"הכירו את"- 2/3/12 שישי כאילו מושלג בירושלים

ifa1111

New member
"הכירו את"- 2/3/12 שישי כאילו מושלג בירושלים

התלבטתי מאד את מי להציג בפניכם הפעם, אם זה את סרגיי קנדאורוב שזכה במקום השישי בתחרות "הזר הטוב בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי" ע"י חברי הפורום. אם זה את שאנדור קוצ'יץ' ההונגי שאולי לא שמעתם עליו אבל גם הסגן של בר כוכבא ראוי להרבה כבוד. ואולי על סוקרטס שכולכם ודאי מכירים אבל ספק אם מבינים באיזו אישיות גדולה מדובר. אז הפעם אביא לכם את סיפורם של שתי אגדות כדורגל בלתי נשכחות שצריך להכיר. וגם אומר שיתכן שזו הפעם האחרונה שהפינה תעלה על גבי הפורום.
 

ifa1111

New member
הכירו את הד"ר

סוקרטס היה חלק מאחת הנבחרות הטובות ביותר של ברזיל אי פעם שלא זכתה בתואר בתחילת שנות ה-80. במונדיאל 1986 לואיס פרננדז כבש את פנדל הניצחון של צרפת על ברזיל, סוקרטס החמיץ באותו דו קרב. הוא לא הסתדר עם החיים המקצוענים באיטליה ולמעשה לא הצליח להטביע את חותמו מחוץ לברזיל. הוא עישן ושתה ואורח חייו היה רחוק שנות אור מדוגמא לחיים ספורטיבים, בגיל צעיר, 57 מצא את מותו. ועכשיו עוזבים את כל זה בצד ועוברים לדבר על הכדורגלן שהיה, על האישיות שהיה, במה להתחיל? סוקרטס היה ד"ר, מעטים שחקנים שמצליחים להשלים את תואר עריכת הדין שלהם לאחר קריירת הכדורגל אז מה תאמרו על שחקן שסיים דוקטורט בברזיל הענייה בעודו כדורגלן פעיל? לשחקני כדורגל יש הרבה השפעה, אנשים מעריצים אותם, מיליונים צופים בהם. סוקרטס הוא הדוגמא הבולטת בהיסטוריה של המשחק ככל הנראה לשימוש בכח הזה, יחד עם שאר חבריו לקורינטיאנס הוביל את המהפכה נגד השלטון הדיקטטורי בברזיל בתחילת שנות ה-80. הם מחו על ומחוץ למגרש ועודדו אנשים ללכת להצביע, להחזיר את המדינה לעם. אינסיו לולה דה סילבה שנבחר לנשיאות ברזיל ב-2002 עשה את צעדיו המשמעותיים הראשונים כפוליטיקאי באותן שנים. כשנבחר והיה לנשיא השמאלני הראשון בברזיל עשו סקר על האנשים שהשפיעו על ההתפתחויות הפוליטיות עד למצב שנבחר נשיא המייצג את השמאל, לולה סילבה נבחר במקום הראשון, סוקרטס סגר את העשירייה. ובכן את כל זה לא היה מצליח לעשות סוקרטס רק בזכות אישיותו ודעתנותו, מדובר היה בכדורגלן בחסד עליון. שחקן ששילב בצורה נדירה את היופי עם התכליתיות. עקבים ושטויות לצד מסירות עומק גאוניות שמשאירות אותך עם הפה פעור. הוא זכה ב-3 אליפויות סאו פאולו עם קורינטיאנס ובאליפות ריו דה ז'נרו עם פלמנגו. ברזומה יש לו גם בחירה לשחקן השנה בדרום אמריקה, שחקן השנה בברזיל, ברשימה של פלה ב2004 ובבחירה של פיפא לאחד הכדורגלנים הגדולים של המאה ה-20. שחקן התקפי שמתנשא לגובה 1.93 זה לא דבר שגרתי, ושחקן ברזילאי שמראדונה מחמיא לו בצורה הבאה: "לי הייתה רק רגל שמאל, סוקרטס היה ימני וספק אם שמאל שלו בעטה חזק פחות משלי" זה בטח ובטח שלא דבר שבשגרה. כל מי ששמע על כדורגל מעבר לים בשנות ה-80 שמע על ד"ר סוקרטס. שחקן שהיו גדולים ממנו אבל לא היה אף אחד כמוהו..
 

