולדרופ (סיים חוזה), ולון ברהאמי ואלסנדרו גאמבריני (נאפולי), חוסיין קארג'ה (קאטר), אמאוורי (פארמה), צ'זרה נאטלי (סיים חוזה), ריקרדו מונטוליבו (סיים חוזה).

אחרי שתי עונות רעות של פוסט עידן פראנדלי, התיאבון חזר לאחים דל ואלה ובחלון ההעברות הנוכחי קבוצתם היא ללא ספק המתחמשת המצטיינת באיטליה. אם מוסיפים את איכות השחקנים שהגיעו עד כה להחתמה החכמה של מונטלה, שיעמוד בראש הצוות המקצועי, מקבלים קבוצה שצפויה לחדש ימיה כקדם ותצטרף לכמות הנכבדה של קבוצות כדורגל איכותיות שיש לצמרת האיטלקית להציע. ע"פ התקשורת האיטלקית, הויולה ממש לא סיימו להתחמש וגם שמותיהם של ברבאטוב וליסאנדרו לופז עולים כמועמדים לחזק את הקבוצה ואחד מהם צפוי להגיע עוד השבוע, השאלה, האם זה יהיה על חשבונו של סטיבן יובטיץ', שעדיין מועמד להגיע ליובנטוס. אין ספק שהישארות "יו יו" תהיה קריטית לגבי השאלה איזה פיורנטינה נראה בעונה הבאה, שכן הוא שחקנה החשוב ביותר וכעת רק נותר רק לחכות ולראות האם לעובדה שמונטלה קשר לזרועו של המונטנגרי הצעיר את סרט הקפטן מצביעה על הישארותו או שמה עתידו יהיה בטורינו. לטובת ליגה יותר תחרותית ומעניינת כדאי מאוד שיובטיץ יישאר,בכל מקרה, מה שבטוח, אחרי שנתיים מדכאות משהו, הולך להיות די שמח בפירנצה העונה.




פאלרמו


איצטדיון: סטאדיו רנצו ברברה, 36.000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 16
המאמן: ג'וזפה סאנינו

הגיעו: סבסטיאן סוסה (קרו לארגו, אורוגוואי), פרנקו בריינצה (סיינה), פאולו דיבאלה (אינסטיטוטו, ארגנטינה), אלייאז סטרונה (קופר , סלובניה), סאמיר אוייקאני ומיקל מורגנאלה (נובארה), אגידיו ארבאלו (טיחואנה, מקסיקו).

עזבו: מתיאס סילבסטרה (אינטר), אפיריה אקוואה (פארמה), ארמין באצ'ינוביץ (ורונה), פאבלו גונזאלס (נובארה), מתאו דרמיאן (טורינו), פרנצ'סקו דה לה רוקה (פיורנטינה), פדריקו בלצראטי (רומא), אמיליאנו ויואנו (פיורנטינה).

אשתקד רשמה פאלרמו את העונה הגרועה ביותר שלה בעידן זאמפריני. הקבוצה שהייתה חברה קבועה בשולי הצמרת וביתה היה מבצר שהיה קשה מאוד להוציא ממנו נקודות, הפכה לקבוצה מאוד חלשה ולשם כך הובא ג'וזפה סאנינו, שעשה עבודה נהדרת בסיינה אשתקד, כדי שיחזיר את הקבוצה לחלק העליון של הטבלה. בכל מה שקשור לחלון ההעברות, נפרדה פאלרמו מלא מעט שחקני מפתח כדוגמת באלצראטי, וויאנו וסילבסטרה ועבודתו של סאנינו תיהיה לבנות שלד חדש ולתרום למען פריצתם של כמה כישרונות בולטים ובלתי מלוטשים שנמצאים ברשות המועדון. שחקן רכש שכדאי יהיה לשים לב אליו הוא פאולו דיבאלה, חלוץ ארגנטינאי בן 18 עליו שולמו 12 מיליון יורו ונחשב לכישרון ענק במולדתו ורבים משווים אותו לקון אגווארו. פאלרמו גברה על מעט מועדונים בכירים על החתמתו ויהיה מעניין לראות על מה המהומה.
 

borat1

New member
הכרס של הליגה

פארמה


איצטדיון: אניו טארדיני, 28.000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 8
המאמן: רוברטו דונאדוני.

