שאלה על התבוסה המחפירה של נבחרת הנוער

itzikon5352106

New member
שאלה על התבוסה המחפירה של נבחרת הנוער

האמת יש לי כמה שאלות/תהיות עקב התבוסה: 1-אלי אוחנה.הוא אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי,הוא גם זכה לשחק באירופה וזכה בגביע המחזיקות בזמנו.... אבל מאמן?? ועוד של נבחרת הנוער?? איזה ניסיון יש לו כמאמן נוער?? היו כאן אברהם בכר וזאביק זלצר מאמנים טובים,יום אחד החליטו להפסיק להעסיק אותם ומאז הנבחרות שלנו על הפנים. אלי אוחנה זכה לקבל את כינוי 'אלכס פרגוסון הישראלי' שזמנו אימן בהפועל כפ''ס והבעלים אלי טביב התלהב ממנו.טביב הבטיח אז שאוחנה ישאר בכפ''ס עוד שנים רבות-אבל אפילו טביב נטש אותה אחרי שנה.... אלון חזן וטל בנין היו כדורגלנים טובים,שיחקו באירופה,היו חלק בכיר מהנבחרת של שלמה שרף בשנות ה-90 אבל כמאמנים הם ה=חסרי ניסיון וגם בנבחרות הנערים שהם כרגע מאמנים אין הצלחה רבה.... 2-יהיה מעניין לראות את אוחנה ביציע העיתונות או לשמוע אותו בתוכנית הרדיו של ת''א.הוא תמיד ביקר מאמנים,שחקנים והעביר ביקורת.מעניין עכשיו מה הוא יאמר אחרי התבוסה הזו ואנ מקווה שהוא יגיד ולא יברח מאחריות וייתן הסברים.כמו שהוא מבקר אחרים ודורש תשובות אחרי הפסדים כפרשן,נראה אותו עכשיו נותן הסברים כשהוא מאמן ויבקרו אותו.
 

מוצארט

New member
../images/Emo45.gif לסעיף הראשון

לאלי אוחנה אין קבלות. איך זה שהוא מטפל במקום המאוד עדין (נוער) ללא קבלות ממשיות על הבנת המשחק והעברתו לדור הצעיר?
 

ifa1111

New member
התיחסות

קודם כל אתחיל ואומר שאישית אני חושב שבנוער התפקידים החשובים יותר הם דווקא של אלה האחראים על המערכת כולה ומתווים שיטת עבודה לכל הגילאים. המאמנים עצמם חשובים, אבל האמת היא שפחות ולכן אם דרך העבודה כולה נכונה מאמן טוב יותר או פחות זה לא מה שיקבע את עתיד הצעירים. חבל מאד שסכסוכים אישיים מנעו את המשך עבודתו של זלצר כאחראי ראשי על כל נבחרות הנוער. ספק אם יש בארץ מישהו שראוי להחליף אותו, ועוד יותר חבל שלא בוחרים להביא איזה תותח מחו"ל עבור מטרת קודש זו. *לגבי אוחנה ספציפית יכול להיות שהוא כן מתאים לעבודה עם נוער, אולי יותר טוב אפילו מאחד שעובד עם נוער כבר 15 שנה, בהתחלה זה סוג של הימור כזה אח"כ אפשר לראות תוצאות. זה לא מקרי ששחקני עבר מקבלים ג'ובים טובים מהר יותר כמאמנים מאשר אלו שהיו שחקנים בליגות הנמוכות או לא היו שחקנים בכלל. הם באים עם איזשהו ידע יותר נרחב, בכל זאת הם עוסקים בכדורגל כל חייהם והיו במצבים שונים, זה נותן להם איזושהי נקודת פתיחה טובה יותר. בנוסף לכך אוחנה לדוגמא הוא דמות נערצת וכזה שילדים יקשיבו למה שהוא אומר אולי יותר מאשר איזה מאמן נוער לא מוכר שהיו מביאים. אלי אוחנה אולי מאמן כדורגל די נכשל, אבל יש לו לא פחות ניסיון ממוטי איווניר ובטח יותר מאלון חזן, אימון בוגרים ואימון נוער זה שונה אבל דומה. זה בהחלט יכול לעזור שלמאמן יהיה ניסיון אימון. צריך לזכור לאוחנה יש כזה. הבעיה היא בכלל לא מאמן כזה או אחר שמקבל את התפקיד כשהוא חסר ניסיון, הבעיה היא שהלכו על קו מודרך של גימיקים. כלומר הלכו אך ורק על שחקני עבר גדולים, זה מראה שלא הייתה פה מחשבה שX ספציפית באמת מתאים, וניתן לילדים קצת מX קצת מY וקצת מZ. אלא ידעו שבתקשורת יהיו כותרות אם שחקני עבר יקבלו תפקידים בהתאחדות וכולם יזכרו שלוזון מינה אותם, אף אחד לא היה זוכר ללוזון אם היה ממנה את אילן שוקרון... *ההפסדים והיכולת של נבחרתו של אוחנה עד כה בטורניר החורף לא מפתיעים. מדובר פה בילדים שמשחקים יחד כקבוצה בפעם הראשונה, וכנראה גם שלא נבחרו החבר'ה הכי טובים כי שיטת בחירת הסגל הייתה בערך כמו שגיבשו אז בערוץ הספורט נבחרת כשניסו למצוא את הכשרון הבא של ישראל ולשלוח אותו למבחנים באחת הקבוצות הבכירות באירופה. כשמולם שיחקו נבחרות נוער מוצלחות לאורך שנים, ולפחות לגבי צרפת אני ידוע שהנבחרת הזאת במרקם הזה ספציפי כן רצה כבר כמה זמן והילדים מכירים אחד את השני. אם כבר את הדעת הוא צריך לתת למה הגיעו למצב כזה שיום לפני לא יודעים את הסגל ומזמינים 45 ילדים נדמה לי למבחנים. ואולי למה מראש להזמין נבחרות שברור שהן הרבה מעל לרמתנו. לא על התוצאות עצמן, תבוסה לגרמניה והפסד לצרפת יכול לקרות לכל נבחרת נוער בעולם.
 

