שאלה על התבוסה המחפירה של נבחרת הנוער

tanj

New member
אתה בטח זוכר את ביתר שהוא אימן

עם אוחנה וחרזי בהתקפה, שלושה בלמים, ושלושה קשרים. אף פעם לא הבנתי איך זה עובד אבל זה עבד לו טוב. בטח שהוא לא הביא את השיטה לארץ...
 

itzikon5352106

New member
כן הוא הגיע ממכבי הרצליה לבית''ר

בעונה הראשונה זה היה מקום 3 וב-96/97 בית''ר נתנה הצגות והייתה אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי בדרך לאליפות.בקדנתיה השנייה שלו בבית''ר שרדנו בנס בליגה ועונה אח''כ הוא הביא איזה זר פבדלו דל ריו השווה אותו לפישונט ודל ריו הזה היה בלוף.הוא אמנם כבש שער יפה נגד מכבי פ''ת אבל היה חלש ושוחרר אחרי 9 משחקים ובמח' ה-17 או ה-18 כהן הלך הביתה והנחיתו כמאמנים זמניים את חנן אזולאי וסגיי טרטיאק שמשחק הבכורה שלהם היה בחוץ נגד מכבי חיפה ובית''ר ניצחה 0-1 מאותה שער עצמי אומלל שאלון חרזי מסר פס אחורה לדודו אוואט והכדור ברח לו מהרגל.....
 

Puskas

New member
אלי כהן מאמן בינוני..

לא מבין למה יצא לו שם של מאמן גדול.. מה הוא עשה בקריירה? יש לו אליפות אחת לפני 13 שנה בערך..ועוד גביע מלפני 14-15 שנה.. הוא פוטר בערך מכל מקום בו אימן.. זה הרזומה שלו ב-23 שנות אימון.. האם הוא כל כך טוב? נ.ב.: קרדיט אחד אני אתן לו וזה על בחירת זרים,אבל בנבחרות אין זרים ובכל מה שנוגע לחומר המקומי,אלי כהן לא להיט גדול..
 

ReDEAD

New member
רחוק מלהיות מאמן בינוני.

לקח משום מקום אליפות עם בית"ר ירושלים. הגיע להפועל ת"א וגם שנה בנה קבוצה משום מקום ולקח אליפות ( שרוכים בית שאן). אחר-כך במכבי חיפה שוב בנה קבוצה ואם לא בניון הבכיין שמסרב להתחלף הוא לוקח גם שם אליפות. וגם במכבי ת"א בנה יופי של קבוצה מכלום עד שנמני החליט שזה יותר מידיי
 

Puskas

New member
ובכל זאת

התאכלס שלו זה 23 שנים כמאמן עם 2 תארים בלבד ובעיקר פיטורים מכל מקום.. הוא פשוט לא מרשים..ובחיפה היתה קבוצה טובה אבל אי אפשר להאשים את בניון בזה שאלי כהן פוטר עוד לפני סוף עונה.. אני זוכר את העונה הפסיכים הזו עם רפי כהן וקלשצ'נקו בחוד שהם כבשו בצרורות כשבשלושת המחזורים הראשונים חיפה תפרה יריבות בקלות עם סקורים הזויים.. אבל בהמשך העונה הכל התחרבן וכהן פוטר הרבה לפני סוף עונה,בלי קשר ליוסי שהיה קקה ונשאר קקה גם היום מבחינת בן אדם.
 
"2 תארים בלבד"? למי כבר יש תארים אצלנו?

ושוב,תארים לוקחים בגדולות,תשפוט אותו משם.23 שנה?מצוין,תראה איזה ניסיון יש לבנאדם,לא כמו היום ששחקן פורש בן 40 מקבל קבוצה גדולה,סתומים בכל העולם. אני מודע היטב למגרעות שלו,הוא הרי הוריד את הקבוצה שלי ליגה בעונה שערורייתית שהייתה בעיקר באשמתו.אבל כשהזמן עובר אתה מסתכל על דברים אחרת,זה מאמן שלקח בהפועל ומכבי קבוצות שבורות ותוך חודשים העמיד קבוצות שרצו בצמרת,בלי דיבורים על בנייה ונעליים,אי אפשר שלא להאחז בזה.הפיטורים שלו מכם בטח שלא היו מוצדקים,והוא השאיר קבוצה מצוינת. אבל נעזוב את כל זה,ההתייחסות שלי הייתה לטיפוח צעירים,ואת זה הוא עשה בכל מקום בצורה טובה מאוד.
 