ifa1111

New member
הכירו את שנדור קוצ'יש

כשגרתי באנגליה בשנות ה-90 אמר לי מישהו שהדרך להבדיל בין אוהד כדורגל ותיק לצעיר היא לדבר איתו על הכדורגל ההונגרי. עבורנו הונגריה היא הרבה מאד דברים, היא לא מדינת כדורגל. עבור החבר'ה שמלווים את הכדורגל מאמצע המאה הקודמת הונגריה היא מעצמה. סיפורו של Kocsis Sándor הוא הסיפור על הסגן של בר כוכבא (פרנץ פושקאש) שבמאני טיים צריך להוביל את העדר. קוצ'יש היה חלוץ שכבש 296 שערים ב-335 הופעות בקבוצותיו השונות ו-75 שערים ב-68 הופעות בנבחרת הונגריה. חלוץ אדיר בכל קנה מידה. הוא זכה באליפות הוגנריה 4 פעמים, בספרד זכה בדאבל אחד ועוד אליפות וגביע עם ברצלונה. היה חלק מהותי נבחרת הונגריה האגדית של שנות ה-50 שזכתה במדלית זהב באולימפיאדת 1952, גביע מרכז אירופה 1953 וסיימה כסגנית אלופת העולם ב1954. עיקר הצטלבות הקריירה שלו עם פרנץ פושקאש האגדי בפני עצמו קורה עם מעברו לברצלונה, פושקאש כאמור מזוהה עם ריאל מדריד הגדולה שלו ושל די סטפנו. התרומה המשמעותית ביותר של קוצ'יש לברצלונה הוא הגביע של 1963. שנתיים קודם לכן הגיע עם ברצלונה לגמר הגביע האירופי נגד בנפיקה ליסבון. משחק הגמר נערך בברן, שם הפסיד את גמר גביע העולם למערב גרמניה, וכך גם הפעם המשחק הסתיים בסגנות והפסד באותה תוצאה מרגיזה 3-2. מונדיאל 1954 הפייברוטיות: הונגריה, הנבחרת הטובה בעולם באותן שנים. ברזיל סגנית אלופת העולם, אורוגוואי שטרם הפסידה בגביע העולם ויגוסלביה. הנבחרות חולקו ל-4 בתים שכל נבחרת משחקת שני משחקים בבית המוקדם. * נבחרת הונגריה של פושקאש מגיעה למשחק הראשון ומנצחת 9-0 דרום קוריאה, פושקאש מבקיע צמד קוצ'יש שלושער ראשון בטורניר. * משחק שני נגד מערב גרמניה, קוצ'יש כובש ראשון, פושקאש שני ונפצע בצורה קשה מהמשחק הברוטלי של הגרמנים מיד לאחר מכן. קוצ'יש כובש את השני, גרמניה מצמקת ל3-1. קוצ'יש מסיים את המשחק עם רביעיה, הוגנריה שכבר הוליכה 6-1 מסיימת את המשחק בניצחון מוחץ 8-3. * למשחק רבע הגמר באצטדיון ואנקדורף בברן (בו גם יערך משחק הגמר) פוגשת הונגריה ללא פושקאש את ברזיל והחששות גוברים. צמד של קוצ'יש (שמעמיד אותו על מאזן של 9 שערים עד כה) מוביל את הוגגריה לניצחון 4-2 והביטחון של ההונגרים ביכולתם לזכות בטורניר בשמים. * במשחק חצי הגמר פוגשת הונגריה את אורוגוואי במשחק שנגרר להארכה, בזכות שני שערים מאוחרים של רוכברג האורוגוואי מנצחת הונגריה 4-2. קוצ'יש עם עוד צמד, הפעם שניהם מכריעים את הארכה. * למשחק הגמר קוצ'יש מגיע עם 11 שערים, טוב זו לא חכמה אתם אומרים כל משחק באותה תקופה נגמר בתוצאה אסטרונומית ובלה בלה, אז זהו שבאותו שלב בטורניר אחריו בטבלת הכיבושים ניצבים שחקן אוסטרי ושוויצרי עם 6 שערים כ"א. * כאן פחות או יותר סיפור הגבורה נגמר, פושקאש חוזר למשחק הגמר, הונגריה מובילה 2-0, גרמניה יורדת למחצית בשוויון מוזרקים לשחקניה סמים ומערב גרמניה מנצחת משער בדקה ה-84. שאנדור קוצ'יש, 50 שנה אחרי הגיע הזמן שתכירו.
 

