המבזקיה 34

דיווח: רונאלדיניו עוזב, מאקדה בא בהשאלה

דיווח: רונאלדיניו עוזב, מאקדה בא בהשאלה

הברזילאי ישוב לגרמיו תמורת 8 מיל´ יורו? האיטלקי של יונייטד החל לארוז
תאריך עדכון: 01/01/11 13:13


זהו, נפרדנו מ-2010. בעצם, זאת רק חדשה משנית, מה שחשוב הוא שחלון ההעברות המדובר של ינואר סוף סוף נפתח ואיתו כמה דיווחים עקשניים על עסקאות מרתקות. והדיל המרכזי שמרחף באוויר קשור כמובן לרונאלדיניו, עד לא מזמן השחקן הטוב בתבל.
על פי דיווחים באיטליה ובברזיל, הקשר חובב המסיבות בדרך הבטוחה פרידה ממילאן. בימים האחרונים הודיעו הרוסונרי כי נקבע תג מחיר לפנומן הדועך על סך 8 מיליוני יורו, ועל המציאה מבקשות לזנק מספר קבוצות. הראשונה בתור היא כמובן גרמיו, קבוצתו לשעבר, שנשיאה כבר הודיע: "נעשה את הבלתי-אפשרי בשביל להחזיר אותו אלינו".
פרט לגרמיו, שמקום מושבה הוא בפורטו אלגרה, גם פלמייראס מסאו פאולו ופלאמנגו מריו דה ז´ניירו במאגר המתעניינות. בסן סירו היו רוצים שדווקא קבוצה מאנגליה, דוגמאת צ´לסי, תקפוץ על המציאה, אך בינתיים האירופאית היחידה שנכנסה למגעים היא פאריס סן ז´רמן, בשורותיה כבר שיחק דיניו לפני שהגיע לברצלונה.
אז בהנחה שרונאלדיניו אכן עוזב, מי יהיה תחליף? ובכן, הבוס אדריאנו גליאני והמאמן מאסימיליאנו אלגרי כבר החלו לפזול לעבר מנצ´סטר, שם מנסה פדריקו מאקדה לקבל קצת דקות. על פי הפרסומים באנגליה, האיטלקי הצעיר רוצה לחזור הביתה לפחות לחצי השנה הקרובה ובמילאן מעוניינים בעסקת השאלה.
"דיברתי עם פדריקו", סיפר מנג´ר יונייטד אלכס פרגוסון, "מדובר כרגע במעבר לקבוצה אחרת כדי לצבור ניסיון במשך 6 חודשים ולחזור לכאן חזק יותר". גם בולטון מעוניינת בשירותיו, אבל הילד רוצה הביתה ולמה לפרגי לחזק את היריבות? בטח כשגם לאציו, יובנטוס ופיורנטינה רודפות אחרי הילד.

לכתבות נוספות >
 
משאלה לשנה הבאה: הודג'סון חייב לעוף

משאלה לשנה הבאה: הודג´סון חייב לעוף

להיידו יש רק בקשה אחת: שהמאמן הכושל בתולדות ליברפול ייזרק כבר
תאריך עדכון: 01/01/11 14:57


יש אנשים שמגיעים לתפקיד שגדול עליהם בכמה דרגות ומהתחלה ברור לכולם שזה לא ייגמר טוב. רצה הגורל ושניים שעונים להגדרה הזאת הגיעו לנקודת שפל בקריירה בטווח של כמה שעות ממש בסוף שנת 2010. זה אולי צירוף מקרים קוסמי, אבל גם משה קצב וגם רוי הודג´סון מעידים יותר על מי שמינה אותם מאשר על אלה שסובלים מתקופת שלטונם. זה עדיין לא אומר ששני הלא-יוצלחים האלה, שפגעו כל כך בתדמית של התפקיד שלהם, לא צריכים לשלם על מחדליהם.
לכל בר דעת היה ברור שקני דלגליש השקול והמנוסה מתאים וראוי מרוי הודג´סון לאימון ליברפול. האשמה על מינויו לקבוצה שגדולה על מידותיו רובצת על הבעלים הקודמים, טום היקס וג´ורג´ ג´ילט. הודג´סון הוא לא האשם, הוא הסימפטום. הבחירה באנשים בינוניים נוחה מאוד לאנשים בינוניים (וצמד היאנקים המרושע בהחלט עונה להגדרה), כי הם לא מאיימים ולעולם יוקירו טובה על התמיכה בהם. ככה הגיע מאמן שמעולם לא זכה בתואר למועדון המעוטר באנגליה. ככה הפך פוליטיקאי אפור לנשיא על חשבון שמעון פרס המנוסה והראוי ממנו.
"אני מקווה שהאוהדים יהפכו לאוהדים אמיתיים ויתחילו לתמוך בנו. אנחנו צריכים את התמיכה הזו, הרי אנחנו לא מפסידים בכוונה. מעולם לא קיבלתי כאן תמיכה", אמר המנג´ר הבריטי יום אחרי ההפסד המשפיל לוולבס, שבשיאו קראו האוהדים בלעג: "הודג´סון לנבחרת אנגליה". בהצהרה הזאת שוב הבהיר עד כמה הוא לא מבין לאן הגיע. מילא להפסיד בבית לקבוצה עם מאזן החוץ הגרוע בליגה, ועוד אחת שלא ניצחה באנפילד 27 שנים. מילא לגרום לקבוצה לשחק באפאטיות כזאת. אבל לענות לאוהדים שמבקרים את סגנון המשחק שלך זה כבר מעשה שלא ייעשה, בוודאי שלא בליברפול. קריאת המצוקה של הודג´סון אמורה להיות הרגב האחרון בקבר שבנה לעצמו באנפילד.
במשך שנים ליברפול הייתה ידועה כמועדון עם הכי הרבה אורך רוח כלפי המנג´רים שלה. אפילו מאמן כושל כמו גראהם סונס, שהסתכסך עם כולם ותרם רבות לירידת קרנו של המועדון, שרד שלוש שנים. אז איך קרה שחצי שנה מאז מונה לתפקיד ועוד לפני שספר 30 משחקים בתפקיד, בסקר באתר "THIS IS ANFEIELD" 97 אחוז מאוהדי ליברפול הצביעו שהם רוצים שיילך? זה פשוט בגלל שהוא המנג´ר הגרוע בהיסטוריה של המועדון, וזה ניתן לגיבוי במספרים.
ב-29 משחקיו על הקווים מחזיק הודג´סון בנתון מחפיר של 41.38 אחוזי הצלחה. סונס הכושל הוא היחיד שקרוב אליו עם 41.4%. רפא בניטס המושמץ, לשם השוואה, צבר 55.43 אחוזי הצלחה, ביל שאנקלי האגדי 51.98% וקני דלגליש 60.91 אחוזים. למעשה, פרט להודג´סון וסונס איש לא ירד מרף 50 האחוזים.
רוצים עוד? בשש השנים בהן הודג´סון מאמן באנגליה הוא השיג 13 ניצחונות חוץ. רק לשם השוואה, בעונת 2008/9 בניטס השיג 13 ניצחונות חוץ. הודג´סון מעולם לא ניצח יותר מחמישה משחקי חוץ בעונה אחת, בעוד שבעונה האחרונה רפא השיג חמישה כאלה והלך הביתה בסיומה. הודג´סון סיים את שנת 2010 עם 22 נקודות – המאזן הכי גרוע מאז 1954, אז ליברפול ירדה ליגה. האוהדים המיואשים כבר ויתרו על אירופה, גם האפשרות לסיים מתחת ליריבה העירונית מתקבלת בהבנה, אבל המנג´ר בן ה-63 צריך ללכת הביתה.
גם הטענה שלהודג´סון יש חומר שחקנים גרוע יותר לא מחזיקה מים. זוכרים את תצוגת התכלית הנפלאה של ליברפול לפני שנתיים מול ריאל מדריד? אז זה נגמר ב-0:4 חד-משמעי לקבוצה של בניטס. מה הקשר לליברפול של היום? ובכן, שמונה שחקנים שהשתתפו בניצחון הגדול ההוא פתחו בהפסד לוולבס. התפאורה בשני המקרים הייתה אנפילד במשחק ערב, אבל הפער ברמה ובתשוקה יכול להצביע רק על דבר אחד - השחקנים לא סופרים את רוי. אחרי המשחק מול וולבס וההתבטאות האומללה שלו, גם אחרון האוהדים הפנים: הודג´סון חייב ללכת.
הדבר החיובי היחיד שקרה למועדון הפאר בשנה האחרונה הייתה העזיבה של היקס וג´ילט השנואים. הדבר החיובי הראשון של 2011 צריך להיות צירוף המינוי שלהם למעגל האקסים של המועדון, כי נמוך יותר קשה לרדת. הודג´סון חייב ללכת, ויפה שעה אחת קודם.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/204026.jpg
לכתבות נוספות >
 
"הכושל בתולדות ליברפול"?../images/Emo242.gif

אין איזה סקר מתקופת סונס?היו סקרים אז? בניטז והוייה קיבלו תקציבים יפים,הבנאדם הזה קיבל חורבה,אז למה לעשות אחוזים ולהגיד שהוא הכי גרוע? כמובן שהוא אשם במידה גדולה,לא רק בזה שהוא לקח את הקבוצה במצב משומש.אין דבר יותר גרוע ממאמן שמתרץ יכולת גרועה של קבוצה בהתנהגות הקהל,אני מכיר את זה מקרוב,זאת התעמולה הזולה ביותר שיש.מרגע שהוא עושה דבר כזה,אתה מבין שכל הטקטיקות שלו נגמרו. אסור לו לעזוב,שישרוד את העונה הזאת (כולל איומים בתביעות על הפרת חוזה אם צריך),יקבל בעונה הבאה תקציב נורמלי ויתחיל מחדש, לא טחנו אבנים בפולהאם לחינם.
 

