מבזקי ספורט לתאריך ה-28/12/10

לקצרה הובטח: 50 אלף דולר מענק עלייה

לקצרה הובטח: 50 אלף דולר מענק עלייה

גורם בהפועל: בחוזי השחקנים אין מענק, יקבלו כנראה רק 1,000 יורו
תאריך עדכון: 28/12/10 17:42


לא מעט משחקני הפועל תל אביב ממורמרים על שלא קיבלו מענקים על ההעפלה לליגת האלופות, כך שהעובדה הבאה ודאי לא מוסיפה להם שקט: גבי קצרה, המנכ"ל המתפטר של האדומים, סיכם עם הבעלים מוני הראל ואלי טביב כי יקבל מענק של 50 אלף דולר עבור העליה לשלב הבתים, כך נודע לאתר ערוץ הספורט. קצרה, שעדיין לא קיבל את המענק, סרב להגיב לידיעה.
בינתיים, בהפועל החליטו כי השחקנים שלא מחזיקים סעיף בחוזה המבטיח להם מענק עלייה לצ´מפיונס, יזכו בכל זאת למענק שגובהו טרם נקבע סופית. גורם בקבוצה טען כי השחקנים הללו יצ´ופרו ב-1,000 יורו בלבד. כמה מהם הביעו מורת רוח כששמעו על הסכום הנמוך.
בהפועל ביקשו מקצרה, עוד לפני שהודיע על התפטרותו, לבדוק מה סכום המענק לו זכו עובדי המנהלה במכבי חיפה אחרי שהירוקים העפילו לליגת האלופות, וזה מצא כי בחיפה ניתנה משכורת נוספת כבונוס. גם אצל האדומים צפוי צעד דומה.
בימים האחרונים סרב אלי טביב לבקשתו של מוני הראל לשתף איתו פעולה בתביעה שהגיש בזמנו סלים טועמה נגד המועדון, בגין כספים שלא שולמו לו במעבר לסטאנדרד ליאז´ הבלגית. במסגרת השיחה בין הצדדים, שנערכה בהתאחדות לכדורגל, אמר טביב כי הוא אינו מוכן לשלם על תביעות של שחקנים או ספקים בגין אירועים שקרו לפני שנכנס לשותפות עם הראל בבעלות על הפועל ת"א, וטען כי בחוזים שנחתמו אז נכתב כי הראל יישא בכל תביעות העבר.
מסיבת הפרידה מדגלאס דה סילבה, שעוזב את הפועל תל אביב ועובר לשחק ברד בול זלצבורג האוסטרית, נדחתה לשבת.

לכתבות נוספות >
 
בלעדי: פטי נאלץ לישון בנמל התעופה

בלעדי: פטי נאלץ לישון בנמל התעופה

הבלם נתקע בלי כסף ובסכנין לא ענו: "משפיל". הדובר: "מצער. נפעל בהקדם"
תאריך עדכון: 28/12/10 16:46


