offside !

APPUKMAN

New member
offside !

אהלן חברים, קוראים לי אמיתי , התחלת לכתוב בלוג לאחרונה שמספר צדדים נוספים על הכדורגל, צדדים שלא תמיד מציגים בתקשורת הישראלית היום חבר שנמצא כבר הרבה זמן בתפוז סיפר לי על הפורמים. אז רציתי להזמין את כולכם להיכנס לבלוג לאחד הרשומות הבאות. אני מקווה שתאהבו ותעקבו. בכל מקרה , אני אתחיל להיות פעיל גם בפורום הזה... רשומה על הכבוד שמקבל ונגר מול אלישע לוי - רשומה על ברצלונה רשומה על חזרתו של הנרי לארסנל רשומות נוספות , כתבות צבע, מחכים לקריאה ולתגובות שלכם. כולם מוזמנים |||blog.tapuz.co.il/pukman|
 

crazy87878

New member
שמח שיש מישו שחושב אחרת

ולא מצטרף לברצלוניזציה הדוחה במדיה רק חבל שלא ציינת הסיבה העיקרית למה לא לאהוד את ברסה ואני גם מאוד מזדהה עם ההשוואה בין היחס לונגר בארסנל לעומת ההיסטריה בה מתנהגים הקופים הירוקים אחרי חצי עונה לא מוצלחת ואני לא מוציא מכלל אפשרות שיש קשר בין הסגידה העיוורת לברסה לבין היחס בו נתקלים מאמנים ואחרים בארץ
 

fabregas0

New member
השוואה בין מאמן

בפרימרליג לאחד כזה בליגת העל הוא מגוחך.. וכן, עם התקציב של חיפה ועם חומר השחקנים שיש לה לעומת קבוצות אחרות בליגה יש לאוהדים על מה לכעוס.. בארסנל (ואני אומר את זה בתור אוהד ארסנל) אין לך יותר מידי מה לבוא בטענות, כמעט בלתי אפשרי להתמודד מול קבוצות כיום באירופה (ברמה של סיטי, בארסה, ריאל וכו') אלא אם אתה לא שופך כסף בכמויות בלתי נתפסות.. - מכבד את זה שההמועדון לא מעוניין לעשות זה..
 

Mellow29

New member
אתה לא חייב לשפוך כסף כמו סיטי וצ'לסי

מספיק רק שתשקיע כסף כמו טוטנהאם, שכבר עברה את ארסנל בסיבוב בגלל שהשקיעה במקומות הנכונים. לארסנל יש מנג'ר שמבחינתו לסיים עונה עם כרטיס לליגת האלופות ושורה חיובית בדו"ח הכלכלי שווה יותר מתואר; מנג'ר שמסרב להשקיע בזמן בדברים הנחוצים לארסנל, מה שגרם בסופו של דבר לכך שנאסרי הלך ו-RVP תחת סימן שאלה גדול; יש לה מבנה שכר איום ונורא (ת'יאו וולקוט מרוויח כמו גארת' בייל, אבו דיאבי כמו מודריץ') כחלק מההתנהלות הכלכלית הכושלת של המנג'ר וההנהלה. אין צורך לפזול לעבר מנצ'סטר או מדריד, מעבר לרחוב כבר עקפו אתכם.
 

APPUKMAN

New member
התנהלות למופת

קודם כל אני מאחל לכל קבוצה באשר היא, שהיריבה שלה תעקוף אותה לראשונה אחרי כמעט 2 עשורים. העונה הזאת לא התחילה טוב בגלל טעות בשוק העברות בקניית בלם. ועדין, מהמקום שאנשים חשבו שלארסנל אין סיכוי לתפוס אפילו את המקום שמוביל לליגה האירופית, ארסנל שוב בתחרות על ארבעת המקומות הראשונים. רכש זה לא הכל ואני חושב שגם ונגר הבין את הטעות שלו בכך שהוא בנה הרים וגבעות על ססק וסמיר ואני חושב שהתשובה לזה היא רכישת ארטטה לצד הרכש של צ'מברלין. העונה הזאת עוד לא הסתיימה, אנחנו בדרך הנכונה לסיים בטופ-4 וגם אם לא נצליח להשיג את המקום לליגת האלופות שנה הבאה, זה קורה, אין סיכוי שזה ימחק ולו במעט את כל מה שונגר נתן ועשה למועדון.
 

