פירסומים,הצעות,דעות ושאלות

itzikon5352106

New member
גיא אסולין הושאל לברייטון

http://www.nrg.co.il/online/3/ART2/337/722.html?hp=3&cat=629&loc=29 ברייטון משחקת בצ'מפיונשיפ ומדורגת שם במקום ה-9. יעקב כהן ומושיקו גריאני מכוכבי מכבי נתניה בשנות ה-70 שיחקו בקבוצה הזו בעבר האם אסולין שנחשב לתקווה הבאה של הכדורגל הישראלי יציל את הקריירה שלו או שאולי הקריירה שלו אבודה כברק ממזמן?
 

Mellow29

New member
בחירה טובה

בסה"כ גם צריך לדעת לאן לצאת להשאלה, והאם המאמן שתחתיו תשחק יוכל לקדם אותך. ברייטון משחקת כדורגל לא רע ממה שיצא לי לשמוע ולראות (בקארלינג קאפ נגד ליברפול, וביום ראשון הן תפגשנה גם בשמינית הגמר של הגביע), ולהתאמן תחת גאס פוייט (הוא אורוגוואי ולא צ'יליאני, ויעקב זיו הוא ליצן) נשמעת כמו חוויה מעניינת... להגיד שהקריירה שלו אבודה בגיל 20 זה קצת מוקדם, אבל אסור לו לבזבז יותר זמן. הוא עשה מספיק טעויות בקריירה שלו, אין מקום לעוד אחת.
 

רז 1978

New member
בחירה מצויינת

אסולין היה חייב לעזוב את מנצ'סטר סיטי כי ממילא הוא לא שיחק שם גם אם זה במחיר של ירידה לליגת המשנה אגב לא מזמן הייתה את ההודעה המעניינת של איציק על 50 המשחקים הגדולים ביותר בתולדות הגביע האנגלי שפירסם הדיילי בשנת 2010 משחק הגמר של ברייטון מול מנצ'סטר יונייטד ב 1983 דורג במקום ה 34 הוא הסתיים ב 2-2 ונערך משחק חוזר בו ניצחה מנצ'סטר יונייטד את ברייטון 0-4 וזכתה בגביע האנגלי באותה שנה נשרה ברייטון מהליגה האנגלית הבכירה ולא חזרה לשם עד היום בסוף שנות התשעים החלה הקבוצה להדרדר עד לליגה הרביעית באנגליה ובשנת 1997 ניצלה מירידה לליגת חובבים בזכות הפרש שערים בתחילת שנות האלפיים הצליחה הקבוצה להשתקם ולעלות שתי ליגות ברציפות בשתי עונות היישר אל הצ'אמפיונשיפ (ליגת המשנה) לאחריה היא נשרה חזרה אל הליג 1 בתום עונה אחת, היא שבה כעבור עונה אחת שוב לצ'אמפיונשיפ וניצלה מירידה במחזור הסיום של עונת 2004-05 ובסיום העונה השנייה היא נשרה חזרה אל הליג 1 אשתקד היא שבה אל הצ'אמפיונישפ אחרי 5 שנות העידרות למעשה העונה הנוכחית זאת העונה הראשונה שלה מאז עונת 1990-91 שהיא משחקת בליגת המשנה בצמרת ולא בתור קבוצת תחתית (אז באותה עונה היא פיספסה את העלייה לליגה האנגלית הבכירה אחרי שנוצחה בגמר הפליאוף נגד נוטס קאונטי על העלייה לליגה האנגלית הבכירה) מאז אותה עונה היא שיחקה 4 עונות בליגת המשנה (לא כולל העונה הנוכחית) ביתר העונות שלה היא נשרה לליג 1 הליגה השלישית (1991/92, 2002/03, 2005/06) ופעם אחת היא ניצלה מירידה במחזור הסיום (2004/05) יהיה נחמד לראות אותם חוזרים לליגה ה אנגלית ומעפילים גם בפעם הראשונה לפרמייר ליג במתכונתה הנוכחית
 