Mellow29

New member
אתה רציני?

הודג'סון הוא אידיוט ומאמן של קבוצות קטנות. פולהאם הייתה תפורה עליו. הוא יכול להצליח בקבוצות כמו בולטון, פולהאם, בירמנגהאם, וגם זה בספק גדול. הוא עשה נזק עצום למועדון, וזה לא רלוונטי שלפניו בניטז (שהיה אגב סביר לגמרי עד העונה האחרונה שלו) והוייה לא הצליחו. הודג'סון מאמן מיושן, לא מאמין בצעירים (מה שהולך במשבצת המגן השמאלי מעיד על כך), נותן העדפה ברורה לאנגלים ע"פ זרים - יש לזה הרבה הוכחות בתקופה הקצרה שבה הוא הספיק לא רע לדרדר את הקבוצה עד למרחק של שני משחקים מהקו האדום, אלא גם להרוס כמה שחקני נוער מוכשרים. תציץ בלינק הזה ותקבל קצת מראה על מה הולך השנה בליברפול לעומת העונה האחרונה עם בניטז (שהייתה גם כן כושלת, אבל לא ברמה כזאת) - http://tomkinstimes.com/2010/12/a-horror-in-chalkboards/.
 
מאמן של קטנות זה מצוין

כי יותר קשה להצליח בהן מאשר בגדולות.חתיכת חוות דעת יש לך על הבנאדם, והוא מאמן כולה חצי עונה עם תקציב מצומצם. אל תזכיר בכלל את בניטז,זה רלוונטי בריבוע שהוא לא הצליח,כי רוב הדברים שקורים עכשיו הם בגלל האדמה החרוכה שהוא השאיר, וכל בר דעת לקח את זה בחשבון כשהעונה התחילה. הוא שרף כסף כמו כלום ונכשל, סביר? הביאו אותו בשביל מקום רביעי? מתוך 5 עונות פעמיים הוא לא העפיל לצ'מפיונס בכלל. צעירים הוא בטח לא טיפח כי אפשר היה לקנות מוכן,נכון שהודג'סון נכשל יותר ממנו,אבל זה בגלל שהוא קיבל חורבה שהשאיר קודמו ובגלל שאצלו...אין כסף לשרוף.
 

Mellow29

New member
ההצלחה היא יחסית

להצליח בקבוצות קטנות הרבה יותר קל מאשר בקבוצות גדולות, כי הציפיות, הלחצים והדרישות - הן לחלוטין לא אותו דבר באנפילד ובקרייבן קוטג'. מאמן של קבוצות קטנות רואה בשחקנים בינוניים שחקנים טובים כי זה מה שהוא יכול להרשות לעצמו - זאת הסיבה שפול קונצ'סקי האידיוט הגיע לפה מפולהאם תמורת כסף + שני שחקני נוער צעירים מבטיחים (שאיך לא, היו פיני ושבדי - כמה מתאים להודג'סון) כדי להיות מגן שמאלי, ואת אינסואה הצעיר המוכשר (שהוא גם ארגניטנאי) העיפו להשאלה בטורקיה. מאמן של קבוצות קטנות רואה באור לגיטימי לעשות תיקו בחוץ מול קבוצות מרכז-תחתית, כי את הנקודות צריך לקחת בבית - זאת הסיבה שלליברפול יש העונה נצחון חוץ אחד, שני תיקויים ושישה(!) הפסדים (לשם השוואה - ב2008-09 בניטז הפסיד ארבעה בכל העונה) - ותמיד יש תירוץ : "הם היו מסוכנים בבית", "זאת קבוצה שנלחמת על ההישארות". זאת גם הסיבה שבפיגור בדרבי של אברטון הוא מוצא זמן להסתחבק עם המאמן של היריבה ולחייך, או להחליף בדיחות עם השופט הרביעי אחרי שהוא מוסיף כמה דקות. מאמן של קבוצות קטנות בד"כ לא מתבייש להעיף כדורים ארוכים. במשחק האחרון מול וולבס, במשך 30 דקות, הקישור של ליברפול בכלל לא נגע בכדור. פפה ריינה בתפקיד הפליימיקר פשוט העיף כדורים לאנגוג וטורס - וליברפול בעטה לשער בערך בדקה ה-50 בפעם הראשונה (למעט החמצה של מיירלש בהתחלה). זה לגיטימי לשחק על כדורים כאלה אם החלוץ שלך הוא קווין דיוויס או ג'ון קארו, אבל לא כשיש לך את טורס בחוד (עזוב את זה שהוא בכושר מזעזע, עדיין השיטה הזאת איומה ונוראה). אם תוסיף לזה את כל התכונות של הודג'סון מעבר לעובדה שהוא מאמן של קבוצות קטנות - הוא מיושן, שונא זרים, לא יודע להתנהל מול התקשורת (ההתקפה שלו על האוהדים היא רק אחת מהמון התבטאות מביכות בכל הקריירה). בניטז הגיע פעמיים לגמר גביע האלופות - וזכה פעם אחת, הגיע לחצי גמר היורופה ליג, הגיע למקום השני ב2008/09, שהייתה עונה מדהימה. אם בניטז היה עוזב בתום אותה עונה ולא מאריך את החוזה - הוא היה נחשב כמאמן מצוין, על אף הפלופ עם רובי קין וגלן ג'ונסון. אבל הוא האריך את החוזה, זרק 20 מיליון יורו על אקווילאני ונכשל טוטאלית, לכן אתה רואה אותו ככישלון. אבל העובדה היא שאיתו ליברפול הגיעה הכי קרוב לאליפות מאז 1990, וחזרה להיות פקטור משמעותי באירופה. בניטז השאיר לו חורבה? על מי אתה עובד. היה לו טורס, קאוט, ג'רארד, אקווילאני (שהודג'סון החזיר לאיטליה וביינתים נראה לא רע ביובה), מסצ'ארנו, בניון, אגר, ריינה. זה סגל של טופ 4 לפחות. מה קיבלנו? הביא את קונצ'סקי מפולהאם, את פאולסן שנראה לי לא הרגיש את הדשא באנפילד עד עכשיו, ייבש לגמרי את פצ'קו, לא נתן לאגר לשחק בלם מרכזי ובמקום זה תקע אותו כמגן, הביא את אחד הקשרים המרכזיים הכי טובים בפורטוגל (מיירלש) ותקע אותו בצד ימין, נתן למאש ויוסי ללכת והביא את הקמע הכי יקר בפרמיירליג - ג'ו קול, שמקבל כמעט 100 אלף ליש"ט בשבוע ועושה כ - ל - ו - ם. אז כן, היום לראשונה אני מחזיק אצבעות לבולטון שינצחו את הקבוצה שאני אוהד, ושג'ון הנרי יבעט את הוד'גסון לכל הרוחות - פולהאם, ווסטהאם, נבחרת אנגליה, לא מעניין אותי.
 
אני מחבב מאוד את רוי הודג'סון

אבל אחרי חצי שנה ברור לי שזה לא זה. לא בגלל שהוא לא מאמן טוב, אלא בגלל שהוא פשוט לא בראש של מועדון בסדר הגודל הזה ובגילו כנראה שזה מאוחר מדי. רואים את זה גם בהתבטאויות שלו. אם אחרי שג'ו קול כובש בדקה ה-90 שער ניצחון מול בולטון בבית הוא אומר שהוא היה יכול לחיות עם 1-1, אם אחרי הפסד ביתי 1-0 לוולבס הוא אומר ש"איפשרנו להם להבקיע גול, אז במקום 0-0 מאכזב זה נגמר ב-1-0 מאכזב", אז הבן אדם פשוט לא קשור למקום.
 
2010 חלפה, מה נשאר בדרום אפריקה?

2010 חלפה, מה נשאר בדרום אפריקה?

