גומלין רבע גמר ליגת האלופות-יום שלישי

ifa1111

New member
אם הבנתי את שאלתך

אז אני חושב שהקבוצה שהייתה לנו ב2000-2002 הייתה טובה מזו של 99'.
 
אני חושב שחלקים מסוימים בה אולי כן

וחלקים אחרים פחות. ההגנה בהחלט פחות. ב-1998/99 יכולנו להתבסס על סתאם בשיאו לצד יונסן היציב מאוד והנינג ברג בעונה טובה, וכמובן שמייכל מאחוריהם. אחר כך שמייכל פרש ולא ממש מצאנו תחליף יציב (פעם בוסניץ', פעם ואן דר חאו. אחר כך בארטז), יונסן עבר ניתוח, הושבת עונה שלמה ולא באמת חזר לעצמו. ברג ירד ברמתו. סתאם בעונתו השנייה כל הזמן שיחק לצד בלם אחר, לפעמים סילבסטרה (שלקח לו הרבה מאוד זמן להיכנס לעניינים, וגם כשכן...), ובעונתו השלישית והאחרונה החמיץ חצי שנה. בנוסף, איבדנו את בלומקוויסט אחרי שנה אחת ויורק מעולם לא שיחזר את היכולת שלו בעונה הראשונה. את הליגה דרסנו בשנתיים אחרי הזכייה בליגת האלופות, ואולי זה גרם לנו להיראות טוב יותר ממה שהיינו (ארסנל, התחרות העיקרית שלנו בסופו של דבר למרות שלידס איימה מדי פעם, היתה בתהליך של בנייה מחדש). בעונה הראשונה אחרי 99' גם היה נדמה שאפשר לקחת את גביע אירופה, אבל ההגנה מול ריאל דפקה את זה. ב-2000/01 כבר אפילו לא היינו בכיוון ובשום שלב באותה עונה לא נראינו כמו קבוצה שבאמת יכולה לקחת את הגביע. 2001/02, בלי סתאם, עם בלאן, עם ורון, עם ואן ניסטלרוי... זו כבר היתה קבוצה אחרת.
 

ifa1111

New member
התיחסות קצרה

ההבדל העיקרי בין 99 לשתי העונות שאחרי מבחינת ההגנתה לדעתי זה החיסרון של שמייכל. למרות כל מה שהזכרת אני לא חושב שנחלשנו בצורה דרמטית בהגנה, בעיקר בזכות קישור מעולה. בסופו של דבר אפשר להשוות שחקן לשחק או שחקן מסויים ליכולת שלו בעונה אחת ובזו של אחריה. אני דיברתי על הקבוצה כמכלול שלדעתי הציגה כדורגל טוב יותר מזו של 99'. כן, יכול להיות שזה כי היריבות היו חלשות יותר, אני באמת שלא זוכר את זה. ארסנל ולידס לטעמי היו יריבות ברמה גבוהה. מה שאני כן זוכר שהצגנו כדורגל יותר טוב, יותר שוטף ופחות היינו צריכים את האופי לחזור מפיגורים בדקות האחרונת כמו ב99'. ב2001/02 היה שינוי די משמעותי בקיץ. לדעתי גם לא היו הרבה עונות, בטח עד אז, שעשינו רכש בכאלה סכומים בחלון העברות אחד. לכן התלבטתי הרבה אם להכניס את העונה הזאת או לא. בסופו של דבר כן בחרתי להכניס אותה כי גם בה שיחקנו כדורגל לא פחות טוב מזה ששיחקנו בעונת הטרבל לדעתי, למרות השינויים עדיין השלד של הקבוצה נישמר עם הרבה מאד שחקנים ששיחקו לפני כן, ואופי המשחק ושיטת המשחק היו מאד דומים.
 
