מי שפיר אצל רופא פוריות שמכירים או אצל מוכר בתחום אבל זר?

מי שפיר אצל רופא פוריות שמכירים או אצל מוכר בתחום אבל זר?

שלום לכולם,

אני בהריון תאומים של IVF, ולצערי יש ממצא אצל אחד העוברים שמחייב מי שפיר. הסיכון הוא גדול, במיוחד כי זה לא נשארו לנו עוד עוברים ולא נחזור לסבב נוסף.
אנחנו מתלבטים אם לעשות זאת אצל הרופא המטפל והמלווה שאנחנו אוהבים ומכירים - דניאל זיידמן, אצל מומחה ידוע ספציפית בדיקורים כמו ליפיץ או צלאל, או בכלל לנסות להשיג תור למושונוב באסותא שמדקר כל יום.

החשש שלי זה שזיידמן (שהוא מקסים ואנחנו מאוד אוהבים להתייעץ איתו בהכל) מבצע דיקור פעם בשבוע וכנראה לא בכמויות ולכן אולי פחות מיומן. הוא גם לא מבצע למשל סקירות מערכות אז זה אומר שההתמחות שלו באולטראסאונד מוגבלת וזה חשוב לבדיקה. העניין הוא שבעלי מרגיש שרופא שמכיר אותנו כבר כמה שנים יהיו לו סנטימנטים אלינו ואולי יקפיד יותר בבדיקה מאשר מישהו שנפגוש בפעם הראשונה ביום הדיקור.

על ליפיץ אני קוראת המון כמומחה מספר אחת בדיקורים אבל מרתיע אותי ללכת למישהו שאני אישית לא פגשתי ולא מכירה ולא יודעת על הרגלי הסטריליות בעבודה שלו שחשובים למניעת זיהומים בבדיקה.
צלאל עשה לי את הסקירה אבל גם מבצע דיקורים פעמיים בשבוע ולא בטוחה באיזה כמויות.
מושונוב שהקופה מאפשרת לעשות אצלו במכבי מומלץ על ידי הרבה רופאים פרטיים הוא עובד כמה ימים בשבוע ומבצע עשרות דיקורים כל יום. השאלה אם הניסיון מעיד על המומחיות שלו.
מאוד מתלבטת כי הסיכון גדול בהריון תאומים והמיומנות חשובה.

אשמח לשמוע מה דעתכן
 

אמאלוסי

New member
אכן התלבטות קשה

אני הייתי הולכת לליפיץ או מייזנר. ז"א השורה הראשונה של מדקרים.
מסכימה שזיידמן מקסים, אבל כמו שאמרת, הוא לא איש דיקורים.
 

zuzazi

New member
לדעתי- ללכת למיומן ביותר

גם אני הולכת למי שפיר כי אין ברירה וללא ספק חיפשתי את המיומן ביותר. נכון שאין אפשרות להכיר את כולם ולראות קודם איך הם מבצעים את הפרוצדורה ובכל זאת אופן החיטוי אמור להיות אחיד או עם איזה שהוא בסיס אחיד ואולי יש שמחמירים.

עוד בתקופת ההזרעות המהוללת הרופא שאז טיפל בי הציע לעשות לי את הצילום רחם. למרות שהכרתי אותו, חיפשתי את המיומן ביותר בתחום.

במי שפיר- על אחת פי כמה וכמה. אני מאוד מזדהה איתך, זה הליך מלחיץ ואני ממש כועסת על העולם שאני מרגישה שאין לי ברירה אלא לבצע אותו. הלכתי לרופא ששמעתי עליו הרבה המלצות מנשים באופן אישי ומבצע כבר שנים רבות דיקורים על בסיס יום- יומי.