הסיפור הבלעדי הבא לא לקוח מסרט, גם לא ממדינת עולם שלישי. הוא קורה כאן, בכדורגל הישראלי, והוא היה יכול להיות מצחיק מאוד אם הוא לא היה כל כך עצוב. יא יא פטי, בלמה הקונגולזי של בני סכנין, תקוע מאתמול עם אשתו בנמל התעופה בפרנקפורט, בלי כסף ובלי מקום לינה.
פטי היה אמור לחזור אתמול מחופשת הפגרה שלו אך לא יכול היה לעלות על המטוס לארץ בשל בעיות בטיסת ההמשך. כרטיסי הטיסה של הקונגולזי ואשתו יהיו תקפים שוב רק ביום חמישי, אולם אין ביכולתם לכלכל את המשך שהותם. בידי פטי 100 יורו בלבד, כאשר כרטיס האשראי שלו מושבת והוא אינו יכול למשוך כסף נוסף מחשבונו בישראלי. אף אחד מאנשי סכנין לא עונה החל מאתמול לשיחות מפטי, והתוצאה: הבלם ואשתו ישנו על ספסלי ההמתנה בטרמינל בפרנקפורט. השחקן טוען כי ניסה לפנות מספר פעמים לחברי ההנהלה ואף עירב את סוכנו דודו דהאן, אולם אף אחד בסכנין לא טרח לסייע לו.
פטי, שמחכה כעת להזרמת כסף כדי שיוכל לקנות כרטיס חדש ולטוס עוד היום לישראל, פגוע מאוד מהיחס שקיבל מהנהלת סכנין ואמר היום לאתר ערוץ הספורט: "אני עם סכנין גמרתי. אגיע לארץ ואסגור את העניינים עם הסוכן שלי דודו דהאן. אני לא מוכן לשחק בשבילם יותר. מאתמול אני מנסה להשיג אותם והם לא חוזרים אליי. אני רוצה שישלחו לי כסף, גם מהמשכורת שלי, כדי שאוכל לממן את כרטיסי הטיסה, אבל אף אחד לא חוזר. אשתי חולה מאוד ובילינו את הלילה בנמל התעופה כי אין לי כסף לבית מלון. יש עליי 100 יורו. זה פשוט יחס משפיל".
"זה מה שקורה עם הקבוצה הזו לאורך כל הדרך", המשיך הבלם הנסער, "מתחילת העונה ככה זה נראה, אני לא מבין למה לא שחררו אותי כאשר היו לי הצעות ממכבי חיפה, הפועל ת"א ומכבי ת"א. אם אין לסכנין כסף, היו צריכים לתת לי ללכת. אני מרגיש מושפל ופגוע, לא חשבתי בחיים שהכדורגל יביא אותי לסיטואציה כזו. אין עם מי לדבר, אף אחד לא חוזר ואני לא יודע מה לעשות. דבר אחד אני יודע, כמו שכבר אמרתי, אני עם סכנין גמרתי".
פטי גילה כי עניין התשלומים בסכנין הוא בעייתי, ולא מהיום. "את המשכורות האחרונות, במקום ב-15 לחודש כמו שצריך, אנחנו מקבלים במקרה הטוב ב-31", אמר הבלם, "כל העסק שם מתפרק".
יו"ר בני סכנין חסן אבו סלאח סיפק את הגירסא שלו לאירועים: "לפי מה שאני מבין, פטי לא הגיע בזמן לטיסה שלו אתמול בצהריים, אלא רק אחרי שהדלפק של אל-על כבר היה סגור. היום בבוקר הכנו לו כרטיס טיסה חדש, להערב בשעה 20:20, מפרנקפורט לבודפשט ומשם לישראל. הוא אמור לנחות לפנות בוקר. אני לא יודע למה הוא אומר את הדברים האלה, אני חושב שהמצב שנוצר הוא גם באשמתו. אנחנו מנסים לעזור לו, נשלח לו במייל את הכרטיס ואני מקווה שעד מחר הוא כבר יהיה כאן בארץ".
גם מונדר חלאילה, חבר הנהלת סכנין ודובר הקבוצה, הגיב לדברים: "זה מקרה מצער מאוד. אני לא מודע לפרטים, אבל אני בטוח שהיתה כאן תקלה איפשהו לאורך הדרך. כבר עכשיו נפעיל את האנשים כדי לבדוק מה קורה פה. ברור לי שפטי לא ממציא את הסיפור, אבל אני גם חושב שהיתה אולי אי הבנה עם האנשים שלנו. בכל מקרה נפעל כבר מעכשיו כדי לסיים את הסיפור הזה כמה יותר מהר".
כמו שהעיד פטי, גם החודש השחקנים עדיין לא קיבלו את המשכורות שאמורות היו להיכנס ב-15 בדצמבר. יא יא, שחקן מפתח בהרכב של דראפיץ´, לא מתאמן כבר כמעט שבועיים וגם היום, מן הסתם, לא יגיע לאימון, מה שפוגע בהכנות של סכנין למשחק החשוב מול קרית שמונה בשבת. גם נסטיה צ´ך, שהיה אמור לנחות ביום ראשון, נחת רק היום לפנות בוקר בארץ כיוון שהנהלת סכנין שכחה לסדר לו את טיסת ההמשך.
ברקע כל אלה, סירובם של שחקנים בסכנין לקצץ 25 אחוז משכרם כדי שיהיה כסף להביא רכש חדש. היום נכנס מנהל הקבוצה ג´מאל גנאים לחדר ההלבשה, עבר בין השחקנים עם הטפסים של קיצוץ השכר ושאל כל אחד מהם אם הוא מוכן לקיצוץ. כולם, בלי יוצא מן הכלל, סירבו. כך מתנהלת לה בני סכנין לקראת אחד המשחקים היותר חשובים שלה העונה, בבית מול ק"ש. כפי שפורסם אתמול באתר ערוץ הספורט, רשימת השחקנים שאמורים לעזוב הולכת וגדלה. צ´ך, מאיר כהן וטל חן בדרך החוצה, גם יניב לוזון ולירן כהן יעזבו, ואליהם מצטרף היום כאמור יא יא פטי ונראה שגם הרשימה הזו עדיין לא סופית.

