כדורגל ישראלי

רז 1978

New member
נדחה עירעור בית"ר ירושלים בהפחתת 2 הנקודות

בית הדין העליון של התאחדות לכדורגל דחה את עירעורה של בית"ר ירושלים בעניין הפחתת 2 הנקודות שהופחתו לקבוצה ההחלטה התקבלה בהרכב של שלושה דיינים כאשר שני דיינים החליטו לדחות את ההחלטה מול דיין אחד שתמך בהחזרת 2 נקודות הליגה שהופחתו לבית"ר כתוצאה מההחלטה נשארה בית"ר ירושלים במקום ה 12 בטבלה
 

רז 1978

New member
ח"כ בן-ארי לפיפ"א: עצרו זימון עמאשה לנבחרת

כתבה מאתר YNET ח"כ בן אראי פנה לפיפ"א עם דרישה לעצור את זימונו של עמאשה לנבחרת
 

טל851

New member
מה שנכון נכון

עמאשה לא יכול לייצג מדינה שהוא לא מכיר בה כלל עמאשה רוצה לשחק בנבחרת אך ורק כדי שסקאוטים יראו אותו ויכירו אותו
 
זה ככה אצל רוב שחקני הנבחרת בעולם כיום.

כידוע נבחרת זה לא מה שהיה פעם, אין רגשות לאומיים ולא נעליים, שחקן בא לשחק במסגרת שהוא לא משתכר בה בעיקר מהסיבה הזאת, ככה פשוט המצב. אני לא מבין מה ההבדל בין עמאשה לבין שחקן ערבי שלא שר את ההמנון, אם זה משחק, צריך לתת גם לו.
 

שומו

New member
זה שזה ככה לא אומר שזה בסדר

לא סתם שרים את ההמנונים לפני המשחק, הנבחרת הלאומית נקראת ככה כי היא מייצגת את הלאום. אם שחקן הוא איננו בן הלאום היהודי, הוא לא יכול לייצג את העם היהודי. לא ככה
 
אסור לערב פוליטיקה וספורט

עמאשה רוצה לשחק בנבחרת? עמאשה מספיק טוב בשביל הנבחרת? אז שישחק, מדובר בשחקן כדורגל, לא בגיוס טייס לחיל האוויר. בשלב הבא יעלו הצעת חוק שלשמאלנים אסור לשחק בנבחרת גם כן
 

Puskas

New member
תן לי לשאול אותך שאלה

בדואים למשל ברובם לא מתגייסים לצבא והם לא יהודים, למכבי חיפה יש מגן בדואי כידוע (טוואטחה), בהנחה שהוא לא עושה צבא מתוך אידיאולוגיה מסוימת, יהיה ראוי לזמן אותו? הוא לא יהודי ולא עושה צבא..האם אין מקום לסנן שחקנים כאלו? יש לך למשל דרוזים שמחזיקים תעודה כחולה, עושים צבא, מכירים במדינה, פטריוטים אפשר להגיד.. אותם אני מקבל בנבחרת באהבה רבה וחובה מבחינתי שיהיה דרוזי בכל סגל שמזומן.. ערבים ישראלים אומנם לא עושים צבא אבל מכירים ברובם במדינה אז אין בעיה עם זימונים כמו של באדיר וסואן, ערבים נוצרים בכלל בסדר, מכירים במדינה, לא עושים רעש (וגם לא צבא כנראה) ומחזיקים תעודה כחולה, אז אין בעיה עם הזימון של טועמה למשל.. צ'רקסים אפילו עושים צבא אז בכלל אין בעיה עם לזמן אותם (נאתכו). אז מה לגבי בדואים? ומה לגבי חבר'ה כמו של עמאשה שטוענים שהם גרים על שטחים סורים כבושים? שמרגישים שייכות לסוריה יותר מאשר לישראל ומסרבים אידיאולוגית להחזיק תעודה כחולה? אין מקום לסינון מסוים בכל הנוגע לזימון לנבחרת שמייצגת, לא רק את העם היהודי, אלא את מדינת ישראל על כל אלו אשר גאים לחיות בה ואשר חיים בה מבחירה ובשמחה?
 
כמה זה באמת משנה?

מתי נבחרות לאומיות הן באמת לאומיות? האם קאקאו מנבחרת גרמניה מאמין באומה הגרמנית? איך רוברטו קולאוטי מייצג את העם היהודי? האם הוא שיחק בנבחרת בשביל לייצג מששהו חוץ מאת עצמו?
 

Puskas

New member
מה זה מאמין באומה?

אין דבר כזה.. יש להשתייך לאומה (כל האמריקאים למשל, לא משנה הדת שלהם) ויש להשתייך לדת מסוימת.. קולאוטי יהודי בעל תעודת זהות כחולה ולכן הוא זכאי לשחק בנבחרת.. אי אפשר שאנשים בלי תעודת זהות שלא עושים צבא ישחקו בנבחרת.. יש גבול לחלטורה לטעמי.
 
קולאוטי יהודי?

כפי שאני יודע הוא התחתן עם העלמה עלווית שטראוס וקיבל עקב כך ת.ז. ישראלית. בנוגע לת.ז., יש לעמאשה אחת כזאת כפי שהיום פורסם בכלי התקשורת. בנוגע לצבא, אם כך יהיה הדבר, לא יהיו בנבחרת מתאזרחים וערבים ישראלים.
 

Puskas

New member
אכן נשוי לישראלית

היה ניסיון לגייר אותו ולא ממש זכרתי מה עלה בגורל הסיפור הזה, בסוף זה נפל מסתבר כי הוא משחק בשבת.. צביעות של הרבנות אמרנו? נו שיהיה..
 

fabregas0

New member
בלי קשר,

ישראל היא בהגדרה שלה מדינה של יהודים ולא טוענת שהיא ליברלית ומקבלת דתות אחרות. ולטעמי, מי שמשרת בצבא (או מוגדר אחד כזה שאמור לשרת) יכול לייצג את נבחרת ישראל רק משום שהוא עונה על ההגדרה 'ישראלי'. "מתי נבחרות לאומיות הן באמת לאומיות?" - זה היחודיות של ישראל.. כמו שמוסלמי לא ישרת בצבא והוא בהגדרת הבסיס לא אזרח ישראל (להבדיל ממדינות אחרות שלא יכולות להגיד למשל, "צרפת רק לצרפתים" - הרבה צרפתים הם מוסלמים, נוצרים ועוד..)
 

pgprince

New member
עמאשה מחזיק בתעודת זהות ישראלית כחוק

ובזה תם העניין וזה בכלל לא מעניין אם הוא מכיר בישראל או לא.
 
למעלה