הגיעו: סוטיריס ניניס (פנאתיניקוס), מארקו פארולו (צ'זנה), איגנסיו פידליף (נאפולי), אפיריה אקוואה (פאלרמו), ג'ונאתן בייבייאני (סמפדוריה), ז'יימה ואלדס (ספורטינג ליסבון), אישאק בלפודיל (ליון), דורלאן פאבון (נאסיונאל), אמאוורי (פיורנטינה), ג'אנלוקה מוזאצ'י (אמפולי).

עזבו: סבסטיאן ג'יובינקו (יובנטוס), מקדונלד מאריגה (חזר מהשאלה לאינטר), סרג'יו פלוקארי (חזר מהשאלה ללאציו).

פוטו פיניש אדיר בניצוחו של ג'יובינקו הוביל את פארמה מירכתי הטבלה למקום השמיני והמכובד ביותר. העונה, הכלי ההתקפי מס' אחד של הקבוצה עזב, ובמקומו ביצעה קבוצתו של דונדאוני רכש לא רע בכלל בדמות ניניס, פארולו, אמאוורי ופאבון שמגיע מהליגה הקולומביאנית ונחשב לכישרון נהדר. באמצע שנות התשעים הייתה פארמה מהקבוצות הבולטות בליגה בזכות השקעות כספים רבות שגרמו בהמשך להתמוטטות כלכלית ושקיעה למשברים ששיאם ירידה לליגת המשנה. אשתקד הייתה העונה המוצלחת ביותר של הפארמזנים זה שנים ויהיה מעניין לראות האם יהיה לכך המשכיות ודונאדוני לא יפוטר כמיטב המסורת האיטלקית במשבר הראשון שהקבוצה תחווה.



בולוניה


איצטדיון: רנאטו דל'ארה, 38,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 9
המאמן: סטפנו פיולי

הגיעו: רוג'ר קארבליו (טומבנסה), ז'אנלוקה קרוצ'י (רומא), רוברט אקוואפרסקה (ג'נואה), מארטי ריברולה (ברצלונה), מרקו מוטה (יובנטוס), צ'זרה נאטלי (פיורנטינה), טיבריו גווארנטה (סביליה), (כרסיטיאן פאסקוואטו (אודינזה).

עזבו: ז'אן פרנסואה ז'ילה (טורינו), מרקו די ואיו (מונטריאול), אנדראה ראג'י (מונאקו), גאבי מודינגאי (אינטר).

גם בולוניה חוותה עונה נהדרת תחת שרביטו של המאמן סטפנו פיולי ובכיכובו של הקוסם ג'אסטון ראמירז. הקיץ שעוברת בולוניה עד כה טומן בחובו הרבה סימני שאלה לגבי עתיד המקצועי הקבוצה. מרקו די ואיו, המוציא לפועל מס' אחד של הקבוצה בשנים האחרונות (סיים כל עונה עם מס' דו סיפרתי של שערים!) עזב, ה-MVP של הקבוצה בעונה שעברה,ג'אסטון ראמירז מתנדנד ולא ברור אם יישאר ואין להקל ראש בעזיבתו של הגרזן הבלגי גאבי מודינגאי, שנדד למילאנו. קורצ'י אומנם מסתמן כמחליף ראוי לז'ילה הנהדר שעזב לטורינו, אך לא ברור כיצד יצלחו הבולונזים להתגבר על עזיבתם של מודינגאי ודי ואיו ואם גם ראמירז יצטרף אליהם, סימני השאלה מין סתם רק יתרבו.