Puskas

New member
יאללה שיחזור לארץ

כמה אפשר להמשיך את הפארסה הזאת באירופה? התחיל כפוטנציאל גדול, גירד למסי ת'גב על הספסל איזה פעמיים בברסה ומאז הוא מדרדר מרגע לדודלי.. מה זה החלטורות האלה? המילואים של הסיטי, ברייטון.. מה זה שוק? הבן אדם בקושי רואה דשא ותקוע לגמרי, שיחתום בארץ באחת הגדולות ויודה שהקריירה שלו לא הלכה לאן שרצה
 

itzikon5352106

New member
גם על בן שהר אמרנו את זה

והוא העדיף ללכת לכל מיני קבוצות מהליגה השנייה באנגליה ולדה חרפשחראפ ההולנדית ומשם הגיע לספרד ונכון שהוא נכשל שם וחזר לארץ אבל הוא בסופו של דבר שוב באירופה והוא הוכיח שבשביל לחזור להיות למעלה צריך להתחיל הכל מלמטה וכנראה שאסולין סוף סוף הפנים את זה
 

Puskas

New member
אם שהר

לא היה עובר בהפועל, הוא היה עד היום משחק בכל מיני חורים חסרי משמעות.. אז גם אסולין יכול להרוויח מחזרה לארץ לאיזה שנה-שנתיים.
 

Mellow29

New member
אלה לא חלטורות וזה לא שוק

אלה מסלול טבעי שעובר כל שחקן צעיר ומוכשר באנגליה שנשלח להשאלות כדי לקבל דקות משחק ולהתחשל. מושאלים לכל מיני קבוצות כמה שנים (מה שהוא היה צריך להיות לפני שנתיים-שלוש כבר), ובגיל 21-22 המועדון כבר מחילט מה לעשות איתו. גם במקרה והוא לא יצליח לפרוץ, ו"יתקע" רק בצ'מפיונשיפ ויצבור שם מוניטין, מובטחת לו הכנסה של משהו כמו 5 אלף פאונד בשבוע (מעל מיליון ש"ח בעונה). לא כזה עסק גרוע.
 

Puskas

New member
כסף לא חשוב פה

בברסה ויתרו עליו ופשוט לא חידשו לו חוזה, הסיטי החתימה אותו אבל בשנים הקרובות היא תהיה עמוסה בכוכבים על העמדה שלו אז ברור שגם לשם הוא לא יחזור ויהיה שחקן משמעותי, עכשיו זו ברייטון.. נניח והוא ייתן עונה טובה שם, אז? הסיטי לא ייקחו אותו בחזרה, ולשחק רוב הקריירה בליגת המשנה באנגליה זה לא כזה להיט גדול.. בטח לא ביחס לנקודת המוצא של הקריירה שלו. אני חושב שעונה-שניים בארץ יעשו לו טוב.
 

Mellow29

New member
אין לו מה לחפש בארץ

בכל הנוגע לרמת אימונים, חשיפה של סקאוטים, מקצוענות וכן - גם כסף, לשחק בליגת המשנה באנגליה זה טוב בכמה רמות מלשחק בארץ. גם לשנתיים. נכון שאורח החיים שלו הוא לא טיפוסי לכדורגלן ישראלי, שלרוב מצליח לצאת לחו"ל אחרי כמה עונות בליגת העל ושם הוא מתחיל לנדוד. אבל המסלול שהוא יעבור מרגע שהגיע לסיטי הוא המסלול שעוברים כדורגלנים בריטים רבים. כמובן שיש לא מעט חסרונות בלשחק כדורגל כל הקריירה באי הבריטי, ויש שחקנים שליגות אחרות מעניינות אותם יותר, אבל אני מאמין שגם שם כדורגלנים יכולים לפרוח בקבוצות דרג נמוך יותר - כמו למשל בניון בסנטאנדר. אבל את הליגות האחרות ודרכי ההתפתחות שם לכשרונות צעירים אינני מכיר... אם גיא אסולין היה שחקן בריטי, שלא שוקל לצאת לשחק ביבשת (או בישראל
), הוא היה הולך לברייטון...נותן עונה טובה. חוזר לקבוצת האם שלו, שמחליטה האם יש לו עתיד ואז שווה להשאיל אותו שוב, או למכור אותו. מקבוצה כמו סיטי הוא יכול להגיע לקבוצות כמו פולהאם, ושם הוא עוד פעם עשוי להיות מושאל לעוד עונה. אם יראו שיש לו עתיד בקבוצה ההיא, ישמרו עליו. אם לא, אז קבוצת צ'מפיונשיפ יכולה לרכוש אותו. שם הוא כבר יוכל להאבק על עלייה לפרמייר-ליג. בסופו של דבר, זה מסלול לא רע. אם תהיה טוב, ללא ספק תמצא קבוצה למידותיך. אם לא תהיה טוב, בכל מקרה עדיף לשחק בסאות'המפטון או בירמינגהאם מאשר במכבי נתניה - מכל בחינה - כלכלית ומקצועית. אני לא יודע אם גיא אסולין ישמח להעביר את הקריירה שלו שם, בהתחשב בכך שהוא ישראלי (עם כל החסרונות הכרוכים בכך). ולמרות זאת, אי אפשר לקרוא למסלול הזה 'שוק'. דוגמא: סקוט סינקלייר. בגיל 16 צ'לסי רכשה אותו מבריסטול רוברס תמורת 200 אלף פאונד ועוד כל מיני תוספות. צ'לסי השאילה אותו לכל מיני קבוצות לתקופות קצרות, בהתחלה לקבוצות צ'מפיונשיפ ואח"כ תחתית פרמייר-ליג: פליימות', QPR, צ'רלטון, קריסטל פאלאס, בירמינגהאם וויגאן. פה ושם הוא קיבל הופעות כמחליף בצ'לסי, בגביע הליגה ובמשחקים גמורים. בתחילת עונת 2010/11 הוא עבר לסוונזי מהצ'מפיונשיפ תמורת 500 אלף פאונד (עם תוספות - עד 1 מ' פאונד). בעונה הראשונה שלו בסוונזי הוא כבש 19 שערים ב-43 הופעות בליגה ועוד 8 שערים ב-9 הופעות בגביעים, ועלה עם סוונזי לפרמייר-ליג. השנה הוא והקבוצה שלו נותנים עונת בכורה נהדרת בפרמייר-ליג, כולל שער נהדר שלו בסיבוב מול צ'לסי. אז נכון, בגיל 22 הוא כבר משחק כשחקן מפתח בפרמייר-ליג. גיא אסולין בזבז המון זמן, ואולי אם יעבור את המסלול הזה הוא יקבל את הבמה בגיל 24-25. ועדיין, לחזור לארץ בשבילו בשלב הזה....ואז מה? לצאת לבלגיה?
 

