תסמונת התאום הנעלם - מישהי יכולה להסביר לי מה עלול לקרות?

taltal333

New member
תסמונת התאום הנעלם - מישהי יכולה להסביר לי מה עלול לקרות?

לפני כשבועיים עשיתי אולטרסאונד שבו נתגלו 2 שקים, 2 עוברים ו-2 דפקים - אחד קטן משמעותית מהשני. עובר אחד תוארך לפי שבוע ההריון, השני קטן בשבוע וקצת. כעבור כמה ימים פתאום נפסקו לי כל תופעות ההריון: הפסיקו הבחילות, העייפות, גועל מכמעט כל דבר. קבעתי מיד תור לאולטרסאונד, בו נתגלה שעובר אחד גדל, השני נשאר בערך אותו גודל ואיבד את הדופק.
מישהי יכולה לספר לי מנסיונה מה הולך לקרות? האם השק והעובר ייספגו? צפוי לי דימום? בעוד כמה זמן? האם זה מאיים על העובר הראשון? אני גם ככה כבר בלחץ כי זה ההריון הראשון שלי, לאחר שהקודם נסתיים בהפלה לאחר איבוד דופק בשבוע 7-8. תודה רבה!
 

giraffelle

New member
קשה לדעת מה בדיוק צפוי

זה נקרא מצב של "הפלה מאיימת", מה שאומר שההריון הזה יותר בסיכון להפלה מאשר סתם כך, אבל לא חסרים הריונות שמוגדרים כך ומסתיימים עם ילד בריא בידיים. אפילו הרוב.

יכול להיות שיהיה דימום ויכול להיות שהשק השני ייספג. הדימום יכול להופיע גם באיחור, כלומר לא מיד עכשיו. קשה לדעת.

ככל שההריון יתקדם והשק התקין יהיה גדול יותר, הסיכון יורד. הסיכון הוא בעיקר שאם יהיה דימום, גם השק השני יתנתק ו"יישטף" החוצה, אבל ככל שהוא גדל הסיכון לזה הולך ופוחת.

אם מופיע דימום, כדאי ללכת להיבדק ויכול להיות שימליצו על פרוגסטרון (למרות שזה לא ממש משנה בדרך כלל). בכל מקרה אם מופיע דימום כדאי להיות במנוחה עד כמה שאפשר. לא מנוחה מוחלטת במיטה, אבל להימנע ממאמץ, לשתות הרבה ולא לקיים יחסים עד שהדימום עובר וקצת אחרי זה.
 

שושי291

New member
רוצה להרגיע וגם לדייק

ראשית, את ממש לא נמצאת במצב של הפלה מאיימת! אחד התאומים הפסיק להתפתח והדופק שלו פסק. אין לכך השלכה על התאום השני וזה לא אומר עליו כלום. אני בכוונה רושמת את זה תחילה. עברתי בדיוק את אותו הדבר בהריון הנוכחי שלי (אני כעת בשבוע 38 עם עובר אחד). לא בהכרח צפוי לך דימום, ולא בהכרח תרגישי בכלל תחושות של הפלה. העובר מאד קטן וברוב המקרים הוא נספג ופשוט נעלם.כך קרה אצלי לאחר זמן קצר מאז גילינו שאין דופק. הנוכחות של השק הריק- השק קיים שם, וסביר שגם בסקירות תמשיכי לראות אותו. הוא גם מפריש הורמונים ומשפיע על כל מיני בדיקות, אז חשוב לציין בכל בדיקה, דוגמאת חלבון עוברי, שההריון החל כהריון תאומים וכעת יש עובר אחד. ככל שהעובר הבריא יגדל ותפתח, השק ידחק הצידה עד שהוא גם יספג ותפסיקי לראות אותו. אני גם בסקירה השניה, שהיתה סביב שבוע 21, ראיתי את השק. אבל אין לו משמעות והוא לא מזיק או מפריע לעובר הבריא. בהצלחה והמשך הריון תקין!
 

giraffelle

New member
צר לי, אבל זה כן מסכן גם את העובר השני

הוא לא משפיע על ההתפתחות שלו אבל כן על הסביבה ברחם, מה שעלול לגרום להפלה גם אם העובר השני תקין כשלעצמו. בדומה, אם נוצר דימום בגלל ההפלה של עובר אחד, עצם הדימום מסכן את העובר השני.
ככל שההריון מתקדם, הסיכון הזה פוחת, אבל בשבועות מוקדמים הסיכון להפלה גדול יותר מאשר בהריון שהתחיל לכתחילה עם עובר יחיד.
 