תגובתי

כן, הקישור היה מעולה. קין-סקולס-בקהאם-גיגס, קישור ענק. אבל עובדה שהקישור הזה שהיה בהחלט ברמה של גביע אירופה לא הגיע לגמר נוסף, וההגנה שיחקה בכך תפקיד. יש הבדל משמעותי בין לשחק עם סתאם ויונסן וסתאם וברג, לבין לשחק עם סתאם וסילבסטרה, או סתאם והגרסה הדהויה של ברג אחרי עונת הטרבל. זה לא היה כמובן המקור לכל הצרות, אבל זה עשה לנו בעיות גדולות בליגה בשנה שלאחר הטרבל ושיחק תפקיד גדול בהדחה מול ריאל. עם כל הכבוד לפיגורים של הדקות האחרונות ב-99', כמה פעמים זה כבר קרה? לא צריך להפריז. היו כמובן את הדרמות מול ליברפול ובאיירן, היה את הגול בדקה ה-90 נגד יובנטוס. העניין הוא שאיך שלא תסתכל על זה, באותה עונה ניצחנו את הגדולות. איכשהו, בקושי, לא משנה - ניצחנו. בשנתיים הבאות לא. לא ניצחנו קבוצות בסדר גודל הזה בשנתיים האלו. ניצחנו את פיורנטינה נדמה לי, לא הרבה יותר. מול ריאל ובאיירן ניגפנו, ברמה שהרבה לפני הדקה ה-90 אתה יודע שזה נגמר. לא ברור לי מה בדיוק קרה באותן שנים. אולי אירופה למדה אותנו. מה שברור, עד שלא שינינו את הסגנון שלנו כעבור מספר שנים, לא הפכנו לכוח אירופי משמעותי כפי שאנחנו בשנים האחרונות. כן, במקביל קרקסנו את הליגה. אני לא אגיד שזו לא חוכמה, למרות שאחזור שוב על העובדה שארסנל בין 99 ל-2001 היתה בתהליכי חידוש והיא לא היתה בשיאה. לידס היתה בתהליכי עלייה, למרות שגם היא בעצם מעולם לא הגיעה לשיא. ב-2000 לקחנו אליפות עם פיניש מדהים בשלושת החודשים האחרונים, ב-2001 פשוט סגרנו סיפור עד אמצע העונה. אולי ברמת הליגה זה היה מרשים יותר מאשר ב-99. ברמה הכללית, כולל ליגת האלופות, הקבוצה הזו לא היתה טובה יותר מאשר ב-99. כאמור, זה לא שהודחנו במקרה, בחוסר מזל. פשוט לא היינו טובים מספיק. הקבוצה של 2001/02 היתה סוג של אדפטציה של הקבוצה של שלוש השנים הקודמות. היא היתה הרבה יותר ראויה לזכייה בליגת האלופות מאשר בשנתיים הקודמות ובאמת הגיעה לחצי הגמר, אבל שילוב של פציעות והגנה רכה מדי עלה לנו מול לברקוזן. זה מצחיק, כי בעונה הזו פרגי ניסה לשנות את הצורה שהקבוצה משחקת (עם ורון בקישור, וסקולס מאחורי חלוץ בודד) וזה ממש לא הצליח, עד כדי כך שהוא פשוט זרק את זה לפח וחזר ל-4-4-2 עם רוד וסולשיאר בחוד. וזה הצליח... אבל לא ברמה של תארים באותה שנה.
 

GD5

New member
כמו שפרגוסון אמר..

07-09 הכי גדולה... פשוט קבוצה נושלמת ומכונה בלתי ניתנת לעצירה
 

Saladin

New member
ראיתי את ברצלונה ולא את מנצ'סטר אבל

החוסן המנטלי של מנצ'סטר פשוט מדהים. הקבוצה הזו היא האיום האמיתי על ברצלונה ונראה לי שהיא בהחלט מסוגלת לנקום בגמר. לא משנה אם רונאלדו הולך והסגל נחלש, כל שנה הקבוצה הזו נמצאת גם בטופ האנגלי וגם בטופ האירופי. פשוט מדהים.
 
הסגל הזה הוא החזק ביותר שהיה לנו

והוא הסיבה העיקרית שאנחנו נמצאים היכן שאנחנו נמצאים. זה ההרכב הראשון שזקוק להזרקת איכות מסוימת, בעיקר במרכז השדה.
 

itzikon5352106

New member
תסתכל מי היו הכוכבים שלה ברבע הגמר

במשחק הראשון זה היה ואן דר סאר בן ה-40 ואתמול גיגסי שנתן שני בישולים גאוניים והוא בגיל 38 אם אני לא טועה.
 

Krishi

New member
מנצ'סטר שנים לא מציגה כדורגל אטרקטיבי

גם כשרונאלדו היה שם הוא היחיד שהיה הופך את המשחק שלהם ליפה עם כל מיני דריבלים ומהלכים יפים ואני אומר את זה בתור אוהד של מנצ'סטר. הדבר היחיד שאפשר להתלהב ממנו במשחק שלהם זה המשמעת והדיוק והעמידה הנכונה במגרש והכל בצורה כל כך מדויקת שזה מדהים. מה שאני שם לב כמעט כל עונה במנצ'סטר בשנים האחרונות זה הגנה חזקה (והכוונה לווא דווקא רק למגנים אלא בכלל לכל הקבוצה) והתקפה יחסית חלשה אבל בגלל שהם מאוד טקטים וממושמעים קשה לפרוץ אותם מה שמאפשר להתקפה מדי פעם לצאת להתקפות ובסוף הם יבקיעו את הגול או שניים שלהם (או יותר אם מדובר בקבוצה חלשה) וינצחו. יעילות שאפילו הגרמנים היו מתפארים ממנה. מה שאלכס פרגוסון עושה עם הקבוצה הזאת זה פשוט מדהים, זה ממש להוציא מים מסלע. ההוכחה הניצחת שאפשר להביא קבוצה למצב שהשלם יותר גדול מסך כל חלקיו. בכל שנותיי כאוהד מנצ'סטר (ואני אוהד אותם כמעט שני עשורים) אני לא זוכר קבוצה כל כך אנונימית עם שחקנים צעירים ולא מוכרים יחסית בלי איזה סופרסטארים מטורפים מכל עבר שדוהרת אל עבר הטרבל. וגם אם הם יזכו בסוף רק באחד מהתארים (מלבד הגביע) זה עדיין יהיה מדהים. ובכלל, כל קבוצה שיש לה שחקן כמו גיגס מגיע לה לזכות לא משנה במה. הבן אדם הזה פשוט לא נגמר, אביר בריטי אמיתי.
 