קייבו


איצטדיון: סטאדיו מארק אנטוניו בנטגודי, 38,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 10
המאמן: דומינקו די קרלו

הגיעו: פול פאפ ופאבול פארקס (ואסלוי), דויד די מיקאלה (לצ'ה), אדיראן סטיויאן (רומא).

עזבו: פרנצ'סקו אצ'רבי (נמכר לג'נואה ומשם נמכר חצי כרטיסו למילאן), טאלו ומייקל בראדלי (רומא).

מאז חזרה לליגה הבכירה ב-2008 שומרת קייבו על יציבות מפתיעה מאוד ונמנעת כמעט לחלוטין ממאבקי תחתית. הקיץ נפרדה קייבו מ-2 עוגנים משמעותיים בדמות אצ'רבי ובראדלי אך בבנטגודי עדיין משחקים שחקנים נהדרים כמו פליסייר, לוסיאנו דאינלי ופאלוסקי וממש לא מומלץ להמר נגדם. כדאי לשים לב למרקו אנדראולי שגדל באינטר, עבר גם ברומא ונחשב לכישרון גדל בזמנו שפריצתו מעט התעכבה. אשתקד הוא היה נפלא ואם לא ייחטף עד סיום מועד ההעברות, המאמן דומינקו די קרלו צפוי לרוות הרבה נחת ממשחק ההגנה בראשותו של האיטלקי.





קטאניה


איצטדיון: סטאדיו אנג'לו מאסימוניו, 23,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 11
המאמן: רולאנדו מאראן

הגיעו: מירקו אנטנוצ'י (טורינו), טקיוקי מורימוטו (נובארה), אלברטו פריזון (ויצ'נזה), לוקאס קאסטרו (ראסינג), אמידו סאליפו (פיורנטינה).

עזבו: תומאש קושיצקי (נובארה), דויד סואזו (סיים חוזה), אנדראה קמפאניולו (סיים חוזה), מקסי לופז (סמפדוריה).

מיקומה הסופי של השלוחה הארגנטינאית בסריה A לא באמת משקף את העונה הנהדרת שעברה. במרבית העונה קטאניה הייתה בשולי הצמרת עם סיכוי לעשות היסטוריה ולהשתתף לראשונה בתולדותיה במפעל אירופי, אך שילוב של סיומת רעה של העונה לצד כושר טוב יותר של יריבותיה בטבלה, גרמו לה לסיים במקום ה-11 "בלבד". הסגל ושחקני המפתח שבו נשארו, אך לרועה מזלם של הסיציאלינים, הארכיטקט לעונה הנהדרת הזאת, ויצ'נזו מונטלה, נדד לפיורנטינה והשאיר את המושכות לרולאנדו מאראן. כדאי לשים לב לאלחנדרו גומז. הארגנטינאי נמוך הקומה היה אחד מהפתעות העונה החולפת ובקיץ התענינו בו בין היתר אינטר ו..פיורנטינה. מדובר בשחקן זריז, טכני וממזרי ביותר שיכול לגרום הנאה צרופה גם למי שלא נמנה על אוהדי קטאניה.





אטלאנטה


איצטדיון: סטאדיו אתלטי אזורי ד'איטליה, 24,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 12
המאמן: סטפאנו קולנטואונו

הגיעו: דוידה בריוויו (לצ'ה).

עזבו: מתאו בריגי (חזר מהשאלה לרומא ונמכר לטורינו), מיגיין באשה (טורינו).