Mellow29

New member
זה טוב ויפה

ש'היריבה' שלה עוקפת אותה לראשונה אחרי כמעט 2 עשורים (ובעצם, יותר), אבל איך ארסנל פתאום רואה את טוטנהאם, שהייתה הסמרטוט השכונתי בימים עברו, פתאום כ'יריבה' שלה? אם במקום התחרות עם מנ' יונייטד אתה מתחרה עם טוטנהאם, משהו לחלוטין הלך לא טוב. לארסנל יש כסף לבזבז. זה שטויות לומר שאין לה, בהתחשב בכך שיש לה את אחד האיצטדיונים המכניסים ביבשת, הכנסות גבוהות יחסית ממרצ'נדייז וגם ממכירת שחקנים. מפתיע אותי שאדם עם ידע כלכלי רב כמו ונגר (תואר שני בכלכלה) נכשל בהבנה של דבר שידוע לכל סטודנט מתחיל - כסף מזומן זו השקעה רעה. מי שחושב שארסנל צריכה להמשיך לשמור על שורה כלכלית חיובית במקום לרכוש שחקנים טובים ולשאוף לזכות בתארים, טועה לא רק באי-הבנת המציאות הספורטיבית (לפיה קבוצת כדורגל קודם כל צריכה לשאוף לתארים, ומנג'ר שמצהיר שהוא מוכן לזכות במקום השני למשל 15 שנה זו דוגמא רעה לכך), אלא גם באי-הבנת המציאות הכלכלית. עדיף שיהיה לך שחקן כדורגל כמו ססק פברגאס בקבוצה, מאשר שיהיו לך עוד 30-40 מיליון פאונד בבנק. העונה הזאת התחילה רע בגלל התנהלות שערורייתית בשוק ההעברות. רכישות הפאניקה של ארטטה ומרטסאקר (שלא היו מתבצעות אילו הייתם מפסידים למנ' יונייטד 1:0 ולא 8:2), הרכישה של פארק כחלוץ מחליף, סאנטוס כמגן, הרכישה של AOC (שחקן מוכשר אבל לא כזה שצריך לבנות עליו להציל לך את העונה) וההשאלה של בניון. היה ברור לכל אחד שפברגאס יעזוב, ונגר הצליח לדחות את המעבר בשנה שלמה אבל הוא היה חייב להחליט אם הוא מוכן למכור או לא - והוא היה מוכן. הוא גם ראה איך סמיר נאסרי מנפנף אותו במשך חצי שנה ומגיע לקיץ כשהוא מחזיק את ארסנל בביצים. אם הוא לא יכל למצוא תוכנית טובה יותר מקשר בן 29 שנתן עונת שיא לפני שנתיים באברטון וקיצוני בן 17 שלא קרע זוג נעליים, אפשר היה להבין...אבל כשיש לו אופציה כלכלית לרכוש כמעט כל שחקן, והבחירה היא הבחירה הנ"ל, יש פה טעם לפגם. חלון ההעברות רק נפתח ולכן קשה לנחש מי בדרך הנכונה לסיים בטופ-4. להערכתי, התרנגולים כבר שם וזה משאיר מקום אחד. צ'לסי סיכמה תנאים אישיים עם גארי קיהייל, ליברפול מחפשת אחרי חלוץ נוסף וקיצוני (הויילט?), וארסנל...החזירה מפרישה את תיירי הנרי. צעד נהדר אם לנתק אותו מהקונטקסט, אבל במצב העניינים הנוכחי ונגר פשוט לא יכול להעביר עוד חלון בלי לתקן את נקודות החולשה של הקבוצה. זה יהיה טיפיקל-ונגר להגיד שאין צורך בפודולסקי כי יש את הנרי. המצב הזה אמנם אמור לשמח אותי בתור אוהד ליברפול, אבל זה לא כך. יש לי פינה חמה בלב כלפי ארסנל, כי כשהמועדון שלי כשל אפשר היה לשמוח שלפחות התותחנים עוקצים את המאנקס. ימי תחילת העשור הקודם היו ימים די עליזים, בלי אברמוביץ' והכסף של השייחים. ועדיין, אי אפשר להתעלם מכך שבשנים האחרונות ונגר בנה קבוצה איכותית, ועדיין היה חסר לה אופי מסויים כדי לזכות במשהו. עכשיו, הקבוצה שיש לו היא אפילו לא מספיק איכותית, בלי שום קשר לאופי.
 

