קיצור צוואר הרחם. יש סימנים מקדמים?

ציפיה36

New member
קיצור צוואר הרחם. יש סימנים מקדמים?

במסגרת הלחצים והחששות שרק אתן מבינות.. הריון ראשון טיפולים תאומים ... קראתי שיש מושג כזה שנקרא קיצור צוואר הרחם והוא מופיעה בהריון תאומים.. ואני לא יודעת אם זה יכול להופיע גם אצלי ואיך יודעים? בסקירה המוקדמת הרופאה לא התייחסה לזה.. לבקש בדיקה לזה? לשאול את הרופא שלי? אני בשבוע 17 ממתי זה יכול להופיע? תודה אני והלחץ שלי...
 

zuzazi

New member
קיצור צוואר

זה דבר שיכול להתרחש אצל כל ההריוניות, ממש לא נחלתן של הנושאות תאומים בלבד. די נדיר בשבוע 17 שיהיה קיצור צוואר. בכל מקרה בכל us שיעשו לך את יכולה לבקש שיבדקו, ממה שיצא לי לראות נשים מתחילות לסבול מזה בשלב מאוחר יותר.
סימנים לקיצור זה בעיקר צירים. יכולים להתבטא בכאב בבטן תחתונה/גב או לחצים.
אין ממש דרך למנוע ולא ידוע למה יש נשים שנוטות לזה אבל! הגורמים הנפוצים לצירים (שגורמים לקיצור) זה התייבשות ודלקת בדרכי השתן. לכן, לשתות לפחות 2-2.5 ליטר ביום ולבצע תרביות שתן כשהרופאה נותנת.

גילוי נאות- אני בשבוע צעיר ממך בהריון ראשון אבל על הדרך עובדת בהריון בסיכון כך שרואה המון קיצורי צוואר. לרוב לא מדובר בתאומים ובכל מקרה לרוב משתלטים על הבעיה וזה לא מתקדם ללידה.

את תראי שבהמשך יתחילו לבדוק אצלך אורך צוואר. סביר להניח שבסקירה השניה, את זה יגידו מנוסות ממני.

שימשיך טוב וכיף, ושנמשיך כולנו להיות פה לחוצות יחד עד הלידה :)
 

אמאלוסי

New member
צוואר

אורך הצוואר בהריון תאומים זה ה-issue.
וזה שרופאה לא התייחסה לזה ממש תמוה ולא אומר בזכות הרופאה. כל רופא יכול לבדוק את זה, בבדיקת אולטראסאונד רגילה. אז או שתקבעי תור לרופא שלך, או שתלכי למוקד באיזושהי "תלונה" ותבקשי שימדדו לך. כי נכון, כמו שכתבה לך בחורה לפני, צירים יכולים לגרום לקיצור, אבל יכול להיות גם קיצור בלי צירים. וברגע שזה קורה, יש מה לעשות - מנוחה, שמירה, מתן פרוגסטרון, במקרים קיצוניים - תפירה.
כותבת לך כל זה לא בשביל להפחיד, חס וחלילה, אלא על מנת שתהיי עם יד על הדופק.
 

ציפיה36

New member
תודה. הבדיקה בus וגינאלי או בטני?

מוזר הרופאה שעשתה לי את הסקירה היא אחת הטובות בהדסה. אולי בגלל שזה היה סקירה ראשונה? שבוע הבא אני אצל הרופא שלי אבקש ממנו לבדוק..
 

אמאלוסי

New member
וגינלי

יכול להיות שרופאה כן מדדה, פשוט לא אמרה לך ? הסתכלת בסיכום ?
 

שבלולה8

New member
בדיוק חוויתי את זה

אני שבוע 26 עובר יחיד. בגלל שהריון אחרי IVF יקר וארוך החלטתי ללכת מדי פעם למעקב ברפואה הפרטית. הגעתי לבדיקה שגרתיתי מרגישה טוב קצת הרגשתי כאילו משהו לוחץ על הגב מאחור והייתי בטוחה שזה התחלה של כאבי גב של הריון ושזה נורמאלי. הרופאה בכל זאת התעקשה לבדוק אותי וטוב שכך. היתה התקצרות ניכרת. נשלחתי למנוחה עם קרינון ושמירת הריון כרגע למשך חודש.
תרגישי טוב ובקלות שיעבור
 
רוצה להרגיע אותך ולומר שצוואר הרחם הוא דבר דינמי

בשבוע 22 סבלתי מכאבי בטן כמו במחזור ומדדו לי את צוואר הרחם וראו שהוא התקצר וגם דינמי - כל כמה שניות האורך שלו משתנה.
אני הייתי בשיא הלחץ שאני הולכת לאבד את העובר במיוחד בגלל שלקח לי קרוב לשלוש שנים להכנס להריון.
נשלחתי הביתה עם נרות פרוגסטרון בלי המלצה למנוחה. ואחרי שבועיים מדדו עוד פעם את צוואר הרחם והסיפור הסתדר הוא התארך לאורך נורמלי והוא לא דינמי.
כך שגם אם קורה מצב של קיצור זה עדין לא סוף העולם.
 
למעלה