crazy87878

New member
רוברס מועדון עם פוטנציאל ענק

ולמרות שהוא נמצא שתי ליגות תחת היריבה העירונית הוא יותר פופולרי ולראיה 40K אוהדים במשחק העליה לליג 1 2007 בוומבלי ואני אוהד אותם כבר חצי ייובל בערך ואין כוונה לנטוש למרות המצב העגום בליג 2 הוא הוציא לא מעט שחקנים ומאמני עבר שעשו קריירה יפה במועדונים בכירים יותר רק לציין את ג'רי פרנסיס שכיכב בספרס וכמובן את מלך שערי הצ'מפיונשיפ ריקי למברט שמצעיד את הסיינטס אולי חזרה ל-PL
 

Puskas

New member
אוקיי

ועדיין, גם דקל קיינן ירד לליגה שנייה ולא קיבל בהתחלה צ'אנסים ותן לי להמר שגם עכשיו כשהוא משחק קבוע, הוא לא יגיע רחוק יותר מזה.. אסולין הוא שחקן יצירתי שהתאים למשחק של ברסה אבל מה לעשות ששם היו יותר מדי כשרונות, אבל זה גם המצב בסיטי, השאלה היא לאיזו קריירה הוא מכוון, קריירה סולידית מבחינת מועדונים סטייל ברקו או קריירה נוצצת סטייל בניון.. אם הוא מחפש משהו סטייל ברקו אז ברייטון זו התחלה טובה אבל אם הוא רוצה משהו סטייל יוסי, אז לא תזיק לו עונת שיא או שניים בישראל.
 

Mellow29

New member
מה תיתן לו עונת שיא או שתיים בארץ?

אם הוא 'מסוגל' לתת עונת שיא שתגרום למועדונים להתעניין בו באופן רציני, הוא יוכל לעשות זאת גם בהשאלות ברחבי אירופה בכלל או בבריטניה בפרט. אחרי שהקריירה שלו דורכת במקום כבר כמה שנים, הוא לא יכול להוסיף עוד כמה צעדים אחורה מתוך תקווה לחזור אח"כ. הוא צריך לנצל כל הזדמנות שהוא יקבל, ואז הוא כבר יראה האם הוא מצליח להיות ברקוביץ' או בניון.
 

Mellow29

New member
הממזר לא בסגל

נו טוב, אם הייתי במקומו גם אני הייתי מעדיף לשבת ביציע. אווירה הרבה יותר טובה.
 

