הריון מאיקסי ובדיקות הריון מיוחדות

malina83

New member
הריון מאיקסי ובדיקות הריון מיוחדות

שלום,

אני בת 33, לאחר 3 שנים של טיפולים סוף-סוף בהריון ראשון (לא נקלטתי אף פעם לפני) עם עובר 1 בשבוע 11 מהפריה באיקסי.

כששאלתי את רופא מעקב הריון שלי לגבי בדיקת מי שפיר הוא אמר שבגילי אין צורך אבל אם אני רוצה זה השיקול שלי בלבד.
לגבי בדיקת דם של של VERIFY אמר שהבדיקה מהמנה אך לא מקבילה ב 100% ליכולות של מי שפיר. אמר שוב שזאת רק החלטה שלי , הוא לא יכול להמליץ בעד או נגד כי היא מאוד יקרה.
אני לפני בדיקת שקיפות וסקר ביוכימי. מאוד מתלבטת האם להמשיך ולעשות את בדיקת הדם היקרה אם הכל יצא תקין. וכמובן מלאת חששות לגביי מי שפיר.

מה דעתכן? מי כאן בהריון מאיקסי והמליצו לה על בדיקות נוספות/ מיוחדות שאינן לפי הגיל?
כל פיסת מידע ודעה יעזרו!
 

giraffelle

New member
ה-ICSI לא אמור לשנות את ההחלטה

אלא אם כן הוא על רקע בעיית זרע חמורה. כלומר ברמת התאים הבודדים.
 

malina83

New member
לאחר מיון זרע...

אין בעיית כמות ואיכות לפי המדדים הרגילים. לפי MFC הזרע פחות טוב במורפולוגיה. עשינו מיון זרע כדי להעלות את הסיכויים ( והצליח בפעם הראשונה!).
עכשיו אני ממש שוברת את הראש האם לשמוח ממה שיש ולהמשיך בחיי או כהרגלי ב 3 השנים האלה לחפש שלא פספסתי כלום ושאני עם היד על הדופק...
 

giraffelle

New member
המיון לא רלוונטי לכאן

במקרים של בעיות זרע ממש חמורות - אזוספרמיה או קרוב לכך - יש הרבה פעמים רקע גנטי כגורם לבעיה עצמה, ויש סיכון מוגבר לתסמונות כרומוזומליות כגון קליינפלטר וכד'. כלומר התסמונות של כרומוזומי המין.
אבל זה רק לגבי בעיות זרע כאלו. בעיות זרע אחרות לא קשורות בסיכון מוגבר ככל שידוע לי ואין המלצה לבדיקות נוספות בגללן, וזה לא משנה מה הטיפול שנצרך בשביל ההפריה. כלומר בעצם השאלה היא לא מה הבעיה אלא מה הגורם לה.
&nbsp
אם היית עושה בדיקת ניפט או מי שפיר בהריון ספונטני, תעשי גם עכשיו. אם לא, אז לא. האיקסי הוא לא מה שמשנה את התמונה.
 

אינדי88

New member
קודם כל בשעה טובה!

ושימשיך תקין ורגוע. אני הריתי לא מאיקסי, אבל רוצה רק לשתף אותך לגבי בדיקות הניפט למיניהן (בדיקות הדם היקרות). אני עשיתי בדיקה כזו, לאחר התהדרות של אחוזי דיוק מאוד גבוהים של החברות השונות וקיבלתי תשובה חיובית- משמע לעובר יש תסמונת. אחרי היסטריה גדולה, המתנה מורטת עצבים לבדיקת מי שפיר ולאחר מכן לתוצאות שלה התשובות חזרו תקינות, זאת אומרת היה חיובי כוזב. בעצם עברנו חודשיים של גיהנום, בכי, לחץ... לגבי תסמונת דאון אומרים שהבדיקה מאוד אמינה אך היא בודקת עוד מיני תסמונות ובהן אחוזי הדיוק לפעמים לא גבוהים מאוד, או מספיק בעיני... לדעתי, אם חשובה לך הוודאות, תעשי מי שפיר, הבדיקה הזו מצריכה מי שפיר גם ככה אם יוצאת תשובה לא תקינה. זו רק דעתי האישית כמובן... מאחלת לך הצלחה והריון קל :)
 

ODOD11

New member
מזל טוב! לי לא הומלצו בדיקות בגלל האיקסי..

וגם לא עשיתי מי שפיר או בדיקת דם מהסוג הזה. גם בגלל שלא הייתה סיבה ממשית, העלות הכלכלית, והרצון להתעסק קצת פחות בכל הדברים המ פחידים ו'יהיה בסדר'. השבוע (36) בעלי זרק שחבל שלא עשינו וזה פחד שעכשיו מלווה אותו ללידה. . אצלי זה דווקא לא ככה, ואת מכירה את עצמך הכי טוב ותעני לעצמך איך תרגישי ומה תעשי עם כל תשובה, האם יוע על או יזיק לך,? בידיעה כמובן שאין 100% בכלום
 

ענבל מ

New member
אני

למען האמת אינני יודעת אם העוברים הם מאיקסי או לא (היו לי גם וגם ואני לא יודעת בדיוק מה החזירו - הוחזרו 2 ונקלטו 2...). אני בת 32.
&nbsp
בהריון תאומים יש פחות בדיקות סקר, לא עושים חלבון עוברי וסקר ביוכימי. רופאת המעקב הסבירה שבדיקה כדוגמת וריפיי נותנת סיכוי טוב לתסמונת דאון (טריזומיות ואחרים היא טענה שאפשר לראות בסקירת מערכות כי יש להן ביטויים שרואים ב- US). הסבירה גם על מי שפיר אבל נשמע שגם היא לא תומכת בלעשות ללא סיבה ממשית, וזו היתה גם דעתנו.
החלטנו לעשות את בדיקת הסקר ואכן בחרתי בווריפיי.
התוצאות היו תקינות אבל לצערי בסוף נזקקתי לדיקור מי שפיר מסיבה אחרת שעלתה בסקירה המוקדמת.
&nbsp
גם אני הייתי מלאת חששות (להפיל הריון יקר, סיכון כפול בתאומים...) אבל בסוף עברה בהצלחה והרגשתי טוב אחריה. היא כואבת ולא בדיוק נעימה, אבל אני חייבת לציין שבטיפולים עברתי כאבים חזקים יותר (אני חושבת שצילום הרחם היה החוויה הכי קשה שלי)
&nbsp
מה שלא תבחרי, שיהיה בהצלחה!
 

שושי291

New member
יש לי שני איקסים חמודים בבית

ומעולם לא המליצו לי על בדיקות ספציפיות בגלל שהעובר נוצר באמצעות איקסי. גם ההריון הנוכחי הוא מאיקסי. הכל טוב, תהיי רגועה.
 
למעלה