לכתבות נוספות >
 
אנצ'לוטי: "ברור לי שאברמוביץ' לא מרוצה"

אנצ´לוטי: "ברור לי שאברמוביץ´ לא מרוצה"

המנג´ר הגיב אחרי ה-3:1 נגד ארסנל. על עתידו: "תלוי בסבלנות הבעלים"


צ´לסי רשמה אתמול (שני) משחק שישי ללא ניצחון באנגליה אחרי שהפסידה 3:1 לארסנל בדרבי הלונדוני. אם לא די בכך שמעמדו של קרלו אנצ´לוטי היה מעורער עוד לפני המשחק, בממלכה מחכים לתגובת הבעלים רומן אברמוביץ´ בנוגע לעתידו של האיטלקי על הקווים בסטמפורד ברידג´. אבל למה להמתין כשיש זמן לפרשנויות? המנג´ר סיכם בעצמו את התקופה הרעה שעוברת על הבלוז ושיער כי שהבוס שלו כבר היה מבסוט יותר בעבר.
"אני לא יודע מהי רמת הסבלנות של מר אברמוביץ´ בתקופה הזו. ברור לי שהוא לא מרוצה מהיכולת של צ´לסי בזמן האחרון", פתח אנצ´לוטי את דבריו ולא ברח מאחריות: "אני אשם בהפסד ובמצב שנקלענו אליו כי אני עומד בראש המערכת. השחקנים עושים את המיטב בשביל לנצח ויש רגעים, כמו אלה, שזה פשוט לא הולך".
האיטלקי המשיך להציג עור של פיל ואמר: "אני לא פוחד ממעמדי. הסגל הזה עשה עבודה מצוינת בעונה שעברה ואין סיבה שגם השנה זה לא יקרה".
בצד המנצח ארסן ונגר שמח מהניצחון על מועדון בקליבר של צ´לסי: "כולם תהו בנוגע ליכולת שלנו במשחקים גדולים ואני שמח שהצלחנו לגבור על אלופת אנגליה. התשוקה של השחקנים הכריעה את ההתמודדות. הלחץ שיצרנו במרכז השדה שיתק נתן לנו יתרון ברור והבחורים ידעו לתרגם זאת לשלושה שערים". הצרפתי התייחס לעלייה למקום השני בפרמייר ליג: "ארסנל מסוגלת להתמודד עם מנצ´סטר יונייטד וצ´לסי על התואר. לפני שנתיים, בסגל דומה, זה היה נראה מאוד רחוק. העונה הכל אפשרי".

לכתבות נוספות >
 
טופוזאקוב נפצע, בספק לבני יהודה

טופוזאקוב נפצע, בספק לבני יהודה

בלם הפועל ר"ג נפגע במשחק האימון מול הכל ר"ג (2:3). ציון צמח חתם רשמית
תאריך עדכון: 28/12/10 13:31


בלם הפועל ר"ג אלין טופוזאקוב בספק למשחק מול בני יהודה בשבת. הבלם הבולגרי נפצע היום (שלישי) בניצחון 2:3 על הכח עמידר ר"ג במשחק האימון.
את כל השערים במשחק כבשו שני הליטאים הנבחנים. אורלג´וס סטפונקה סיים עם צמד ואילו ונרג´וס אסטרוסקס הוסיף את השער השלישי. עם זאת, המאמן צביקה צמח עדיין לא קיבל החלטה לגביהם והוא ימשיך לבחון אותם עד סוף השבוע.
שבועיים אחרי הסיכום, ציון צמח חתם היום רשמית בהפועל רמת גן, כשהוא מנצל את סעיף השחרור בחוזהו עם נס ציונה, לפיו יוכל לעבור אם תגיע עבורו הצעה מליגת העל. מחר הוא יחל להתאמן עם הקבוצה. מעמד החתימה נערך היום, כך שצמח לא נטל חלק במשחק האימון.

לכתבות נוספות >
 
מסיללה עלול להיעדר עד סוף העונה

מסיללה עלול להיעדר עד סוף העונה

המגן יעבור ניתוח אורתוסקופיה.צפוי להחמיץ המפגש בטוטו (רביעי, ב-5LIVE+)
תאריך עדכון: 28/12/10 20:26


מכבי חיפה אישרה היום (שלישי) לפיטר מסיללה לעבור ניתוח ארתרוסקופיה. הניתוח ישבית את המגן הדרום אפריקאני לפחות לחודש וחצי. במידה שהבדיקות יראו גם פגיעה בסחוס של הברך ולא רק במיניסקוס, עשוי הדרום אפריקני להיעדר ארבעה חודשים ולחזור לפעילות רק בחודש האחרון של העונה.
במועדון סברו תחילה כי השחקן מסוגל לדחות את הניתוח ולפתוח בהתמודדויות הקרובות, אך ככל הנראה יאפשרו לו לנוח מול מכבי תל אביב בגביע הטוטו.
מוקדם יותר הרימו גורמים בחיפה גבה כשאמרו: "איך יכול להיות שמסיללה יצא לחופשה מוקדמת לפני שבועיים ופתאום הוא להוט לעבור את הניתוח באופן מיידי?".
בחיפה מודאגים מניר דוידוביץ´ שנפגע גם הוא בברך. בקבוצה מעדיפים שלא לסכן את השוער שלא יתלבש למשחק מול הצהובים. גם יניב קטן, אדריין סילבה ואיגנסיו קאנוטו לא ישתתפו במשחק.

