אתם בעד ליגה של 12,14,16,18 קבוצות...?

tanj

New member
עכשיו אכזבת אותי

חשבתי שאדון אפרת לקח ממך את הרעיון. אני לא חושב שהוא פרשן כל כך מוצלח. אני חושב שהוא אינטרסנט לא קטן ופרשנותו מתיישרת לפי האג'נדות שהוא רוצה לקדם. הוא גם לא מבין כל כך את המשחק לדעתי ויותר מפרש את ה"מי" ופחות את ה"מה"- כלומר כותב לגופו של אדם ולא לגופו של ענין. זה כמו שאם תושיב עדה של קופים ליד מקלדת, קיים סיכוי שהם יקלידו את כל כתבי שייקספיר.
 

שומו

New member
קיזוז../images/Emo70.gif

אני מסכים עם רן במקרה הזה, אם רוצים להתקרב לאירופה חייבים 18-20 קבוצות בליגה הבכירה.
 

stadder

New member
12 קבוצות

כי אין לנו מספיק כסף, מתקנים או יכולת בשביל להחזיק יותר. אם ממש מתעקשים אז 14, אבל בהחלט לא יותר מזה. לשים 16, 18 או 20 קבוצות בליגת העל בשביל להגיד שיש לנו רק פוגע בכדורגל. הטענה שבמדינות אחרות זה גם ככה לא קבילה, מפאת גודלנו. תסתכלו על יחס האוכלוסיה לקבוצות בליגות הגדולות באירופה, ואצלנו. וכמובן מבחן התוצאה - שנה שעברה והשנה הרמה בליגה כל כך מגוחכת, שיש משחקים שמתנהלים מול 500 צופים ופחות.
 

Puskas

New member
אני אומר דבר פשוט

שישחקו בליגה הראשונה כל הקבוצות שיש להם מתקן רציני שעומד בתקנים של ליגת העל ושיש להם תקציב לליגה הראשונה. אם יש לך תקציב לליגה ראשונה+איציטדיון ביתי בעיר שלך שעומד בתקנים של הליגה אז בוא תשחק בליגה. אין הרבה קבוצות כאלו בארץ..מי שמתאים שישחק בליגה ראשונה.. זה אומר שעכו יכולים ללכת לליגה שנייה וכנ"ל כל קבוצה שלא מארחת בבית.. איצטדיון זה א' ב' בכדורגל.
 

Oren G

New member
זה יצור לך ליגה של 8-10 קבוצות במקרה הטוב

ולא תראה קבוצות כמו עכו וק"ש של העונה, לא תראה כמעט שחקנים חדשים שפורצים משומקום וזה כמעט בוודאות סוגר לך את האליפויות ל4 הגדולות רעיון רע מאוד ואכזרי לטעמי
 

Puskas

New member
בכיף שיהיה ככה

מי שאין לה איצטדיון שלא תשחק בליגה.. אין מגרש=אין שחקנים..זה תנאי בסיסי לכדורגל.. אתה מתאר לעצמך קבוצות בספרד/איטליה/בלגיה/אנגליה/הולנד/גרמניה נוסעות למקום אחר לשחק בו?..זה לא קיים ובצדק. אם יש רק 8-10 קבוצות בארץ שמסוגלות להביא מגרש ביתי אז שיחפשו ליגה אחרת לשחק בה.. אולי זה גם יעודד עיריות של קמצנים לפתח טיפה תשתיות ספורט בעיר שלהם. קרית שמונה אגב משחקת בבית לא? יש להם איצטדיון..
 

tanj

New member
אני רוצה לחדד קצת

אני חושב שלא צריכה להיות הגבלה על מתקנים שהם מכילים כמות צופים קטנה מדי (כמובן, לא מתחת ל 1000 איש) רק שהמתקנים עצמם יהיו איכותיים. זאת לא בעיה גדולה לדעתי. רוב המתקנים בארץ יכולים להשתדרג בתקציב קטן יחסית. קבוצה שמביאה פחות מ2000 איש, אין שום הצדקה שתשחק באצטדיון גדול מעל מידותיה. אבל צריכים להתקיים תנאים בסיסיים. לדוגמא: רחבת כניסה מרוצפת, חניון אספלט, קופות במיקום נוח ובמספר מספק, תנאי צפייה נאותים- יציע נקי ומסודר עם זויות צפיה נוחות וקרוב לדשא,עם שירותים תקינים לצופים,מושבים נקיים ברמה נאותה, כר דשא ברמה משביעת רצון, עמדת טלויזיה, חדרי הלבשה,מקלחות ברמה נאותה.לוח תוצאות ושעון (לאו דווקא דיגיטלי) זו לא בעיה גדולה. אם אין זרקורים, אז שישחקו ב 2 בצהריים. מתקן לא צריך להכיל 10,000 איש בשביל להיות איכותי.
 

Puskas

New member
זה מתבקש גם כמובן

אבל זה רחוק שנות אור.. אם נחליט שרק קבוצות עם מתקנים נורמלים ישחקו בליגה אז יהיו 3 קבוצות בלבד (בית"ר בטדי ושני התל אביביות בבלומפילד) בתור התחלה שיגדירו שרק מי שיש לה איצטדיון משלה בעיר שלה שעומד בתקן של ליגת העל,תוכל לשחק בליגה.. בשלב הבא עוד כמה שנים שיגדירו תנאי בסיס לרמת איצטדיון (גם ככה מדובר על מתקנים חדשים בנתניה,פ"ת,חיפה וב"ש אז בעתיד הקרוב יהיו ל-5 קבוצות חדשות מגרים ראויים ויחד עם טדי ובלומפילד יהיו לנו 8 קבוצות במגרשים ברמה).
 

tanj

New member
גם בעכו ניבנה מיתקן חדש

ויש מתקנים מספקים בראשון לציון ונס ציונה.בסכנין, בנצרת ועוד כמה שנים בעזרת השם גם בחיפה.
 

Puskas

New member
נכון

ולכן גם ראשון יכולה לשחק בליגה ראשונה אם היא יש לה תקציב.. איצטדיון לבד לא מספיק,צריך גם תקציב ורצוי שישב על 11-12 מ' שקל מינימום זה גם יצמצם הפרשים בליגה.
 

Puskas

New member
הרבה קהל זה לא תנאי

זה נחמד ומוסיף אבל אי אפשר לדרוש מקבוצות להביא 5000-6000 איש לכל משחק.. אם יהיה לכל קבוצה איצטדיון אז מצידי שיביאו 12 צופים למשחק..זה לא רלוונטי כבר
 
עזרה

אני לא רואה קטעי וידאו יש לי את כל התוכנות וכשאני לוחץ PLAY המסך נהפך שחור ולא עולה כלום. פיתרון ????
 
למעלה