ניצן פלד בדק מה קרה שם מאז הבעיטה של אינייסטה, ולא הכל מעודד
תאריך עדכון: 01/01/11 16:02


כמה דיברנו על דרום אפריקה בשנה שחלפה. כמה כתבות, פרויקטים ומוספים הקדישו אין-ספור מילים, טבלאות, נתונים וניתוחים למצבה של אחת המדינות המעניינות והמרתקות בעולם. והכל היה מוצדק – זו הייתה הפעם הראשונה שיבשת אפריקה מארחת מונדיאל, ובין כל החששות מאירוע שיהיה כשלון ארגוני ושיסבול ממכת פשיעה, הסקרנות לגבי דרום אפריקה עצמה הייתה בשיא כל הזמנים. אבל ממש כשם ש-2010 חלפה לה לבלי שוב, ברגע אחד, כך גם העניין העולמי בדרום אפריקה התפוגג לו בשניה שאנדרס אינייסטה שם סוף לטורניר ההוא.
לכבוד פתיחתה של 2011, אותנו מעניין להסתכל שניה אחורה ולשאול – אז מה באמת נשאר בדרום אפריקה ביום שאחרי ה-0:1 של ספרד (אני מתכוון לזה שבגמר, לא לשלושה הרצופים שבאו לפניו)? כמה השתנתה המדינה? האם בכלל? ומה הרוויחה מכל הסיפור הכלכלה הדרום אפריקאית? ומה לגבי הליגה שלהם? ובכן, אלה הרבה מאוד שאלות, ולמען האמת גם שאלות בכלל לא פשוטות. כי בכל מקרה, את התשובה המכרעת לא נקבל חצי שנה אחרי הטורניר, אלא ממרחק של הרבה יותר זמן. אבל גם שינוי איטי צריך להתחיל איפשהו, לכן בהזדמנות הזו עניין אותנו לבדוק האם בכלל אפשר לראות ניצנים של שינוי לטובה.
כלכלית, מצבה של דרום אפריקה הוא סבוך וקשה לפענוח כמו מקרה ממוצע בהאוס. מצד אחד, הרבה מאוד מדדים נראים בסדר: הבורסה המקומית חזרה בחצי השנה האחרונה להציג נתונים שבפעם האחרונה נראו שם רק באמצע 2008 – לפני שהמשבר העולמי וההאטה הגיעו גם ליוהנסבורג – ובסך הכל רשמה עליה מטורפת של 37% מאז השפל (היחסי, המצב שם גם בשיא המשבר היה סביר לעומת מדינות אחרות ומעולה לעומת דרא"פ של לפני שנים ספורות) של לפני שנה וחצי, ועליה של 15% מאז יוני, רגע לפני שריקת הפתיחה. גם מדד המחירים לצרכן נמצא תחת שליטה, והוא עלה בשנה האחרונה ב-3.6% - עליה שמתרחשת בצורה יציבה ובלי קפיצות ונפילות בשנתיים האחרונות.
גם למטבע המקומי, ראנד, ממש אין במה להתבייש ובחצי השנה האחרונה הוא רשם זינוק מרשים אל מול כל המטבעות הגדולים והחזקים. רק לפני חצי שנה הייתם צריכים לתת כמעט 10 ראנד כדי לקבל בחזרה יורו בודד, היום זה עומד על 8.86. אם הייתם רוצים לקנות ביולי דולר אחד זה היה עולה לכם 7.74 ראנד. נכון לסוף דצמבר המספר הוא 6.63. וגם מול הסטרלינג הראנד התחזק מאוד עם 10.35 ראנדים לכל פאונד כיום, לעומת 11.7 לפני שישה חודשים. השינוי הממוצע מול שלושת המטבעות הוא מדהים: 13.73%. בחצי שנה בלבד.
לא מפתיע לגלות גם שהתיירות המקומית הרוויחה. 2.01 מיליון תיירים נכנסו בשערי דרא"פ ביוני-יולי, עליה של 16.1% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן. אבל אף אחד לא ציפה לפחות מזה – בכל זאת, זה הזמן בו שוחק המונדיאל. מה שמעודד עוד יותר לגלות הוא שגם הנתונים הטריים ביותר, מאוקטובר האחרון, מציגים את המשכה של אותה מגמה. 1.96 מיליון תיירים הגיעו להתפעל מהמדינה המיוחדת בספטמבר ובאוקטובר (ירידה של פחות מאחוז לעומת חודשי המונדיאל) - 12.8% יותר מאשר ספטמבר-אוקטובר 2009.
אך בתוך ים של חיצים ירוקים, נתון אחד בולט לרעה: שיעור האבטלה. הנתון המעודכן: 25.3. משמע, רבע מכוח העבודה (גילאי 16-65) אינו חלק ממעגל העבודה הרשמי. זוהי הפעם הראשונה מאז 2003 שהנתון הולך אחורה בצורה משמעותית, אחרי שב-2009 המספרים הרשמיים כבר ירדו אל מתחת ל-23%. בסך הכל, ב-2010 השוק המקומי הצטמצם בלא פחות מ-627 אלף מקומות עבודה. יהיה פרויקט המונדיאל גדול ככל שיהיה, הוא לא מסוגל להזיז למספרים בסדרי גודל שכאלה.
יחד עם זאת, ההכנסה הכוללת של כל בתי האב בדרום אפריקה דווקא צמחה ברבעון האחרון ב-2.9%. זה ממש לא מעט לתקופה של שלושה חודשים בלבד. אבל איך ההכנסה הכוללת עולה בזמן שמספר מקומות העבודה מצטמק? ובכן, כשמי שגם ככה עושה, עושה יותר. משמע שהפערים, שבדרא"פ הם מהעמוקים ביותר בעולם, ממשיכים לגדול. ומה קורה עם הכדורגל? הו, טוב ששאלתם. הפרמייר סוקר ליג יצאה לדרך לפני 12 מחזורים, ובינתיים אפשר לומר דבר אחד בולט: לרובם המכריע של הדרום אפריקנים זה ממש לא מזיז. לפחות לא מספיק כדי להגיע לאיצטדיון.
בכלל, נושא האיצטדיונים מצער. סיפור הפילים הלבנים שאנחנו שומעים עליו כמעט אחרי כל טורניר גדול בשנים האחרונות חמור במיוחד בדרא"פ. בקרוב הכסף שפיפ"א הקצתה להם לתמיכה בתחזוקת האיצטדיונים ייגמר, והדרום אפריקנים יצטרכו לתחזק לבדם איצטדיונים שעלות אחזקתם מיליוני דולרים בשנה. והבעיה רק מחריפה כי המגרשים בהם לא גדולים מספיק לקריקט, אין בהם מספיק תאי צפיה למנויים העשירים של קבוצות הרוגבי, וקבוצות הכדורגל פשוט לא רוצות לשחק בהם כי: א) הם גדולים מדי ולקבוצות אין מספיק קהל. ב) מחירי הכרטיסים למשחקי כדורגל במדינה נמוכים משמעותית משני הענפים האנגלו-סכסים ואין צידוק כלכלי לשימוש באיצטדיונים היקרים שנבנו למונדיאל.
המצב כל כך חמור שרק 3 מ-16 קבוצות הליגה הראשונה משחקות באיצטדיונים שאירחו משחקים במונדיאל - בקייפ טאון (54 אלף מקומות), המוזס מאבידה שבדרבן (56) וברויאל באפוקנג שברסטנבורג. זהו. 10 איצטדיונים נבנו ושופצו בעלות של בין מיליארד לשני מיליארדי דולר (יש המון דיווחים שונים), ורק שלושה מהם נמצאים בשימוש על ידי קבוצות כדורגל. אפילו אלופת המדינה, סופרספורט יונייטד, שבסיסה בעיר פרטוריה, מעדיפה להשתמש ב"סופר סטדיום" בן ה-28,900 מושבים (גרמניה השתמשה בו לאימונים במהלך המונדיאל) בשביל לאכלס את 3,000 הצופים שמגיעים למשחקים שלה בממוצע, ולא בלופטוס ורספלד (42,858), שאירח משחקים במונדיאל וכעת ממשיך להיות ביתה של קבוצת הרוגבי בלו בולס. גם ככה הקהל, כאמור, לא מגיע.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/3/204033.jpg
בסך הכל, 16 איצטדיוני הליגה הראשונה יכולים להכיל ביחד 456,900 צופים (28,556 צופים בממוצע לאיצטדיון), אבל התפוסה שלהם עומדת העונה על 23.7% בלבד. רק שלוש קבוצות נהנות מקהל ממוצע של יותר מ-10,000 צופים למשחק, בעוד חצי מהליגה מביאה 5,000 ומטה.
נקוסי סיאבונגה, ששיחק בעבר במכבי נתניה וזכה בעונה שעברה באליפות דרא"פ עם סופרספורט יונייטד (כיום בגולדן ארווס), מצייר תמונה לא טובה של הליגה המקומית. "כל הכסף שהגיע נשאר בהתאחדות, ולאף אחד לא ברור מה קורה איתו", הוא מסביר. "בינתיים, הקבוצות לא עושות מספיק כדי לגרום לאנשים לבוא למגרשים – שזו הבעיה הכי גדולה שלנו. צריך להקים מועדוני אוהדים, לפנות אל הקהילה ולקיים איתה קשרים. אבל זה עולה כסף, והכסף יושב בהתאחדות. אני לא יודע מה הם עושים איתו, אבל ברור שהם עושים משהו לא נכון. אחרת היינו רואים שינוי".
גם ביבאן פרנסמן מהפועל תל אביב אומר דברים דומים על הממון שנמצא בהתאחדות, ושאף אחד לא ראה עדיין. אבל הוא מצביע על גמר גביע הליגה האחרון, שהביא לסוקר סיטי 92 אלף צופים למשחק בו קייזר צ´יפס ניצחו את אורלנדו פיירטס ולקחו הביתה פרס בגובה 1.2 מיליון דולרים (שמגיע ברובו מהספונסר), כעל סימן חיובי ומעודד. וזה כנראה הסיפור עם דרום אפריקה: לאן שלא תסתכל, תראה משהו שאדם א´ יראה בו כישלון ואדם ב´ יראה בו פוטנציאל. מבחינת דרום אפריקה – העיקר שמישהו בכלל מסתכל.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/204034.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/204035.jpg
לכתבות נוספות >
 