לכתבות נוספות >
 
אבי כהן לא ינותק מעזרי הנשימה המלאכותיים

אבי כהן לא ינותק מעזרי הנשימה המלאכותיים

משפחתו מעדיפה לחכות להפסקת פעילות ליבו. בנו תמיר: "אבא נפטר"
תאריך עדכון: 29/12/10 00:03


שמונה ימים של תקוות ותפילות הגיעו היום (שלישי) לסופם הטראגי. הוועדה הרפואית שהתכנסה בבית החולים איכילוב קבעה: מוות מוחי לאבי כהן. סיכוייו של כדורגלן העבר להחלים מתאונת הדרכים הקשה שעבר אפסו. לאור החדשות הקשות הללו כינסה המשפחה מסיבת עיתונאים קצרה. בנו של אבי, תמיר, הגיע אל רחבת בית החולים מלווה בבני משפחתו וכאשר גרונו חנוק מדמעות הצליח לומר מספר מילים מהן ניתן היה להבין כי המשפחה השלימה עם הנורא מכל.
"הוועדה ממשרד הבריאות היתה בבית החולים ואישרה שאבא מת מוות מוחי, מה שמשתמע מזה זה שאבא נפטר", אמר תמיר כהן, "זה המצב הנתון כרגע. תודה רבה לכם ולכל עם ישראל על כל התמיכה והעזרה. תנו לנו לעכל את המצב הנתון כמשפחה". מיד עם סיום הדברים הקצרים הללו הסתובבו בני המשפחה חזרה והתרחקו מהמיקרופונים והמצלמות.
לקראת חצות עזבו בני משפחת כהן את בית החולים עם החלטה לפיה כדורגלן העבר לא ינותק מהעזרים המלאכותיים, אלא ימשיך להיות מונשם עד שליבו ייחדל מלפעום. עקב כך אפשרות תרומת איבריו של קפטן הנבחרת בעבר תרד מהפרק, למרות שבשלב מסויים דנה המשפחה באופציה. בסביבת המשפחה סיפרו שעדיין יש מי שתולים תקוות במספר מקרים בעבר בהן אירעו ניסים במצבים דומים.
כידוע, אבי כהן מאושפז מאז יום שני שעבר בבית החולים איכילוב כשהוא במצב קשה מאוד, בעקבות תאונת הדרכים שעבר. כהן רכב על אופנועו והתנגש ברכב סמוך לבורסה ברמת גן. צוות של מד"א טיפל בו במקום עד שהובהל לבית החולים להמשך טיפול.
בני משפחה, חברים ואנשי כדורגל רבים פקדו את בית החולים בשבוע החולף, הביעו את תמיכתם במשפחה ונשאו תפילות להחלמתו של כוכב העבר אולם בסופו של דבר נודע כי סיכוייו להחלים אפסו.

לכתבות נוספות >
 
רוזן: "טרגדיה איומה". שייע: "הלב נקרע"

רוזן: "טרגדיה איומה". שייע: "הלב נקרע"

עולם הספורט באבל אחרי הודעתו של תמיר כהן. "איבדנו בן אדם נדיר"
תאריך עדכון: 28/12/10 19:43


ההודעה על מצבו של אבי כהן, אשר נקבע לו היום מוות מוחי על ידי בדיקה של ועדה רפואית בביה"ח איכילוב, היכתה רבים בהלם. עם סיום מסיבת העיתונאים בו הצהיר תמיר כהן, בנו של שחקן העבר, כי מבחינתו ומבחינת המשפחה: "אבא נפטר", דיברו חבריו על האיש שהיווה דמות מרכזית בעולם הכדורגל והספורט הישראלי.
"השתיקה מעידה על הכל. זו טרגדיה למשפחה, לאישה לילדים, לציבור אוהדי הספורט, הכדורגל וכל מי שלמעשה הכיר את אבי כהן", אמר צביקה רוזן, "הוא מהצדיקים של הצדיקים. אחד הכשרונות הכי גדולים שקמו לנו. זו טרגדיה איומה. כשהוא היה ילד בן 12 ידענו שהוא יהיה גדול. אנחנו חברים קרובים ובשבילי זו אבידה עוד יותר גדולה. מדינה שלמה דאגה לשלומו וכלום לא עזר, כולל תפילות הרבנים".
גם שייע פייגנבוים התאבל: "הכאב ענק. למרות שידענו שהמצב קשה מאוד בשבוע האחרון, אנחנו עדיין בהלם גדול. זה הדבר היחיד שאבי לא היה יכול להתגבר עליו. איבדנו בן אדם שאין הרבה כמוהו. הוא אהב את כולם. אני מתאר לעצמי מה עובר על האישה והילדים ופשוט נקרע לי הלב. הלוואי והיה אפשר לשנות את המצב. זה רגע שאני בטוח שהרבה אנשים קיבלו דקירה בלב".
"אבי היה יריב אדיר ו-ותיק. היינו למעשה הדמויות המרכזיות במרכז מכבי", סיפר ברוך ממן, כוכב מכבי חיפה לשעבר. "אני זוכר משחק בקרית חיים מול מכבי ת"א באליפות השניה שלנו (0:0) שבאתי ואמרתי לו: ´למה אתם מפריעים לנו לקחת אליפות´. והוא ענה לי: ´בשביל מכבי ת"א אעשה הכל´. הוא היה אדם מדהים מחוץ למגרש, כל כך טוב. אני זוכר את הרגע שהוא עבר לליברפול, זה היה כאילו הוא מגשים חלום לכולנו. אני לא יודע מה לשלוח למשפחה - תנחומים? איחולי ניסים? זה יום קשה לספורט ולי בפרט".
"יצא לי הכבוד להכיר את אבי כהן משני צדי המתרס, אני כבלם במכבי חיפה והוא כבלם במכבי ת"א", סיפר רפי אוסמו הגדול. "ללא ספק, הוא היה מגדולי הבלמים שצמחו לנו בישראל. מעבר לכך, יצא לנו לארגן יחד ולהקים למעשה את טורניר הוותיקים שנערך בשנים האחרונות, ואז יצא לי להכיר אותו לעומק. הוא היה אדם מדהים, אין לי ספק שנדע להנציח את שמו בטורניר הוותיקים הבא".
גם אברהם גרנט הספיק להגיב לאירועים הקשים רגע לפני שעלה עם קבוצתו ווסטהאם למשחק מול אברטון. "הכרתי את אבי באופן אישי", אמר מאמן מכבי ת"א ונבחרת ישראל בעבר. "הוא היה אדם גדול ושחקן גדול. אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחה".

