סיכום המשחק-הפועל ת"א נגד בית"ר ירושלים

borat1

New member
סיכום המשחק-הפועל ת"א נגד בית"ר ירושלים

4-0,3-0 אפילו 5 ו-6,אילו התוצאות שכל אוהד כדורגל שפוי שמחובר למציאות חשב שהפועל ת"א תביס את בית"ר ביום ראשון,אך אורי מלמיליאן כנראה לא היה מוכן לראות עוד מפלה של קבוצת נעוריו.למרות השבוע המביך שעבר על הקבוצה,הצליח אורי מלמיליאן להכין את הקבוצה בצורה מצויינת למשחק. בית"ר שיחקה טקטי ומחושב בצורה נהדרת וביטלה את הפועל ת"א לגמרי וממש לא הייתה רחוקה מניצחון אחרי החמצות של בן שושן ויבואה ועוד יום אדיר של וינסנט אניימה. אורי זנח את מערך ה4-5-1 שאיתו בית"ר נכשלה כל העונה ועבר לשחק במערך של 4-4-2 עם יהלום במרכז. המערך הזה הוא מערך שתפור במיוחד לקבוצות כמו בית"ר,עם מרכז הגנה חלש ועם מגינים שבחלקם הם כלל לא מגינים. אבל ה-הברקה של אורי הייתה בהצבתו של כריסטיאן אלברז,מגן ימני במקצועו,בעמדת הקשר האחורי. אלברז היה נפלא,לא נתן לקשר שנמצא בכשור הטוב בארץ,גילי ורמוט,לשות את המהלכים שהוא עושה בדרך כלל והוציא אותו לגמרי מין המשחק. אלברז שהיה בקדנציה הראשונה שלו בבית"ר המגן הימני הטוב ביותר בארץ,סובל מירידה ביכולת עקב הגיל המתקדם והפציעות הרבות מהן סבל בשנים האחרונות שגרמו לו לאבד מהמהירות. מלמיליאן,בתבונה רבה,ניצל את האיכויות הרבות של אלברז עד תום במרכז הקישור ועושה רושם שבית"ר מרוויחה קשר אחורי שכ"כ היה חסר ממקום בלתי צפוי בכלל. עוד שחקן שיש לציין אותו לטובה,שעד עכשיו נחשב בעיני לסנסציה של הליגה הזאת בכלל ושל בית"ר בפרט הוא אלי דסה ,המגן הימני בן 17. כל מי שעוקב אחרי בית"ר השנה לא יכול שלא להתפעל מהמגן הצעיר הזה. שחקן שמשחק עם בגרות ושקט נפשי של שחקן בן 30,עם הגבהות מצוינות תוך כדי ריצה וקריאת משחק יוצאת מן הכלל. למי שלא עוקב אחריו ישמע קצת מוזר,אבל הוא ללא ספק המגן הימני הטוב ביותר בארץ כיום וזה רק עיניין של זמן מתי לואיס פרננדז יזמן אותו לנבחרת ולדעתי עניין של שנתיים עד שהוא יוצא לאירופה. שחקן עם אופי שונה מאוד ממה שהתרגלנו לראות מן השחקנים מהעדה האתיופית. ושוב,הוא עוד לא בן 18! מהשמחק הזה אפשר להסיק מסקנה אחת ברורה עבור בית"ר ירושלים,הכתובת לבעיות של הקבוצה היא ממש לא המאמן. מלמיליאן הוכיח במשחק הזה שהוא מסוגל להעמיד קבוצה (והדגש על קבוצה) עם תוכנית משחק ברורה,עם שיטה ברורה וסדר במשחק. ברור שאורי לא חף מאשמה,אבל הגישה המזלזלת,האפטית והלפעמים מתנשאת של חלק מן השחקנים היא זו שהובילה את בית"ר למצב העגום בו היא נמצאת. המבחן הרציני עכשיו הוא עד כמה יציבה תהיה לבית"ר כי אן ספק שאם היא תשחק בגישה כזו היא תפלס את דרכה במהירות למקומה הטיבעי בצמרת הטבלה. הפועל ת"א,לעומת זאת,לא שיחקה טוב ולמען האמת סחטה נקודה מבית"ר הרבה בזכות יכולת טובה של אניימה. אבל לגוטמן אין מה לדאוג. הוא צריך לגרום לקבוצה שלו לקחת את הנקודות שהיא צריכה ולעשות את המינימום כדי להאשיר במרחק סביר מהמקום הראשון ובד בבת לשמור על בריאותם וחלוקת כוחות טובה בין השחקנים כדי שהפועל ת"א תיהיה הקבוצה הישראלית הראשונה שלא מגיעה לפיניש של העונה גמורה אחרי עונת צ'מפיונס.
 

אזרח111

New member
אני לא מסכים עם הטלת האחריות

מלמיליאן יודע להעמיד תוכנית משחק עם שיטה וכו' ... אך לדעתי זו החוכמה הקטנה בלהיות מאמן (כולנו יודעים לעשות את זה במשחקי מנג'ר למיניהם) החוכמה הגדולה היא לשמור על קבוצה מגובשת שעובדת ביחד למען המטרה, ובזה הוא נכשל כי לאורך העונה היו בעיות חברתיות בבית"ר. משחק בודד לא אומר כלום. היו כמה שחקנים עם תמריצים כאלה ואחרים (חלק פחדו לעוף ולהישאר ללא עבודה, חלק ראו את הפועל כסדין אדום, חלק אהבו את הבמה הגדולה וכו') .... אך לבינתיים לא נראה כאילו מדובר בשיפור ארוך טווח והפיכת הקבוצה לתלכיד מגובש שיכול לרוץ ביחד במעלה הטבלה. המבחן של מלמיליאן הוא בעקביות, ואחרי משחק בודד להכריז שהבעיה היא לא במאמן זה דבר לא נכון לדעתי.
 

borat1

New member
אז זהו,יש לא מעט

מאמנים בארץ ובעולם שחלשים מאוד בצד הטקטי (שום,למשל) ומהתדרים בזה שהם נותנים הרבה חפש לשחקנים שלהם. אין ספק שיש לקבוצה עוד מה להוכיח אבל בעניין האי גיבוש בקבוצה לדבריך,לדעתי הבעיה הזאת בבית"ר היא מושרשת. דיברתי על זה כאן בפורום בעבר ואני אחזור על זה בקצרה בשבילך. בית"ר ירושלים הוא מועדון שכונתי-בעל בית הולך בעל בית בא ,יו"ר הולך יו"ר בא,מאמן הולך מאמן בא-וכל זה בקצב מסחרר שיוצר במועדון אווירה שכונתית אותו השחקנים מנצלים בתקופות משבר כשמצטבר כדור שלג של כישלונות על מנת "למכור" את המאמן ולגרום לפיטוריו על ידי חוסר מאמץ מופגן ומשחק המתאפיין באפטיות. בקיצור ולעניין-מעמד המאמן בבית"ר הוא נמוך מאוד כתוצאה מהניהול השכונתי.
 
למעלה