המבזקיה 34

מכבי ת"א תקועה עם קולאוטי, שלא מתייאש

מכבי ת"א תקועה עם קולאוטי, שלא מתייאש

מאזן השערים מביך, אבל הקולגות ממליצים להמתין בסבלנות
תאריך עדכון: 03/01/11 18:06


"בשמונה או בתשעה המשחקים הראשונים אצלנו הוא בקושי הבקיע, אם בכלל. אבל אחרי זה הוא התעורר. סיים את העונה עם 19 שערים ותשעה בישולים. הוליך אותנו לאליפות. בכל שלוש העונות שלו במכבי חיפה רוברטו קולאוטי היה שחקן נפלא", כך שיחזר השבוע רוני לוי, מאמן חיפה בעבר והאיש שפגע בול עם החלוץ בן ה-22 מקצה הספסל של בוקה ג´וניורס. כיום קולאוטי בן 28 וחצי, גיל שלוי מגדיר כ"אידיאלי לשחקן כדורגל". אך קולאוטי, נודה על האמת, נראה מעבר לשיאו. ולא מהיום.

המעבר שלו לבורוסיה מנשגלדבאך לפני שלוש שנים וחצי היה בעיקר עדות לעבודה הנהדרת שלו בישראל ובמפעלים האירופאים במדי מכבי חיפה - 39 שערים ב-90 משחקים. אך קולאוטי, שנרכש על ידי קבוצת הליגה השניה בגרמניה, הוכיח כי הרמה בבונדסליגה, אליה העפילה גלדבאך בתום עונתו הראשונה, גדולה על מידותיו. הוא אמנם קרע שריר בירך ונעדר קרוב לשנה - אולי סיבה מקלה - אך השורה התחתונה היא שב-49 משחקים במדי קבוצת התחתית הוא כבש 9 שערים בלבד.
הדרך חזרה לישראל הייתה אקט כמעט מתבקש. מה שכנראה לא התבקש הוא השכר האגדי לו זכה קולאוטי - 1.8 מיליון יורו לשלוש שנים. מכבי תל אביב מעולם לא שילמה כל כך הרבה לכדורגלן, וזה מועדון ששילם סכומים מופרכים לעשרות ומאות שחקנים ברבות השנים. אך קולאוטי היה סחורה מאוד נחשקת בעבור אבי נמני ומיטשל גולדהאר, שאפילו טס באופן בלתי ייאמן כמעט לגרמניה כדי לסגור מול החלוץ את פרטי החוזה. בינתיים, ההחזר של קולאוטי הוא מביך.

הוא הבקיע שני שערים ב-15 משחקי ליגה, ועוד אחד בחמישה משחקים באירופה. יש לו גם שלושה שערים בגביע הטוטו, אך זה נתון זניח, למרות שהאחרון שבהם מול מכבי חיפה זיכה את קבוצתו בניצחון מוראלי לפני המפגש החוזר בליגה. הכיבוש הזה אף גרם למאמן יוסי מזרחי להחמיא לחלוץ שלו באופן יפה במיוחד: "מבאר שהוציאו ממנה מים, תמיד תוכל לשאוב מים. רוברטו כבש המון שערים בקריירה שלו, והוא לא החלוץ היחיד שנמצא בתקופת יובש. כל החלוצים הגדולים בעולם היו במקום הזה. השער הזה ייתן לו המון ביטחון. צריך לדעת איך לצאת מזה והכל יהיה בסדר".
הטיעון של מזרחי נשמע די הגיוני, ויחד עם זאת מעט פשטני. מחד, ברור שחלוץ צריך לתת גולים ואז כביכול הכל מסתדר. מנגד, לא ברור איך חלוץ שמגיע מהבונדסליגה ללוזון-ליג כובש כל כך מעט שערים, וגם לא מגיע למספיק מצבים. אושרי ביטון, עורך אתר "המכבי" וידיד אישי של קולאוטי, מספר: "במשך שנים חלוצים לא הצליחו במכבי ואני אמרתי לרוברטו שזה לא יקרה איתו. אני עדיין מאמין שזה לא יקרה. אני גם בטוח שהוא לא מאמין בכל השטויות האלה, אבל צריך לשאול מדוע חלוצים לא מצליחים. לדעתי זה בגלל שמכבי תמיד דרשה מהם לעשות הרבה דברים נוספים. זה נחמד לעשות הגנה ולרדוף אחרי מגנים, אבל רוברטו הוא שחקן של רחבה. הוא צריך לשחק מקו ה-16 ואילך. מול היריבות החלשות שיש לך בארץ לא יקרה כלום אם יתנו לו לעתים קצת פטור מהגנה והקבוצה תשחק יותר התקפי".
רוני לוי, הראשון והאחרון אצלו קולאוטי באמת פרח, סבור כי "לרוברטו אין שום בעיה לעשות דברים נוספים. אני תמיד ביקשתי את זה ממנו והוא עשה הכל. גם הגנה, גם תנועה נהדרת לעומק ולשטחים מתים. הוא לא חלוץ פרימדונה שעומד רק ליד השער ומחכה לכדורים". קולאוטי אף פעם לא היה מהיר, אך נדמה שהניידות שלו מעט נפגמה לאחר הפציעות הקשות והחוזרות בשריר הירך. "עדיין, הוא שחקן שתמיד בא לעשות עבודה", טוענים חברים לקבוצה במכבי. "רוברטו עובד קשה גם באימונים וגם במשחקים. הוא גם מנסה להמריץ את שאר השחקנים. אבל רואים שכשלא הולך זה משפיע עליו. כי חלוץ נמדד קודם כל ובעיקר בגולים. כשהוא לא כובש, אז זה כאילו שהוא לא עשה כלום".

זאת הסיבה שקולאוטי מסתובב לאחרונה עם תחושה לא נעימה. "החבורתיות והשמחה הדרום אמריקאית שלו גם קצת נעלמה", טוענים בקבוצה. "הוא בא לעבודה, מחתים כרטיס במובן הטוב, נותן עבודה והולך הביתה". קולאוטי, מן הסתם, מאוכזב מעצמו. זו תחושה שבאה לידי ביטוי בצורה קיצונית לפני כמה שבועות, כאשר חבט בקיר בקרית אליעזר כשהוחלף בשלב מוקדם מול הפועל חיפה. "רוברטו מאוד התעצבן שזה נקלט בטלוויזיה", טוענים חבריו לקבוצה. "הוא ממש לא בחור כזה, שיתרגז ויעשה הצגות. הוא בחיים לא יתעלם משחקן שמחליף אותו או יבעט בקלקר של מים או בספסל. האגרוף שהוא אז נתן לקיר היה כעס, בעיקר על עצמו".