שחקנים שהתפספסו? הנה ארבעה מקרים

שחקנים שהתפספסו? הנה ארבעה מקרים

מישהו החמיץ. אולי השחקנים עצמם, אולי לא. זה בכל זאת כואב
תאריך עדכון: 01/01/11 18:46


"למרות שבמשך שנים התפרנסתי מהתחום הזה, וחוויתי הרבה רגעי אושר, שמחה וגאווה, החלטתי לפרוש. נמאס לי מהצדדים המכוערים בכדורגל הישראלי. מהרוב המכריע של האנשים שמנהלים את הכדורגל ומדרכי הפעולה שלהם. אין תרבות, אין כבוד הדדי, ולי לא בא להתעסק בזה. בכל מקום שהייתי בו היו קונצים ותרגילים מכוערים. באשקלון קונצים. בהפועל פ"ת, הפועל ת"א ובמכבי הרצליה גם קונצים. מה שהיה פעם לא קיים כבר היום. לא רק מקצועית, גם כלכלית המצב לא משהו. אם זה המקצוע שלי בחיים, אז אני לא מוכן לשחק בחינם כמו שבעלי הקבוצות רצו. יש לי היום שני ילדים ואישה, שאני קודם כל מחויב לפרנס ולהאכיל אותם. אז הלכתי לשחק רק בשביל הכיף ולפרנסה אני דואג ממקורות אחרים".
את המונולוג הזה נשא יוסי רוזן. פעם, לא מזמן, לא מעט קבוצות בליגת העל רדפו אחריו. בגיל 31 הוא החליט שדי. 25 שנים הוא נתן מהחיים שלו למגרשים. מהילדים של מכבי ת"א ועד לשתי הופעות בנבחרת הבוגרת בעידן נילסן, כשבתווך עונות ושערים מדהימים בהפועל פ"ת, הפועל אשקלון, הכח ר"ג, הפועל ת"א, בני יהודה, ומכבי הרצליה, וכמובן הנבחרות הצעירות. בתחילת העונה הוא תלה את הנעליים, אבל החיידק היה חזק ממנו וכיום הוא משחק בשביל הכיף במחנה יהודה, מצמרת טבלת ליגה ב´ דרום א´.
"אני פספוס ואני לא מתבייש להגיד את זה", אומר רוזן בהתבטאות שלא מתאימה למי שנחשב לאחד הכדורגלנים הצנועים ביותר. מסתבר שגם לאנשים כמוהו קשה לשמור בבטן. "רוזן הוא פספוס ענק, אני פשוט לא מבין איך הוא לא בליגה הראשונה", קובע פרדי דוד, שאימן אותו בהפועל פ"ת. "לא ייתכן שבליגה של 16 קבוצות לשחקן כל כך מגוון אין מקום. או לפחות בליגה השניה".
רוזן הוא רק אחד מאותם שחקנים שיכולים היו עוד לתת לנו רגעים קסומים, אבל משהו השתבש בדרך, ולאו דווקא מסיבה מקצועית. משה סיני רצה אותו שימשיך במכבי הרצליה השנה ואמר שהוא בונה עליו, אבל רוזן שהתבקש לוותר על פרמיות במשחקי סוף העונה שעברה ולא אמר ישר שהוא מסכים, פתח חזית מול הבעלים אריאל שיימן. הראשון נפגע, וסרב לסלוח: "לא רוצה להתעסק יותר עם אנשים שאומרים לך: ´אם לא תוותר על פרמיות, לא תשחק´. היום אני מספיק פיקח לדעת שיש עוד דברים לא פחות טובים מכדורגל".
רוזן הוא רק אחד מבין שחקנים רבים שאיבדו עניין. המשכורות כבר לא אותן משכורות, המוטיבציה כבר לא אותה מוטיבציה, והאפשרויות להתקדם בחיים קורצות מעבר לפינה. הרבה יותר מזו של הקרן.
עד קצה העולם, ובחזרה
בניגוד לרוזן, לירון זרקו החליט בגיל 29 לעזוב את הכדורגל לגמרי. עכשיו הוא מתרכז בקידום אחיו הצעירים אביב ודניאל, שכמוהו מתחילים קריירה בהפועל פ"ת. אם לשפוט על פי מנהלי מחלקת הנוער במלאבס, הם עשויים להמשיך בהצלחה את השושלת. על זרקו לא תמצאו אחד שיגיד מילה רעה. להיפך. ברזומה שלו הוא יכול להתגאות. הוא הישראלי הראשון אי פעם ששיחק בסין, ואחד הבלמים היחידים שלא כבשו שער עצמי בכל הקריירה שלהם או גרמו לפנדל. "הוא שחקן מצוין וחבל שהוא לא המשיך. נהניתי מכל רגע איתו", אומר דגלאס דה סילבה, ששיחק עם זרקו בכפר סבא.
זרקו אמנם ירד ליגה עם קבוצתו הסינית ליפאן צ´ונגצ´ינג, אבל הוא הגיע אליה כשכבר הייתה במקום האחרון. ירידת הליגה, אגב, לא מנעה מהאוהדים להכתיר אותו כאהוב הקהל. "נוטים לצחוק על סין, אבל הכדורגל שם עולה עלינו בעשרות מונים", הוא אומר. "תמיד כשאני חושב על מה שהיה זה מעלה בי חיוך. אף אחד לא יוכל לקחת לי את זה ששיחקתי בסין מול יציעים מלאים ובמגרשים נדירים".
כשחזר מהמזרח הרחוק חתם זרקו בסכנין, אבל כמה שבועות אחר כך התחושה על הדשא פתאום כבר לא הייתה אותו דבר. "כל החיים שלי שיחקתי בקבוצת תחתית, בעיקר בכפ"ס", הוא מספר. "כל שבוע מלחמת עולם, כל שבוע באנו כאנדרדוג, וזה היה מבאס. תמיד הייתי מקצוען. כשהפסדתי לא יצאתי מהבית. פשוט נמאס לי להיות עצוב ובדיכאון מזה. אני בטוח שגם עשיתי טעויות ולא התפשרתי עם קבוצות כאלה ואחרות, אבל אני שלם עם ההחלטה שלי. אני יודע שאני פספוס ויכולתי לתת יותר, אבל אני מסתכל אחורה בגאווה".
"רציתי אותו במכבי הרצליה ובבני סכנין", אומר פרדי דוד, שאימן גם את הבלם בפ"ת. "אין להרבה שחקנים מבנה גוף כמו של זרקו. אפשר היה לעשות איתו דברים יפים. לטעמי, הוא לקח החלטות לא טובות בקריירה שלו וחבל שהוא פרש מכדורגל כי היה לו עתיד ורוד".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204048.jpg
האויב שבפנים
ויש גם את הצד השני. הצד של שחקנים שרצו להמשיך במקצוע שהם כל כך אוהבים, אבל הגוף לא מאפשר להם. אחד מאותם שחקנים הוא איתן עזריה, שהחל לשחק כדורגל בגיל 13 במכבי חיפה ועבר דרך כל הנבחרות הצעירות של ישראל. הוא היה שותף מלא לאליפות הראשונה של רוני לוי עם 24 משחקים, שיחק בגביע אופ"א בהפסד לוולנסיה, הניף את גביע המדינה עם הפועל ר"ג ועלה ליגה עם מכבי הרצליה, שם גם זכה לענוד את סרט הקפטן כשהניף את גביע הטוטו.
בגיל 27 נפרדו דרכיו מאלה של פורטונה, אלילת המזל. במהלך משחק הכנה נגד הפועל פ"ת, עם קבוצתו החדשה הפועל עכו במהלך מחנה אימונים בקיסריה, הוא קרע באופן מלא את גיד האכילס ועבר ניתוח קשה. חוץ מיעקובו, אף שחקן בישראל עוד לא חזר מפציעה כזו. שנה אחרי אותה פציעה ארורה, אפילו כדורגל בטלוויזיה הוא לא רואה. הקנאה אוכלת אותו. "האנשים והאנרגיה חסרים לי. אני לא יכול לשבת בצד ולראות כדורגל", הוא מודה. "מציק שהם משחקים ואני לא, זה כואב".
אייל לחמן ופרדי דוד, שאימנו אותו, בטוחים כי הכדורגל שלנו פיספס את אחד המגנים הימניים הטובים שגדלו פה. "הוא לא מסוג השחקנים שהולכים לאיבוד ולא מהסוג שנעלם מהנוף", אומר לחמן. "בדרך כלל, שחקנים עם אישיות כמו שלו שורדים, במיוחד בעידן הזה בו מחפשים שחקנים עם אישיות. חבל שהוא נפצע. לי אישית הוא מזכיר מאוד את דני בונדר. הוא שחקן נהדר שמשרה אווירה טובה בחדר ההלבשה". מאמן מכבי פ"ת מסכים: "איתן זה פספוס ענק כי קודם כל הוא בחור יוצא מן הכלל. הוא יכול היה לשחק בשקט עוד כמה שנים בליגת העל. למרות ששיחק כמגן, הוא מתאים לשחק בכמה תפקידים וזה שחקן שמאמנים אוהבים. אין לנו הרבה מגנים במדינת ישראל, וזה חבל".
עזריה ממשיך בטיפולים פיזיותרפיים, אולי יום יבוא ובנס הוא יוכל לחזור לדשא. מדי חודש הוא נבדק אצל המנתח שלו, אך בינתיים אין בשורות טובות. נכון להיום, הוא לא כשיר לשוב לכדורגל. "תודה לאלוהים שנתן לי לזכות בכל התארים האפשריים בארץ. השאיפות שלי היו להגיע לנבחרת הבוגרת, וזה כבר לא יקרה. זה גומר אותי", הוא מתוודה.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/204049.jpg
ירידה לצורך עליה
ויש גם שחקנים שהחליטו לרדת לליגה נמוכה יותר כדי לעלות חזרה טובים יותר. אחד מהם הוא סולי צמח, שחתם לפני מספר שבועות במכבי קביליו יפו מצמרת ליגה א´. צמח, שגדל במכבי פ"ת עם כוכבים כמו עומר גולן וגל אלברמן, רואה אותם היום משחקים רק בטלוויזיה. "רוני לוי לא רצה אותי בפ"ת. הוא לא אוהב מנהיגים ועשה לי בדיוק מה שהוא עשה ליניב קטן", מסביר צמח, שהיה פקטור רציני בעליה של קרית שמונה לליגת העל.
את העונה הנוכחית הוא החל בעירוני ניר רמה"ש מהליגה הלאומית, עד שהגיע מומי זפרן שלא ממש נתן לו צ´אנס. "היה לי חוסר מזל, בעיקר בגלל פציעות", הוא מספר. "מומי לא נתן לי לשחק ולמרות שהיו"ר לא רצה שאעזוב, רציתי לשחק. היו לי הצעות להישאר בלאומית, אבל לא רציתי לדשדש. רציתי לעשות משהו. אני מאמין בבורא עולם ויודע שזו ירידה לצורך עליה. אל תספידו את סולי צמח כל כך מהר, אני רק בן 29 ויש לי עוד הרבה מה לתת ומה להוכיח".
*
סיפורי הצלחה הם עניין קורץ יותר. הם מרגשים, הם מעניקים השראה, הם נותנים כוח לקורא ולכותב. כשלונות מהדהדים הם בכלל הלחם והחמאה של התקשורת. אבל יש גם מקרים כאלה – של האנשים שחוו את טעם ההצלחה ואיבדו הכל מוקדם מהצפוי. אלה שחלמו וראו את חלומם חומק מבין אצבעותיהם. החמצות של המערכת, אובדן המחויבות, מגבלות של הגוף. הכל פספוסים, ומהתחושה החמוצה הזאת קשה מאוד להשתחרר.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/204050.jpg
לכתבות נוספות >
 