לכתבות נוספות >
 
סיטי ויונייטד צמודות בפסגה, 1:1 לווסטהאם

סיטי ויונייטד צמודות בפסגה, 1:1 לווסטהאם

0:4 לתכולים על וילה, בירמינגהאם איזנה ל-1:1 עם השדים האדומים
תאריך עדכון: 29/12/10 00:44


מנצ´סטר יונייטד כבר הייתה בדרך הבטוחה לפתוח פער מחודש בפסגת הפרמייר-ליג, אבל שער ממצב של ספק נבדל בתוספת הזמן מול בירמינגהאם שדד לאדומים 2 נקודות יקרות בצמרת. אברהם גרנט קיווה שתקופת החגים באנגליה תוציא אותו ואת חניכיו מעל לקו האדום, אבל הפטישים שמטו שתי נקודות יקרות בבית מול אברטון. ומה עם סיטי?
שלושער למריו באלוטלי, הורדת אסטון וילה למאבקי התחתית והתייצבות זמנית בפסגה. מה צריך יותר? במנצ´סטר סיטי מתחילים להגביר את הקצב במירוץ לתואר, הפעם זה נגמר ב-0:4 מרשים. טוטנהאם ניצחה את ניוקאסל, בלקפול נטולת דקל קינן ניצחה בסנדרלנד.
מנצ´סטר יונייטד - בירמינגהאם 1:1
90 דקות של שליטה מוחלטת, דקות הכרעה בלחץ מאסיבי של השדים האדומים ושער אחד, ספק מנבדל, של לי בוייר שטרף את הקלפים. הבחורים של פרגי כבר חשבו על עקיפת סיטי בפער של 2 נקודות, והורודו לקרקע במכה איומה.
דמיטאר ברבאטוב כבש את שער הליגה ה-14 שלו העונה בדקה ה-58, ורגע לפני שריקת הסיום איזנו האורחים לאחר מסירת חזה מפוקפקת של ניקולה ז´יגיץ´. יונייטד צמודה ליריבתה העירונית במקום הראשון, כאשר ממאזנה חסרים עדיין שני משחקים.
ווסטהאם - אברטון 1:1
הפטישים אמנם לא הפסידו בשלושת המחזורים האחרונים, אבל אחרי ניצחון החוץ על פולהאם חזרו חניכיו של אברהם גרנט לדשדוש. למען האמת, אפילו השער שלהם הובקע על ידי שחקן יריב. טל בן חיים לא נכלל בסגל והיברט הציב את המקומיים ביתרון עם שער עצמי בדקה ה-16. האורחים מליברפול התעוררו ובדקה ה-42 סימוס קולמן איזן מקרוב. ווסטהאם עדיין מתחת לקו האדום.
מנצ´סטר סיטי - אסטון וילה 0:4
חזון אחרית הימים? עדיין מוקדם להגיד. ובכל זאת, סיטי נצמדה ליריבה העירונית בפסגת טבלת הפרמייר-ליג אחרי 20 מחזורים. אז ליריבות הגדולות חסרים כמה משחקים, אבל התכולים פשוט לוהטים. מריו באלוטלי, תמיד גיבורי בעיני עצמו, היה הפעם הגיבור גם של קבוצתו. החלוץ האיטלקי הצעיר סיפק שלושער (8 בפנדל, 27 ו-55 בפנדל) ולסקוט השלים רביעיה (13). אגב, אם שאלתם מדוע קרלוס טבס לא כבש הפעם, זה רק בגלל שהוא נח על הספסל.
טוטנהאם - ניוקאסל 0:2
למגפייז כבר מזמן אין שאיפות גדולות מהעונה הנוכחית, אבל בווייט הארט ליין עדיין חולמים על הישגים גם בליגה המקומית. טוב, לפחות על עוד כרטיס לליגת האלופות. לנון נעץ את הראשון בדקה ה-57, יונס קאבול הורחק (65) וגארת´ בייל חתם בדקה ה-81. כמעט 36 אלף איש ביציעים יצאו מרוצים, הספרס במרחק 5 נק´ בלבד מסיטי.
תוצאות נוספות: סטוק סיטי - פולהאם 2:0, סנדרלנד - בלקפול 2:0, ווסט ברומיץ´ - בלקבורן 3:1.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/203596.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/203595.jpg
לכתבות נוספות >
 