חלוץ שכמעט לא כובש - כועס. וזה ממש לא עוזר שגם שחקנים אחרים כמעט לא כובשים. מכבי הרשיתה העונה 20 פעם בלבד, מקום שמיני בליגה. אבל עדיין הצמד של קולאוטי הוא מנה קטנה במיוחד. אלירן עטר, שנחשב עד לא מזמן כלוקה בתחום הכיבושים, הרשית שבע פעמים. האריס מדוניאנין, קשר שמסופסל לאחרונה ונחשב למאכזב, כבש תשעה שערים בליגה ובאירופה. אפילו הקשר ההגנתי, ג´יבריל סידיבה, כבש אותה כמות כמו קולאוטי. לכן, לאחרונה הסכימו בצוות המקצועי לשקול בחיוב את האפשרות שקולאוטי יחזור למולדתו ארגנטינה.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204468.jpg
ניואלס אולד בויס הפגינה עניין, אך לא פנתה באופן רשמי למכבי. נמני ומזרחי, טוענים מקורביהם, היו מוכנים לוותר על קולאוטי אם חלוץ איכותי היה מוחתם במקומו, למשל שמעון אבוחצירה. אך גולדהאר הבהיר שגם אם קולאוטי יעזוב, איש לא יוחתם תחתיו. והחלוץ דיבר במהרה עם נציג הבעלים ג´ק אנגלידיס וביטא את רצונו להישאר. אולי כי הוא רוצה להוכיח שאינו כשלון יקר. אולי כי הוא אוהב את ישראל, ארצן של אשתו עלווית ושלוש בנותיו. ואולי כי קולאוטי לא רוצה להסתפק בשכר המופחת שניואלס, על פי מקורביו, הציעה לו - כ-300 אלף דולרים.
כך או כך או כך, רוברטו קולאוטי נשאר בינתיים במכבי. אולי אפילו לשלוש השנים הקרובות. מכבי, ככל הנראה, תקועה איתו. לדעת רוני לוי זה רק ישחק לטובה. "אני מזכיר, גם אצלנו הוא פתח בלי לכבוש, ותראה מה היה איתו בהמשך", קובע המאמן, ומבהיר: "במקרה של רוברטו, כל מה שצריך זה סבלנות". שער מול הקבוצה במדיה כיכב בקרית אליעזר, ועוד כזה שימנע הפסד או יעניק ניצחון, ובמכבי תל אביב כנראה יחשבו בדיוק אותו דבר.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/204420.jpg
לכתבות נוספות >
 

avnar212

New member
עבר זמנו של קולאטי שיאו כבר מאחוריו

עבר זמנו של קולאטי שיאו כבר מאחוריו
 
דבאלשוילי ומשומר החליפו מהלומות באימון

דבאלשוילי ומשומר החליפו מהלומות באימון

רגע לפני מכבי ת"א, תקרית חמורה באימון חיפה
תאריך עדכון: 03/01/11 16:08


במכבי חיפה אולי קיוו להגיע למפגש הערב (תקציר באתר) מול מכבי ת"א בראש שקט, אבל זה כבר לא יקרה. הבוקר, באימון הקליל שערכו הירוקים, אירעה תקרית חמורה כאשר בעקבות אירוע באחד המשחקונים, התפתח עימות פיזי אלים בין ולדמיר דבאלשוילי לבין אייל משומר.

השניים, שצפויים למרות הכל לפתוח בהרכב מול הצהובים, החליפו מהלומות, אגרופים ודחיפות, אך יש לציין שבסיום האימון, כאשר השחקנים עלו לחדרים, הגיאורגי המתין למגן וביקש את סליחתו. האחרון קיבל אותה ולפחות נכון לעכשיו נראה שההדורים יושרו.
נשיא חיפה, יענקל´ה שחר, הגיע לארוחה עם השחקנים אבל העדיף שלא לדבר. אלישע לוי הקרין לחניכיו וידאו שהתמקד בחלק ההתקפי של מכבי ואמר להם: "צריך להיות זהירים בהגנה, אבל לא לפחד לצאת ולתקוף. אנחנו משחקים בבית. תנו לקהל לדחוף אתכם, אנחנו צריכים להיות בעלי הבית".
בעניין אחר, המשחק הערב ייפתח בטקס לזכרו של אבי כהן ז"ל, במסגרתו ימחאו שני הקהלים כפיים במשך דקה. "זה לא משחק רגיל", אמר מנכ"ל חיפה, איתמר צ´יזיק, "כולנו בתחילת המשחק נהיה בצילו של אבי כהן ואני מקווה שגם הקהל של ת"א ושלנו יכבד את אבי כהן. מערכת היחסים בין מכבי ת"א לחיפה היא מערכת בלתי רגילה, חברית. כל נושא שהועלה על ידי אבי הובא בצורה מנומסת והוא קידם בצורה משמעותית את מעמדו של השחקן הישראלי. תמיד נזכור אותו".
בכל הנוגע להרכב, תומר חמד יחליף את עידן ורד ב-11 כאשר לצידו ישחקו יניב קטן, אייל גולסה ו-ולדימיר דבאלישווילי. ג´ון קולמה וגוסטבו בוקולי יוצבו בקישור האחורי. כזכור, מצבת הפצועים למשחק החשוב ארוכה ולא מותירה הרבה אופציות התקפיות על הספסל של הירוקים. ליאור רפאלוב, פיטר מסיללה ומוחמד גאדיר מחוץ לסגל, ומי שחוזר לסגל לראשונה אחרי תקופה ארוכה יהיה שלומי אזולאי, שיהווה אופציה התקפית נוספת מהספסל.
הרכב משוער: ניר דוידוביץ´; איל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, טאלב טוואטחה; ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, יניב קטן; ולדימיר דבאלשוילי, תומר חמד.

לכתבות נוספות >
 

avnar212

New member
אפשר לוותר על השניים

מכבי חיפה יכולה להסתדר גם בלעדיהם
 
"שחקני אינטר יבואו לאכול את הדשא"

"שחקני אינטר יבואו לאכול את הדשא"

וואלטר מצארי וחניכיו מחכים לצמד המשחקים מול האלופה ונגד יובנטוס
תאריך עדכון: 03/01/11 15:41


אם היינו אומרים בתחילת העונה שנאפולי תהיה גורם מרכזי במאבק על אליפות הליגה האיטלקית, כנראה שרחשי זלזול וצחוק היו נשמעים מכיוונים רבים. 17 מחזורים חלפו בסרייה A והחבורה של וואלטר מצארי נמצאת במקום השני ובמרחק שלוש נקודות בלבד ממילאן המוליכה.
המבחן הקרוב של הדרומיים יהיה בשני המחזורים הקרובים, כאשר ביום חמישי היא תתארח אצל אינטר ו-72 שעות לאחר מכן תגיע יובנטוס לסן פאולו למשחק שינעל את הסיבוב.
פרט לעובדה שמדובר במועדונים גדולים, שני המשחקים מהווים אתגר כפול לתכולים. "נגיע לסן סירו בידיעה שלאונרדו יערוך את הבכורה על הקווים של אינטר. זה ברור שהשחקנים שלה ירצו לטרוף את הדשא", אמר מאצארי שהוסיף עוד משקל לקושי שמצפה לחניכיו: "קבוצה שזכתה בטרבל ופתחה את העונה בצורה איומה תרצה להוכיח משהו, במיוחד מול יריבה שנמצאת במקום השני".
למרות שניסה להתרכז בהתמודדות הקרובה מול הנראזורי, המאמן האיטלקי לא הסתיר את ההתרגשות דווקא מהמפגש עם יובנטוס והאקס פאביו קוואליארלה וטוען שהשאלתו לזברות עשתה טוב לשני הצדדים: "אני לא זוכר אותו בכושר כזה בנאפולי. המעבר עשה לו טוב והלוואי שירצה לחזור אלינו בסיום העונה. בינתיים יש לנו את אדינסון קבאני שנכנס היטב לנעליו. הוא כובש שערים מכריעים ונמצא בכושר מצוין". על קבלת הפנים הצפויה לחלוץ היובנטיני אמר מאצארי: "זה חלק מהמשחק. כנראה שיהיו שריקות בוז לעברו, אבל הוא מקצוען".