APPUKMAN

New member
קצת נתונים

טוטנהאם , הסמרטוט השכונתי (אהבתי ביותר!) הייתה , תהיה וגם כיום היריבה היחידה של ארסנל - הגדולות בצמרת זה נחמד ויפה אבל הם לא היריבות של ארסנל . לא סתם היום שבו מבטיחה ארסנל כי היא תסיים מעל טוטנהאם בטבלה הוא חג בקרב אוהדי ארסנל (St Totteringham's). הערכות זה טוב ויפה, אבל כדורגל אפשר לנתח רק בדיעבד . כמעט כל הרכישות הצדיקו את עצמן - מטרסקר בלם חכם מאוד וכהוא וורמלן יצליחו לשחק ביחד רצוף כצמד בלמים קצת יותר ממשחקים בודדים, אפשר יהיה לראות צמד בלמים אינטליגנטי ברמות ! אי אפשר למדוד את מה שבניון נותן בארסנל בדפים סטטיסטים - הדוגמא האישית שהוא מהווה בשביל השחקנים הצעירים לא ניתנת לתחליף והוא זוכה להערכה רבה אצל ונגר. פארק הגיע כדי להוסיף שחקנים לסגל שהיה דליל, סנטוס מגן תוקף מעולה והגיע כגיבוי לגיבס המוכשר, לצערי הרב שניהם נפצעו אז קצת קשה למדוד את יכולתם העונה. זה נכון שארסנל מכניסה המון כסף , אבל ארסנל מחזירה חובות על האיצטדיון ומנתנהל בצורה יוצאת דופן ושפויה לעומת שאר הקבוצות. הקבוצה היא איכותית, אפילו איכותית מאוד. על אופי אני יסכים, צריך להכניס קצת יותר שחקנים עם ניסיון. אבל מצד שני עדיף שהשחקנים הצעירים יצברו קצת ניסיון. ושוב, אני קטונתי כדי להעריך מי יסיים בין 4 הגדולות - הרבה תלוי באירופה , בגביע, בפציעות ... יש יותר מידי משתנים כדי להעריך דברים כאלה, אז עדיף בינתיים להתבונן בתענוג בליגה הטובה ביותר בעולם. אגב, בינתיים אפשר לצאת כנגד פיפא על הבריונות שהיא מפגינה כנגד סיון השוויצרית , או להתענג על קבוצת האוהדים הקסומה שהקימו אוהדי ווימבלדון.
 

Mellow29

New member
אילו רכישות הצדיקו את עצמן?

האם זה אנדרה סנטוס, שנראה כמו כדורגלן חופים מברזיל ולא מגן שמאלי בקבוצה ששואפת לזכות בתארים הגדולים ביותר באירופה? שים לב, ונגר שילם עליו טיפה יותר אחרי שויתר על חוזה אנריקה, מגן עם נסיון פרמייר-ליג שעבר בסופו של דבר לליברפול ועכשיו מועמד רציני לאחד מה-bargainים של השנה? נכון שגיבס מוכשר, אבל הוא נפצע כל חודשיים בממוצע, וזה היה המגן השמאלי הראשון של ונגר עד ל-8:2. אפשר להניח שאם מנ' יונייטד הייתה פחות דורסנית, סנטוס בכלל לא היה דורך כאן והיו כל מיני אילתורים שכוללים את שני הבלמים הבכירים שלך כמגנים, וסקילאצ'י בהגנה... האם זה פר מרטסאקר, שהגיע רק כי ונגר לא סמך על קוסיילני ולכן קיבל חוזה עתק, ואחרי חמישה משחקים בערך רואים שקוסיילני טוב ממנו בכמה רמות? עושים צחוק מהגרמני גם על הדשא (זה היה די צפוי, הוא איטי) וגם באוויר (בשביל זה הוא הגיע, איך יכול להיות שסקוט סינקלר מסבסב אותו כל המשחק?). רכישת פאניקה של שחקן שלא יתאים לעולם לשיטה שארסנל משחקת בה. איטי מדי בשביל קו הגנה גבוה, חלש מדי בשביל להתמודד עם כל חלוץ פרמייר-ליג ממוצע? הרכישה של פארק....הגיע שחקן שיהיה חלוץ מחליף לואן פרסי, לגיטימי בהחלט. כמה הזדמנויות הוא קיבל מאז? 3 משחקים במדי הקבוצה הראשונה? וזה, אגב, שחקן שעוזב אותך בעוד שנה וחצי לשירות הצבאי בדרום קוריאה (אין לו אפשרות לדחות אותו יותר). ארסנל מתנהלת בצורה יוצאת דופן להדיוט הממוצע. אני מודה שהידע שלי בכלכלה הוא אפסי. אני קורא את מה שכותבים אנשים שמבינים בזה, וכותב לך. אין שום משמעות לשמור בבנק את הכסף שהגיע על פברגאס ונאסרי, למשל. דבילי מאוד לשמור את הכסף הזה בבנק, כי הריבית שאתה מקבל על זה היא לא גבוהה מספיק. הרבה יותר נכון, מבחינה כלכלית, להכנס לחובות מסויימים ולרכוש נכסים (=שחקנים) שיחזירו לך תשואה טובה יותר מהריבית שתקבל מהבנק (=תארים). פופולארי נורא לרדת על ברצלונה וריאל מדריד, אבל גם אם נתעלם מהמצוינות הספורטיבית אליהן הן שואפות (בניגוד לארסנל), הרי שהקבוצות הללו נמצאות במצב כלכלי לא רע כ"כ. במקום להחזיק כסף בבנק, הן מלוות כסף, משלמות ריבית סבירה ובכסף הנ"ל הן קונות נכסים שמביאים להם עוד הכנסה מתארים, מרצ'נדייז וכו'. האם ברצלונה נמצאת במצב כלכלי אנוש? מסתבר שלא. אם היא תעמוד בפני 'משבר', היא תוכל למכור את כל הנכסים שלה (מסי, אינייסטה, פברגאס, פיקה...) ולאזן את הספרים. אתה לא חייב לדעת את כל זה, וגם אני לא. ונגר יודע את זה. הוא בוחר להתעלם מזה, מסיבות השמורות עימו. לגבי הכתבה על סיון....אני קראתי אותה בבלוג שלך, מסתבר. אני לא זוכר מאיפה ראיתי את הלינק, לפני כמה ימים. או שאני הוזה, אבל יכול להיות שפרסמת את זה בעוד מקומות?
 

fabregas0

New member
כניסה לחובות ?