מחצית 2: הפועל ת"א-הפועל חיפה 0:5

מחצית 2: הפועל ת"א-הפועל חיפה 0:5

סהר הבקיע פעמיים, טועמה וזהבי השלימו. שכטר וידין חזרו
תאריך עדכון: 01/01/11 19:01


גבירותי ורבותיי, הפועל תל אביב מתחילה להתחמם. הדאבליסטית הביסה הערב (שבת) את הפועל חיפה 0:5, נקמה בה על ההפסד במחזור הראשון וחשוב מכן, רשמה משחק שלישי ברציפות עם ארבעה שערי זכות או יותר. בן סהר את הראשון והאחרון, בין לבין טועמה הוסיף אחד בבעיטה חופשית וערן זהבי גם קיבל את המנה שלו. איתי שכטר (שכבש את האחרון מהנקודה) ואביחי ידין שבו מפציעה וקיבלו דקות במחצית השניה ובסך הכול, גוטמן יכול להיות מרוצה. אפילו גליל בן שנן, שפתח במקום אניימה, הדף פנדל של עדן בן בסט. ימים יגידו האם הקבוצה האדומה אכן שבה ליכולת שאיפיינה אותה בשנה שעברה אולם אם זה אכן המקרה, ההגנות בליגת העל צריכות להיכנס לכוננות ספיגה.
טרם המשחק נערך טקס מחיאות כפיים לזכרו של אבי כהן ז"ל, טקס שכובד גם על ידי אוהדי האלופה. בהפסקת המשחק הגיע גם טקס הפרידה מדה סילבה, שקיבל מגן הוקרה מאביחי ידין ו-וואליד באדיר וזכה לתשואות מ-10,900 האוהדים במגרש.
מהלך המשחק
המצב הראשון לזכות הפועל היה מצב נייח שנולד מעבירה של אושרי רואש על טוטו תמוז 23 מטרים מהשער. סלים טועמה לקח את הכדור אבל פספס את המסגרת. דקה לאחר מכן התקפה מהירה של האדומים הסתיימה עם כניסה של תמוז לרחבה מצד ימין ובעיטה שלו החוצה.
בדקה השביעית היה זה תורו של בן סהר לנגוח קרן מצד שמאל למשקוף של עמוס.
בדקה ה-15 סהר כבר מצא את המסגרת. איבוד חיפאי הפך למתפרצת בה ניפק ערן זהבי כדור ארוך מצוין לכיוונו של החלוץ, שנכנס לרחבה וירה בימין לפינה הרחוקה - 0:1 להפועל תל אביב, השלישי של סהר בליגה. אחרי השער המארחת הלכה מעט אחורה וחניכיו של שירזי זכו לדקות ראשונות של אחזקת כדור. בדקה ה-22 חנן ממן ניסה בעיטה מ-18 מטרים ומצא את בן שנן מוכן. בדקה ה-26 האורחים יצאו למתפרצת מהירה. סטויאנוביץ´ שלח את בן בסט למירוץ עם פרנסמן. החלוץ ספק הופל על ידי הבלם אבל בוחבוט לא התרשם ואף הוציא לו צהוב על התחזות.
בדקה ה-34 האורחים הגיעו למצב מצוין אחרי כדור עומק של אראל לבן בסט, אבל בן שנן הדף את הבעיטה הראשונה והשניה הלכה החוצה. בדקה ה-45 הפועל כבשה את השני. עבירה על טוטו תמוז 17 מטרים מהרחבה הפכה לעוד בעיטה חופשית מושלמת של סלים טועמה - 0:2 להפועל ת"א, קל מדי.
בתחילת המחצית השניה שירזי ערך שני חילופים ובדקה ה-54 אחד המחליפים הגיע למצב מצוין. סאשה סטויאנוביץ´ פרץ מימין ויישר כדור רוחב מעולה לאמיר אבוניל, שעצר ובעט אבל גלישה של באדיר מנעה מהכדור להגיע לבן שנן. בן בסט ניסה פעם שניה אבל פרנסמן הרחיק. בדקה ה-61 הגיע השלישי של האדומים. זהבי מצא את ורמוט במרכז ומשם הכדור הלך שמאלה לבן דיין. המגן סיפק הגבהה מדויקת וזהבי שהתחיל את ההתקפה, גם סיים אותה - 0:3 להפועל ת"א.
בדקה ה-67 האורחים קיבלו צ´אנס מצוין לחזור למשחק או, לכל הפחות, לכבוש שער כבוד כאשר קנדה הכשיל את אבוקרט על סף הרחבה ובוחבוט הצביע על הנקודה. עדן בן בסט ניגש לבצע וירה למרכז השער, בן שנן הדף. בדקה ה-82 גם הפועל קיבלה צ´אנס מהנקודה אחרי יד של גולן חרמון ברחבה (יד צמודה, צריך להגיד). מכיוון שאניימה בחו|"ל, שכטר לקח את האחריות ושם את החמישי בפנים - 0:5 להפועל ת"א.
הרכבים
הפועל ת"א
: גליל בן שנן; עמרי קנדה, וואליד באדיר, ביבאן פרנסמן, דדי בן דיין; שי אבוטבול, ערן זהבי (יוסי שבחון 75), סלים טועמה (אביחי ידין 57), גילי ורמוט; טוטו תמוז (איתי שכטר 64), בן סהר.
הפועל חיפה: גד עמוס, עומר ורד, סביטי ליפניה, גולן חרמון, אייל טרטצקי, יוסי דורה, אושרי רואש (רן אבוקרט 46), חנן ממן (אמיר אבוניל 46), גל אראל, סשה סטויאנוביץ´, עדן בן בסט.
שפט: משה בוחבוט.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/204066.jpg
לכתבות נוספות >
 
חמד יפתח על חשבון ורד מול מכבי ת"א

חמד יפתח על חשבון ורד מול מכבי ת"א

קטן, גולסה ודבאלישווילי ישלימו את חוליית ההתקפה אצל מכבי חיפה


אחרי ההדחה מגביע הטוטו במהלך השבוע, במכבי חיפה הסיקו כמה מסקנות. העיקרית היא שתומר חמד יפתח בהרכב במשחק הליגה מול מכבי תל אביב ביום שני (20:45, קרית אליעזר) על חשבונו של עידן ורד. בצוות המקצועי היו פחות מרוצים מהופעת ורד בגביע הטוטו ונראה שהפעם הוא ימתין להזדמנות על הספסל.
המשמעות היא שחמד, יניב קטן, אייל גולסה ו-ולדימיר דבאלישווילי ישמשו כחוליה הקדמית של אלישע לוי, בעוד שג´ון קולמה וגוסטבו בוקולי יוצבו בקישור האחורי. מצבת הפצועים למשחק החשוב ביום שני ארוכה ולא מותירה הרבה אופציות התקפיות על הספסל של הירוקים. ליאור רפאלוב, פיטר מסיללה ומוחמד גאדיר מחוץ לסגל, ומי שחוזר לסגל לראשונה אחרי תקופה ארוכה יהיה שלומי אזולאי, שיהווה אופציה התקפית נוספת מהספסל.
רפאלוב הגיע לאימון בבוקר שבת לבקר את חבריו. ביום ראשון יוציאו לקשר את הסיכות המאחות את החתך מניתוח הבקע אותו עבר והוא יוכל להתחיל בהליך השיקום. מסיללה אמור לעבור ארתרוסקופיה ביום שני וגאדיר יעבור בעצמו ניתוח בקע במהלך השבוע הבא.
בחיפה מקווים שהקהל ידחוף אותם קדימה ומקווים להתגבר על הפציעות של מספר שחקני מפתח. רגע לפני פתיחת המחזור ה-15 בליגת העל, הירוקים מוליכים את הטבלה עם 34 נקודות, ארבעה ניצחונות רצופים ו-16 מתוך 18 הנקודות האחרונות.