לכתבות נוספות >
 
צ'אבי: רוצה לזכות בעוד המון תארים בבארסה

צ´אבי: רוצה לזכות בעוד המון תארים בבארסה

הקשר השווה את שיא ההופעות. פפ: הנצחון מוקדש לו. הייתי מודאג מהמשחק הזה
תאריך עדכון: 03/01/11 16:09


11 משחקי ליגה ברציפות ניצחה ברצלונה, אבל לפחות עד אתמול זה נראה קל. קל מדי. אמש (ראשון) הגיעה לבאנטה לקאמפ נואו והראתה שאפשר גם אחרת. 1:2 השיגה האלופה על קבוצת התחתית אחרי שהזיעה לא מעט ואפילו שרדה דקות סיום די מותחות. פדרו כבש צמד שהסדיר את הדופק של גווארדיולה, סטואני סידר את השער המצמק.
בסיום הקדיש פפ את הניצחון לצ´אבי, שאולי לא היה בשיאו אתמול אבל עדיין רשם שיא חשוב ומהותי - השוואת שיא ההופעות לשחקן בארסה בכל הזמנים (549). עד כה היה השיא בשליטה בלעדית של "טרזן" מיגלי, הבלם האגדי משנות ה-70´ וה-80´.
"רצינו לנצח בשבילו, הוא רק בן 30 עכשיו, ואם לא יסבול מפציעות כמו שקרה לו בעבר, הוא יגיע גם ל-700 הופעות", סיפר המאמן שדיבר גם על ההתפחויות על הדשא. "הייתי מאוד מודאג מהמשחק הזה ואני שמח מהצורה שבה התמודדנו איתו".
ומה היה לחתן השמחה להגיד? "זה כבוד גדול ואני רוצה לומר לכולם תודה על התמיכה שתמיד קיבלתי", אמר צ´אבי. "אני מקווה להמשיך לשחק כמה שיותר שנים ולזכות בתארים עם בארסה. כדור הזהב? מסי, אינייסטה ואני נותרנו מועמדים כך שלא משנה מי יזכה, התואר נשאר במשפחת ברצלונה".

לכתבות נוספות >
 
משרד הפנים חוסם, לוקמן לא יצטרף לר"ג

משרד הפנים חוסם, לוקמן לא יצטרף לר"ג

הקשר לא רשאי להיכנס לישראל. חלוץ ליטאי עשוי לחתום השבוע
תאריך עדכון: 03/01/11 17:16


אימורו לוקמן, שכבר החזיק בסיכום ברמת גן לפני כחודש והיה אמור להצטרף כעת, לא יגיע. הקשר, ששיחק בעבר בארץ תקופה של חמש שנים ולא מחזיק בתעודת תושב ארעי, לא יוכל להיכנס למדינת ישראל בשל איסור מצד משרד הפנים.
ברמת גן הביעו אכזבה, והמנכ"ל אלון קיטלמן אמר לאתר ערוץ הספורט: "אנחנו אנשי חוק. ניסינו לברר עם משרד הפנים אם אפשר בכל זאת להכניס אותו ואמרו שזה בלתי אפשרי. בעקבות כך הוא לא יגיע ואנחנו לא מתכוונים להפר את החוק".
בהפועל רמת גן ממשיכים לחפש חיזוק למחצית השניה של העונה הנוכחית ועובדים על כך במלוא המרץ. כבר בימים הקרובים עשוי לחתום בשורות האדומים החלוץ הליטאי האורלג´וס סטפונקה, שהצליח להרשים את המאמן צביקה צמח במהלך השבוע וחצי שהתאמן עם הקבוצה.
המאמן עדיין לא החליט לגבי הנבחן הליטאי הנוסף, אבל ספק אם יחתימו. כמו כן, ביום ראשון בחן צמח במשחק האימון את החלוץ הסרבי שנחת בישראל במהלך סוף השבוע, דראגן גוסיץ´, אך לא התרשם במיוחד. בכל מקרה, הוא ימשיך לבחון אותו בהמשך השבוע ורק לאחר מכן יקבל החלטה.
גורמים בקבוצה אמרו כי כל שחקן רכש שיגיע ייבחן בקפידה, וזאת בשל העובדה שברמת גן רוצים לפגוע בול בכל זר שיצורף. במועדון חוששים מנפילות, מאחר שלטענתם לא תהיה בהמשך הזדמנות לתקן עד סוף העונה.
ביום שלישי יחזרו שחקני רמת גן להתאמן, לאחר שקיבלו יום מנוחה מהמאמן. כזכור, נועלת הטבלה סיימה ב-1:1 את מפגשה מול בני יהודה בשבת האחרונה. במחזור הקרוב יתארחו צמח וחניכיו אצל הפועל חיפה, שספגה שבעה שערים בשני המחזורים שחלפו.

לכתבות נוספות >
 
הראל: "הסולחה נכשלה, לא ננהל יחד"

הראל: "הסולחה נכשלה, לא ננהל יחד"

בעלי הפועל לאוהדים: "טביב ניתק מגע". השניים יציעו אחד לשני סכום למכירה
תאריך עדכון: 04/01/11 08:25


אף אחד לא באמת האמין שזה יחזיק, אבל זה באמת לא לקח הרבה זמן. הנתק בין בעלי הפועל תל אביב, אלי טביב ומוני הראל, שוב התחדש ונראה שהפעם הוא גם סופי ומוחלט. "הסולחה לא הצליחה, טביב ניתק מגע. להפועל צריך להיות רק בעל בית אחד", אמר היום מוני הראל בפגישה עם נציגי האוהדים.
"ככה אי אפשר להמשיך", הוסיף הראל, "גם אני היום במצב של חוסר אונים. לא רק לכם קשה, גם אני מרגיש את זה. נצטרך להתחיל את תהליך הבמבי (תהליך במסגרתו השותף שמציע סכום גבוה יותר עבור יתר אחוזי השליטה, יקבל בעלות מלאה) כבר עם תום חלון ההעברות. אין ברירה, אני וטביב לא יכולים לנהל ביחד".
האוהדים הגיעו היום לפגישה עם הראל, אחרי שבשבת האחרונה התערבו לראשונה בנעשה בין הבעלים, וקיללו את ההנהלה במהלך הניצחון 0:5 על הפועל חיפה בבלומפילד. בסביבתו של הראל ציינו כי הפגישה עם האוהדים היוותה בין היתר דרך להעביר מסר לטביב, שלא עונה לטלפון שלו מאז עזב את הארץ בשבוע שעבר.
בכל הנוגע לתהליך המכירה, מוני הראל לא משוכנע כי יש ביכולתו להחזיק את הפועל ת"א לבד, אולם נודע ששני הבעלים מתכוונים להציע האחד לשני סכום כסף כדי לקנות את 50 אחוזי המניות של שותפו.
בנושא אחר, הפועל תל אביב צפויה לתבוע את חברת אקזיט, איתה נחתם הסכם אימוץ שלטענת הקבוצה הופר. על פי טענת הפועל, ההסכם הופר על ידי אקזיט, שלא שילמה את הכספים המגיעים לקבוצה וכי צ´קים שנתנה להפועל לא כובדו ולא נפרעו. ההסכם בוטל והנושא הועבר לטיפול משפטי. יש לציין כי גיל לנדאו, שהחזיק במניות של "אקזיט פיתוח ובינוי", הודיע על התפטרותו מהדירקטוריון כבר לפני מספר חודשים והציע את מניותיו למכירה.

