הפלות חוזרות - אווווף

הפלות חוזרות - אווווף

היי בנות....בבקשה עזרה אני עוד קצת מרימה ידיים
הריון 1 טבעי - תאומים ללא דופק שבוע 9 - הסתיים בגרידה (שלא תדעו, על הדרך פינקו אותי בחור ברחם ועברתי לניתוח רציני יותר עד שסגרו)
הריון 2 טבעי (לאחר 8 חודשים- לא הצלחתי לפני) שבוע 7 נמצא שק ריק, בטא בירידה - אתמול הייתי אצל הרופא וקיבלתי הפנייה לסיים בכדורים.

הופניתי לברור הפלות חוזרות. אשמח לדעת אם מישהי עברה את התהליך ויכולה קצת להרגיע ולשפוך אור האם זה עזר לה להקלט שוב ושנית האם עד שאקבל תור לברור הנ"ל יש טעם לנסות שוב להקלט או שמראש סביר להניח שוב יסתיים בהפלה? ואז אולי יש טעם לחזור ליטול גלולות כדי להימנע?
תודה
 

malina83

New member
כדאי שתשאלי בפורום פוריות

יש שם יותר בנות עם ניסיון
 
תודה על העידוד והמענה

בנות תודה
אני ממש מחוקה מתחושות של כאב נפשי, מרגישה חוסר ביטחון, התחלתי לנבור בבדיקות שלי וראיתי שיש חלק מהבדיקות דם שלי שבודקים קרישיות והם בגבול העליון
משיחה עם בת משפחה אמרה לי שהרבה בנות דודות עם בעיה דומה וחלק מטופל בזריקות וזו הסיבה שיש להן ילד 1 כי לא מצליחות להרות או שזה נופל מהר

אני בת 36 ומכאן הלחץ שלי לרצות ומהר להקלט בגלל הגיל.
אני יתחיל בהפלה ויחזור לרופא לתחילת מעקב ולבקש להתחיל טיפולים למרות שגם אז לא נראה לי שזה יחזיק מעמד או שבכלל יתנו לי הרי בשנה 1 נכנסתי פעמיים
 

giraffelle

New member
אם יש לך היסטוריה משפחתית של הפלות או בעיות קרישה

זה מחזק את החשד שמדובר בקרישיות יתר.
את צריכה לעשות בדיקה של גורמי קרישה וגורמים אוטואימוניים, לא תפקודי קרישה, זה משהו אחר.
&nbsp
אחרי שיש לך תוצאות, מומלץ ללכת לייעוץ אצל פרופ' קופרמינץ, שהוא הגורו של נושא הקרישיות בהריון בארץ. קחי בחשבון שדעתו שנויה במחלוקת (בעיקר הקלקסן האמפירי במקרים שהתוצואות תקינות) אבל בעיני שווה לפחות לשמוע מה יש לו להגיד. (אני אישית כן לוקחת קלקסן אמפירי לפי המלצתו)
&nbsp
ממה שאת מתארת ממש לא נשמע שיש לך בעיית פוריות. יש אולי בעיה של הפלות שאותה ציך לפתור, אבל שני הריונות ספונטניים תוך שנה זה לא בעיה. בפעם השניה הרחם היה צריך קודם להתאושש מטראומה, ואם לוקחים את זה בחשבון אז שמונה חודשים זה בכלל לא הרבה.
&nbsp
אני לא חושבת שיש טעם לנסות לפתור בעיה שלא קיימת. זה יכול לפגוע בסיכויים שלך יותר מאשר להעלות אותם. טיפולים זה תמיד ניסוי וטעיה, וברגע שמתערבים זה גורם גם שיבושים. בכל מקרה לוקח זמן עד שעולים על המסלול, ואם אין לך בעיות זה עלול יותר לעכב אותך מאשר לזרז את הכניסה להריון. אם זה לא מקולקל, אל תנסי לתקן את זה... את יכולה לבקש מהרופא בדיקות בסיסיות כדי להיות יותר רגועה, אבל תחשבי טוב לפני שאת מתחילה טיפולים ממש. שימי לב לעשות את הבדיקות מספיק זמן אחרי ההפלה כדי שלא יהיו שיבושים זמניים שנגרמים מההפלה ויגרמו לך לחשוב שיש בעיה כשבעצם בחודש הבא הכל יחזור להיות רגיל.
 