זה התנהלות לא שפויה. כניסה של מועדון לחובות זה גזר דין מוות. תראה את ולנסיה שלא יכולה להרשות לעצמה להשאיר שחקנים ברמה - החובות שלה הם עצומים ורק בשנים האחרונות מצליחים להשתלט עליהם.. אחת הטענות בכלל להגבלת הרכישות ע"י פיפא זה שלא רוצים שהקבוצות יכנסו לחובות.. כמה דברים: 1. מדברים תמיד על ססק כשחקן חשוב לארסנל - אבל חשוב לזכור מי עשה אותו חשוב ומי נתן לו הזדמנות לבוא לידי ביטוי. (אני כולי ביטחון שונגר ימצא את הצעיר העולה החדש שבעוד כמה שנים נדבר עליו באותה רמה). 2. גם אם ארסנל תקנה שחקנים בסכומים גבוהים יותר, זה לא מבטיח לה תארים ואז אתה גם תקוע עם שחקנים יקרים וגם לא לקחת שום תואר.. 3. מרטסאקר הגיע כדי לייצב את ההגנה והוא עושה את זה בצורה טובה (לא בגלל קוסיאלני אלא בגלל שאר הבלמים שהם לא ברמה של ורמלן וקוסיאלני). 4. גיבס הוא התוכנית של ונגר כמגן שמאלי מוביל וגם אחרי שהוא נפצע זאת טעות להביא מגן שמאלי יקר כי אחרי שגיבס יחזור הוא לא ישחק.. 5. מה שכן, לוונגר יש לפעמים גישה מתנאשת והוא פוסל שחקנים ומפספס אותם.. מאוד חבל לי אם נפספס את פודולסקי לדוגמא..
 

Mellow29

New member
אתה רושם שטויות, חד וחלק

כניסה לחובות זו דרך התנהלות כלכלית לגיטימית. מרבית התאגידים הגדולים בעולם השתמשו בדרך זאת כדי להתקדם בשלב כלשהו, רוב מוחלט של המדינות נמצאות בחובות (גם אלו שמצבן הכלכלי נפלא), ולמעשה גם כמעט כל בני האדם מגיעים לשלב מסוים בו הם נמצאים בחובות (משכנתא לרכישת דירה, למשל). בניגוד למצבם של בני האדם הפשוטים, שמשלמים ריבית גבוהה יחסית לבנקים (וגם אז, לעיתים 'שווה' להכנס לחוב), למועדוני כדורגל אין שום בעיה לקבל הלוואה בריבית נמוכה ותנאי החזר נוחים מכל בנק בעולם. כל סטודנט שלומד כלכלה חודשיים יודע את זה, וארסן ונגר בוודאי יודע את זה. האם העובדה שלארסנל אין חובות הופכת אותה לבריאה יותר מריאל מדריד? קשקוש במיץ. מה זה משנה שלריאל מדריד יש יותר חובות, אם היא יכולה לסגור את כולן במכירת 4-5 מהשחקנים המובילים שלה? האם העובדה שלך אין חובות הופכת אותך לאחד שמתנהל נכון עם הכסף שלו, כשאני לקחתי הלוואה בריבית של 1.5% והשקעתי את הכסף באג"ח שיניבו לי תשואה של 3%? עד כאן התיאוריה. לארסנל יש חובות שהיא צריכה להחזיר בתשלומים על בניית האיצטדיון החדש. החובות הללו פרוסים על פני הרבה שנים, כאשר יש קנס על תשלום מוקדם על החוב. לארסנל יש כ-200 מיליון ליש"ט שמעלים אבק בבנק, היא לא יכולה להשתמש בהם כדי לסגור את החובות. היא יכולה להשתמש בכסף הזה כדי לרכוש את סניידר, האזארד, טבז, טיאגו סילבה ולשלם לכולם משכורות ל-4 שנים. האם השקעה כזאת תניב תשואה יותר טובה מרכישתם של מרטסאקר וארטטה? בוודאות. ונגר יודע את זה מעולה, ולכן השקרים שלו בנוגע לכך שמועדון כדורגל צריך להיות debt-free הם מרתיחים כל אוהד ארסנל שמבין בכך דבר או שניים. לא קשה לעבוד על הדיוטות עם שורה חיובית ירוקה בסיכום העונתי, אבל אין הצדקה לניהול מדיניות כלכלית כושלת כ"כ בארסנל. 1. ססק חייב את הקריירה שלו לונגר. זה דבר אחד וכל הכבוד לו. אם ונגר יחכה ש-AOC יגיע לרמה של סמיר נאסרי וביינתים יסמוך על יוסי בניון כתחליף ראוי, הכשלון המקצועי יבוא לידי ביטוי מהר מאוד. 2. זה גם לא מבטיח דבר למנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי וכו'. הן ממשיכות להשקיע, כי המהות של מועדון כדורגל זה לזכות בתארים. ליבי עם אוהדי ארסנל ששכחו את המטרה הזאת ובטוחים ששורה חיובית בדו"ח השנתי שווה יותר מגביע, ושמקום שלישי עדיף על מקום רביעי. 3. מרטסאקר מייצב את ההגנה? לא יודע אם אנחנו רואים אותה קבוצה בכלל. הוא נראה איום ונורא בהשוואה לורמאלן וקוסיילני. למזלו של ונגר, הצרפתי, שהיה מזעזע בשנה שעברה, נראה היום כמו בלם פרמייר-ליג טוב. 4. אני לא מעוניין להכנס לדיון על הכשרון של קיירן גיבס, אבל זה שחקן שכבר עונה רביעית מעביר יותר זמן על מיטת הטיפולים מאשר על הדשא. האם אתה מסכים שרכישתו של אנדרה סאנטוס זו פאניקה טהורה במיטבה, אחרי שגיבס (ובעצם כל ההגנה) קרסו ב8:2?
 