ifa1111

New member
לא מאמין בזה

לא חושב ששחקן גדול בהכרח יהיה מאמן גדול. וגם לא מאמין שההפך הוא הנכון, לא חסרות דוגמאות לשחקנים טובים שנהיו למאמנים טובים.
 

stadder

New member
הנה כמה

בארצנו הקטנה ג'רי בית הלוי, אמציה לבקוביץ', יוסף מרימוביץ', גיורא שפיגל, יצחק שום. מחוץ לישראל השם הראשון שעולה לי לראש הוא גוארדיאולה, אבל אם ממש תתעקש אני אוכל לנסות לחשוב על עוד כמה.
 

ifa1111

New member
יש המון

זה לא רציני לחשוב ככה... אולי לא אצליח למצוא שחקן גדול שנהיה מאמן גדול כפי שהיה שחקן, אבל מאמנים טובים שהיו שחקני עבר גדולים לא חסר...
 

itzikon5352106

New member
אני לא מדבר על מאמנים ישראליים כמובן

אבל בוא נסתכל על מאמנים באירופה שהם בעיניי המאמנים המובילים בעולם: פרגוסון-הקבוצה הכי בכירה בה שיחק הייתה גלאזגו ריינגרס מוריניו-כנער שיחק בקבוצות פורטגוליות קטנות ונגר-הכי בכירה ששיחק הייתה שטרסבורג אנצ'לוטי-קשר אחורי גרזן בפארמה,רומא ומילאן אבל הוא לא היה איזה כוכב גדול בניטז-פרש בגיל 26 בגלל פצייעה שיחק בליגות הנמוכות בספרד אני יוסיף את גארדיולה אבל הוא רק בתחילת דרכו נראה מה יהיה איתו בעוד כמה שנים וניקח שחקנים גדולים שהיו בטופ של הטופ כשחקנים וכמאמנים נחלו כשלון: בקנבואר,ואן באסטן,פלה,מראדונה,בובי צ'רלטון,רונאלד קומאן,מתיאוס,לואיס פרננדז ויש עוד כמה אני בטוח
 

ifa1111

New member
אין סיבה הגיונית

אני לא מוציא סיבה הגיונית שאחד שהיה שחקן טוב לא יכול להיות מאמן טוב... פרגי ואנצ'לוטי אגב לדעתי הם דוגמא לשחקנים גדולים שנהיו למאמנים עוד יותר גדולים. ולא שחקנים בינוניים שאפשר להשוות את הקריירה שלהם לזו של בניטז למשל שנהיו מאמנים מובילים.
 

Shaycus

New member
יש סיבה הגיונית

יש הבדל של שמיים וארץ בין לשחק את המשחק ובין לראות את המשחק בראייה כוללת מבחוץ (בתור מאמן) אני לא פוסל על הסף שהמשוואה תמיד תהיה: שחקן גדול != מאמן גדול כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל אבל העובדות מדברות בשטח ועובדתית אין כמעט מאמנים גדולים שהיו שחקנים גדולים, ומה שאני אומר כרגע בכלל לא קשור לאלי אוחנה כי מלבד ההפסד הזה אין לי מושג מה הוא עונה בתור המאמן של הנערים
 

tanj

New member
מחזק

דווקא שחקנים שלא היו כוכבים גדולים, אבל היוו את ה"דבק" (אותו מונח אמורפי ולא מוגדר), אלו עם חוכמת המשחק, ההבנה הטקטית, אלו ש "מחברים" את הקבוצה (עוד מושג אמורפי ולא ממש ברור), הם אלו עם התודעה הטקטית המפותחת, עם ההבנה איך הדברים אמורים לעבוד, הם אלו שהופכים לבסוף למאמנים טובים. ואלו בעיקר שחקנים של עבודה קשה, ולא של כישרון טכני יוצא מגדר הרגיל.
 

