17 שנה למותו של ניקולאי קודרצקי

רז 1978

New member
היום לפני 17 שנים נהרג ניקולאי קודריצקי

בתאונת דרכים היום לפני 17 שנים 16.03.1994 איבד הכדורגל הישראלי את אחד הזרים הטובים ביותר ששיחקו בארץ באותה תקופה הייתי אז נער בן 15.5 זאת הייתה התקופה שממש לפני תחילת חופשת הפסח (החגים אז יצאו מוקדם) לעולם לא אשכח את הרגע שהתבשרתי על כך בבית הספר, ההלם הגדול ותחושת העצב הגדולה נחרטו בזיכרוני זמן רב. יום לפני מותו נערך משחק ידידות בין נבחרת ישראל לנבחרת אוקראינה בקריית אליעזר, אחרי המשחק נערך מסיבה בה השתתפו השחקנים האוקראינים ששיחקו בארץ ושחקני נבחרת אוקראינה, אחד משחקני הפועל חיפה באותה עונה (נדמה לי ואדים טישנקו) ביקש מקוריצקי שיישאר לישון אצלו ולא יעשה את כל הדרך לת"א בשעת הלילה המאוחרת אך קוריצקי לא ענה לבקשתו והתעקש לנסוע כל הדרך למרכז, הוא נהרג בשעה 4:00 לפנות בוקר לאחר שאיבד שליטה על רכבו ולאחר שנסע במהירות מופרזת ארבעה ימים לפני מותו הוא כבש שני שערים במשחק האחרון בחייו ובני יהודה ניצחה את צפרירים חולון 1-3 כאשר לאחר אותו משחק היו לו 20 שערים מתוך 29 שערים שבני יהודה כבשה. יצא לי במקרה להקליט את משחק השבת באותו מחזור ושחזרתי מבית הספר יצא לי שוב ושוב להסתכל על קלטת סיקור המשחק של בני יהודה, תפסתי את הראש ולא האמנתי שהוא נהרג לא האמנתי שהוא איננו. אין לי ספק שאילמלא מותו הוא היה יכול לשדרג את אצמו בגדול ולהיגע לאחת הקבוצות הגדולות אצלינו בסיום אותה עונה הוא היה בן 31.5 בלבד במותו אין ספק אבידה גדולה לכדורגל שלנו.
 
שחקן גדול !

מהשחקנים שאתה לא יכול שלא לאהוב למרות שהם משחקים בקבוצה אחרת. חבל שהלך בטרם עת ובצורה טראגית כזו, יכל לתת עוד 3-4 עונות בשקט ולהמשיך להיות מודל לחלוצים ולשחקנים צעירים. פייי 17 שנה עברו, אני מזדקן.
 
באמת שחקן גדול...

עוד הוכחה לכך שתאונות דרכים הן דבר מיותר וקטלני. אני לא אשכח את המשחק ההוא בעונת האליפות השנייה של ביתר. קודריצקי כבש שלושער ובני יהודה ניצחה אותנו 2-4 ברמת גן.
 

RKL8

New member
נראה לי 1-3

במסגרת הצגה כפולה לעיני 46K בר"ג בשני מכבי סיימה ב-1-1 עם חיפה(שיוויון של זוהר למכבי יתרון של ברקו)
 

רז 1978

New member
אכן כן ../images/Emo45.gif

בני יהודה ניצחה 1-3 והמשחק השני נגמר ב 1-1 אני הייתי באיצטדיון ר"ג בההצגה הכפולה הזאת וזאת הייתה חוויה אחת גדולה אפילו שאני לא אוהד אף אחת מ 4 הקבוצות אין ספק שהיום ההצגות הכפולות שהיה תופעה נפוצה בתקופת נעוריי חסרה קצת לטעמי וחבל שהיא נעלמה לה בעשור האחרון.
 

RKL8

New member
../images/Emo45.gif איפה הימים שכל שבת שניה היתה כזו בבלומפי

ושאר המשחקים התקיימו באותה שעה ולא אחד ב-2 אחד ב-3 ואחד ב-5 וחצי
 

itzikon5352106

New member
באמת אחד הגדולים שהיו פה

לצערי הרב בתחרות הזרים הגדולים של הכדורגל הישראלי הוא לא נבחר לעשירייה אבל לדעתי הוא בין עשרת הגדולים שהיו פה.... קורות חייו: קודרצקי נולד ב-6 באוקטובר 1962 בנקפול באוקראינה. לישראל הגיע ב-1991. משחקו הראשון של קודריצקי התקיים ב-16 בנובמבר 1991 במשחק גביע הטוטו נגד מכבי נתניה. הוא היה זר מדהים ביכולתו וחלוץ מרהיב ומלהיב שאוהדי בני יהודה התאהבו בו והוא היה שותף לעונות הטובות של הקבוצה בתחילת שנות ה-90 כאשר היא רצה בצמרת.הוא זכה לכינוי הצאר ניקולאי וזכה להיות קפטן הקבוצה.הוא כבש 51 שערים ב-85 הופעות.ב-15.3.94 נהרג בתאונת דרכים מחרידה.באותו יום ישראל ערכה משחק ידידות נגד אוקריאנה בחיפה.לאחר המשחק ערכה הנבחרת האורקאינית מסיבה והזמינה אליה בין היתר את החלוץ.בדרך חזרה לת''א בשעה 4 לפנות בוקר ליד רעננה הוא איבד שליטה על רכבו אחרי שנסע במהירות של 160 קמ''ש התנגש בגדר ההפרדה והתהפך.הוא לא חגר חגורת בטיחות ונהרג במקום. אוהדי בני יהודה ואוהדי הכדורגל הישראלי היו המומים עקב הטרגדיה וארונו הוצב באצטדיון שכונת התקווה למשך מספר שעות לפני שטס להיקבר באוקראינה ו-10,000 אוהדי כדורגל באו לכבד את זכרו. עדות מצולמת: המשחק הכי גדול של קודרצקי היה ב-20.2.93 נגד בית''ר י-ם.45 אלף צופים גדשו את איצטדיון ר''ג כדי לחזות בהצגה כפולה של ארבעת המוליכות.במשחק הראשון אירחה בני יהודה שהייתה במקום ה-3 את בית''ר י-ם הראשונה.במשחק השני אירחה מכבי ת''א השנייה את מכבי חיפה הרביעית.קודרצקי נתן הצגה וכבש שלושער מרהיב בדרך לניצחון 1-3 על בית''ר. http://www.youtube.com/watch?v=WX4bOp4bzo4&feature...
 
למעלה