לכתבות נוספות >
 
זזים: רנוקיה באינטר, ראמי בוולנסיה

זזים: רנוקיה באינטר, ראמי בוולנסיה

הנראזורי החתימו את בלם גנואה, בלם ליל יגיע למסטאייה רק בקיץ
תאריך עדכון: 03/01/11 19:20


איטליה
נשיא אינטר מאסימו מוראטי התעקש בכל תקופת הקדנציה של המאמן רפא בניטס כי קבוצתו לא תתחזק בינואר. לאונרדו, שהחליף את הספרדי במהלך חג המולד ועדיין לא הדריך את הנראזורי במשחק אחד, כבר הספיק לקבל צ´ק פתוח מהבעלים.
אינטר החתימה את אנדראה רנוקיה, בלם גנואה המושאל בשנתיים האחרונות לבארי, על חוזה עד 2015. אלופת אירופה שילמה לגנואה כמחצית מסכום הכרטיס שלו - 12 מיליון יורו. הבלם בן ה-22, שהופיע פעם אחת במדי נבחרת איטליה ובו תולים תקוות רבות לעתיד, יקבל את החולצה מספר 15 .
רנוקיה ייכנס לרוטציה של שחקני ההגנה שהצטמצמה עקב פציעתו של וואלטר סמואל, שגמר את העונה. האיטלקי הצעיר היה מהשחקנים הבולטים בעונה שעברה בליגה והוביל את בארי לעונה מצוינת, אותה סיימה במקום ה-10 (כעולה חדשה). בעקבות פציעה קשה שעבר במהלכה, נמנע ממנו זימון לגביע העולם בדרום אפריקה.
ספרד
ולנסיה רכשה את עדיל ראמי, בלם נבחרת צרפת וליל, שעל פי העסקה עם המועדון הצרפתי יגיע למסטאייה רק בסוף העונה. הבלם בן ה-25, שהופיע שש פעמים במדי נבחרת צרפת, חתם על חוזה אצל העטלפים עד יוני 2015. סכום העברה לא פורסם, אך לפי הדיווחים תקבל ליל כ-12 מיליון יורו תמורתו.
השחקן ממוצא מרוקאי, נחשב לבלם בעל נוכחות פיזית מרשימה, משחק ראש מצוין ומתנשא לגובה 1.90 מ´. בשל מימדיו הוא מכונה "שרק" על ידי אוהדי ליל. ראמי אמור למלא את החלל הגדול שהשאיר קרלוס מרצ´נה, שעזב בקיץ לוויאריאל וטרם נמצא לו מחליף ראוי. הצרפתי הבין-לאומי אמור להיכנס לרוטציה עם ריקרדו קוסטה, הדוויגס מאדורו ודויד נבארו, כשכאמור יעשה זאת רק מחודש יולי הקרוב.

לכתבות נוספות >
 
"הגביע - צ'אנס להראות מה אנו שווים"

"הגביע - צ´אנס להראות מה אנו שווים"

יוסי ג´אנח מג´ת/אלאהלי, מוכן לדרבי מול מכבי א.א. פאחם (חי, 5LIVE+)
תאריך עדכון: 03/01/11 20:14


קבוצות הליגה הלאומית ייכנסו ביום שלישי למשחקי גביע המדינה בסיבוב ז´, כשבמוקד יעמדו הדרבי הפיקנטי בין ג´ת אל/אהלי מתחתית הלאומית למכבי אום אל פאחם מליגה א´ צפון (13:00, שידור ישיר ב-5LIVE+). רק לפני שבועיים החליף אלכס ברמכר את אבי סבג כמאמן ג´ת ועוד לפני שעבר בבקרה התקציבית, ובינתיים עדיין לא ברור האם יעבור עד המשחק, הוא יפגוש את אותו סבג שיעמוד על הקווים של מכבי.
"אני מקווה מאוד שאוכל לנהל את המשחק מהמקום שהמאמן צריך להיות בו", אמר ברמכר לאתר ערוץ הספורט, "אני יודע כמה המשחק חשוב לקבוצה אבל מנסה להתעסק בדברים המקצועיים בלבד. אני עדיין לומד את הקבוצה וצריך לעשות לא מעט שינויים כדי שהיא תיראה הרבה יותר טוב. צריך לזכור שקודם כל המטרה שלנו היא להישאר בליגה הלאומית".

מלך שערי ג´ת, יוסי ג´אנח, הוסיף: "הדרבי באום אל פאחם הוא תמיד דבר גדול. אני מאוד מקווה שיגיע הרבה קהל לאצטדיון העירוני ובכלל, חגיגת הגביע היא דבר שמוסיף הרבה רצון לשחקנים להוכיח את עצמם ולהראות לכל המדינה מה הם יודעים".

"יש רגעים שאתה חולם במשחקי גביע איך אתה לוקח את הקבוצה שלך לגמר ואיך אתה מניף גביע", סיכם הקפטן כמאל ג´אברין, "הייתי במשחקים כאלה כששיחקתי במכבי חיפה, אבל עכשיו אני באום אל פאחם ויודע שצריך להנהיג את הקבוצה לניצחון בדרבי".
יתר המשחקים
הפועל ירושלים של לופא קדוש תצא למשחק אצל מ.ס. כרמיאל/צפת ותנסה להעפיל לשלב הבא, שם היא תוכל לפגוש את בית"ר לדרבי שלא שוחק כבר תקופה ארוכה. משחק מסקרן נוסף ייערך בטמרה שם מכבי טמרה תארח את מכבי קביליו יפו מצמרת ליגה א´ דרום.
הפועל רעננה של אייל לחמן תארח את בית"ר כפר סבא מוליכת ליגה ב´ דרום א´. משחקים על טהרת הליגה הלאומית ייערכו בין הפועל כפ"ס לבני לוד, הפועל הרצליה למכבי ב"ש, מכבי הרצליה להפועל נצרת עילית ובית"ר/שמשון ת"א לנס ציונה. מוליכת הלאומית, עירוני רמה"ש, לא אמורה להיתקל בקשיים כשתארח את עירוני נתיבות מליגה א´ דרום.
בדליית אל כרמל ייערך משחק על טהרת ליגה ב´, כאשר מכבי דליית אל כרמל תארח את מכבי מעלות. הפועל עפולה מוליכת ליגה א´ צפון אמורה לעלות לשלב הבא כשתארח את מכבי יבנה החלשה. ראשון לציון מהלאומית תצא למפגש עם בני אילת.
משחקים נוספים: הכח עמידר ר"ג - הפועל כפר כנא, עירוני בת ים - עמישב פתח תקווה, קריית אתא - אחווה עראבה, עירוני כפר יונה - אחי נצרת.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/204471.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/204472.jpg
לכתבות נוספות >
 