הפועל ק"ש עלתה לחצי גמר הטוטו

הפועל ק"ש עלתה לחצי גמר הטוטו

בלדובלייב כבש בפנדל ב-0:1 של רן בן שמעון וחניכיו על מ.ס אשדוד
תאריך עדכון: 29/12/10 00:50


אחת מההפתעות הנעימות של העונה, הפועל קריית שמונה, ממשיכה לירות בכל החזיתות. הקבוצה של רן בן שמעון גברה הערב (שלישי) על מ.ס אשדוד 0:1 בקריית אליעזר והעפילה לחצי גמר גביע הטוטו. זוראן בלדובלייב (8) כבש את השער היחיד במשחק שסיפק לא פחות מ-3 משקופים.
  • 20:30, שידור ישיר ב-5LIVE+: מכבי פ"ת מול בית"ר ירושלים
"זה היה משחק של מאתיים מצבים. היו החטאות מזעזעות", אמר בסיום המאמן המנצח בן שמעון, "אני שמח שזה הספיק כדי לעלות לחצי הגמר ומקדיש את העלייה לאיזי שירצקי שחוגג היום יומולדת". בצד השני אמר ג´ון גרגורי: "היינו דומיננטיים, הגענו למצבים ולא הבקענו. אני מאוכזב מההפסד יותר ממה שניתן לדמיין. אנו צריכים להאשים רק את עצמינו. משה היה חולה ולא רציתי לשתפו. הכנסתי אותו לרבע שעה כדי שיכריע את המשחק אבל אנו לא קבוצה של שחקן אחד".
מהלך המשחק
כבר אחרי 8 דקות קיבל ברק בדש כדור בתוך הרחבה. החלוץ ניסה לעבור את יוסי שקל שהכשילו. זוראן בלדובלייב ניגש לבעוט את הפנדל ולא התבלבל, 0:1 לקרית שמונה. בעקבות השער יצאה אשדוד קדימה במטרה להשיג את השיוויון. רחמים צ´קול (13) בעט מתוך הרחבה אבל סחט עצירה יפה של גיא חיימוב. בדקה ה-22 שלח עידן שריקי כדור למשקוף אחרי מסירת רוחב של צ´קול. דקה לסיום המחצית אמיר לביא ירה כדור חד מ-16 מטרים ששרק סמוך לקורה ויצא החוצה.
4 דקות לאחר פתיחת המחצית השנייה יכול היה בלדובלייב להכפיל את התוצאה. החלוץ המקדוני בעט כדור חזק ברגל שמאל שזיעזע את משקוף שערו של יוסי שקל. רבע שעה לסיום בעט רוצ´ט מ-18 מטרים כדור נוסף שהלך למשקוף. אוקונגו קיבל את הריבאונד אך פיספס את הכדור ועוד הזדמנות הלכה לק"ש. ניר ביטון (89) כמעט שלח את המשחק להארכה כשמול חיימוב שלח את הכדור לגופו של השוער. בסיום 0:1 לעולה החדשה.
הרכבים
קריית שמונה
: גיא חיימוב; תומר ברוקס, סאלח חסארמה, שיר צדק, הנרי מולנגה; בריאן גראזיץ´, בני בן זקן, אופיר חמו, אדריאן רוצ´ט; זוראן בלדובלייב, ברק בדש (קאלב אוקונגו/26).
מ.ס אשדוד: יוסי שקל; ישראל ראש, מתן אוחיון, לואי טארא, רחמים צ´קול (אורי מגבו/86); ניר ביטון, סטפן קינג, עמנואל סרקי, אמיר לביא; איציק כהן (נבו מזרחי/65), עידן שריקי.