Mellow29

New member
בסדר, עדיין יש המון יוצאים מן הכלל

בקנבאואר נכשל? לזכות במונידאל ולהגיע לגמר שנתיים ברציפות, לזכות בבונדסליגה ובגביע אופ"א זה כישלון? קני דלגליש היה שחקן גדול ומאמן מעולה, שכנראה אחריו לא דרך מישהו ברמה שלו על אדמת אנפילד (ותחסוך ממני את בניטז)... בקיצור - על כל דוגמה של שחקן טוב שהיה מאמן גרוע, אני אמצא לך דוגמה נגדית. לקחת רק 5-10 אנשים מהטופ זה לא רציני כי להגיע לטופ גם כשחקן וגם כמאמן זה לא ריאלי, אבל אפשר להיות טובים בשני התחומים.
 
קרויף, כמובן. גדול עם ברסה כשחקן וכמאמן

בסופו של דבר אין קשר בין יכולת משחק ליכולת אימון. זה אותו משחק, אבל תחומים שונים לגמרי.
 
אני לא חושב ששחקני עבר מוכרים מקבלים

משרות אימון כי אנשים חושבים שיש להם אקסטרה ידע על פני שחקני עבר אחרים. הם מקבלים כי הם אנשים מוכרים, זהו. בסך הכל רוב המאמנים היו שחקנים. אז אם בכל מקרה אתה הולך למנות שחקן, הגיוני יותר שתיקח שם מוכר מאשר שם שאולי אפילו אתה לא מכיר.
 
צריך להבהיר משהו חשוב

אין ספק שהמאמנים שיש היום בנבחרות הנוער בינוניים במקרה הטוב,על אוחנה אין הרבה מה להוסיף, אלון חזן חלש ברמות,איווניר דפק את האולימפית. אבל המצב הזה עדיף על מה שהיה קודם,כשמאמנים כמו חנן אזולאי קיבלו נבחרת ילדים,לוזון עשה רפורמה כשנכנס לתקיד והעיף את כל סותמי החורים האלה,עדיף שיהיה שחקן עבר שכל הכוח שלו טמון בזה שהילדים העריצו אותו מאשר איזה ליצן. זה ברור שלשחרר את זלצר היה טעות, אבל הוא בהפועל וכבר לא יחזור.צריך להביא מאמנים אחרים.חשוב לזכור שלנבחרות נוער תמיד יגיעו מאמנים נחותים שאין להם הצעות מקבוצות,זה תמיד המצב ולא רק בארץ. יש לנו מאמנים שאין להם הצעות ומתאימים למשימה,בראש הרשימה עומד אלי כהן,שמלבד היותו מאמן מצוין הוא גם המאמן שהכי מאמין בצעירים מכל המאמנים בארץ.ג'וב כזה גם מאוד מתאים לו כי זאת עבודה חלקית והוא רוצה להתמסר לעסקים הפרטיים שלו. לגבי אוחנה,הוא סופר עדין בביקורת שלו על מאמנים, לפעמים זה מעצבן.נכון שהוא מעביר ביקורת,בשביל זה הוא שם,אבל אין שום דבר שגורם לזה שהביקורת עליו תהיה אקסטרא צודקת בתור איזה עונש.למרות הכל,אני חושב שהוא יכול לקחת במבנה של הליגות כיום קבוצה קטנה ולהשאיר אותה בליגה.למרות הכשלונות אני לפחות לא רוצה שהוא ייעלם מחיינו.
 
נראה שיש הרבה דם חדש יחסית

ומאמנים צעירים יחסית בליגת העל. זה אומר שאיפשהו יש מאמנים ותיקים יותר שנדחקו הצידה, כמו זה שציינת. הם המאמנים שצריכים להדריך את הדור הצעיר. הם גם לא לחוצים על הג'וב הבא בליגת העל, שספק אם עוד יגיע. אפשר לבנות עליהם לכמה שנים ולא לאיזו קדנציה של שנתיים שבסיומה עושים רוטציה ומהפכות.
 

tanj

New member
אלי כהן "השריף" למשל

היה ריאיון איתו לפני כמה ימים. הוא לא נשמע לחוץ כל כך. הוא מאמן סיסטמטי ומסודר שמקפיד על דברים קטנים ויש לי הרגשה שהוא מתאים לאמן ולחנך את דור העתיד.
 

itzikon5352106

New member
כן הוא באמת צמא לכדורגל

הוא טוען פעם שהוא הביא את שיטת שלושת הבלמים לארץ-טענה מצחיקה
 
למעלה