אתם בעד ליגה של 12,14,16,18 קבוצות...?

afc2

New member
אתם בעד ליגה של 12,14,16,18 קבוצות...?

כל אחד ודעתו שלו בבקשה. הדעה שלי היא ליגה של 18 קבוצות, שבליגה שני סיבובים ו-34 משחקים בסך הכל (ללא סיבוב פלייאוף) 3 האחרונות יורדות לליגה הלאומית. הרביעית מהסוף תשחק מול הרביעית בלאומית. גם הליגה הלאומית תכלול 18 קבוצות. שתי הראשונות יעלו אוטומטית לליגת העל, מקומות 3-6 ימשיכו לשחק עוד סיבוב משחקים ביניהן (3 מחזורים) וזו שתסיים במקום השלישי תעלה אף היא. הרביעית תשחק מול הרביעית מהסוף בליגת העל.
 

רז 1978

New member
אני בעד ליגה של 16 קבוצות כמו עכשיו

ליגה של 18 קבוצות זה יותר מדי, היה רק פעם אחת בלבד מקום המדינה ליגה של 18 קבוצות וגם זה היה סוג של ברירת מחדל בגלל שההתאחדות נאלצה להקפיא את הירידות בשנת 1975 ועל כן הוחלט באופן חד פעמי שיהיו בליגה 18 קבוצות בשנת 1976 ושנה לאחר מכן שוב צומצמה הליגה. אני אישית לא אהבתי אף פעם ליגה של 12 קבוצות ולא בגלל שליגה של 16 קבוצות משרת את האינטרסים של הקבוצה שלי או של הקבוצות הקטנות היו כבר מקרים של דרמות ומתח גם בליגה של 16 קבוצות, חוץ מזה שגם לפריפריה ולקבוצות הקטנות מגיע ייצוג בליגה הבכירה.
 

tanj

New member
אני בעד הליגה של פעם

16 קבוצות, שתי סיבובים. כל אחת מארחת בבית שלה ולא נודדת בין מגרשים. 3 יורדות, 3 עולות. אין קיזוז, ואין פלייאוף.
 

אזרח111

New member
הכי טוב עם פלייאוף, אבל בלי קיזוז

הכי טוב שהקבוצות יגיעו לפלייאוף בסוף העונה, שהאליפות יקבע יותר באספקט המפגשים ראש-בראש של הגדולות, ולא כמה פעמים הצלחת לפרוץ את הבונקר של אשדוד
 
אם אנחנו רוצים להתקרב לאירופה...18 או 20

20 כרגע אולי באמת יהיה קצת מוגזם. לצערי לקבוצות כמו אחווה עראבה,בלי לוד והפועל הרצליה אין ממש קיום בליגת העל. אבל אין לי ספק שקבוצות כמו הפועל כפ"ס,מכבי הרצליה,אחי נצרת,ראשון לציון והפועל ירושלים\קטמון ומכבי קביליו יפו בבוא הזמן,צריכות להיות בליגת העל... אם לפני 5 שנים אנשים לא היו פוזלים בכלל לקבוצות כמו קרית שמונה ועכו,עכשיו אנשים מבינים שיש בהן הרבה קסם,וגם הרבה כדורגל,וטוב שהן כאן. חשוב להביא את הכדורגל לפריפריות,למגזר,לדרום,לצפון,לכל מקום! זה נותן במה לכולם,וכולם צריכים לקבל במה. שחקנים צעירים יוכלו לשחק בבמה הכי גדולה שיש,במקום להתייבש על הספסלים של הקבוצות הגדולות. דודו ביטון ואלרואי כהן דוגמא מצוינת. צריכים להוריד קצת את תקציב המינימום למשהו אפשרי. זה אולי יגדיל קצת את הפערים,אבל בואו נודה,הפערים במילא גדולים. וגם אם נראה מדי פעם שישיות ושביעיות? אז נראה. אפשר לחשוב שבאנגליה ספרד וגרמניה זה לא קורה כל שבוע כמעט. תמיד יהיו קבוצות יותר עשירות,תמיד יהיו פערים,לפעמים הם גדולים,לפעמים פחות. אני אישית הייתי הולך על 2 ליגות מקצועיות של 18-20 קבוצות. והשאר ליגות חובבים. השיטה שהייתי דוגל בה היא כמובן שני סיבובים רגילים,בלי פלייאוף ובלי קיזוזים. 2 יורדות,השלישית הולכת למבחנים נגד השלישית בליגה הלאומית. בנוסף הייתי הופך את גביע הטוטו למפעל קצת יותר שווה,שהמנצחת בו מקבלת כרטיס לאופ"א. הכרטיס השני לאופ"א הוא כמובן דרך הגביע. ובשביל ליצור עניין בחלק העליון של הטבלה. מקומות 2,3,4,5 ישחקו פלייאוף על הכרטיס האחרון לאופ"א. זה נהוג בהולנד,זה יכול להצליח גם פה. תארו לכם דרבי תל אביב על כרטיס לאירופה. או איזה ביתר נגד חיפה. תענוג... אבל כמובן,עד שלוזון לא יפנה את מקומו,נותר רק לחלום...
 