Puskas

New member
אבל זו עלולה להתברר כהתאבדות

תבין שהוא כבר 5 שנים בתודעה ולא הייתה אפילו עונה אחת שאפשר להכניס לקורות החיים.. הוא לא יכול להסתכן בעוד חצי עונה חלשה בברייטון.. זה עלול לגמור אותו סופית! שחקנים ברמה שלו ועם הפוטנציאל שלו צומחים ברחבי העולם בכמויות כל שנה, רובם לא מגיעים לכלום ועל רובן המכריע לא שמעת ולא תשמע, אם אסולין לא היה ישראלי, יש מצב שכבר עכשיו היית שוכח מקיומו, ובצדק.. אני גם תומך בגישה של זנב לאריות ולא ראש לשועלים, אבל הוא חייב לצבור ניסיון, ביטחון, לכבוש, לבשל, לככב, ואת זה הוא יכול לעשות בארץ איזה שנתיים ואז לצאת שוב לאירופה, אני בטוח שלמועדונים סטייל ברייטון הוא יוכל תמיד להגיע ובקלות.
 

Mellow29

New member
בחיים יש מעט מאוד דברים בטוחים

הוא עלול לתת חצי עונה חלשה בברייטון, בדיוק כשם שהוא עלול לתת חצי עונה חלשה בכל קבוצה בארץ - והאמת, בארץ אין קבוצה שאתה יכול להגיד שבה הוא יצליח. אם עד לפני העונה אפשר היה להגיד שעם מכבי חיפה אתה תמיד תהיה למעלה, גם היא הוכיחה השנה שהיא לא ערובה להצלחה. חצי עונה חלשה בברייטון לא תגמור אותו סופית, אבל אם הוא ישתחרר מסיטי (וזה דבר שלא בדיוק תלוי בו, אחרי הכל הם החתימו אותו לפני שנה וחודשיים) ויתן עונה חלשה בארץ, הוא עלול לא לחזור לאירופה. מצד שני, הצלחה בברייטון ואולי בעוד מועדון צ'מפיונשיפ, עשויים לזכות אותו במקום בסגל של כל קבוצת פרמיירשיפ. כשאתה כל-כך קרוב לחלום, אתה לא הולך חמישה צעדים אחורה ומנסה לצאת לאירופה דרך הפועל/מכבי ת"א/חיפה. משם ההצלחה עשוייה להביא אותך לבלגיה, ואם יש לך סוכן טוב אז אתה תגיע לספרד, באיחור של כמה שנים טובות... אתה פחות או יותר מחזק את מה שאני אומר - שחקנים מוכשרים כמו אסולין יש המון, שחקנים שקבוצה כמו מנ' סיטי השקיעה בהם יש די מעט. ועדיין, הוא הולך במסלול המוכר והטוב של השאלה לקבוצות ליגות נמוכות, מתוך תקווה לזכות במקום בפרמיירשיפ. אם הוא היה עושה את זה בגיל 18, כמו רבים ומוכשרים ממנו, לא היו תלונות כלפיו. הוא הגיע לזה רק בגיל 21, והוא אשם בכך, אבל להמשיך לצעוד אחורה לליגת העל יהיה מוגזם. בסה"כ, הוא הולך בדרכם של עשרות שחקנים גדולים יותר וגדולים פחות, חלקם הצליחו וחלקם לא. קשה לדעת מה יהיה איתו בעתיד. ולגבי המשפט האחרון שלך - מן הסתם, ברייטון היא לא היעד אלא רק אמצעי. הצלחה שם והוא יצור לעצמו שם גם בכדורגל הבוגרים בפוטבול ליג. גם אם הוא לא יככב בסיטי, יש לו סיכוי טוב מאוד לצאת מברייטון לקבוצת צ'מיפונשיפ טובה. הרבה יותר טוב מהסיכוי של כשרון רנדומלי (נניח גולסה) להגיע לשם ישירות מליגת העל.
 

fabregas0

New member
גם ליגה חצי מקצועית

באנגליה, עדיפה על הליגה פה.. הוא די פספס את הפריצה שלו כשחקן צעיר שמקבל הזדמנות בבוגרת והוא בגיל שכישרון לא מספיק. בכל מקרה, בסיטי של היום הוא לא ימצא מקום בהרכב גם בעוד מאה שנה.. עדיף לו לחתור לעבור לקבוצת אמצע טבלה עם סיכוי לאירופה.. ומשם לעשות את דרכו למעלה..
 
למעלה