Puskas

New member
יש להרבה תארים

כולל ילדים כמו רוני לוי וניר קלינגר שקיבלו קבוצות כשבכיסם ניסיון של דקה וחצי באימון נוער.. אלי כהן פשוט לא הוכיח עקביות ופשוט לא הוכיח באף שלב של הקריירה שהוא שייך לגדולים ביותר ושהוא מאמן בעל סיכויי הצלחה גבוהים.. מה זה עוזר שפה הוא בנה ושם הוא בנה ואצלם הוא בנה,אם בסופו של יום הוא מפוטר לפני סיום עונה ומסיים בלי שום תואר?.. תסתכל על זה ככה..13 שנה הוא לא הביא תואר,במהלך 13 השנים הללו הוא ירד ליגה,פוטר כמה וכמה פעמים ובשנתיים האחרונות הוא סתם נח בבית אחרי הכישלון בקרית שמונה (שם הוא קיבל קבוצה והצליח אשכרה להחמיר את מצב ולהוריד אותה למקום אחרון בליגה). אלי כהן מאמן בינוני,יש לו עין טובה לזרים מדי פעם,הוא אוהב לטפח שחקנים אבל לא יודע לשלב את זה עם השגיות והצלחה. לתת לו את אימון האולימפית או הנוער? בהחלט עדיף על חזן ואוחנה אבל ניראה לי שיש מועמדים יותר טובים.. שום למשל יתאים פרפקט לאולימפית ואת אלי כהן הייתי שם בנבחרת הנוער.
 

ReDEAD

New member
שום תופס מעצמו מינימום מוריניו

ולא יבוא לשום דבר חוץ מהנבחרת הבוגרת.
 

Puskas

New member
תמורת הסכום הנכון

הוא יבוא גם לילדים ב' של מכבי יבנה.. היום בעידן הכסף רק הסכום על הצ'ק החודשי קובע לאן תלך ולא הרמה של הקבוצה.. אם הוא הלך לאמן בקבוצת פח אשפה בקפריסין אז תאמין לי שלאולימפית הוא יבוא אם יתנו לו שכר טוב.. אגב,אני אישית חושב שמאמני נערים/נוער/אולימפית צריכים להרוויח יותר ממאמן בוגרת..כי הם אלו שעושים את העבודה הקשה והחשובה שבלפתח דור עתיד לעשור שלם.. מאמן בוגרת פשוט נהנה מהמוצר המוגמר שלהם ורק צריך להצליח איתו.. אני מחזיק הרבה יותר ממאמני צעירים מאשר בוגרים.
 

itzikon5352106

New member
בראש הפירמידה עומד אבי לוזון

שהרג לנו ת'כדורגל,הנבחרת הבוגרת לא מעניינת כבר אחרי 4 משחקים מאמן ליצן שמזמין כל אחד שנותן פס טוב ועכשיו דור ההמשך שלנו על הפנים.... אני לא מבין למה לא נותנים לשחקני עבר תפקידים בנבחרות-בזמנו סטלמך ז''ל לפני 12 שנה היה בצוות האימון האולימפי(לא זוכר איזה תפקיד) שייתנו לשחקני עבר בנבחרת שנתנו ת'נשמה בנבחרת כשחקנים והזיעו בשביל לשחק בנבחרת ולא כמו היום שכל אחד שנותן פס מוזמן ויש רשימה ארוכה של אנשים כאלה: שפיגלר,שפיגל,שייע פיינגבוים בליגה יש הרבה שחקנים צעירים מוכשרים שמצליחים אבל בנבחרות ביחד הם לא יודעים להתמודד מול אריות הכדורגל
 

Puskas

New member
הכל פה שכונה..

