התייעצות - כמה עוברים להחזיר??

נ ק1

New member
התייעצות - כמה עוברים להחזיר??

היי יקירות,
אשמח לשמוע את דעתכן -
אני אמא לילדה (מטיפולים כמובן).
לפני כחודש עברתי גרידה בשבוע 10 בגלל שהפסיק הדופק...
לקראת החזרה לטיפולים אני מתלבטת כמה עוברים להחזיר.
אני צעירה יחסית (28), עד כה כל פעם החזירו עובר אחד (ופעמיים זה תפס...).
כל העוברים היו בלסטו' ובסה"כ די איכותיים ושרדו הפשרות..
נשארו לי כעת 2 עוברים מוקפאים - אחד מהשאיבה האחרונה (בלסטו' באיכות טובה) ואחד מהשאיבה לפני (עובר בן 144 שעות באיכות לא טובה).

אז בעצם הרציונאל שלי אומר שהעובר "הדפוק" לא שווה שאשקיע בו סבב שלם, ועדיף כבר להחזיר את שניהם יחד... מצד שני לא בא לי תאומים..

מה אומרות?
 

Clair24

New member
החזרת עוברים

אני ממש לא רופאה אבל מכיוון שאת צעירה, נראה שאין בעיית קליטה ואת לא רוצה תאומים, עדיף להחזיר עובר אחד בלבד. שמעתי על מקרים בהם דווקא עוברים באיכות לא טובה היו אלו שנקלטו.
בהצלחה
 

giraffelle

New member
לא בא תאומים = מחזירים אחד

אין חכמות. במיוחד לא מכיוון שיש לך סיכויי הצלחה די גבוהים והסיכון בהתאם.
&nbsp
להשקיע סבב שלם בעובר דפוק זה מבאס מאד, אבל שימי את זה בפרופורציה: זה מבזבז לך חודש או חודשיים מהחיים גג. להיכנס להריון תאומים ואז במקרה הטוב (?) ללדת תאומים כשאת לא מעוניינת בזה, או לאבד הריון תאומים, או הכי גרוע, להישאר עם ילד או שניים פגועים, זה הרבה יותר גרוע.
&nbsp
בהצלחה!
 

taltal333

New member
מסכימה עם כולן, אבל יכולה לתת לך גם את הצד השני:

כל המחקרים מוכיחים בוודאות: היכולת של הגוף שלך להכנס להריון בזמן נתון הוא קבוע, החזרת 2 עוברים לא נותן סיכוי טוב יותר להכנס להריון באותו סבב, אבל כן סיכוי גבוה יותר להריון תאומים.
מצד שני של אותו מטבע אני יכולה לספר לך שאני החזרתי 2 עוברים בסבב האחרון, (אחד בלסטוציסט בדרגה גבוהה והשני באיכות לא מדהימה) שניהם נקלטו, והייתי בהריון תאומים עד שבוע 9, בו עובר אחד איבד דופק. היום אני בשבוע 26 עם עוברית בודדת חמודה, ואני מברכת על ההחלטה שהשאירה אותי ״עם ציפור אחת ביד״, בייחוד אחרי שסבב לפניו גם אני עברתי הפלה טבעית בשבוע 8.
&nbsp
 

giraffelle

New member
רק מתקנת

החזרת שני עוברים כן מעלה את הסיכוי באותה *החזרה*.
זה לא מעלה את הסיכוי לעומת שתי החזרות של עובר אחד.
כלומר אם את סופרת את הסיכוי להריון *משאיבה*, זה אכן לא מעלה את הסיכוי להריון, רק את הסיכון לתאומים ואת משך הזמן הממוצע עד להריון. אבל בהחזרה אחת זה בהחלט מעלה את הסיכוי.

(מה שכנראה לא מעלה באופן משמעותי את הסיכוי זה החזרת שלושה לעומת שניים).
 
למעלה