למה על כל דבר צריך לנגוס בלוזון?

ככל הזכור לי, הוא זה שהעלה את מספר הקבוצות ל-16. אני לא אומר שהוא יעלה ליותר - וממש לא בטוח שצריך - אבל תיזהר בחלומות שלך. היו"ר הבא עשוי להוריד את מספר הקבוצות ל-14 או 12 ועובדה שקודמיו בתפקיד אכן עשו את זה. כנ"ל לגבי השיטה. לא שהקיזוז הגיוני במיוחד, אבל הוא כן ניסה לחדש ולעשות משהו שונה, כפי שאתה מציע חידוש ומשהו שונה עם הפלייאוף על הכרטיס לאופ"א. כך או כך, ליגה גדולה היא אולי דבר נכון בארץ, כי זה לא משנה אם יש 10, 12 או 14, לא זה מה שמשנה את הקירבה או הריחוק מאירופה. אז לפחות שיהיה מעניין, ובמבט מהצד נראה לי שליגת העל יותר מעניינת במתכונתה הנוכחית. מה שכן, אל תחשוב שהגדלתה תקרב את הליגה לאירופה או משהו כזה...
 
כי כשלוזון בראש יש תחושה שהכל רקוב מהיסוד...

וגם מאחורי ההגדלות וההקטנות יש אינטרסים אפלים שאנחנו לא מודעים להם. יודע מה? אני אפילו לא אתפלא אם כל עניין ההגדלה היה לדאוג שמכבי פ"ת תתבסס בליגת העל,הרי בליגה של 12 היא בקלות יכולה לתפוס שנה רעה ולרדת,ואז לך תדע כמה קל יהיה לה לעלות חזרה בליגה הלאומית המשוגעת(אז בתקופת ה12 היא גם הייתה יחסית חזקה) הקיזוז זה לא לנסות לשנות,זה פשוט להרוס,להוציא את הספורטיביות. זה להפוך את הכדורגל למכונה שמכניסה כסף. הרי ברור שכל עניין הקיזוז והפלייאוף זה בשביל שיהיה עניין עד הסוף,ועוד דרבי,ועוד כמה משחקים גדולים,ועוד כסף מהטלוויזיה. לא צריך בכוח,אם בספרד מסתדרים עם 2 סופר קלאסיקו בשנה,גם בישראל יסתדרו עם 2 דרבים תל אביבים בשנה. חיפה שלטה בשנה שעברה בליגה ביד רמה,אולי בלי כדורגל גדול,אבל עדיין היא הייתה הטובה ביותר,כל עניין הקיזוז הלחיץ אותה,נתן תקווה להפועל,ובסופו של דבר הפועל פשוט גנבה את האליפות. אז בסדר,נכון שמגיע לחיפה על המשחק האחרון נגד בני יהודה,אבל עדיין,משהו שם הרגיש לא נכון. לגבי הקרבה לאירופה...אתה לא יכול להתעלם מכך שרוב הליגות הגדולות באירופה הן של 18-20 קבוצות. אז נכון שישראל לא גדולה כמו גרמניה וצרפת,אבל זה לא ממש משנה. 12 או 18 זה לא באמת ישפר את הרמה. אבל זה לפחות יתן עוד במה לישראלים צעירים,יקרב את הכדורגל לפריפריות ולעוד מקומות שהכדורגל לא מספיק מגיע אליהם. ובעיקר יקרב את הכדורגל לעם,ולא יהיה נחלת המרכז+הערים הגדולות. אני מאמין שבסופו של דבר הכדורגל הישראלי יהיה אחד מ10 הגדולים באירופה,כולל הליגה שלנו. הכדורגל הוא הספורט האהוב כאן בפער אדיר על כל שאר הענפים. הילדים ממשיכים לשחק כדורגל,מחלקות הנוער של ישראל ממשיכות לשגשג ולהוציא שחקנים טובים. מתישהו שנתגבר גם על המנטליות שלנו,וכל המחסומים שגורמים לכשרון בן 16 להפוך לשחקן בינוני בן 22. אולי כרגע הפתרון זה לעשות מעשה גיא אסולין ובן סהר. אם זה כרגע מה שיצמיח לנו כוכבי על? יאללה בכיף.
 
ישראל בין 10 הגדולות באירופה?