רז 1978

New member
חלוץ ענק שחבל שסיים את חייו בצורה טראגית

(התאבד בשנת 1979 בגיל 50 לאחר שחלה בסרטן) מעניין מה היה קורה עם הונגריה הייתה זוכה במונדיאל הזה האם לא היו מדברים על ברזיל 1970 כנבחרת הטובה בכל הזמנים? חלוץ ענק שחבל שלא זכינו לראות אותו משחק יהי זיכרו ברוך ותודה רבה על כל המאמרים!!!
 

Puskas

New member
מכיר גם מכיר

שחקן נהדר, הכוכב שליד פושקאש בנבחרת האגדית, היה חלוץ נהדר בברצלונה ומכונת שערים בפני עצמו, לשמחתי יש לי בבית לא מעט קטעים של הונגריה של אותם ימים ואפשר לראות בהם את קוצ'יש ופושקאש בשיאם. המייטי מגיירס הגדולים, מבחינתי הנבחרת הגדולה בכל הזמנים וקוצ'יש היה בהחלט אחד מכוכביה הגדולים.
 

itzikon5352106

New member


אני מאוד מקווה שזו לא הפינה האחרונה,כי אתה תמיד מחדש לי דברים ושמות של אנשי כדורגל שלא ידעתי עליהם כמעט כלום. אגב,באמת חשבת לעשות לנו פינה על סרגיי קנדאורוב?? ויפה שהלכת לראות איזה מקום הוא סיים בתחרות הזר הכי טוב ששיחק בישראל,כי אתה היית בין הבודדים שהתנגדו לתחרות
ואם כבר מדברים על שחקני/מאמני עבר אם אני זוכר נכון באחת הפינות הקודמות שלך הזכרת את ריינוס מיכלס האגדי,שהיום בתאריך ה-3 במרץ מציינים 5 שנים לפטירתו.גדול מאמני הולנד ומאמן ה-'מאה' מטעם פיפ''א: http://www.nrg.co.il/online/3/ART/878/826.html
 

ifa1111

New member
שחקן נדיר

סרגיי קנדאורוב זה אחד השחקנים שמציגים בצורה הטובה או הבולטת ביותר את ההבדל של הכדורגל כיום לזה של שנות ה-80 וה-90 בישראל. זר מעולה, כזה שפחד אלוהים לשחק נגדו. אני כבר לא כ"כ זוכר על שום מה לא השתתפתי בבחירה, נדמה לי שזה היה על אופן שיטת הבחירה שהיה דיסקרטי, בכל אופן לתחרות עצמה מעולם לא התנגדתי ואני חושב שיצאו מהפרוייקט פה ושם דברים יפים. לגבי מיכלס אני חושב שמדובר במאמן מדהים, תרם רבות לכדורגל. אבל בטח לא המאמן הטוב בהיסטוריה לטעמי.
 

itzikon5352106

New member
אין היום זרים כמוהו

ולגבי הפרוייקט-אני די מצטער שלא שמתי שם את תאמש שאנדור,אישטוואן האמר,גוראן מילנקו,דימטרי אוליאנוב ועוד כמה.הייתי צריך להגדיל את זה ל-40 אבל לא נורא. לגבי מיכלס-מי לדעתך המאמן הגדול בכל הזמנים? מאט באזבי?
 

ifa1111

New member
טובים ממיכלס

אלכס פרגוסון הוא לדעתי המנג'ר הטוב ביותר כיום והטוב בכל הזמנים. היכולת שלו להתאים את עצמו לכל תקופה ולשינויים שעוברים על הכדורגל זה דבר בלתי נתפס וייחודי מאד. היכולת שלו להתמודד עם כוכבים, להצמיח כוכבים, להיות האחרון שעומד על הרגליים זה דברים שלא ראיתי מאף אחד אחר. אריגו סאקי, בלה גוטמן וביל שאנקלי גם כן לפני מיכלס לעניות דעתי.
 

itzikon5352106

New member
ומה עם ולרי לובנבסקי??

אולי לא הגדול בכל הזמנים אבל יש לו מקום ברשימת הגדולים.
 

ifa1111

New member
סתם רוסי

מאמן גדול, יש לו מקום ברשימת הגדולים בלי צל של ספק. אני נתתי את ההכי גדולים שלי. יש עוד לא מעט מאמנים מדהימים שלא ציינתי.
 
למעלה