כמו אשתקד, גם את העונה תפתח אטלאנטה במינוס נקודות, הפעם זה יהיה 2, בגין מעורבותה בפרשת הקאלצ'וסוקומסה. בעונה שעברה התגברה הקבוצה מברגמו באופן נהדר על עונש הפחתת נקודות כשהיא מציגה עונה נהדרת ומסיימת במקום ה-12 שיכל להיות התשיעי אלמלא אותן נקודות שהופחתו. המרקאטו של אטלאנטה לא התאפיין בתזוזה יותר מדי תכופה ובינתיים נוחלת קבוצתו של קולונטואנו ההצלחה בשמירת הכוכבים שהיו אחראיים על העונה המוצלחת. חרמן דניס שהרשית 16 פעמים בעונה החולפת, יהיה אמון על מלאכת הבקעת השערים גם העונה כאשר בקישור יעזרו לו מצד ימין איזיקיאל שקאלוטו, במרכז מאקסי מוארלס הנפלא ובצד שמאל ימשיך לשעוט פדריקו פאלוסו, שרשם הופעת בכורה בנאציונלה במשחק הרעים מול אנגליה לפני כשבוע.





ג'נואה


איצטדיון: סטאדיו לאויג'י פראריס, 36,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 17
המאמן: לואיג'י די קאניו

הגיעו: אנדראה ברטולאצ'י (רומא), מיקלה קאניני (קליארי), קווין וינטוט (קורטונה), אנסלמו (פלמיירס), דיוגו רוסאדו (ספורטינג ליסבון), סטיב וון ברגן (צ'זנה), אנדי פולו (אוניברסיטאריו , פרו), צ'ירו אימובילה (פסקארה), אלכסנדר מרקל (מילאן), דניאל טושר (גנק).

עזבו: צ'יקו (סוואנזי), ריצ'מונד בואצ'י (יובנטוס), פנגיוטיס טחצידיס (רומא), רודריגו פלאסיו (אינטר), קווין קונסטנט (מילאן), רוברט אקוופרסקה (בולוניה), מיגל ולוסו (דינמו קייב), ג'וזפה סקולי (לאציו), פרננדו בלושי (פורטו).

אז מה חדש בקרקס של פרציוזי? לא הרבה ומה שנקרא, עולם כמנהגו נוהג. אשתקד, רשמה ג'נואה עונה מזעזעת בסיומה כמעט נשרה לליגת המשנה והעונה, עושה רושם ששום לקח לא הופק. הנשיא, אנריקו פרציוזי, ממשיך לשחק מנג'ר בקבוצה שלו: למכור מכל הבא ליד, לשמש כקבוצת בת של מילאן (אני לא מתלונן, כן?), להחליף מאמן, כמובן, ובגדול, להמשיך עם הדבר היציב היחידי בקבוצה – חוסר היציבות בסגל השחקנים. הקיץ היה נראה כאילו פרציוזי מנסה לשנות את דרכו במיניו של פייטרו לו מונאקו, ג'נרל מנג'ר איכותי ומקצועי ביותר שעבד בקטאניה בהצלחה, כסמכות המקצועית העליונה בקבוצה. מהר מאוד הבין לו מואנקו כי בקרקס הזה הוא לא יכול לעבוד וחתך משם כל עוד נפשו בו. בג'נואה יש הרבה כישרון ושחקנים שכדאי לשים אליהם לב, אך הבלאגן הניהולי, תחלופת המאמנים והשחקנים התכופה מונעת מהם כל סיכוי להביא לידי ביטוי את הכישרון שלהם ומהקבוצה כל סיכוי למצות את הפוטנציאל שלה. גם עונה, להערכתי, לא יהיה שום דבר שונה.





סמפדוריה


איצטדיון: סטאדיו לואיג'י פראריס, 36,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 6 בסריה B, עלתה אחרי ניצחון בפליאוף.
המאמן: צ'ריו פרארה.

הגיעו: רנאן (קלוז'), אדר (צ'זנה), אנדראה קוסטה (רג'ינה), מקסי לופז (קטאניה), לורנצו דה סילבסטרי (פיורנטינה), פאולו קאסטליני (פארמה), אנדראה פולי ואנג'לו פאלומבו (חזרו השאלה באינטר) ,מרסלו אסטיגריביה (יובנטוס).