מכבי חיפה חזרה לפסגה עם 0:3 על מכבי ת"א

מכבי חיפה חזרה לפסגה עם 0:3 על מכבי ת"א

טאווטחה, גולסה ודבאלשווילי כבשו. הצהובים? שחקנים יש, קבוצה אין
תאריך עדכון: 04/01/11 10:26


מכבי תל אביב ניצחה ביום חמישי האחרון את מכבי חיפה בגביע הטוטו. הערב (שני) נפגשו שתי הקבוצות שוב, הפעם במסגרת הליגה, והירוקים שלחו מסר חד וברור: עם כל הכבוד לגביע הטוטו, כשמדובר במשחק בעל חשיבות גבוהה אנחנו לא מתכוונים לרדת מנוצחים. החבורה של אלישע לוי התעללה באוסף השחקנים של יוסי מזרחי ואבי נמני, והביסה אותם 0:3 ללא תנאי בדרך חזרה למקום הראשון בטבלה. נשמע נחרץ מדי? האמינו לנו שלא. זה גם היה יכול להיגמר ב-4 או 5 חתיכות. טאלב טאווטחה, אייל גולסה ו-ולדימיר דבאלשווילי כבשו. אין בכלל ספק, חיפה תיאבק על התואר עד השניה האחרונה.
הצוות המקצועי של מכבי תל אביב קיבל בקיץ תקציב בלתי מוגבל מהבעלים מיץ´ גולדהאר בכדי לבנות קבוצה שתרוץ לאליפות. בפועל, אכן משחקים 11 על כר הדשא, אבל קבוצה זו לא. הצהובים סגרו הפסד שלישי בשלושה משחקים מול החברות למאבק על האליפות כאשר בשלושת המשחקים הללו הם לא כבשו ולו שער אחד. אם מחשיבים את קרית שמונה כקבוצת צמרת אז זה אפילו 4 הפסדים ב-4 משחקים. מביך.
מהלך המשחק
כבר אחרי 15 שניות של כדורגל הירוקים כמעט כבשו. משומר העביר למרכז, סבן הרחיק לקרן רגע לפני שדבאלשווילי נעץ את הכדור ברשת. גולסה ניסה את כוחו מרחוק בחלוף 5 דקות, אך הכדור היה לא מדוייק ולא איים על שטראובר. הלחץ של הירוקים נמשך. כעבור דקתיים כדור רוחב נהדר של טאווטחה הגיע אל גולסה, שבנגיעה המשיך לכיוון השער אך החמיץ במעט את המסגרת. בדקה השמינית הצהובים סיכנו לראשונה. בוזגלו ניסה לכבוש בוולה, הכדור חלף מעל למשקוף.
הקצב הנהדר בקרית אליעזר נמשך. בדקה התשיעית מימון ספק הכשיל את קולאוטי בתוך הרחבה, תבריזי בחר להתעלם. בדקה ה-16 איגנסיו קאנוטו נכנס על חשבון שי מימון שנפגע בראשו בדקות הפתיחה. בדקה ה-19 הגיע הרגע השנוי במחלוקת של המשחק. רנגאלוב הגביה לרחבה וקולאוטי נגח לרשת. הקוון הרים את הדגל בטענה שהכדור עבר את קו הרוחב עוד לפני המסירה של הבולגרי, ואיתן תבריזי פסל את השער. בדקה ה-27 בעיטה של חמד חמקה בסמוך לקורה של שטראובר.
בדקה ה-33 הסכר נפרץ. כדור שנשלח לרחבת מכבי ת"א נראה היה אבוד, אבל טאווטחה הנחוש לא ויתר, הקדים את אחד השחקנים בצהוב ומזווית קשה שלח פצצה לרשת הגבוהה - 0:1 למכבי חיפה. בדקה ה-40 הירוקים חגגו בשנית. חמד הכניס כדור עומק נהדר לגולסה. הקשר חדר לרחבה, חלף באומנות על פני שטראובר וגלגל באלגנטיות לרשת החשופה - 0:2 נפלא לחיפה.
נמני ומזרחי הכניסו את אלירן עטר במקום מאור בוזגלו, אבל השליטה המשיכה להיות של הירוקים. בדקה ה-48 שטראובר התעופף והדף לקרן כדור שנגח גולסה. בדקה ה-55 זה הפך לתבוסה. דבאלשווילי חדר לרחבה, לא ספר את פאביצ´ביץ´ ושלח את הכדור לפינה הקרובה של שטראובר - 0:3 ענק לחיפה. עד הסיום לא השתנה דבר, 0:3 גדול לחיפה שחוזרת למקום הראשון בטבלה.
הרכבים
מכבי חיפה
: ניר דוידוביץ´; איל משומר, אריק בנאדו, שי מימון (איגנסיו קאנוטו/16), טאלב טוואטחה; ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה (שלומי אזולאי/82), יניב קטן; ולדימיר דבאלשוילי, תומר חמד (עידן ורד/72).
מכבי תל אביב: לירן שטראובר; קלמי סבן, סאבו פאביצ´ביץ´, ניבאלדו, רוני גפני (דור מלול/46); שרן ייני, גל אלברמן, יואב זיו, מאור בוזגלו (אלירן עטר/46); דימיטאר ראנגלוב (יובל אבידור/71); רוברטו קולאוטי.
שפט: איתן תבריזי
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/204519.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/204520.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/3/204523.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/204557.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204558.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/204565.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/204560.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/204564.jpg
לכתבות נוספות >
 
צמד לרונאלדו, 2:3 לריאל על חטאפה

צמד לרונאלדו, 2:3 לריאל על חטאפה

אוזיל הוסיף שער משלו. קאקה עשה קאמבק כמחליף, ארבלואה הורחק
תאריך עדכון: 04/01/11 01:26