לכתבות נוספות >
 
קולאוטי נפגש עם נמני, יישאר במכבי ת"א

קולאוטי נפגש עם נמני, יישאר במכבי ת"א

החלוץ הביע את רצונו שלא לעזוב לניואלס. בוזגלו יפתח מול חיפה בטוטו
תאריך עדכון: 29/12/10 13:49


לאחר שבימים האחרונים נשמעו קולות המדברים על עזיבה אפשרית של רוברטו קולאוטי את מכבי ת"א לטובת שיבה למולדתו וחתימה בניואלס אולד בויס הארגנטינאית, היום (שלישי) נודע סופית כי החלוץ יישאר במדים הצהובים עד לסיום העונה, זאת לאחר פגישה עם אבי נמני בה הביע את רצונו להמשיך ולקבל הזדמנויות למרות יכולתו המאכזבת.
במכבי היו מודעים לעניין של ניואלס בשחקן, אך כמו כן לעובדה שהקבוצה תתקשה מאוד לעמוד בחוזה היקר של קולאוטי. "היו לנו שיחות עם רוברטו בזמן האחרון והיינו צריכים לעשות סוף לסאגה המטופשת הזו כבר בהתחלה", אמרו היום בקרית שלום.
במכבי סיימו את ההכנות למפגש מול מכבי חיפה (רביעי ב-20:30, שידור ישיר ב-5LIVE+), כאשר על פי המסתמן מזרחי ונמני יערכו לא מעט שינויים בהרכב. מאור בוזגלו ישוב ל-11 במקומו של קולאוטי. רוני גפני יחליף את יואב זיו המוצהב, גם שרן ייני, דור מלול ויובל אבידור יפתחו.
בעניין אחר, מיץ´ גולדהאר הסכים להשאיל את תמיר כחלון לשרלרואה ללא תמורה, כאשר מה שנשאר לסגור כעת אלה סעיפים מסויימים כמו אופציית המכירה שתינתן לבלגים בסיומה של העונה במכבי העריכו שהדברים ייסגרו בימים הקרובים
הרכב משוער: לירן שטראובר; קלמי סבן, ניבאלדו, סאבו פאביצ´ביץ´, רוני גפני; ג´יבריל סידיבה, שרן ייני, דור מלול, מאור בוזגלו, יובל אבידור; דימיטאר ראנגלוב.

לכתבות נוספות >
 
מכביסט נצחי, פרידה מהאגדה ששמה אבי כהן

מכביסט נצחי, פרידה מהאגדה ששמה אבי כהן

הספורט הישראלי נפרד מאחד הגדולים, תחנות בקריירה של הליברו ה-1 שלנו
תאריך עדכון: 29/12/10 13:53


עולם הספורט הישראלי נפרד מאבי כהן, מגדולי הכדורגלנים שלנו בכל הזמנים. כהן, קפטן נבחרת ישראל ושחקן מכבי ת"א וליברפול לשעבר נפצע לפני יותר משבוע באורח קשה בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנועו, ולאחר תשעה ימים של מלחמה על חייו הלך לעולמו, והוא בן 54 בלבד.
הבלם האחורי הישראלי הגדול מכולם
כהן נולד ב-1956 במצרים. בגיל שנה עלה עם משפחתו לישראל והתגורר בשכונת אבו כביר בתל אביב. הוא הצטרף למכבי תל אביב בגיל 9 וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת בשנת 1973 מול הכח רמת גן. מאז הספיק להפוך לאחד מסמלי המועדון התל אביבי.

כהן ששיחק כבלם חופשי (ליברו) וניחן בראיית משחק וטכניקה גבוהה היה אחד השחקנים המרכזיים בזכייה של הצהובים בדאבל בעונת 1976/77. שנתיים לאחר מכן הוסיף לארון התארים שלו אליפות נוספת. הליברו הצהוב הרשים את הצוות המקצועי בליברפול האגדית, של המאמן בוב פייזלי, שהחליט להחתים את הישראלי תמורת 160,000 ליש"ט (כ-450,000 דולר). הקדנציה שלו באנגליה זכורה בעיקר בשני שערים שכבש מול אסטון וילה, במשחק ההכתרה של האדומים ב-1980. כהן כבש לשערו שלו אך תיקן גם בשער זכות. בעונה לאחר מכן ישב כהן על הספסל בזכייה של ליברפול בגמר האלופות בפאריז מול ריאל מדריד.
שנה לאחר מכן הזכיה בתואר עם ליברפול, כהן חזר לישראל. הוא שירת את מכבי תל אביב במשך 6 שנים נוספות לאורך שנות ה-80 הפושרות של הצהובים. הוא הספיק לזכות בגביע המדינה ב-1987 (ניצחון על מכבי חיפה) לפני שחזר לבריטניה, הפעם לגלזגו ריינג´רס של גרהאם סונס. במועדון הסקוטי בילה שנה אחת והספיק לזכות בגביע הליגה, לפני שחזר פעם נוספת לישראל על מנת לסיים את הקריירה במכבי נתניה.
כהן, אולי הבלם האחורי הישראלי הטוב אי פעם, פרש ממשחק פעיל ב-1990. הוא הופיע 64 פעמים במדי נבחרת ישראל והבקיע 3 שערים. כמו כן, שותף במשחקים האולימפים במונטריאל ב-1976 בה הגיעה הנבחרת עד לרבע הגמר. בשנים האחרונות שימש כאמור כהן כיו"ר אירגון השחקנים, והיה בין מקימיו עוד כשחקן פעיל באמצע שנות השמונים.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/203508.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/203509.jpg
לכתבות נוספות >
 