לכתבות נוספות >
 
0:0 חלש בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה

0:0 חלש בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה

האורחים שלטו במשחק וחוסר ריכוז מנע מהם לצאת מהבירה 3 נקודות
תאריך עדכון: 01/01/11 22:19


בית"ר ירושלים סיימה את 2010 בכושר טוב, כשהשיגה מספר ניצחונות ונחלצה מהתחתית הבוערת, אבל באופן כללי זו הייתה שנה לא טובה למועדון מהבירה. אורי מלמיליאן יכול לקוות ש-2011 תהיה הרבה יותר טובה, אבל עם איך ששחקניו נראו הערב (שבת) בתיקו 0:0 מול נתניה, זה לא יקרה.
דווקא שחקניו של ראובן עטר היו טובים יותר ברוב שלבי המשחק, אך חוסר ריכוז של הנתנייתים ליד השער של אריאל הרוש מנע מהקבוצה מעיר היהלומים שלוש נקודות חשובות והותיר את האורחים מאוכזבים. נתניה השיגה רק 4 נק´ מ-24 האחרונות.

הנקודה מותירה את המצב במרכז הטבלה כמו שהוא. בית"ר, שבמאזנה 19 נקודות, מדורגת במקום ה-11. ואילו מכבי נתניה במקום ה-10 עם 20 נקודות. בשבוע הבא יתארחו הירושלמים בבלומפילד למשחק מסקרן מול מכבי תל אביב. נתניה תארח בקופסא את בני סכנין.
עיקר העניין במשחק לא היה על הדשא, אלא ביציעים. כאשר הפילוג באוהדים נמשך. חלק מהם מתנגד לאיציק קורנפיין וקורא בגנותו ומנגד חלק אחר, וגדול יותר, תומך ביו"ר הקבוצה. שוטרים סמויים שהיו ביציעים איתרו במחצית הראשונה אוהדים שהחלו בקריאות גזעניות והוציאו אותם אל מחוץ לאיצטדיון. באות מחאה יצאו אנשי ארגון לה פמיליה מיציע, אך חזרו בסופו של דבר.
מהלך המשחק
היכנסו לסיקור המשחק ב-play by play

אחרי דקות ראשונות של גישושים, בדקה ה-14 בית"ר הגיעה למצב ראשון אבל יבואה נגח את הכדור לידיים של אריאס מחמישה מטרים. מכבי נתניה התעוררה ושתי דקות לאחר מכן אחמד סבע סחט כדור חופשי, 20 מטרים מהשער. חן עזרא, מגיבורי הניצחון על בית"ר במחזור הפתיחה, בעט כדור טוב שעבר את החומה ונעצר בידיים של אריאל הרוש.
הלהיט הבית"רי בשבועות האחרונים, חן עזריאל, נכנס למשחק עם פריצה למרכז מאגף שמאל ובעיטה טובה מ-20 מטרים, אבל אריאס שוב היה במקום. ההזדמנות הטובה ביותר הגיעה בדקה ה-29 כאשר מעבי קיבל כדור ברחבה ובעט לגופו של הרוש. חן עזרא היה באזור, אך הכדור פגע בברכו וברח החוצה. נתניה המשיכה ליזום ועזרא בעט מ-25 מטרים לידיים של אריאל הרוש, שבמחצית הראשונה היה השחקן העסוק ביותר בטדי. 0:0 בהפסקה.
המחצית השניה הייתה המשך ישיר לסיום החצי הראשון. חן עזרא קיבל כדור מצוין באגף שמאל ופרץ לתוך הרחבה, אך שוב חוסר ריכוז של הקשר המוכשר מנע שער ראשון. בעיטה של עזרא מ-13 מטרים הלכה מעל השער. בדקה ה-63 הזדמנות מצוינת לנתניה. חן עזרא הכניס כדור מצוין לפיראס מוגרבי שמ-8 מטרים בעט וסחט הדיפה נהדרת מאריאל הרוש.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/204112.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/204114.jpg
דקה חלפה וברוכיאן ניסה להקפיץ מעל אריאס, אך האחרון הדף לקרן. 10 דקות לסיום מוגרבי הגיע לאחד על אחד מול הרוש, אך הכדור ברח לו והשניים נכנסו אחד בשני. בדקה ה-83 אחמד סבע היה יכול לקנות את עולמו, כששיגר פצצה מ-10 מטרים לעמוד. בית"ר ניצלה שוב. 0:0 בסיום.
בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; אלי דסה, תומר בן יוסף, כריסטיאן גונזאלס, אבי ריקן; משה מישאלוב, עידן טל (שי חדד/ 57), אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן (טל משעלי/ 85); חן עזריאל, סמואל יבואה.
מכבי נתניה: קרלוס אריאס; אוראל דגני, ליאוניד קרופניק, מריאנו קפוארלה, עמרי בן הרוש; פיראס מוגרבי, עדי נמני (דלה ימפולסקי/ 26), טל מעבי, חן עזרא, ניר נחום; אחמד סבע (עומר פרץ/ 90).
שופט: דניאל בר נתן
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/204126.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/204120.jpg
לכתבות נוספות >
 
"היינו מבוהלים. הפילוג בקהל מזיק"

"היינו מבוהלים. הפילוג בקהל מזיק"

מלמיליאן על ה-0:0 עם נתניה. עטר: "רכש? כולם נובחים ולא קורה"
תאריך עדכון: 02/01/11 09:11


לפתוח סיבוב עם 0:0 זה בטח יותר טוב מלפתוח אותו עם 4:1, אבל זה גם לא משהו. הערב (שבת) בית"ר ירושלים שוב פגשה את מכבי נתניה והפעם לא נפלו שערים, מה שמשאיר את הקבוצה של אורי מלמיליאן עם מעט שביעות רצון אבל גם לא מעט בעיות, בייחוד לאור העובדה שהקבוצה של ראובן עטר היתה טובה יותר וראויה לניצחון.
עיקר העניין במשחק לא היה על הדשא, אלא ביציעים, כאשר הפילוג באוהדים נמשך. חלק מהם מתנגד לאיציק קורנפיין וקורא בגנותו ומנגד חלק אחר, וגדול יותר, תומך ביו"ר הקבוצה. שוטרים סמויים שהיו ביציעים איתרו במחצית הראשונה אוהדים שהחלו בקריאות גזעניות והוציאו אותם אל מחוץ לאיצטדיון. באות מחאה יצאו אנשי ארגון לה פמיליה מיציע, אך חזרו בסופו של דבר.
אורי מלמיליאן לא חסך שבטו בסיום: "לא היה פה כדורגל. איך שעלו למגרש, כולם היו צריכים לרדת חזרה. אני לא יודע למה השחקנים היו מבוהלים. לא הנענו את הכדור, זה נראה מתחת לכל ביקורת. כולם היו חלשים. משחקים כאלה קורים מדי פעם. השחקנים צריכים ליהנות מהמשחק ולשחק, לכבד את החולצה. לא הופענו למשחק וחבל. הייתי בטוח שהשחקנים ייתנו 100 אחוז אחרי התבוסה בנתניה, אבל כלום לא הלך. צריך לשכוח ממה שקרה פה כמה שיותר מהר. אני מקווה שמול מכבי ת"א תהיה לנו מוטיבציה".
"מה שקורה בקהל מזיק לנו, זה נותן לקבוצה השניה מוטיבציה. הקהל והשחקנים צריכים להיות מלוכדים, גם בתקופות רעות. אני מקווה שזה ייפסק כי בית"ר נפגעת". כשנשאל המאמן על שינויים בחלון ההעברות ענה: "במערכת יודעים שצריך חיזוק, נראה מה אפשר לעשות מבחינה תקציבית".
"לא לזה קיווינו", הוסיף אריאל הרוש, "המשחק התפתח בצורה לא טובה, אולי היינו עייפים מגביע הטוטו אבל אני מקווה שנפיק את הלקחים ונתקן במשחק הבא. אנחנו קבוצת תחתית כרגע, אי אפשר להשלות את עצמינו. כולנו יודעים מה המצב".
בצד השני, ראובן עטר אמר: "אני מרוצה מהמחויבות והסדר שהיו במשחק שלנו. הגענו לארבעה או חמישה מצבים לגול. היינו קצת לחוצים ליד השער. יש משחקים שמנצלים מצבים ויש משחקים שלא הולך אבל אני שמח מאיך שנראינו". המאמן התייחס לסוגיית החיזוק: "אנחנו רוצים להתחזק בהתקפה, זאת למרות שהחלק ההתקפי היה טוב היום. קשה להביא שחקנים טובים בינואר, כולם נובחים וכלום לא קורה כי קשה למצוא שחקנים טובים בשלב זה של העונה".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204118.jpg