עזבו: ג'ונתן ביאביאני (פארמה), גרציאנו פלה (חזר מהשאלה לפארמה).

אחרי שנת היעדרות אחת חזרה סאמפ לליגה הבכירה אחרי ניצחון ע
 

borat1

New member
המשך

על וארזה בדו קרב כפול בגמר הפליאוף. על הקווים יעמוד צ'ירו פרארה, שעזב את תפקידו כמאמן הנבחרת עד גיל 21 כדי לנסות ולהתחיל בפרוייקט מאתגר בג'נואה אחרי הכישלון המהדהד על הספסל של יובנטוס. סמפדוריה התחזקה בצורה יפה במרקאטו כאשר השלד הנפלא שלה במרכז הקישור חזר מתקופת השאלה באינטר, צירפה את המגן דה סילבסטרי הנפלא שיקווה לעשות סוף סוף את הפריצה שכולם מייחלים לה ואת החלוץ הברזילאי אדר, שמשלים חוד לא רע בכלל ביחד עם מקסי לופז וניקולה פוצי, שהפציץ בעונה שעברה בצורה נאה ביותר. איכות הסגל והמוטיבציה איתו מגיע צ'ירו פרארה די משכנעים אותי שסאמפ לא תיאבק בתחתית כמיטב המסורת של העולות החדשות, אבל אחרי שירדה ליגה בעונה בה חלמה על ליגת האלופות ובשורותיה עמד סגל טוב יותר, הכול יכול לקרות.
 

borat1

New member
רק לגמור את החודש

טורינו


איצטדיון: אולימפיקו די גראנדה טורינו, 28,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 2 בסרייה B
המאמן: ג'אמפיירו ונטורה

הגיעו: מריו סנטאנה (נאפולי), ג'אנלוקה סאנסונה (סאסולו), דמיאנו פרונטי (אודינזה), מתאו דרמיאן (פאלרמו), מיגיין באשה (אטלאנטה), ז'אן פרנסואה ז'ילה (בולוניה), אלסנדרו גאצי (סיינה), אלסיו צ'רצ'י (פיורנטינה), מתאו בריגי (רומא).

עזבו: מירקו אנטנוצ'י (קטאניה), סטפאנו גוברטי (חזר מהשאלה לרומא)

האימפריה בדימוס בהדרכתו של שועל העליות הוותיק ג'אמפיירו ונטורה חזרה לליגה הבכירה אחרי היעדרות ארוכה ולא מתוכננת של 3 שנים. איתם, כמובן, גם נקבל בחזרה של הדרבי הלוהט של טורינו שזה יותר מתוספת מבורכת לליגה. מבט קצר בסגל של טורינו מלמד שמאבקי התחתית יהיו חלק ממנה בעונה הקרובה. אומנם אלסיו צ'רצ'י הנהדר מפיורנטינה הצטרף, וללא ספק מדובר בתוספת כוח משמעותית, אך הרבה יהיה תלוי ביכולת של המאמן ונטורה לחבר כאן שלם שעולה על סך חלקיו כמו שעשה בבארי בזמנו. כדאי לשים לב לאנג'לו אוגבונה, האיטלקי ממוצא ניגרי כבר הפך לשם קבוע בסגל פראנדלי ובקיץ לא מעט קבוצות חשקו ביקרו. מדובר בבלם נהדר וקשוח שמסוגל לשחק גם כמגן שמאלי ובמה שתהיה כנראה עונתו האחרונה בקבוצה, ינסו לעזור לקבוצת נעוריו לתקוע יתד בליגה הראשונה.




פסקארה


איצטדיון: סטאדיו אדריאדיקו, 24,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 1 בסרייה B
המאמן: ג'ואבאני סטרופה

הגיעו: ג'וזפה קולוצ'י (צ'זנה), ג'אנלוקה קפרארי (רומא), אורוס קוזיץ' (צסקא מוסקבה), בירקיר בייארנסון (ליאז'), ולדימיר וייס (מנצ'סטר סיטי), אנטה ווקוסיץ' (היידוט ספליט).