fabregas0

New member
אם זה היה כ"כ פשוט

למה מרבית הקבוצות באירופה בחובות אדירים? אתה חושב שקניית שחקנים במחירים של ריאל מדריד, סיטי וצ'ילסי לדוגמא מישהו יכסה את ההפסדים? אתה טועה ומטעה. הסיבה היחידה שהגופים האלה לא קורסים כלכלית זה בגלל שהגורמים הפרטיים שמחזיקים אותם. אתה באמת חושב שקבוצות ישלמו את המחירים שהם שילמו במידה ואחת מהקבוצות האלה תכנס למשבר כלכלי? לא רואה אף קבוצה בעולם משלמת 60 מיליון על טורס או 70 מיליון על קאקה.. (וגם אם כן, זאת תיהיה קבוצה שממונת ע"י אדם פרטי). ללא ממן פרטי שמחזיק את הקבוצה מקריסה כלכלית - שום קבוצה לא יכולה להרשות לעצה להיכנס לצרות כאלה (קניית שחקנים בפי מאות אחוזים מהמכירה שלהם). תאגיד שיודע להתנהל, כשהוא רוצה לגייס כסף הוא מוכר את הסיכון לציבור (מנפיק מניות / אג"חים) ולא מאבד את הראש בסיכון ההון הפרטי שלו. עובדתית, במצב הנוכחי של השווקים באירופה, להיכנס לחובות בהיקפים כאלה זה גזר דין מוות. 1. עם כל הכבוד, ניסיון עבר מוכיח שלוונגר יש מושג או שניים בגידול ופיתוח צעירים - אם הוא החליט שAOC יכנס לאט לאט לעניינים אז כנראה שהוא יודע קצת יותר טוב מאיתנו. 2. סיטי הוציאה רבע מיליראד פאונד על שחקנים בשנתיים האחרונות, מה זה אומר? שזה מה שצריך לעשות? מעניין מה הם יעשו שלשייח שלהם ימאס מהצעצוע שלו, איך הם ישלמו את המשכורות של השחקנים שלהם.. 3. ארסנל מתחילה לייצב את מרכז ההגנה ומרטסאקר הוא חלק לא מבוטל מכך. נראה איום ונורא בהשוואה לורמלאן? להזכירך ורמלן כמעט עלה לנו בנצחון בוילה. 4. אין תשובה טובה לזה. ונגר מאמין בגיבס ורוצה אותו כמגן שמאלי. אף פעם אי אפשר לצפות פציעות. ורמלן ודיאבי היו פצועים עונה שעברה והשנה אינספור פעמיים.. אולי ניפטר מהם גם? להזכירך ואן פרסי הוא אחד השחקנים שנפצע הכי הרבה.. אולי ניפטר ממנו?
 

fabregas0

New member
נאסרי, ססק

וקלישי שעזבו העונה - אף אחד מהם, ללא יוצא מהכלל עזב לטובת כסף. ססק עזב בגלל שהוא רצה לחזור למועדון בו גדל. נאסרי וקלישי עזבו כי רצו סיכוי יותר טוב להתמודד על תארים. אגב, RVP כבר הודיע מספר פעמיים שהוא נשאר בארסנל. זה שטוטנהם העונה טובים יותר מארסנל זה ברור. אבל קח בחשבון שארסנל גם מתמודדת בליגת האלופות. (להזכיר לך איזה מקום סיימה טוטנהם בליגה האירופית?). ובכלל לא בטוח שטוטנהם הייתה במצב שהיא נמצאת היום בליגה אם היא הייתה גם בליגת האלופות.
 
לומר שהוא נשאר זה יפה

עד שוואן פרסי יחתום, לא תהיה לכך שום משמעות. בשורה התחתונה, ארסנל בדרך לעוד סיפור מלחיץ.
 