לכתבות נוספות >
 
בני סכנין גברה 0:1 על קרית שמונה

בני סכנין גברה 0:1 על קרית שמונה

מאזן גנאים: "ששחקנים יקצצו, אך בטח לא 25 אחוז". הפסד 3 ברצף לבן שמעון
תאריך עדכון: 01/01/11 22:11


שתי קבוצות עלו לכר הדשא הערב (שבת) בדוחא. האחת ניצחה רק פעמיים ב-15 מחזורים, השניה נחשבת להפתעה של הליגה וממוקמת חזק בצמרת. אז איך זה שבסוף דווקא בני סכנין היא זו שחגגה את פתיחת 2011 כמו שצריך עם 0:1 קטן? מהראן אבו ריא היה זה שכבש לזכות המארחת בדקה ה-25 ושלח את החבורה של דראפיץ´ לשמוח קצת. חניכיו של בן שמעון צריכים לעשות חשבון נפש כי השנה החדשה החלה בדיוק כמו ש-2010 הסתיימה. עם הפסד שלישי ברצף ואבדן גובה של ממש.
חאלד חלאיילה ונסטיה צ´ה נפצעו ויבדקו במהלך השבוע. מחמאות קיבלו הבלם טל חן, השוער מאיר כהן והקשרים לירן כהן ויניב לוזון.
ניצחון זה נחמד, אבל לא מספיק כדי להשכיח את צרות היום-יום. "אני אוהב את השחקנים ואני תמיד מחבק אותם", אמר היו"ר חסן אבו סאלח וחזר לסוגיית הקיצוץ בקבוצה, "פעם אחת ביקשתי מהם לעשות משהו עבורנו ונפגעתי שלא עשו את זה".
"אחמד קאסום הוא השחקן היחידי מסכנין שהסכים לקיצוץ ואמר כי במידה שכולם יקצצו הוא הראשון שיסכים גם לקצץ 25 אחוז. אני אנסה להעביר את הקיצוץ בשבוע-שבועיים הבאים ואם לא אצליח אתפטר מתפקידי", הוסיף אבו סאלח וגם שידר אופטימיות, "אלה השחקנים שהביאו אותנו למצב הזה ואלה גם השחקנים שיוציאו אותנו מהצב הקיים".
ראש העיר והיו"ר לשעבר, מאזן גנאים, אמר בסיום: "הקבוצה הראתה נחישות והקרבה והיא זו שניצחה את המשחק. אני שמח מאוד על הנצחון הזה ובטוח שעכשיו כולם - הנהלה, הצוות מקצועי והשחקנים - יצאו לדרך חדשה. אני חושב שהשחקנים צריכים לבוא לקראת המועדון, אני מקווה גם שיעשו את זה, אבל בטח לא ב-25 אחוז".
"זה נצחון חשוב מאוד מבחינתנו", אמר הבלם טל חן, "היתה הקרבה ונחישות של כולם ובאמת הגיע לנו. מזל שהכדור של חסארמה בדקה ה-94 לא נכנס. הגיע הזמן שגם אנחנו ננצח בבית. אני לא רוצה להתעסק עכשיו עם הקיצוץ, רוצה לשמוח על הנצחון. יהיו לנו עוד הרבה ימים לדבר על דברים אחרים".
אחרי שלושה הפסדים רצופים, רן בן שמעון צריך לספק לא מעט הסברים: "אנחנו הקבוצה הכי טובה בארץ עד רחבת ה-16, אבל משם יש לנו הרבה ליקויים שצריכים שיפור. חסרה לנו איכות בחלק הקדמי, יכול להיות שנקבל אותה מבפנים, יכול להיות שנצטרך להביא אותה מבחוץ. למרות ההפסד ה-3 ברציפות אין לי הרבה תלונות לשחקנים. הם מניעים כדור, הם רוצים. יש כמובן ליקויים שנטפל בהם אבל יש גם הרבה דברים טובים שנשמור עליהם במהלך השבוע".
מהלך המשחק
בדקה ה-19 רוצ´ט סובב כדור חופשי לרחבה ולביא הבלם נגח אבל מאיר כהן קלט. סכנין יצאה למתפרצת בסיומה חלאיילה קיבל צ´אנס לבעוט מ-14 מטרים אבל הכדור נהדף. בדקה ה-25 המארחת עלתה ליתרון. כדור ארוך מצוין של טל חן מצא את מהראן אבו ריא חופשי ומאושר. המגן נכנד לרחבה וירה בשמאל לפינה הרחוקה של חיימוב - 0:1 לבני סכנין.
בן שמעון שלח את תומר סוויסה פנימה במקום אלישע והאורחת פתחה את המחצית השניה בלחץ. בדקה ה-48 אלעד גבאי הגיע להזדמנות אחרי כדור גובה מצד ימין אבל מאיר כהן הדף לקרן. דקה לאחר מכן חלאיילה שוב הגיע למצב, הפעם אחרי איבוד של הגנת ק"ש אבל הבעיטה שלו מ-18 מטרים הלכה החוצה.
בדקה ה-54 עובדה זבידאת קיבל יופי של כדור והגיע מול חיימוב אבל הבעיטה שלו הלכה למרכז השער. בזבוז משווע. בדקה ה-83 סכנין היתה יכולה לגמור סיפור במתפרצת, אבל חיימוב הדף שני כדורים של זבידאת ולירן כהן והשאיר את האורחים במשחק. בתוך תוספת הזמן חסארמה ירה טיל שהלך לקורה.
בני סכנין: מאיר כהן, לוהאב כיאל, טל חן, פטי יא יא, מהראן אבו ריא, עלא אבו סאלח, חאלד חלאיילה, לירן כהן, נסטיה צ´ה (עובדה זבידאת 48), חאמד גנאים, יניב לוזון (באסם גנאים 72).
הפועל קרית שמונה: גיא חיימוב; אלעד גבאי, יניב לביא, סלאח חסארמה, אורי שטרית; עדי אלישע (תומר סוויסה 46), בראיין גרזיצ´יץ´, וויליאם אנג´ובו, אדריאן רוצ´ט, אופיר חמו (ברק בדש 65); זוראן בלדובלייב (שלומי אביסידריס 76).

לכתבות נוספות >
 
0:5 להפועל. הקהל קרא נגד ההנהלה

0:5 להפועל. הקהל קרא נגד ההנהלה

50 איש הגיעו ומחו גם בפרידה מדה סילבה אחרי הנצחון על הפועל חיפה
תאריך עדכון: 02/01/11 09:24


אי אפשר לקרוא למשחק שהסתיים בניצחון מוחץ "שקול", אבל הערב (שבת) בבלומפילד זה היה הכי קרוב לזה שאפשר. הפועל תל אביב הביסה 0:5 את הפועל חיפה, שהחמיצה בלי סוף, כולל בעיטת עונשין מ-11 מטר, ובכל פעם שילמה את המחיר. הקהל האדום נהנה מהתצוגה, אבל ניצל את המצב כדי לתקוף את ההנהלה, כאשר אחרי כל שער נשמעו קריאות "הנהלה זונה" ו"איפה הכסף?".
גם מאוחר יותר, כאשר הקבוצה נפגשה לארוחת פרידה מדגלאס דה סילבה שאורגנה על ידי איש העסקים קובי סידי, כ-50 אוהדים הפגינו מחוץ למסעדה. בשלב מסוים, יו"ר הקבוצה אמיר לובין יצא על מנת לשוחח עמם והבטיח לנסות לתאם פגישה בינם לבין אנשי ההנהלה.
"הקריאות כואבות", אמר בסיום הדירקטור משה הראל, "אוהדים מאוכזבים וזה לגיטימי. הם מחכים לרכש חדש". אפרופו רכש חדש, הנהלת הפועל קיבלה הערב הודעה מאוניברסיטת קראיובה, קבוצתו הרומנית של ולריקה גמאן, בה נמסר כי השחקן לא יגיע. סמאט סמאחוב, שחקנה של אקטובה הוא המועמד הבא להגיע, כאשר במידה שקבוצתו תסכים להשאיל אותו לחצי שנה עם אופציה לקניה, העסקה עשויה להיסגר.
המאמן אלי גוטמן דיבר מקצועית. "זו פתיחה יוצאת מהכלל לסיבוב השני, אחרי שלוקחים בחשבון את פתיחת הליגה שלא הייתה טובה", אמר בסיום, "למרות הניצחון, היו לנו ליקויים במשחק ההגנה. נתקן את את מה שטעון שיפור".
"המהלך שהוביל לפנדל היה אחד המהלכים הכי יפים שראינו השנה. שחקנים גברים שבאים ושמים הכל בצד. לא עניין אותם כלום. גליל בן שנן היה יוצא מהכלל היום. על אניימה אנחנו לא מוותרים ונאחל לו מזל טוב לחתונת אחיו. הפועל יכולה להיות גאה ומאוחדת לצד גליל".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/204116.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/204149.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/204151.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/204158.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/204159.jpg
ומה היה לחתן השמחה (או משהו כזה) לומר? "כואב לעזוב את הקבוצה, אבל אני שלם עם המעבר ויודע שאני מתקדם מקצועית וכלכלית", סיפר דגלאס דה סילבה שנפרד מהחברים. "כואב לי לראות את כל החבר´ה האלה בפעם האחרונה נכון לעכשיו אבל אני עוד אחזור לפה. אזכור את הפועל ואת גוטמן שהיה כמו אבא בשבילי. אין לי ספק שאשאר בקשר עם החברים, הטקס והארוחה היו מרגשים. מי יודע? אולי עוד ניפגש בעתיד. בטוח שהפועל תזכה באליפות גם בלעדיי".
קשר הפועל חיפה, יוסי דורה: "0:5 זה כואב. הגענו להמון מצבים וקיבלנו חמישיה. הפועל ת"א כבשה מכל מצב שהגיע אליו, לא נשאר לנו יותר מדי מה לעושת מולם. קיבלנו סטירת לחי מאוד קשה. החצי נחמה היא ששיחקנו טוב בהתקפה והגענו להמון מצבים. ננסה ונהיה חייבים להילחם בשבוע הבא כדי להחזיר את הכבוד".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/204155.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/204156.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/204157.jpg
לכתבות נוספות >
 