בסקאלה של הניצחונות אותם משיגה ריאל מדריד בין קלאסיקו לקלאסיקו, ה-2:3 אמש (שני) בדרבי הקטן מול חטאפה יקוטלג איפשהו בין ´נו שוין, גם זה 3 נקודות´ ל-´סבבה, זורם לפרקים´. חניכיו של ז´וזה מוריניו עלו ליתרון מוקדם עם שערים של כריסטיאנו רונאלדו מהנקודה ומסוט אוזיל אבל נתנו ליריבה לחזור ולסכן אותם, גם אחרי השני של רונאלדו במחצית השניה. השליכו פנימה את ההרחקה של אלבארו ארבלואה ותקבלו משחק שאין יותר מדי מה לקחת ממנו, אולי חוץ מהקאמבק של קאקה, שראה מגרש לראשונה לאחר מספר חודשים. הפער מברצלונה צומק חזרה לשתי נקודות, במחזור הבא ממתינה ויאריאל.
בשאר המשחקים, מאיורקה של דודו אוואט רמסה את הרקולס, ויאריאל גברה על אלמריה, אתלטיקו מדריד איכזבה עם 0:0 מול סנטאנדר וסראגוסה הכניעה את סוסיאדד.
חטאפה - ריאל מדריד 3:2
היומיים האחרונים היו הפכפכים עבור החבורה של ז´וזה מוריניו. מצד אחד, נודע שגונסאלו היגוואין ייאלץ לעבור ניתוח ויחמיץ את המשך העונה. מצד שני, קאקה חזר לסגל אחרי פציעה ממושכת. בהיעדרם של פפה וקרבאליו המורחקים, ראמוס ואלביול פתחו כבלמים.
בדקה ה-10 הגיע הצ´אנס הרציני הראשון. אנחל די מריה ספק נתפס ונפל ברחבה. הויכוחים של המקומיים לא עזרו וכריסטיאנו רונאלדו הפגיז פנימה מהנקודה הלבנה. שערו ה-19 של הפורטוגלי העונה בליגה, 0:1 לריאל. בדקה ה-19 הגיע השני. די מריה שלח כדור נפלא לעבר מסוט אוזיל, שמזווית קשה קבע 0:2 מהיר.
המארחים לא ויתרו ובדקה ה-29 היה זה הרגע של שחקן ריאל בעבר, וכנראה גם בעתיד. דני פארחו ניפנף מעליו שלושה שומרים כשחתך לרחבה ושלח כדור אדיר לרשת של קסיאס. חטאפה צימקה ל-2:1, וזה עוד בשבוע בו פורסם שפארחו חוזר לברנבאו בקיץ. 3 דקות לפני ההפסקה דהר בנזמה לכדור עומק ושלח מסירה לרוחב השער, אך רונאלדו הגיע שבריר שניה מאוחר מדי.
דפיקות לב לא ממש היו בריאל ובדקה ה-57 הגיע השלישי. בנזמה מצא את רונאלדו, שנשכח בתוך הרחבה וגלגל פנימה, 1:3. בדקה ה-76 הגיע רגע שאוהדי ריאל חיכו לו לא מעט זמן. קאקה נכנס כמחליף, לראשונה אחרי פציעה ארוכה, במקומו של בנזמה. בדקה ה-82 ריאל נשארה בעשרה שחקנים אחרי צהוב שני לארבלואה. על מה? על נגיעת יד ממש לא מכוונת. החלטה שנויה במחלוקת של השופט.
5 דקות לסיום אלבין כבש מקרוב וזה רק 3:2. חטאפה בטירוף, ריאל עם שחקן אחד פחות. האם אנחנו בדרך לתיקו מפתיע? הקבוצה הקטנה של מדריד ניסתה, אבל התקשתה לסכן את השער בתוספת הזמן. קאקה כמעט עשה את זה במתפרצת, אבל בעט לשמיים. 2:3 לריאל בסיום.
מאיורקה - הרקולס 0:3
צפו בתקציר המשחק >

אצל האורחים מאליקנטה עסקו בתקופה האחרונה בעיקר בהברזה של רויסטון דרנטה, שטוען שלא שילמו לו, בעוד שדודו אוואט וחבריו עשו את המוטל עליהם. נ´סואה כבש את הראשון בדקה ה-37, קסאדסוס הכפיל (40) ומיקאל פריירה הצרפתי חתם בדקה ה-50. השוער הישראלי, למי ששואל, לא נאלץ לעבוד קשה מדי.
ויאריאל - אלמריה 0:2
הצוללת הצהובה שמרה על עמדה טובה בצמרת עם ניצחון צנוע במדריגל. חוסה מנואל קטאלה הכניע את דייגו אלבס המוכשר בדקה ה-22 ובורחה ואלרו הבין-לאומי נעץ את השני בדקה ה-58. ויאריאל במרחק 10 נקודות מהפסגה.
אתלטיקו מדריד - ראסינג סנטאנדר 0:0
בלי דייגו פורלאן וחוסה אנטוניו רייס, סרחיו אגוארו פשוט לא הספיק עבור הקולצ´ונרוס. המקומיים אמנם שלטו יחסית בהחזקת הכדור (42:58), זה לא ממש עזר להם. במחזור הבא אתלטיקו מתארחת אצל הרקולס, ושתיהן צריכות חדשות טובות.
סראגוסה - ריאל סוסיאדד 1:2
החבורה של חבייר אגירה בצרות? עזבו, עוד אל תספידו את הבחורים מלה רומרדה. בכל זאת, בינואר הם בדרך כלל רק נזכרים לשחק. פלורן סינמה-פונגול כבש בדקה העשירית, צ´אבי פרייטו הנפלא איזן (33) ובראוליו המחליף סיפק ניצחון דרמטי עם שער בדקה ה-90. סראגוסה רק נקודוה מעל לקו האדום, וגם זאת התחלה.

לכתבות נוספות >
 
"מזרחי אמר? אין לנו כוונה להביא חיזוק"

"מזרחי אמר? אין לנו כוונה להביא חיזוק"

מאמן מכבי דיבר על רכש בינואר? בהנהלה מיהרו להבהיר שזו פנטזיה
תאריך עדכון: 04/01/11 11:49


התסכול נמשך במכבי תל אביב בעקבות ההפסד 3:0 למכבי חיפה בקרית אליעזר. הצהובים הגיעו במטרה לחלץ ניצחון ראשון על יריבה בצמרת, אבל התפרקו מול החבורה הלוחמנית והזריזה של אלישע לוי, שהותירה אותם אפילו בלי שער זכות במפגשי הצמרת.
בהנהלת מכבי התייחסו לדברי המאמן יוסי מזרחי, שאמר בסיום ההפסד כי הקבוצה צריכה להתחזק בשחקן או שניים במרכז השדה. "אולי הדברים נאמרו מהרהורי ליבו, כרגע אין שום תכניות להביא שחקנים", הבהירו בהנהלה. "יש לנו שחקנים מספיק טובים ועם זה נצטרך לשחק".
"קיבלנו סטירת לחי. זו לא תוצאה פשוטה וגם הדרך לא, אבל ריאל יצאה מהפסד 5:0 לברצלונה כי היא קבוצה חזקה", אמר מזרחי, כזכור, אחרי שריקת הסיום. "בצורה כזאת אין לנו שום צ´אנס לאליפות. נכנענו בכל קרבות המגע במרכז השדה, לא נגיע כך לשום מקום. נדבר עם השחקנים, נרגיע אותם. אנחנו לא גרועים כמו שנראינו היום, אך אנחנו יודעים את המגבלות שלנו. אנחנו צריכים להתחזק בעוד שחקן או שניים במרכז השדה".
במכבי תל אביב לא הקלו ראש בהפסד, ובסיום המשחק אמרו לאוהדים כי יקיימו ישיבה בנוגע למצב הקבוצה. שחקנים סיפרו על דממה בחדר ההלבשה בסיום המשחק ועל בכי של תסכול מצד מספר שחקנים. ג´יבריל סידיבה, בכל אופן, צפוי לחזור להרכב במחזור הבא.