אין לך פה שום דבר שיכול להביא אותך לרמה כזו. ישראל מצאה את הרמה שלה כיום, איפה שהיא נמצאת זה מה שהיא שווה. וכמה שאנשים מדברים ומחפשים בעיות שכביכול יהיה נוח לפתור, זה לא מנטליות ולא נעליים. בכל העולם שחקנים שנראים נהדר בגיל 16 הופכים לשחקנים בוגרים בינוניים. זה הכדורגל. גם אסולין וסהר רחוקים מלהיות השחקנים הראשונים שהפכו מתקוות גדולות, אולי גם במועדונים הגדולים שלהם, לשחקנים סתמיים משהו (בעיקר סהר, עם אסולין זה מוקדם, למרות שהבחירה בסיטי היתה דבר מטומטם במיוחד). ליגה גדולה יותר לא תהיה בהכרח רעה. אם אתה לא יכול להתקרב ברמה לליגות הבכירות באירופה - ואתה לא, גם הקטנת הליגה לא תעשה את זה - אז תעשה מה שטוב יותר לכדורגל הישראלי ברמה הפנימית-בידורית, ואני מניח שליגה גדולה יותר מתאימה לזה. אבל לומר "באנגליה יש 20 קבוצות ובישראל יש 20 קבוצות", יהיה הקרבה המקסימלית, נקודת הדמיון היחידה.
 
זה לא הגיוני לצערי

דבר ראשון אין מגרשים מתאימים בכלל לכזאת כמות של קבוצות.. דבר שני הפערים באמת יהיו גדולים מדי.. זה כבר יהיה בושה.. אם אתה רוצה 20 קבוצות הייתי הולך על זה בתנאי שכל 3 שנים (בערך.. לא שאני מבין וקובע סתם דוגמא) יוסיפו עוד קבוצה או שתיים אבל לא להוסיף אותם בבום אחד..
 
אין לי בעיה שההגדלה תהיה הדרגתית...

אני לא באמת מצפה שבשנה אחת יהיו 5 עולות ויורדת אחת. אין לי בעיה שבשנה הבאה יהיו 3 יורדות ועולה אחת. אחרי זה שנה הפסקה לראות שהכל בסדר. ואז עוד פעם 3 יורדות ועולה אחת... אני לא חושב שהפערים גדולים מדי. זה לא שיש לך פה בארסה וריאל. בינתיים חיפה והתל אביביות סוחטות נצחונות דחוקים בר"ג וסכנין,ולעיתים גם לא מנצחות. כמה כבר תבוסות גדולות ראינו השנה? 2? 3? אני לא חושב שאם כפ"ס,הרצליה וראשל"צ יעלו נראה תבוסות של 0-7. ואגב,להזכירך לא מעט תבוסות כאלה היו גם לפני 10 שנים בליגה של 14 ו16. תבוסות גדולות תמיד היו ותמיד יהיו,אבל אני לא חושב שהפערים כאלה גדולים שנראה תבוסות כאלה מדי שבוע. אותי אישית הרבה יותר מעניין לראות קבוצות מהשרון שחסרות,מהדרום והצפון. מאשר להיות בחבורה סגורה של 8 קבוצות מגוש דן ועוד כמה מערים גדולות אחרות(ירושלים,חיפה,ב"ש,נתניה)
 

tanj

New member
דווקא לגבי מספר היורדות

הייתי מעדיף להתרפק על העבר: 3 יורדות. אפשר להוסיף מבחנים בין הקבוצה במקום הרביעי מהסוף עם הקבוצה במקום הרביעי בליגת המישנה.
 
אפשר גם...

אני אישית מעדיף 2 יורדות ואחת למבחנים,כי קודם כל זה שומר יותר על עניין(תחשוב על קבוצה ששקועה במחזור האחרון,כמה מחזורים לסוף,והיא יודעת שהיא תצטרך לעקוב 3 קבוצות בשביל סיכוי) כנ"ל לגבי הלאומית,קבוצה שראשונה תרגיש בטוחה לקראת הסוף כשהיא יודעת שהיא צריכה ש3 קבוצות יעקפו אותה. מה גם שיכולים להיווצר פערים גדולים מדי בין 4 מהסוף בליגת העל למקום 4 בלאומית. אבל תאכלס לא כזה אכפת לי,העיקר שיגדילו
 

stadder

New member
בקשר לכרטיסים לאירופה

ההחלטה לא נופלת בידי ההתאחדות, אלא אופ"א, כך שגביע הטוטו לא יכול להעניק כרטיס למפעלי אופ"א. פליאוף של מקומות 2-5 נשמע בתאוריה מעניין, אבל זה יגמור את העונה מאוד מוקדם במידה וקבוצה אחת תברח. לא צריך לשנות את החוקים כמו שעשו בהולנד ובלגיה - הפרס שאתה מקבל תלוי במיקום שלך בסוף העונה, ולא במשחקים נוספים אחר-כך.
 