Mellow29

New member
אני רואה פה כשל לוגי

קודם לכן אמרת שאתה לא מסוגל לשפוך כסף כמו צ'לסי וסיטי, אבל מסתבר שהשקעה כזאת לא הייתה דרושה להשאיר את נאסרי וקלישי. מעבר לכך שאני חושב שארסנל עשתה עסק טוב בכך שנפטרה מהשניים הללו (ולא הביאה להם מחליף ראוי), האם העובדה שהשחקנים הבולטים שלה עוזבים אותה משום שהם רוצים לזכות בתארים לא אמורה להדליק נורה אדומה? גם לוקה מודריץ' רצה להלחם על תארים, אבל דניאל לוי החליט שבמקום להעביר אותו לצ'לסי, הוא יתן לו כלים להתמודד על התואר. התוצאות לפניך. RVP לא הודיע שום דבר, והרשה לי לתאר לך את התסריט שיקרה (והוא כבר קרה בשנה שעברה עם נאסרי): הוא יחכה בחלון ההעברות לרכש טוב שיתקן את הליקויים הברורים של הקבוצה, ואח"כ יבחר שלא לחתום על חוזה חדש עד לסיום העונה. אם ארסנל תסיים ברביעיה, הוא ירצה לראות רכש נוסף שיאפשר לו לזכות בתואר. בשלב הזה מנ' סיטי תגיע, תציע עליו 35 מ' פאונד. הוא לא יבקש לעזוב, אבל יגיד שהוא לא רוצה לחתום על חוזה חדש. לארסנל לא תהיה ברירה, כי היא לא תוכל להרשות לעצמה לאבד אותו ללא תמורה בקיץ הבא, והיא תמכור אותו. שתי השורות האחרונות שלך בכלל מגוכחות. טוטנהאם ויתרה מראש על הליגה האירופית והעלתה הרכבים הזויים. אני אמנם לא אוהב את הזלזול הזה במפעל, אבל רדנאפ לקח החלטה שקולה מראש והיום הדבר משתלם לו. טוטנהאם בוודאות תהיה בליגת האלופות בשנה הבאה, והיא נמצאת במאבק האליפות. ארסנל תהיה מחוצה לליגת האלופות, ככל הנראה. במצב כזה היא גם לא תוכל לשמור על שחקן הוורלד-קלאס היחיד שעוד נותר לה. במצב כזה, ונגר גם יאלץ לעשות רכש בהיקף עצום כדי לחזור לליגת האלופות. מהיכרותנו עם ונגר, הוא יעדיף להשקיע כסף בעוד פרוספקטים בני 16, או שבמקרה הטוב עבורכם, יפנה את המקום.
 

fabregas0

New member
לא הבנתי

מה ניסית להגיד במשפט הראשון. נאסרי וקלישי בחרו לא להאריך את החוזה שלהם בגלל שראו שסיטי קונה מכל הבא ליד והיא הולכת להיות פאקטור רציני לאליפות. מחליפים ראויים? להזכירך, כאשלי קול נמכר לצ'ילסי וונגר בחר להאמין בקלישי זאת לא הייתה הבחירה המובנת מאליו. (אותו מקרה כאן עם גיבס..) להבדיל מארסנל, לטוטנהם הייתה זכות בחירה בגלל שהחוזה של לוקה לא נגמר בסוף העונה - ואם הוא כן היה נגמר, לא היה שום סיכוי לטוטנהם להשאיר אותו. RVP - http://www1.skysports.com/football/news/12691/7404593/RVP-hints-at-Arsenal-stay נגד מהלך כזה כמו שתיארת, אין לארסנל שום אפשרות לעשות משהו.. ולא כל שחקן "שרוצה לראות רכש" אז מיד צריך לקנות לפי הרצון שלו. יש לקבוצה שיטה ומדיניות ולא שחקן כזה או אחר ישנה את זה. "שתי השורות האחרונות שלך בכלל מגוכחות." - בתגובה שלך אתה רק מוכיח את הטענה שלי. ברור שטוטנהם ויתרה על הליגה האירופית. ואם היא הייתה בליגת האלופות? היא הייתה מוותרת? אין סיכוי. היא הייתה מצליחה ליצור הצלחה בשתי המסגרות? מוטל בספק.
 