לכתבות נוספות >
 
זה רשמי: דודו ביטון מצטרף לשרלרואה

זה רשמי: דודו ביטון מצטרף לשרלרואה

חלוץ הפועל פ"ת כבר נפרד מחבריו. הבלגים ישלמו 550 אלף יורו בעבורו
תאריך עדכון: 04/01/11 13:54


עכשיו זה סופי ורשמי: חלוץ הפועל פ"ת ומלך השערים של ליגת העל, דודו ביטון, ימריא עם תמיר כחלון לבלגיה אחרי שחוזהו בשרלרואה נסגר באמצעות סוכנו דודו דהאן. השחקן, שיחתום לשנתיים וחצי וישתכר כ-300 אלף יורו בעונה, הגיע הבוקר לאימון פ"ת כדי להיפרד מחבריו.
הבלגים הסכימו להעביר 550 אלף יורו לטוברוק תמורת כרטיסו של השחקן ועל פי החוזה פתח תקוה תקבל 5 אחוזים מסך העסקה. "אני אשאר האוהד מספר 1 שלכם", אמר ביטון לחבריו בחדר ההלבשה. "הייתי חייב ללכת".
"זו הצעה שלא יכולתי לסרב לה מבחינה מקצועית וכלכלית ואני בטוח שיובל נעים יצליח להשאיר אתכם בליגה", הוסיף ביטון, שאמר למאמנו: "אתה אחד האנשים שאני הכי אוהב. לפעמים כעסת עליי, אבל אני יודע רצית בטובתי. אני בטוח ששנינו נגיע רחוק".
בינתיים, גוברת התחושה בקרב השחקנים במועדון כי ללא חיזוק הפועל פתח תקוה תרד ליגה בסיום העונה. "ויסה עזב, ביטון עזב ואף אחד לא הגיע. אנחנו בבעיה גדולה", הודה אחד מהם. פ"ת מדורגת כיום במקום ה-14 בליגת העל עם 13 נקודות בלבד מ-16 משחקים. רק סכנין (11 נק´) והפועל רמת גן (4) מאחוריה.

לכתבות נוספות >
 
קאקה: "יודע שאני צריך להרוויח את מקומי"

קאקה: "יודע שאני צריך להרוויח את מקומי"

הברזילאי חזר ב-2:3 של ריאל אצל חטאפה. מוריניו: לא רמתנו הרגילה
תאריך עדכון: 04/01/11 11:57


238 ימים חיכו לו בבירה הספרדית, חודשים ארוכים של ציפיה מורטת עצבים ועמוסת שמועות, והנה הוא חזר. קאקה שב לסגל ריאל מדריד ושיחק 14 דקות בניצחון 2:3 בדרבי הקטן מול חטאפה.
"אני יודע שאני עדיין צריך להרוויח את המקום שלי כאן", הודה השחקן השלישי הכי יקר בתולדות המועדון (65 מיליון יורו). "זה אושר גדול עבורי לחזור למגרש הכדורגל, עברתי רגעים מאוד רעים בחודשים האלה. אני חושב שהתקופה של הפציעות מאחורי, אני מקווה לחזור עכשיו לשחק ברמה גבוהה".
"זאת לא הרמה הרגילה של הקבוצה שלי בהגנה", העדיף ז´וזה מוריניו לעסוק בשני השערים שספגה קבוצתו. "אני לא אוהב את זה. כשזה התחיל, חשבתי שאנחנו הולכים לכיוון 0:3 או 0:4. זה היה משחק מוזר. השארנו ליריבה יותר מדי מרווחים. קבוצה שלי צריכה לשמור הרבה יותר טוב מזה".
גם מהעבר השני לא נשמעו כל כך מרוצים. מיצ´ל, כיום מאמן חטאפה ובעברו כוכב גדול בריאל, הודה: "כשאתה עושה מול מדריד, היא מבשלת אותך. בכל אופן, יצאתי מהמשחק הזה עם תחושה שעשינו פה הרבה".
זה היה ניצחון החוץ ה-500 של ריאל מדריד מאז שהצטרפה לליגה בעונת 1928/9. הראשון בסדרה הארוכה הזאת הגיע באותה עונה, אז ניצחו הבלאנקוס 1:2 את ברצלונה במסגרת המחזור השני. ניצחון החוץ ה-100 נרשם בוולנסיה, ה-200 אצל ספורטינג גיחון, ה-300 מול אספניול וה-400 אצל סוסיאדד באוקטובר 2000.

לכתבות נוספות >
 
פירוק והרכבה: מכבי התבזתה, זמן לשינוי

פירוק והרכבה: מכבי התבזתה, זמן לשינוי

פרימו ראה את הצהובים ב´עליבותם´ ולא חסך בביקורת כלפי נמני ומזרחי
תאריך עדכון: 04/01/11 12:26


טבעי יהיה להתחיל עם מכבי תל אביב אחרי התצוגה המחפירה שלה אמש בקרית אליעזר, אבל אני אפתח דווקא עם במכבי חיפה, כי גם אצלה היה משהו שלא אהבתי. אחרי ה-0:3 הגדול, הירוקים העדיפו להתייחס לביקורות מצד התקשורת לאורך העונה. הלו, זה אולי לא נעים לשמוע, אבל הביקורות הללו היו מוצדקות. לא ביקרו קבוצות כמו מ.ס. אשדוד או מכבי נתניה, זאת מכבי חיפה שבעשור האחרון מחזיקה במרב התארים. היא לא נתנה אף משחק טוב בסיבוב הראשון ולמעשה הגיעה לליגה במחזור ה-16.
אלישע לוי הכין את הקבוצה שלו ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות. כל שחקן על המגרש היה מצוין. מהשוער עד אחרון החלוצים. לא היה מצטיין אחד. טאווטחה, לדעתי, הוא הדבר הבא. אם מסיללה היה נמכר אחרי המונדיאל, אין לי ספק שטאווטחה היה היום המגן הפותח של נבחרת ישראל. יש לו כושר גופני אדיר וקשה מאוד לעבור אותו. הוא גם מגן מצוין וגם תוקף מצוין.
ובמעבר חד – אמש ראינו מה זו עליבות לשמה. 24 שעות לפני המשחק של מכבי תל אביב ראיתי את הפועל פ"ת בעליבותה, אבל עליה אני לא כועס. השחקנים במכבי לא מבינים איפה הם נמצאים. יוסי מזרחי ואבי נמני צריכים לחשוב טוב טוב מה הם עושים הלאה. הם הביאו שחקנים במיליונים וכולם נכשלו כישלון חרוץ, פרט לאלירן עטר. הצהובים צריכים לעשות בדק בית רציני כי להרבה שחקנים לא מגיע ללבוש את החולצה של המועדון הזה.

אני לא מצליח להבין את המערך שהצוות המקצועי של מכבי הציב. קבוצה שמתיימרת לזכות באליפות לא יכולה לבוא לקריית אליעזר ולשחק עם שלושה קשרים אחוריים. ממה הפחד הגדול? זו מכבי חיפה לא ריאל מדריד. אלירן עטר היה חייב להיות בהרכב, לא הגיוני לשים את השחקן הכי טוב שלך על הספסל דווקא במשחק כזה. אלברמן זה לא אלברמן שאנחנו זוכרים, קולאוטי צל של עצמו ורנגאלוב לא מתאים. יואב זיו קשר? הוא גרוע בכל עמדה שהיא, אבל קשר?! כל אותם שחקנים שנמני הביא והאמין בהם אכזבו. הם מקבלים הרבה כסף והתמורה, פרט לעטר, היא אפסית.
נראה לי שאני אפתיע אתכם עכשיו, אבל אני באמת ובתמים מאמין בזה. במסגרת המחשבות של יוסי מזרחי ואבי נמני לגבי שינוי הסגל, הם צריכים לקחת בחשבון גם את לירן שטראובר. הוא לא שוער שמביא נקודות. אמש הוא היה אשם בשני שערים. הקבוצה מקבלת הרבה גולים בגללו וככה זה היה תמיד. אי אפשר גם שלא להתייחס למערכת היחסים בין מכבי למאור בוזגלו אחרי שאתמול הוא שוב היה הראשון להיות מוחלף. משהו שם לא מסתדר. יכול להיות שהצוות יודע משהו שאנחנו לא. בקבוצה אחרת הוא היה מקבל את כל הקרדיט. החיבור בין מאור למכבי הוא לא אופטימלי, משהו שם מפוספס.