שיהיה לנו בהצלחה ושיעבור בטוב ובשלום
 

giraffelle

New member
המיומנות נראית לי יותר חשובה מההיכרות

רופא שמבצע דיקור פעם בשבוע, במשך הרבה שנים, כנראה כבר מספיק מיומן, כך שאם את מרגישה בנוח אצל דייזמן זה נראה לי מספיק בשביל לסמוך עליו.
אבל אין ספק שמי שעושה יותר דיקורים יהיה עוד יותר מיומן.
בדברים האלו, המשוואה ניסיון=מומחיות די נכונה.
בכל מקרה לא הייתי חוששת מהרגלי הסטריליות של המדקר מספר 1 בארץ. הוא לא היה מגיע למעמד הזה בלי להקפיד כמו שצריך. או אם הוא לא היה משתדל לעשות כמיטב יכולתו בכל דיקור, עם או בלי היכרות מוקדמת.

רגע, אני רואה שזה תאומים. המומחיות עוד יותר חשובה מהרגיל - במצב כזה אני אישית כן הייתי מחפשת את אחד המומחים הגדולים.
 
הייתי הולכת על מישהו מנוסה, שעושה את זה בצורה יומיומית

בדברים כאלה, הניסיון עושה את ההבדל ונראה לי ממה שכתבת, שככה גם אתם מרגישים.
&nbsp
בהצלחה ומחזיקה אצבעות שהכל תקין.
 
מסכימה עם כולן

הייתי בוחרת באחד המומחים בתחום ולא בזיידמן במקרה הזה. המינוס זה המחיר הגבוה (בזמנו כששקלתי לעשות אני זוכרת שאצל ליפיץ המחיר כולל 2 צ'יפים יוצא מעל 10k). תנסי לבדוק אם מגיע לך החזר כלשהו מהקופה/ביטוח. נראה לי שזה פחות הכיוון שלך אבל באופן עקרוני אם רוצים להוזיל עלויות אפשר גם בבית חולים ציבורי , רק שאז קשה לכוון למדקר ספציפי.. סתם למשל פלדמן מתל השומר הוא מומלץ ממה ששמעתי.
 

giraffelle

New member
רק לגבי צ'יפ - יש אפשרות לצ'יפ חלקי בהדסה בחינם

אם זה לא השתנה, אז כל מי שעושה מי שפיר בהדסה מקבלת חינם את הצ'יפ החלקי. בשתי ההדסות יש מדקרים שנחשבים מצוינים, ואפשר גם לקחת מישהו מסוים בשר"פ.
הצ'יפ החלקי הוא גם ככה מה שמומלץ לעשות לדעתי במקרה שעושים צ'יפ בלי אינדיקציה.
אם יש אינדיקציה (פותחת השרשור דיברה על ממצא בסקירה), אז צ'יפ מלא הוא בסל הבריאות.
 
תודה לכולם על התגובות

פשיטת רגל.. אבל כמו שבעלי אומר, במצבנו כסף זה רק כסף.
&nbsp
בקופה הבהירו לי שאם המדקר הוא פרטי לא מקבלים שום מימון לצ'יפ גם אם יש הצדקה.
ליפיץ רוצה 3200 ושני צ'יפים באסותא זה 5760
אם בוחרים ברופא מההסכם באסותא (שהבנתי שלהנדלר יש ניסיון רב עם תאומים) אז ייתכן מימון של הצ'יפ תלוי אם ההמלצה של היועץ הגנטי היא על חשבון משרד הבריאות או הקופה.
&nbsp
מחר הולכים לייעוץ גנטי ונהיה חכמים יותר.
&nbsp
 

קרפי8

New member
הייתי עושה אצל מומחה בתחום

אצל תאומים הבדיקה יותר מורכבת אז הייתי עושה אצל הכי טוב בתחום.
אני בטוחה שכל רופא שתגיעי אליו וייראה שמדובר בהריון ivf עם תאומים ייתיחס להריון כהריון יקר ויעשה את המקסימום האפשרי שהבדיקה תעבור בשלום.
&nbsp
 
למעלה