עזבו: מרקו וראטי (פריס סן ז'רמן), צ'ירו אימובילה (ג'נואה), מרקו סנסוביני (ספציה), לורנצו אינסינייה (חזר מהשאלה לנאפולי).

כמה חבל שלא נזכה לראות את פסקארה המדהימה של אשתקד העונה בסרייה A. זאת הייתה אחת הקבוצות המלהיבות שנראו באיטליה בשנים האחרונות ואחת שיכלה לעשות דברים נהדרים בליגה של הגדולים. לרוע מזלה, פסקארה הוא מועדון צנוע שחזר לסרייה A אחרי כמעט שלושה עשורים ואין ביכולתה לשמור על אבני היסוד לקבוצה המהפנטת של אשתקד. על הקווים יעמוד ג'ובאני סטורופה, שאימן בהצלחה את הפרימברה של מילאן ולמרות עזיבות הכוכבים והמאמן שהיו אמונים על ההצלחות בעונה שעברה, לרשותו יעמוד סגל צעיר ומוכשר מאוד שיכול לנפק כדורגל יפה גם העונה. בין היתר אפשר למצאו בסגל שחקנים כמו ולדימיר וייס, שנרכש ממנצ'סטר סיטי ונחשב לכישרון הגדול ביותר שיצא מסלובקיה מאז מארק האמשיק. מאנואלה בלאזי לו עבר עשיר בסריה A שוודאי יתרום מניסיונו. השוער מאתיה פרין, אשר מושאל מג'נואה ומדובר בשחקן מבטיח מאוד בין הקורות שלאחרונה קיבל זימון בכורה מפראנדלי וז'אנלוקה קפרארי, שמגיע היישר משנתון הנוער האיכותי באיטליה. בחלק האחורי כדאי לשים לב לסימונה רומאניולי, בלם שגדל במילאן והיה שותף לעליית הליגה אשתקד ומדובר בסה"כ בשחקן מוכשר מאוד שקיבל לאחרונה זימון בכורה לנבחרת הצעירה של איטליה.





קליארי


איצטדיון: סנ'ט אלייה, 24,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 15
המאמן: מאסימו פיקאדנטי

הגיעו: לוקה רוסטיני (סיינה), דניאלה דסנה (סמפדוריה), סבסטיאן אריקסן (גטבורג).

עזבו: מוסטפא אל קביר (למילאבי), מיקאלה קאניני (ג'נואה).

קבוצתו של הנשיא מאסימו צ'לינו חוותה עונה די רעה שהתאפיינה במשחק כיסאות מוזיקליים על ספסל הקבוצה כאשר המאמן פיקאדנטי התחיל את העונה, פוטר וחזר אחרי שבועיים כדי להחליף את בלרדיני. אין ספק שמאז עזב אלגרי את בירת סרדיניה קליארי מתקשה מאוד לשחזר את הישגיה הנפלאים למרות שבסגל השחקנים שלה יש איכות בלתי מבוטלת בדמות הבלם דווידה אסטורי, הקשר אנדראה קוסו, מאוריציו פינייה וויקטור ייבראבו הצעיר והנפלא. כנראה שזו עוד הוכחה לכך שזהות האיש על הקווים קריטית הרבה יותר מזהות השחקנים בסגל בקבוצת כדורגל.




סיינה


איצטדיון: סטאדיו ארטימיו פראנקי, 15,000 מקומות.
מיקום בעונה שעברה: 14.
המאמן: סרסה קוסמי.

הגיעו: מתאו קונטיני (סארגוסה), פרנצ'סקו ואליאני (פארמה), מתאו רוין (טורינו), מתיאס מארטינז (ראסינג קלוב).

עזבו: מאתייה דסטרו (רומא), לוקה רוסטיני (קליארי), אלסנדרו גאצי (טורינו), פרנקו בריינצה (פאלרמו).