במבט לעתיד אני לא רואה איך מכבי תל אביב זוכה העונה באליפות. אין בכלל ספק שמכבי חיפה והפועל ת"א הרבה יותר טובות, ורק בזכות הקיזוז הצהובים יכולים לצמצם את הפער. נכון לעכשיו, מכבי היא כישלון גדול. כל הקבוצות בפלייאוף העליון לא הפסידו למכבי תל אביב. לא לכך פילל גולדהאר. נמני? אם הוא לא יזכה העונה באליפות הוא יילך הביתה בעצמו.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/204614.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/204615.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/204617.jpg
לכתבות נוספות >
 
מסיללה נותח ויעדר חודשיים או שלושה

מסיללה נותח ויעדר חודשיים או שלושה

טאווטחה ימלא את מקומו של הדרום אפריקני. בנאדו עשוי להאריך חוזהו
תאריך עדכון: 04/01/11 12:55


יממה אחרי הניצחון הגדול (0:3) על מכבי תל אביב, למכבי חיפה אין יותר מדי סיבות לחייך. פיטר מסיללה נותח הבוקר (שלישי) בברכו השמאלית וייעדר מהמגרשים בין חודשיים לשלושה. במהלך הניתוח התגלה קרע במיניסקוס למגן הדרום אפריקני. לא מן הנמנע שחיפה תחליט להקפיא את המגן ולהביא שחקן זר נוסף. בכל מקרה, טאלב טאווטחה צפוי למלא את מקומו של מסיללה.


איך שגלגל מסתובב. בתחילת העונה הוא התקבל בקללות על ידי האוהדים והתייבש על הספסל של אלישע לוי, כעת אריק בנאדו הוא אחד השחקנים המרכזיים במכבי חיפה והבוקר מסתבר שגם הבלם וגם המועדון מעוניינים להמשיך ברומן. הבלם עשוי להישאר עם הירוקים גם בעונה הבאה וייתכן מאוד שיקבל הצעה בשבועות הקרובים.
שחקן נוסף שעשה אתמול סיבוב של 180 מעלות הוא איגנסיו קאנוטו. הארגנטיני כלל לא היה אמור להיות בסגל למשחק מול מכבי ת"א ורק אדום שספג סארי פאלח במשחק הנוער הביא את הבלם לספסל. בסופו של דבר קאנוטו נכנס במקום מימון שנפגע, הציג משחק טוב והרוויח חזרה את המקום שלו ברוטציה. ייתכן מאוד שיפתח מול מכבי פ"ת, אם מימון לא יתאושש בזמן. כעת מסתמן שהוא יישאר עד תום העונה ושפילאבסקי יושאל.

בצוות המקצועי ובהנהלה היו מלאי מחמאות לקאנוטו, בעיקר בגלל שהתאמן באופן מקצועי בחודשיים בהם כמעט ולא שיחק. אריק בנאדו, טאלב טאוווטחה ואייל משומר קיבלו גם כן מחמאות. לגבי טאווטחה, בחיפה היו מרוצים מאוד, זאת לאור העובדה שפיטר מסיללה ייעדר תקופה ארוכה.
מלבד בנאדו, גם אייל משומר, בוקולי ואולי קולמה עשויים לקבל הארכת חוזה. גם תומר חמד, שמפגין יכולת גבוהה בחודש האחרון, אמור לשבת עם מכבי חיפה על חוזה חדש. כפי שנראה כרגע הוא יישאר בקבוצה.
שחקנים בחיפה פירגנו למאמן אלישע לוי, ואחד מהם אמר לאתר ערוץ הספורט: "הוא מקרין הרבה שקט בקבוצה, הוא אהוב. הוא מקבל גם קרדיט מההנהלה. למרות שזה עדיין מוקדם, אנחנו רוצים לראות את אלישע עונה נוספת, אנחנו גם חושבים שמגיע לו". יניב קטן הוסיף לאתר הרשמי: "הראינו מחוייבות לקהל, ניצחנו קבוצה גדולה".
מכבי חיפה בכל מקרה תנסה להתחזק לפחות בחלוץ נוסף, לצידו של ולדימיר דבאלשווילי. גם אחרי המשחק הטוב אתמול בצוות המקצועי מבינים שהקבוצה חייבת חיזוק נקודתי כדי להיאבק על האליפות עד הסוף. הירוקים יעקבו בשבת אחרי שחקנה הצעיר של הפועל נצרת עילית, מוטי מלכה, שמעורר עניין גם בקרב קבוצות אחרות בליגת העל.

לכתבות נוספות >
 
עכו: עראפת ועבד אל-ראזק שבו לארץ

עכו: עראפת ועבד אל-ראזק שבו לארץ

שני הזרים שבו מחופשה, אבל אינם צפויים לפתוח ב-11 מול הפועל פ"ת
תאריך עדכון: 04/01/11 12:26


דז´אקו עראפת ואיברהים עבד אל-ראזק נחתו בארץ לאחר חופשת מולדת והצטרפו לאימונים של הפועל עכו. עבד אל-ראזק לא צפוי להיכלל בסגל למשחק הקרוב מול הפועל פתח תקוה משום שאיחר לשוב לישראל בזמן, בעוד שעראפת יהיה בסגל ולא יפתח.
המאמן אלי כהן מסרב לשחרר את הבלם גבע ברקאי לבני סכנין, זאת מאחר שאיציק כהן פצוע ומורחק ועלול להיעדר לפחות בשבועיים הקרובים. ברקאי אמנם משמש בדרך כלל כבלם שלישי, אבל עם יכולת להשתלב בהרכב והמאמן מסרב בתוקף. ברקאי, כצפוי, יפתח מול המלאבסים בשבת.
המאמן עורך היום (שלישי) אימון ראשון מאז התקרית, והסולחה, עם יושב הראש ציון וייצמן. מיד אחרי הסולחה המדוברת לא הספיק כהן להגיע לאימון, וכעת הוא צפוי לשוחח עם השחקנים ולהסביר להם שמה שחשוב מבחינתו זאת ההתמקדות במשחק הליגה בשבת ולא בכל העימותים שסבבו את המועדון לאחרונה.
הפועל עכו מדורגת כיום במקום השישי בליגת העל עם 25 נקודות מ-16 מחזורים. אחרי פתיחה מרשימה ומפתיעה לעונה הנוכחית, ניצחו חניכיו של אלי כהן שני משחקים בלבד מתוך ששה האחרונים שלהם במסגרת הליגה.

לכתבות נוספות >
 
למעלה