APPUKMAN

New member
קצת לתקן

בכללי , אם אנשים חושבים אחרת, אני לא מאמין שיש סיבה לכתוב דברים כמו "שטויות" על דעות שונות. אם אנחנו מדברים כבר על דברים שהם מעבר לליגה הישראלית, בוא ננטוש את המניירות הישראליות המכוערות והלא מכבדות האלה. כדורגל זה לא חלון העברות, למרות שזה הכי סקסי והכי מתוקשר, אבל יש אימונים וחדרי הלבשה ושיחות אישיות ומטרות של מועדון וקהילה. זה לכזה פשוט כאילו שמאמנים נכנסים לאתרים של קופונים ומחשפים את הדיל הכי טוב. ונגר במשך שנים לא הסכים לקנות שחקן לצד פברגרס כי הוא האמין שהוא אמור לגדל לשם את דנילסון. הפעם לא הצליח ונגר, וכשאתה מאמן מעל 15 שנה במועדון כנראה שאתה אוסף כמה טעויות בדרך. אבל הדרך היא החשובה, כשארסנל תצליח, והיא תצליח עם הדור הקיים, היא תעשה את זה בצורה הכי רומנטית שיש. וזה יהיה ייחודי. אני יכול להבין את אוהדי הסיטי שמוכנים כרגע לאהוד קבוצה של שכירי חרב, אבל ארסנל לא נזקקת לתארים, יש מספיק. ברור שבסופו של דבר לזכות בתארים זאת אחת המטרות , השאלה היא באיזה דרך לגבי ההשוואה הלא מדויקת לריאל ולברסה. הסיטואציה ששתי הקבוצות האלה נמצאות היא שונה מכל דבר אחר בעולם : שתי הקבוצות חתומות על חוזה שידור אישי שמנותק מהליגה, דבר שלא קיים בשום מקום (באירופה). לפי כך היא נהנת מסכום כסף אסטרונומי שמזמן ניתק את שתיהן לליגה נפרדת. דבר שני לגבי הלוואות. זה נחמד לצאת באמירה של הקשעה כלכלית והלוואות שיכולות פונטציאלית להחזיר את עצמ במחירת שחקנים. אבל עצם ההלוואות זאת שערוריה בפני עצמה שהרבה אזרחים יוצאים כנגדה בספרד ( כמובן שהתקשורת שלנו לא תשמיע את הצד הזה של ספרד כי זה לא מסי ורונאלדו), ריאל מדריד וברצלונה קיבלו הלוואות מהבנקים מנותקות מהמציאות הכלכלית בספרד , הלוואות שכמעט אין להן תקדים בכלכלה הספרדית ושאף מועדון אחר לא קיבל (ולנסיה) באנגליה אין סיכוי שמצב שהאומה תהיה בקריסה כלכלית, בנק כלשהו יתן הלוואות של מאות מיליוני פאונדים למועדון כדורגל. אז אי אפשר להשוות בסיטואציות.
 

Mellow29

New member
דעות ועובדות אלו דברים שונים

מי שרושם ש"כניסה לחובות היא דרך התנהלות לא שפוייה" רושם שטויות. כניסה לחובות היא דרך התנהלות לגיטימית בכל תאגיד כלכלי. אני לא מתלהב מהמצב בספרד (שחלק ממנו נוצר בזכות הסכמי השידור, כפי שציינת, ולכן לא צפוי לקרות בעתיד באנגליה), אבל איך אפשר לומר שכניסה לחובות זו מדיניות לא בריאה לקבוצת כדורגל מבלי לבחון לשם השוואה את החובות של כל המדינות בעולם, התאגידים הגדולים וכיו"ב? איך אפשר לקבוע באופן אבסולוטי שמועדון כדורגל צריך להיות debt-free וזו הדרך הנכונה בהחלט מבלי לחטוא לאמת? אתה ממשיך לדבר על דרך כאשר בשנים האחרונות אין שום סימוכין לכך שהדרך של ונגר תוביל את ארסנל לאנשהו. ונגר התאהב בתדמית שהוא בנה לעצמו ושכח מהמהות של מועדון כדורגל. ארסנל הייתה אחת ממועדוני הכדורגל הגדולים באנגליה גם לפני ונגר, ומעולם אוהדיה המסורים לא הסכימו לוותר על התשוקה לזכות בתארים על מזבח ה"דרך". מי שחושב שארסנל תצליח אם תמשיך בדרך שהיא הולכת בה בשנים האחרונות חי בבועה. בעוד שארסנל איבדה לאט לאט את כל הנכסים החשובים שלה (החל מויירה והנרי ועד לפברגאס), התחרות בפרמייר-ליג רק התחזקה - עם עוד 5 קבוצות שלכולן יש אמביציה גבוהה להתחרות. גם אם לפני עשור יכלת לפנטז על זכייה באליפות עם שחקנים שגידלת (וגם זה לא לגמרי מדויק - אז ונגר לא היה כ"כ שמרן עם כסף, ע"ע הבאתו של סול קמפבל), היום זה פשוט לא יקרה. ונגר חי בבועה, ולמזלו הוא הצליח לשכנע מספיק אוהדים שהדרך זה מה שחשוב ולתארים אין משמעות אם לידם יש מינוס קטן בחשבון הבנק. אולי הגיע הזמן להכיר בכך שלחלק עצום מאוהדיה המסורים של הקבוצה, נמאס ממנג'ר ששכח (שהרי אי אפשר לומר שהוא מעולם לא הבין!) מה המטרה של קבוצת כדורגל מקצוענית וגדולה כמו ארסנל, ונמאס מהנהלה שתבנה פסלים לשחקנים פעילים ותגדיל את מחירי הכרטיסים וכך תדחוק את האוהדים המסורים מחוץ לשערי האצטדיון לטובת אלפי אסיאתים.
 