אחרי עונה מוצלחת יחסית בה כמעט ולא לקחה חלק במאבקי התחתית, מגיעה סיינה לעונה החדשה כשהיא במצב לא פשוט. היא איבדה את 2 עמודי התווך שלה בעונה החולפת, החלוץ מאתייה דסטרו והמאמן ג'וזפה סאנינו ואם לא די בכך, עמדה במרכז פרשת הקאלצ'וסוקומסה ונידונה להתחיל את העונה במינוס 6 נקודות ויהיה קשה לראות אותה נמנעת ממאבקי תחתית גם השנה. מי שיהיה שחקן המפתח הוא החלוץ הוותיק עימונאלה קאליו, שכבש אשתקד כמעט עשרה שערים ובהיעדרו של דסטרו, יהיה הכלי ההתקפי המרכזי של הקבוצה.
 

itzikon5352106

New member
תודה רבה על הסיקור!

אני פחות אוהב את הליגה האיטלקית מאשר את האנגלית והספרדית אבל מה שאני אוהב בה זה שהכסף הגדול כמו באנגליה ובספרד עדיין לא נמצא באיטליה ושם באמת בכל שנה אין לדעת מי תהיה האלופה כשבדרך כלל יש 3 קבוצות שרצות למעלה(יובה,אינטר ומילאן) ותמיד עוד אחת שעושה צרות(פעם זו נאפולי ופעם אודינזה ופעם לאציו ופעם פארמה)

שתהיה לך ולכל חובבי הכדורגל ממולדת ה-
עונת סרייה A מוצלחת!
 

Cade Foster

New member
יפה יגאל

העונה הזאת הולכת להיות פחות נוצצת אבל הרבה יותר מעניינת. כל אחת מ-4 הקבוצות שציינת כמועמדות לאליפות יכולות לתפוס עונה הירואית ולצאת עם התואר ויכולות להתרסק מצד שני. אינטר עשתה חלון העברות טוב מאוד ותהיה יותר טובה מהעונה שעברה. מילאן להיפך, אבל הרבה יהיה תלוי ביכולות של הרכישות הבולטות (מונטוליבו, ספאטה, אצ'רבי, פאציני ואולי קאקה) ובאלה של השלד הקיים (נוצ'רינו יצטרך לשחזר את העונה האדירה שלו, בואטנג יצטרך להתעורר מהר, אביאטי להיות מרוכז לאורך כל העונה וכמובן פאטו ש... נפצע שוב פעם כמובן). כל תסריט שבו כל השחקנים האלה לא ייתנו את מה שמצופה מהם יהפוך לעונת בלהות שלנו.

יובנטוס דיברה כל הקיץ על שמות גדולים וכרגע אף אחד עדיין לא בא. יש לי הרגשה שאף אחד גם לא יגיע, וככה יובה דווקא בעמדה הכי קריטית לחיזוק לא התחזקה (בעצם כן - בוריילו חזר לרומא, לצערנו). גם אם יורנטה יגיע זה יהיה בסכום שירחף עליו כמו עננה ויכול ליצור אפקט של פרננדו טורס בצ'לסי, זה סיכום עצום. השנה תהיה הרבה יותר קשה ליובה למרות ההיחלשות של היריבות שלה.

הכל יכול לקרות.
 

רז 1978

New member
תודה רבה יגאל


כיף גדול לקרוא את הסיקורים שלך על הליגה האיטלקית!!!

תמיד אני נהנה לקרוא אותם!!!

אני מהמר שגם השנה תואר האליפות יישאר בטורינו

יובנטוס תהייה שוב אלופה

אני מקווה רק לראות את נאפולי שוב חזק בצמרת.
 

borat1

New member
ואגב

שינוי מרענן שיתרחש העונה באיטליה: 12 שחקנים יורשו לשבת על הספסל במקום 7.
 
למעלה