giraffelle

New member
שלום לך

בירור הפלות חוזרות אמור לכלול בדיקת היסטרוסקופיה, בדיקות קרישיות (תוודאי שבאמת קיבלת את כולן) ובדיקות דם כלליות. אולי גם קריוטיפ.
בדיקות קרישיות אפשר לעשות רק 6 שבועות אחרי סוף ההריון, והתשובות מגיעות תוך כמה שבועות. היסטרו' צריך לעשות בשלב מסוים של הוסת, כך שלפעמים קצת קשה לתזמן תור.
בסופו של דבר התהליך צפוי לקחת משהו כמו 3-4 חודשים.
&nbsp
בערך במחצית מהמקרים לא מגלים סיבה.
&nbsp
בדרך כלל אין קשר בין הגורמים להפלות ואי פוריות. אז בירור הפלות לא ממש אמור לעזור להיקלט. מצד שני לא נשמע שיש לך איזושהי בעיה.
&nbsp
הסיכוי שההריון הבא יהיה תקין הוא כ-80%. אישית זה נראה לי מספיק טוב כדי לא למנוע הריון בתקופת הבירור.
(אם את מגלה בעיה, המספר הזה כבר לא רלוונטי כמובן)
אבל זה תלוי איך את מרגישה. אם ירגיע אותך למנוע עד סוף הבירור, לכי על זה. אם את משתגעת מהמחשבה על מניעה של משהו שאת רוצה, אל תמנעי. שתי האפשרויות הגיוניות.
 

אמאלוסי

New member
הפלות חוזרות

הי !
אני עברתי בירור הפלות חוזרות והוא כולל מה שרשמה לך giraffelle -היסטרוסקופיה (ממליצה על דר' חן גולדשמיט), קריוטיפ, בדיקות קרישיות, בדיקות פרופיל אוטואימוני, פרופיל הורמונלי, כולל ציר היפופיזה, בלוטת התריס, פרולקטין, בדיקת סוכר בצום, בדיקת תרבית וגינלית ל- STD, בדיקת זרע לבן זוג (בקופ"ח ואם תוצאות לא משהו, אז גם בדיקה אצל ברטוב).
מקווה שלא שכחתי כלום.
ובדיוק כמו שכתבה לך ג'ירפל'ה - במחצית מקרים לא ימצאו סיבה וזה פשוט מזל רע.
לגבי האם להמשיך לנסות בינתיים או להימנע - זה מאוד אישי ואת צריכה ללכת עם הלב שלך. לי היו 3 הפלות. רופא נשים בקופה טען שהכל תקין (עשיתי בירור חלקי אחרי 2 הפלות) ושצריך פשוט להמשיך לנסות. גם אחרי הפלה שלישית הוא עודד אותי להמשיך לנסות. אבל אני כבר לא הייתי מוכנה להמשיך. כי לדעתי, כשעושים אותו דבר, אי אפשר להגיע לתוצאות שונות.
מצד שני - יש גישה של פשוט להמשיך. ומשהות שלי בפורום הפלות חוזרות היו נשים שדגלו בשיטה זאת וילדו תינוקות.
 

giraffelle

New member
דיוק קטן

זה שלא מוצאים סיבה לא אומר שאין סיבה וזה רק מזל רע. זה יכול להיות מזל רע אבל זה יכול להיות גם סיבה שלא יודעים למצוא אותה. (זה בין השאר ההגיון מאחורי הגישה של הקלקסן האמפירי. המחשבה שיש בעיה שלא יודעים לזהות).
אחרי שתי הפלות מוקדמות, אם לא נמצאה סיבה אז כנראה שרוב הסיכויים שזה כן במקרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות.
&nbsp
מה שכן, גם במקרים שיש בעיה ספציפית וזה לא סתם מקרה, עדיין בדרך כלל יש סיכוי להריון תקין, והוא אפילו לא קטן.
 
למעלה