APPUKMAN

New member
אז עובדות

וסול קמפבל עבר לארסנל בעברה חופשית מטוטנהאם. אני מסכים איתך, אני גם חושב שישנם מנג'רים ששכחו מה המטרה של הכדורגל , אגב מה המטרה של הכדורגל ? כי לפי ההגדרה שלך למטרה אין להרבה קבוצות מקום בנוף הכדורגל העולמי והאירופאי. או שצריך למצוא איזה עשיר שיענה על המטרה של הכדורגל ! אני לא חושב שלסיים בין ה4 הראשונות באופן רציף כל כך מעורר אצלי הערצה, להביא את המועדון לגמר וחצי גמר ליגת האלופות בפעם הראשונה של המועדון מעורר אצלי הרבה כבוד, להנציח את הגיבורים שאני גדלתי עליהם ואת הגדול מכולם (טוני אדאמס) בפסלים מחוץ למועדון מעורר אצלי השראה. אתה מסתכל על הדברים בצורה המאוד מאוד צרה לדעתי, כדורגל זה הרבה מעבר לתארים ולרכש. אני אוהב את הבועה של ונגר. בכל זאת, ליברפול היא זאת שקנתה את אנדי קרול בסכום שגורם לטל בן חיים ממכבי פ"ת להראות כהשקעה כדאית. לפני שאתה ממהר לקבוע מה עובדות ומה לא, גם התנהלות כלכלית היא דעה, נכון אפשר להיות בחובות, אבל יש מישהו שמשלם את המחיר על החובות האלה (מיסים שעלו באופן פתאומי בכל הבנקים בספרד). ואם אתה ממש מאמין למה שאתה אומר, נראה לי ששווה שתספר את זה ללידס יונייטד ולולנסיה. הייתה תקופה שגם הם האמינו בזה...
 

Mellow29

New member
נו מה?

ברור שסול קמפבל עבר לארסנל בהעברה חופשית, הוא היה הבוסמן הכי מבוקש באנגליה באותו קיץ ומי היה המנג'ר שנתן לו את השכר הגבוה ביותר בכל האי הבריטי דאז (אם איני טועה) כדי שילך לארסנל? כל קבוצה קובעת את המטרות שלה. המטרות של סאות'המפטון הן לא המטרות של ניוקאסל, והמטרות של ניוקאסל הן לא המטרות של ארסנל. המטרה של ארסנל, חד משמעית, צריכה להיות זכייה בתארים. היא מועדון גדול מכדי לוותר על המטרה הזאת, ולא משנה עד כמה ראויות המטרות המשניות (פיתוח צעירים, רווח כלכלי וכיו"ב). כל הדברים שציינת הם לא הישגים ספורטיביים, אולי למעט ה-milestone של גמר ליגת האלופות. ההבדל בין מקום רביעי לחמישי הוא המון כסף, וברור שחובה לסיים במקום הגבוה מבין השניים, אבל זה לא הופך את המקום הרביעי להישג בשביל קבוצה כמו ארסנל. באמת שלא הבנתי מה קשורה ליברפול או אנדי קארול לדיון? ללא ספק, אני שמח שהבנת את מה שניסיתי לטעון. יש מספר דרכים להתנהל במישור הכלכלי. הטענה ש"להיות בחוב - רע! להיות עם מאזן חיובי- טוב!" באופן אבסלוטי היא טענה שקרית. היא לא נכונה מבחינה כלכלית והיא לא נכונה מבחינת הדיון, כי עם כל הכבוד לגישה של ונגר....יש עוד גישה, ותהיה בטוח שונגר יודע שהיא קיימת. משום מה fabregas מסרב להבין זאת בכך שהוא קובע אמת אבסלוטית שהיא לא נכונה מבחינת הכלכלה. ושוב פעם אני לא מבין - כיצד לידס ו-ולנסיה קשורות לדיון? לארסנל יש כ-180-200 מיליון פאונד שוכבים בבנק. אין פה שום שאלה של חובות והתחייבויות. לארסנל יש מספיק כסף כדי לשמור על נאסרי, פברגאס ולהוסיף להם עוד שלושה שחקני וורלד קלאס. במקום זה, היא מעדיפה שהכסף יעלה עובש. זו שטות כלכלית. להנהלה נוח עם זה, לקרואנקי לא מפריע שארסנל היא כבר לא מועדון תחרותי מבחינה ספורטיבית. אולי השנה סוף סוף תסיימו מחוץ לרביעיה, וכל מגדל הקלפים שונגר בנה הפוך יהרס. אם יגיע מנג'ר עם אמביציות זה לא יבטיח הצלחה לארסנל, אבל זה יגרום לאוהדיה סוף סוף להרגיש את מה שהם הרגישו כשהם התחילו לאהוד את הקבוצה - שמחה בהצלחות ספורטיביות.
 
למעלה