אני לא בטוח שזה אופ"א...

אופ"א מקצה את מספר הכרטיסים לפי ההישגים של הקבוצות באירופה. אבל לגבי החלוקה? באנגליה וצרפת יש שני גביעים מרכזיים והם מחלקים 2 כרטיסים לאופ"א. בהולנד יש פלייאוף על הכרטיס האחרון לאלופות והכרטיס האחרון לליגה האירופית. אני חושב שכל ליגה קובעת לעצמה איך לחלק את הכרטיסים. ברור שיש דברים ברורים,האלופה הולכת לאלופות,מחזיקת הגביע הולכת לליגה האירופית. אבל לגבי שאר הכרטיסים? כל ליגה קובעת לעצמה,מה אכפת לאופ"א... לגבי הפלייאוף על כרטיסים לאופ"א...זה יכול להיות מאוד מעניין,וזה גם נותן צ'אנס לקבוצות שסבלו נגיד מפציעות,או שהתרכזו באירופה...או שנענשו בהפחתחת נקודות על איזה משהו...קבוצה שהיא יודעת שהיא מקום 7 והיא צריכה להגיע למקום 3 בשביל כרטיס לאירופה,יהיה לה קשה,ואולי היא תרים ידיים מוקדם מדי. אבל אם היא יודעת שמקום 5 יוכל להוביל אותה לפלייאוף? זה כבר סיפור אחר...
 

stadder

New member
ההגדרה של הגביע קריטית

בקשר למיקום בליגה החלוקה היא חופשית, וגם לא כתבתי אחרת. לפי מה שהבנתי, ההגדרה של הגביע קריטית, וכל עוד הוא גביע הטוטו ולא גביע הליגה בחסות הטוטו (וגם זה לא בטוח), הוא לא יכול לקבוע לכרטיסים לאירופה, מכיוון שהוא גביע מסחרי. סמנטיקה קלה, אבל זה חשוב בשביל אופ"א. למשל, יש את אצטדיון אביבה באירלנד, אשר שמו נובע מהספונסרית שלו, קבוצת אביבה (חברת ביטוח שם). מכיוון שגמר הגביע האירופי יתקיים שם, ואופ"א לא אוהבים חברות מסחריות, שמו הרישמי של האצטדיון במהלך המשחק יהיה דאבלין ארנה בכל הפרסומים הרישמיים שלהם. אתה מדבר על מקום 7, אבל מה בקשר לקבוצה שבמקום השלישי? 5 מחזורים לסיום העונה היא במקום השלישי, רחוקה יותר מ-15 נקודות ממקום שני (למשל, עונה שעברה), ומהצד השני מעל ל-15 נקודות ממקום שמיני - אין לה בשביל מה לשחק עד סוף העונה. בכללי מפריע לי שקבוצה יכולה "לנוח" במהלך עונה שלמה או תקופה שלמה, ואז ב-3\2 משחקים לזכות במשהו. תמיד יהיו לך כמה קבוצות שיסיימו את העונה יותר מוקדם מהאחרות, ואני הייתי מעדיף שזה יקרה לקבוצות שלא ישיגו שום דבר מזה שהן לא עושות כלום.
 
דבר חשוב

פעם כולם היו נגד הגדלת הליגה וצעקו לוזון הורס וכו`.. לוזון בזמנו אמר שרק אחרי שנתיים תתקבל החלטה אם זה טוב או רע. והשנה רואים את הפירות.. פה בפורום סלי סבג כל הזמן דבר בעד השיטה וצדק.. תזכרו בליגה של 12 קבוצות שהתוצאה הכי נפוצה הייתה תיקו 1.. זה היה סיוט.. אז שנה שעברה היו קצת פערים (וכשיש פערים בין ברסה לאלמריה זה בסדר?) השנה הם פחתו.. הליגה יפה יותר ויש יותר שערים יש שחקנים צעירים שמקבלים במה והכי חשוב יש כדורגל!!! פעם היה רק טקטיקה..
 
תודה דרקון../images/Emo13.gif, ואם יורשה לי להוסיף

מי שעוקב אחרי אמיר אפרת (שהוא מבחינתי הפרשן הכי טוב בארץ) שם לב שבזמן האחרון הוא מדבר בעד ההגדלה וכמה שהיא עשתה טוב,חלק גדול מהנימוקים שלו הם כאלה שאני כבר אמרתי ממש כאן בעבר,עוד לפני שהליגה הוגדלה בכלל. הדברים האלה גם הופיעו במדור של אריה מליניאק לפי שנה וחצי.
 
למעלה