אלון נתן: "יש אנשים עם הילה סביבם"

אלון נתן: "יש אנשים עם הילה סביבם"

חברו הקרוב של אבי כהן: "זה אבסורד. אין עליו אפילו שריטה"
תאריך עדכון: 29/12/10 00:30


עם היוודע על מותו המוחי של אבי כהן, עולם הכדורגל כולו הוכה באבל ורבים מחבריו של כוכב העבר ספדו לו. חברו הקרוב של כהן וכדורגלן העבר אלון נתן בילה את שמונת הימים שחלפו מאז התאונה בבית החולים לצד המשפחה וכעת גם הוא, כמוהם, התקשה להשלים עם אבדן הסיכויים להחלמתו של אבי. נתן דיבר בהרחבה על השבוע האחרון ועל האיש עצמו בתכנית הספורט של רדיו ת"א, רדיו דרום וקול הים האדום.
"מבחינה ריאלית, זה היה צפוי", אמר נתן, "מבחינת המשפחה והחברים הטובים - ואני יכול להעיד על עצמי - האמנתי עד השניה האחרונה ולא הכרחתי את עצמי להאמין, אלא פשוט האמנתי. יום יום הייתי אצלו בחדר והוא לא נראה כאחד שאמור ללכת מהעולם הזה. בשביל זה האמונה היתה אמיתית. כולנו חיכינו לנס וראית שהשיחות הן לא של אנשים הזויים אלא של אנשים שמאמינים בכל ליבם. גם עכשיו, כשאני יודע שזה גמור, אני לא מרגיש ככה".
"זה ממש אבסורד, אתה רואה בן אדם בלי שריטה בגוף, בשיא אונו, וזה לא נתפס, אפילו הפגיעה בראש היתה יבשה. לא דם, הכל פגיעה פנימית ספציפית בגזע המוח. פיזית אתה רואה בן אדם שלם ואתה לא מדמיין שככה הוא אמור לעזוב את העולם. יצאה תעודת פטירה. זה מצב שמקובל על כל הגורמים שמחליטים - הרפואיים והדתיים - וזה בעצם שם את החותמת. שינה פאזה ועכשיו כולם מנסים להפנים שזהו, נגמר".
נתן התייחס לבני המשפחה: "כלפי חוץ תמיר מגיב טוב וחזק. כל אחד מהמשפחה מאוד מאוד קשה לו כי הקשר שם אבי היה כל כך דומיננטי בכל מקום וכך גם במשפחה. היה לו קשר עם ליהיא משהו בלתי נתפס, ברמות שלא ראיתי דומה לדבר הזה. דורית, בשבילה הוא כל עולמה. הוא היה הציר של כל המשפחה והאבידה היא של כולם. גם בקרב החברים הוא היה נורא דומיננטי, נורא הרגישו אותו. יש אנשים שהם אנשי העולם הגדול, שיש בהם משהו מעבר לכמוני כמוך, יש בהם אנרגיות והילה כזאת , זה בא טבעי, הם נולדים כך ולכן בשביל כל אחד שהוא הכיר, הוא היה כל כך משמעותי. לכן האבדה שלו כל כך גדולה ומורגשת".
"כשאני הייתי במכבי ת"א אז אבי כהן היה יותר ממאמן. הוא היה מנהל, יו"ר, הנהלה, הכול ביחד. כל מה שאני אומר מגובה בעובדות ברמה בלתי נתפסת. אבי היה מחליט מחוץ לאימון, בתוך האימון ובהכנה לפני המשחק. הייתי במכבי בתקופות שהיו"ר, ההנהלה והמאמן כולם ביחד, לא הגיעו לעוצמה ולכח של אבי כהן".
"לפי דעתי ראוי להנציח אותו בענק בשבילנו ולמען הדורות הבאים כי אבי היה מיוחד. אתה יכול למצוא לי שחקן שנראה על המגרש כמו אבי כהן? עם החזה נפוח וראש למעלה, לא מסתכל על הכדור. כמו גוליבר בארץ הגמדים. איך שהוא שיחק, הרמה שהוא הגיע אליה והיחודיות שהוא הביא למשחק. כל הדברים הללו היו בו ועוד אלף אחרים".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/203542.jpg
לכתבות נוספות >
 
למעלה