עטר על הספסל, בוזגלו וקולאוטי בהרכב

עטר על הספסל, בוזגלו וקולאוטי בהרכב

גם ראנגלוב יפתח מול מכבי חיפה. נמני לשחקנים: "תרוצו, תיפלו, תעשו הגנה"
תאריך עדכון: 03/01/11 20:11


נמני התלבט, וגם בחר: אלירן עטר לא יפתח הערב (שני) בהרכב של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה בקרית אליעזר. החלוץ יחכה על הספסל ומי שייכללו ב-11 הם מאור בוזגלו, רוברטו קולאוטי ודמיטאר ראנגלוב.
  • התגעגעתם? סיבוב ז´ בגביע - שלישי ב-5LIVE+
קולאוטי, שכבש את שער הניצחון מול הירוקים בגביע הטוטו (0:1), יחזור להרכב על חשבון יובל אבידור. כפי שתרגל נמני באימון המסכם אמש, יואב זיו יפתח בקישור האחורי על חשבונו של ג´יבריל סידיבה המוצהב. גם גל אלברמן יפתח בקישור, במקום דור מלול.
סאבו פאביצ´ביץ´, שלא התאמן אתמול בגלל פציעה, חזר לאימונים מלאים ויעלה במרכז ההגנה לצידו של ניבאלדו. גיז´רמו ישראלביץ´, הסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי, ייעדר. מי שעוד לא ייכלל בסגל הצהובים הוא האריס מדוניאנין, ושוב מסיבות מקצועיות. בצוות המקצועי הדגישו כי ההחלטה לא משקפת רצון לוותר על השחקן.
הרכב מכבי: לירן שטראובר; קלמי סבן, סאבו פאביצ´ביץ´, ניבאלדו, רוני גפני; שרן ייני, גל אלברמן, יואב זיו, מאור בוזגלו; דימיטאר ראנגלוב (אלירן עטר); רוברטו קולאוטי.
אבי נמני בתפקיד המוטיבטור
"אני רוצה שתרוצו, שתפלו, שתעשו הגנה. שזה יבוא מתוך הלב שלכם". מהדברים של אבי נמני לשחקני מכבי תל אביב באסיפה לקראת המשחק מול מכבי חיפה הערב (תקציר באתר) אפשר להבין עד כמה חשוב המפגש לצהובים לאחר שלא הצליחו לנצח העונה אף קבוצת צמרת.
"המשחק מול מכבי חיפה יהיה הפעם שונה. למרות שחסרים להם שחקנים הם עדיין קבוצה מאוד מסוכנת, ואנחנו חייבים לנצח כדי להישאר צמודים לצמרת", אמרו גורמים אחרים במועדון. במכבי ת"א זוכרים היטב את ה-1:0 בבלומפילד בפתיחת העונה, ויודעים שהדרך לאליפות חייבת לעבור בניצחון על קבוצה גדולה, דבר שכאמור לא השיגו עד כה.
יוסי מזרחי אמר לאתר הרשמי: "יהיה משחק עם אווירה מצויינת בין שתי קבוצות טובות מאוד, עם המון שחקנים טובים, שמכירות האחת את השנייה מצויין. אני בטוח שנבוא נחושים ומודעים לחשיבות המשחק".

לכתבות נוספות >
 
עימות קולני בין דרוגבה לטרי

עימות קולני בין דרוגבה לטרי

בלאגן בצ´לסי אחרי ה-3:3 מול וילה. דיווח: דז´קו לסיטי ב-27 מיליון יורו
תאריך עדכון: 03/01/11 12:08


לפעמים, כשלא הולך, פשוט לא הולך. תשאלו את אוהדי צ´לסי. להפוך פיגור של 2:1 בדקה ה-84 ל-2:3 בדקה ה-89 ועדיין להפסיד? בשנים האחרונות דבר כזה, ועוד בסטמפורד ברידג´, היה פשוט לא הגיוני. השנה, או יותר נכון בחודשיים האחרונים, הכל אפשרי. אפילו עימות קולני בין ג´ון טרי לדידייה דרוגבה.
ה´גארדיאן´ מדווח כי החלוץ והבלם, שתיים מהדמויות היותר דומיננטיות בחדר ההלבשה, ירדו אתמול מהמגרש אחרי ה-3:3 מול אסטון וילה כשהם מחליפים צעקות וכנראה גם קללות. דרוגבה, כזכור, כבש את שער השיוויון בעוד שטרי הבקיע את מה שאמור היה להיות שער הניצחון. על פי הדיווח, דרוגבה זעם על תפקוד ההגנה שספגה בדקה ה-91 מראשו של סיארן קלארק.

"הכל בסדר בחדר ההלבשה", ניסה המנג´ר קרלו אנצ´לוטי להרגיע בבוקר שאחרי, "איבדנו את הביטחון אבל לא את המנטאליות המנצחת שלנו. אנחנו צריכים להשתפר ואנחנו משתפרים. צריך לזכור שבגלל הפציעה של אלכס וההרחקה של ברניסלאב איבנוביץ´ שיחקנו עם ג´פרי ברומה, בהופעת בכורה בהרכב בפרמיירליג, במרכז ההגנה. ג´פרי היה טוב מאוד אבל זה לא הספיק". בלי קשר ליכולתו של הנער, נראה כי צ´לסי תתחזק בבלם בחלון ההעברות. השם החם, כך טוענים באנגליה, הוא זה של דויד לואיז מבנפיקה הפורטוגלית.

התיקו אתמול הגדיל את הפער של צ´לסי, שמדורגת כיום רק במקום ה-5, לשש נקודות ממנצ´סטר יונייטד המוליכה (לה משחק חסר). וילה, שרשמה משחק שביעי רצוף ללא ניצחון, רחוקה רק 2 נקודות מהקו האדום.

עוד באנגליה, ה´סאן´ מדווח הבוקר כי מנצ´סטר סיטי ו-וולפסבורג הגיעו לסיכום בנוגע למחירו של אדין דז´קו, שיעמוד על 27 מיליון ליש"ט במקום 38 מיליון אותם דרשו הגרמנים בתחילה. כעת, כך על פי הדיווח, כל מה שנותר לסיטיזנס הוא לסכם את תנאי החוזה מול החלוץ הבוסני, כשהתכנון הוא שדז´קו יערוך את הופעת הבכורה שלו כבר ב-15 בינואר מול וולבס.

לכתבות נוספות >
 

avnar212

New member
מועדון עם מלא אגו

ככה זה שיש כוכבים בסדר גודל הזה אין מה לעשות
 
איציק זוהר הותקף במועדון, פונה במצב קל

איציק זוהר הותקף במועדון, פונה במצב קל

עפ"י מצלמות האבטחה, אלמוני ניפץ בקבוק על ראשו של כדורגלן העבר
תאריך עדכון: 03/01/11 12:24


איציק זוהר פונה לפנות בוקר (שני) במצב קל לבית החולים ´איכילוב´ בת"א, אחרי שהותקף במהלך בילוי לילי במועדון בעיר. על פי בדיקת המשטרה עולה כי כדורגלן העבר נקלע לעימות עם אחד המבלים במקום, שניפץ בקבוק על ראשו.
השוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בתקיפה, תושב בת ים בן 34. במשטרה ציינו כי החשוד היה שיכור בעת מעצרו. לפי דו"ח השוטרים טען אותו חשוד כי זוהר הלם בו באגרופו, ולאחר שהזמין אותו לצאת איתו מחוץ למועדון תקף אותו עם הבקבוק. היום יבוא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בת"א.
מיד לאחר שהותקף נמלט זוהר למסעדה סמוכה, שם ביקש להגן על עצמו. לאחר הגעת כוח של מד"א למקום, הוא פונה כאמור לבית החולים במצב קל עם חתכים בראשו ובידו, ושוחרר לאחר זמן קצר לביתו.
יש לציין כי אירוע התקיפה כולו צולם במצלמות האבטחה במקום והועבר לידי המשטרה להמשך החקירה.

לכתבות נוספות >
 
למעלה