Ron 22

New member
סתם מעניין אותי...

עדיין יש פה אנשים שבטוחים שאנצ'לוטי הוא מאמן כל כך גדול?
 

TheLoneDeranger

New member
כן, עדיין בין הטובים בעולם

את מה שעובר על צ'לסי מאז נובמבר זו אשמתו הבלעדית של אברמוביץ' שחייב לדחוף את האף שלו לעניינים שהוא לא מבין בהם כלום.
 
העניין הוא שההאשמות (המוצדקות!)

כלפי אברמוביץ' נוגעות לפיטורי העוזר ריי ווילקינס ומינוי מייקל אמנאלו במקומו. שזה טוב ויפה ומוצדק, אבל... איך דבר כזה גורם להתמוטטות כפי שהיתה לצ'לסי מאותו רגע, עוד לפני ענייני טורס?
 

borat1

New member
ואותי סתם מעניין

טורס עדיין נחשב לטופ שבחלוצים בעולם בשבילך?
 
מה נשתנה. על הסופר קלאסיקו שבדרך..

בהשאלה מההגדה של פסח הקרב ובא, השאלה המתבקשת היא: מה נשתנה סופר קלאסיקו הבאים עלינו לצפיה , מהמפגש הקודם שבו כרעה ריאל ברך וליחכה דשא מר כלענה, בתבוסה בתוצאה היסטורית והיסטרית. והתשובה , מסתבר שהשתנה. ואפילו באופן משמעותי. הנה כמה נקודות ציון שיכולות להשפיע על התוצאות במפגשים הבאים. נתחיל בברצלונה, שתגיע בשבת לברנבאו הצמא לנקמה, מה שלא בהכרח יעשה עליה רושם, כבר ראינו קונצרטים של בארסה בברנבאו, רק שהפעם המשימה תהיה קשה הרבה יותר. פויול האיש והנחישות, הקפטן שמנהיג את ההגנה נעדר, וזה חיסרון משמעותי שמשליך על כל מערך הקבוצה. הבעיה מחריפה כשגם המחליף הטבעי לעמדה , אבידל, חסר. האופציה הראשונה הקיימת היא גבי מיליטו, שלא נראה במיטבו בלשון המעטה, ומול התקפה מהירה כשל ריאל ולא פראירית כשחטיאר לא בטוח שזה יספיק. האפשרות השניה היא הסטתוו של בוסקטס לעמדת הבלם, דבר שפוגע בקישור האחורי של הקבוצה. זאת ועוד, ההעדרותו של פויול, משליכה באופן ישיר על יכולתו של פיקה חברו להגנה. ובמעבר מההגנה להתקפה, שם הענינים חורקים לאחרונה. פדרו אומנם חזר מהפציעה, אך עדיין לא חזר לכושרו הרגיל. אבל הסיפור האמיתי הוא וייה. החלוץ האימתני לא כובש כבר זמן רב והתיסכול זועק ממנו בכל פעולה. כך או כך, נראה שבארסה מתקשה להבקיע, ומה שהלך בקלות בתחילת העונה, הולך עכשיו בקושי רב. ואם על ברצלונה ניתן לומר שנחלשה מאז הסופר קלאסיקו הקודם, הרי שבריאל מדריד ההיפך הוא הנכון. מוריניו כמו מוריניו, מפסיד בקרב אבל מנצח במלחמה. בסיום המשחק הקודם, כשכל העולם יצא מגידרו, מוריניו שמר על איפוק וטען שזה בסך הכל עוד הפסד. מאז הוא ייצב את השורות. משחק ההגנה השתפר והלך, וכך התיאום בין כל חלקי הקבוצה. נקודות בולטות לציון הן קודם לכל השינוי המדהים של מרסלו, שנזקף כולו לזכותו של מוריניו. אי אפשר להתעלם גם מההבדל ביכולתו של בנזמה, שהיה כמעט סוס מת בריאל במפגש הקודם, ועכשיו פורח מחדש ונכנס לכושר מטורף. לזה יש לצרף את הגעתו של אדביור שהוסיף מחץ להתקפה הקטלנית גם כך של ריאל בראשותו של רונאלדו. הנה כי כן, השתנה, ועוד איך השתנה. הקבוצות מגיעות במגמות הפוכות. בעוד שיש ירידה ביכולת של בארסה, ריאל מגיעה בקו עליה ברור. אבל מה יותר טוב מסופר קלאסיקו , בשביל להחזיר את הסדר. ויוה בארסה!!!
 
למעלה