הפחתת עוברים

הפחתת עוברים

שלום רב
אני כרגע בהריון בשבוע 20+3 עם שלישיה.
החלטנו לא להפחית אחרי שקיםות עורפית תקינה.
בסקירה ראשונה(שבוע 16) התגלה ממצא במח של אחד העוברים אל עדיין היה מוקדם לקבוע מה משמעותו,הומלץ להמתין להתפתחות המח כדי לוודא מה הבעיה.
היום היינו בסקירה אצל פרופסור שנחשב למומחה הגדול בארץ למח שאמר שהסיכוי לעובר פגוע הוא כמעט ודאי היות והמוחון מתאים לשבועיים אחורה ויש איבר שלא התפתח במח.
עכשיו לאחר שהחלטנו שהצורך בהפחתה הוא ודאי-כמה שאלות:
אני מהצפון-וקוראת שהרופא המומלץ להפחתה נמצא בתל השומר.
השאלה היא האם זה אפשרי פיזית לעבור את זה במרכז ולנסוע שעה וחצי הביתה לאחר מכן.
שאלה נוספת היא האם מישהי עברה את ההליך הזה בבית חולים רמבם-שם אנחנו חשבנו לעשות בהתחלה.
תודה רבה לעונות וסליחה על החפירה
 

Shirleybh

New member
דעתי

אני הפחתי וגרמתי לאבדון כל ההריון.. ממליצה לך לחכות עוד כמה שבועות שאולי המח כן הסתדר או לבדוק עם כמה ממומחים בתחום... וגם אם את מגיעה להחלטה של הפחתה לפחות תעשי את זה בשבוע שיש סכוי לחיות בשבוע 24 ומעלה... בהצלחה בשורות טובות
 
מצטערת לשמוע

שזה מה שקרה!

זה אחד הפחדים הכי גדולים שלי.מההתחלה.
אם אפשא לשאול,באיזה שלב ביצעת את ההפחתה ומדוע?
זו הייתה חוות דעת שלישית כבר-בגלל זה הגענו למומחה שנחשב הכי הכי במח-הוא אמר שכמעט ודאי שתיוולד עוברית חולה-כשיש 2 מוחות בריאים ליידה אפשר להשוות ולראות שאכן חסר לה משהו והמח לא מתפתח.
כל הרופאים אומרים כמה שמוקדם יותר כך נכון ובטוח יותר-הסיכון קיים בכל שלב אך ככל שמעכבים הסיכון עולה וזה מסובך יותר.
למה אחרי שבוע 24 זה בטוח יותר?לנו לא נאמר משהו כזה כלל


בכל מקרה,כולי תקווה שלאחר מה שעברת את זכית לחזור בידיים מלאות לאחר ניסיון נוסף
 

dandale1

New member
מקווה לבשורות טובות

לא יכולה לייעץ לך אם לעשות הפחתה או לא, זה משתנה כל אחת ומה שהיא מוכנה להתמודד והסיכונים שהיא מוכנה לקחת. תלוי גם אם כל עובר נמצא בשק נפרד או שיש תאומים בשק אחד ועובר נוסף בשק שני.
בלי שום קשר, מאחר וזה הריון יקר מאוד הייתי שוקלת ללכת למומחה בתל השומר וללון בתל השומר, יש שם מלונית (לא השיבא בייבי) , עדיף אולי להימנע מנסיעות ארוכות לאחר פעולה כזאת.
בהצלחה,
מחזיקה לך אצבעות
 
הלוואי!

כל אחד מהם נמצא בשק משלו.
שוחחתי עכשיו עם הרופא הפרטי שלי לגבי האם נכון להמשיך את ההריון ולדלל בשלב מאוחר יותר כאשר יש סיכויים גבוהים מאוד שכולם ישרדו-הוא אמר ששלב מאוחר זה שבוע 30 והלאה ובשלישיות הסיכוי ללידה מוקדמת הוא גבוה.הוא המליץ לנו לקחת את ההמלצה של מלינגר וללכת איתה ולהוריד אותה.
לצערנו,הרפואה היא לא מדע מדוייק ואנחנו שמים את כל מבטחנו על הרופאים שנותנים לנו חוות דעת כאלה ואחרות-אך כשיש תמימות דעים בנושא ההפסקה בגלל מום במח אז כנראה שהוא לא טועה.
התקשרנו לרמבם לקבו תור לוועדה אבל היא צריכה להתייעץ שם עם המנהל מחלקה-יכול להיות שהם יגידו לנו דברים נוספים שיצליחו לבלבל אותנו-אני יודעת שבכל בעיטה שלהם הלב נקרע,בכל יום שעובר אני נקשרת יותר ויותר-הנפש לא תעמוד בזה-לא שיהיה קל להתמודד עם הפלה כוללת ואז לעבור שוב את כל הסיוט של הטיפולים,אבל חייבים להרים את עצמנו ולנסות לחשוב חיובי.
מקווה לטוב ונראה עכשיו מה יגידו לגבי הדילול..בעלי לא רוצה לעשות במרכז בגלל הנסיעה הארוכה ועניין המלונית יכול להיות גם פתרון.
נשאלת גם השאלה אם הקופה תאשר לי בכלל טופס 17 לדבר שכזה..
נקווה לטוב
 
מצטרפת לבקשה- יש המלצה על רופא מומחה לדילול באזור הצפון..?

אנחנו מהצפון וכנראה נצטרך דילול....
לא חושבת שהנסיעה עד לתל השומר הלוך חזור תעזור לתהליך :)
מה הסיכוי להפלה טבעית של אחד העוברים עד שבוע 13?

תודה!
 
היי

אצלי אישית זה לא קרה..לדעתי זה יכול לקרות אבל רואים בכל אולטרסאונד איך העוברים מתפתחים..הרופא שלי אמר שהם נראים טוב מההתחלה אז הסיכוי להפלה טבעית קטן.הוא קיווה בכל ביקור שאחד העוברים יפול..אפילו כשדיממתי בשבוע 9 הוא עדיין היה מלא תקווה ואמר ״אני מקווה מאוד שזה נפל לבד ולא נצטרך להתערב״
כולם מההתחלה ניסו לשכנע אותנו שדילול הוא הדבר הנכון ביותר לעשות,אנחנו החלטנו ללכת לוועדה בכרמל משום שהרופא שלי אמר ששם נכון לעכשיו נמצא הצוות היותר מנוסה בנושאי הדילול-הסיפור שלי איתם אני לא אתחיל אבל אנחנו אפילו לא הצלחנו להגיע לוועדה בסוף וויתרנו בכל מקרה על הדילול..
בסוף,לצערנו,נאלצנו לעבור את הדילול בשבוע מאוחר ברמבם-פרופסור ויינר ביצע לי את הדילול וברוך ה׳ הכל עבר בשלום.
אני יכולה להמליץ רק על רמבם משום שבכרמל לא הייתה לנו חוויה נעימה.
מאחלת לך המון הצלחה!וידיים מלאות בעוד מספר חודשים!!
 
למעלה