יש דבר כזה בנקרא חילופי דורות ובכל נבחרת נורמלית עושים את זה פעם בעשור לערך.. אבל פה עושים את זה כל קמפיין..כל פעם מגיע מאמן חדש או אפילו אותו מאמן מתחיל קמפיין חדש ובום 20 פרצופים חדשים.. חוץ מבניון ואוואט,אין פרות קדושות בסגל הזה..זה מגוחך! אני חושב שעדיף לתת לותיקים יותר לשחק ולשלב איתם איזה 3-4 צעירים ועוד איזה 2 בספסל.. אי אפשר ששחקנים מקרית שמונה שנתנו 5 משחקי ליגה טובים נגד הפועל עכו ועוד קרקסים ברמה שלהם,יכנסו לסגל ולהרכב.. אי אפשר שכל נאד שמסר פס ישר יכנס לסגל.. האמת? אם לנבחרת היה משחק בשבועיים האחרונים אני די בטוח שעזריאל היה בסגל על סמך 3 משחקים טובים במדי בית"ר..ככה זה עובד פה.. כל מאמן מחפש את ההברקה הבאה,מחפש את הפריצה הבאה של כישרון שתירשם על שמו.. וכל זאת במקום לתת קרדיט לותיקים ולשלב צעירים לאט לאט כמו שנעשה עם קטן ובניון.
 

tanj

New member
חילופי המאמנים בנבחרת היא הבעיה

כל מאמן רוצה להשאיר טביעת יד, רוצה לעשות משהו שונה, ויחודי לו. וכל מאמן שהגיע נבחרת, העלה מישהו לא מוכר להרכב, במשחק חשוב מול יריבה חזקה וברוב המקרים חטפנו גולים מהצד של אותו טירון. אם זה "נמני מגן שמאלי","אפק מגן ימני","אלרואי כהן מגן ימני ושמאלי","תמיר כהן בלם",ואותו שחקן מסכן של נתניה שגרנט הציב כמגן ימני ועשה חורים מטורפים נגד שוויץ ב 2-2 ברמת גן. אחרי כן, המאמנים של הנבחרת מאוד שמרנים ולוקח להם הרבה מאוד זמן לקחת שחקני ליגה טובים (שכטר וורמוט בקדנציה של קשטן למשל) או מטורפים כמו פרננדז שמזמן חצי ליגה. פרננדז עדיין מחפש את ההרכב והוא עושה שינויים והפתעות כל משחק. ברור שאם הוא (או כל מאמן אחר לשם הויכוח) ידע שהוא מקבל את הנבחרת ל 2 קמפיינים ושהעתונאים לא ישבו לו על הראש ויחפשו דם מאחורי כל עיקול, נראה שחוסר ההצלחה תקטן. לפחות יהיה שלד מסודר, שיטת משחק, נהלים ברורים, תרגולת יציאה למתפרצות, מעבר מהגנה להתקפה, משחק מסירות מהיר ולא מסורבל, שיטות כיסוי, משחק לחץ, ועוד ועוד. זה לא אפשרי אם כל שנה וחצי יחליפו מאמן. וזה לא אפשרי אם כל משחק מוחלף חצי מההרכב. בטח ובטח לא אפשרי שמשחקים עם 3 גרזנים במרכז המגרש שלא מסוגלים לתת מסירה לעומק או להוביל כדור (ע"ע גאורגיה).
 

Puskas

New member
ברור שזה לא אפשרי

שרף קיבל נבחרת לעשר שנים,נכון שהוא לא עלה לשום מקום אבל עדיין סיפק הישג שאף מאמן אחריו לא שיחזר. ריצ'ארד נילסן מאמן ענק וכמעט שיחזר את זה בקמפיין היחיד שלו,בנוסף הוא שם דגש על ללמד מגנים לשמור בלי ידיים.. אחד כמו נילסן היה חייב לקבל 3 קמפיינים לפחות בשביל לנסות להשיג משהו.. אם אני לוזון,אז אני קודם כל מתאבד על זה שאני לוזון,אחר כך אם ההתאבדות לא תצליח אז אני יורד על 4 ומנסה להחזיר לפה את נילסן ומחתים אותו ל-3 קמפיינים בלי לדבר מילה ובלי אפשרות לפטר אותו.. רק ככה זה יעבוד.. אופציה שנייה אגב,אני מפנים שגיא לוי מאמן מעולה שהוכיח שעם צעירים הוא יודע לעבוד,ואני ממנה אותו ל-3 קמפיינים בבוגרת ומה שיצא יצא.
 
למעלה