ענבל מ

New member
רוצה לעודד

גם אני בהריון שהתחיל כהריון תאומות (לא זהות) ובשבוע 22 גילינו שלאחת פסק הדופק. היא היתה קטנה יותר מהעוברית השנייה והיתה לה רק כליה אחת, אבל כל שאר הבדיקות שלה יצאו תקינות (כולל מי שפיר). כמובן שהיינו בהלם, ממש לא ציפינו לאובדן כזה בכלל ובפרט לא אחרי שעבר הטרימסטר הראשון...
&nbsp
אני כרגע בשבוע 32, עוד לא יודעת אם ואיזו השלכה תהיה לזה על הלידה (היא היתה העוברית המובילה, ונכון ל- US האחרון שלי היא היתה ממש על הפתח). הטענה היא שהיא תיספג כמה שאפשר ותצא כשארית בלידה. ההערכה היא שהיא שקלה כ- 250 גרם לפני שליבה נדם. השק שלה עדיין קיים, ומי השפיר מטפטפים להם לאיטם החוצה. אני לא מדממת (טפו טפו טפו), אבל קבלתי הוראה מאד ברורה מהרופאה שלי שאם מתחילים דימום או התכווצויות, לגשת מיד למוקד או למיון.
חוץ מזה נשלחתי לסט בדיקות קרישיות. מקווה שהרופא המטפל בך ישלח אותך גם, בטח במצב בו זה לא אובדן ראשון.
&nbsp
כמובן שזה הריון בסיכון - הרופאה טוענת שהסיכון של הריון תאומים עדיין קיים (התייחסה בעיקר ללידה מוקדמת), מעבר לסיכון אחר שהתחלתי איתו את ההריון.
לא דברו איתי על איום על העוברית השנייה אבל אני מניחה שהוא קיים (מעדיפה לא לחשוב על כך). מצד שני, אין לי ניסיון עם אובדן בשלב מוקדם יותר של ההריון.
&nbsp
אני מזמינה אותך לכתוב בפורום הריון אחרי אובדן, התייחסו אליי ממש יפה שם ונתנו לי כמה נקודות טובות לחשוב עליהן ולהתחזק מהן. מוזמנת גם לפנות אליי בפרטי אם תרצי.
חיבוק גדול גדול
 

ענבל מ

New member
תודה.

אין לי ניסיון עם שבוע מוקדם יותר, אבל אובדן זה אובדן זה אובדן....
 

spirt20

New member
קרה לי

באופן הזוי ומפתיע נקלטתי עם שני עוברים למרות שהוחזר רק אחד, אחד נקלט טיבעי.. השק הפסיק להתפתח בשבוע 5 והיה קטן משמעותית מהשק השני , בשבוע 6 החלו דימומים ובאולטראסונד נצפה שק שלידו דימום ונראה שהשק לא מתפתח תקין אין עובר ודופק.. יום למחרת נצפה עובר ודופק.. דימומים המשיכו עד שבוע 8 והחלבון עוברי hcg יצא מוגבר מה שרמז על היפרדות שיליה .. מפה לשם נטלתי קלקסן ואספירין כל ההריון בהוראת בר חווה וילדתי בשבוע 38 כי הראש של העובר הפסיק לגדול ואכן היתה בעית שיליה .. מפה לשם היא היום בת שנה וארבע חודשים . תהיי אופטימית ותתייעצי עם רופא להריון בסיכון
 
למעלה