שאלה למטופלות בר חוה - הפסקת תמיכה בשלב מוקדם

Kessie29

New member
שאלה למטופלות בר חוה - הפסקת תמיכה בשלב מוקדם

היי בנות, בשבוע 5 לאחר החזרת מוקפא. הייתי לוקחת 4 אנדומטרין ביום (בר חוה אוהב לתת סינרל אך התרופה לא נתנה לי תמיכה מספקת והיו דימומים). שלשום הורה בר חוה להפסיק את התמיכה כלל! עניתי להם שאני מאוד חוששת, אז ״הרשו״ לי להמשיך לקחת אך בכמות של 2 טבליות ליום (במקום 4). מאז שירדתי בכמות, יש לי כאבי מחזור ללא הפסקה ואני ממש בלחץ (לא הכאבים ה״רגילים״ של תחילת הריון שאני מכירה). מישהי קיבלה כמוני הוראה להפסיק את התמיכה בשלב מוקדם שכזה והכול היה בסדר? תודה רבה.
 
מוזר.. אלא אם הערכים שלך היו בשמים

בדכ ממה שיודעת הם מורים להפסיק תמיכה שבוע מאוחר יותר. אחרי בדיקת דופק אצלו. לפעמים אחרי. תלוי בפרוטוקול וכו.
&nbsp
הייתה לי פעם שהוא הורה להפסיק תמיכה קצת אחרי הבטא. זו הייתה תמיכת סינרל והיה לי גירוי יתר במקביל. גם אחרי הפסקת התמיכה ה e2 ופרוגרסטרון היו בשמיים.. ההריון ההוא לא צלח. אך אין קשר לתמיכה.
&nbsp
מה ערכים שלך? אם פרוגרסטרון מעל 100 למשל.. אין שום טעם בתמיכה כי לא היא זו שכנראה גורמת לערך כה גבוה... אם הערכים סביב 40 אז חשוב לדעתי לבדוק אחרי שאת מפסיקה תמיכה שההורמונים עדיין בסדר.
&nbsp
סביר שכאבי המחזור לא קשורים להקטנת התמיכה.. טבעי להרגיש כאבים בהריון...
 

Kessie29

New member
אלה ערכי הפרוגסטרון:

1.12- 157 4.12- 129 6.12- 75 8.12- 124 פשוט מכירה את זה שאף אחד מהרופאים לא מפסיק בדרך כלל לפני שבוע 10-12. ולא ידעתי שפרוגסטרון גבוה מדי זה בעייתי. חשבתי שהעיקר שלא נמוך מדי. מה היית עושה במקומי? מורידה את המינון או מפסיקה לגמרי?
 

אמאלוסי

New member
אם את פוחדת להפסיק תמיכה-אל תפסיקי בינתיים.

קצת פרוגסטרון בתחילת הריון עוד לא עשה רע לאף אחת.
 
אין כול בעיה עם פרוגרסטרון גבוה.. אבל באופן כללי

יש סיכון גבוה יותר לדלקת או פטריה כשמחדירים משהו לנרתיק. אז אם אין צורך בכך.. זה מיותר.
&nbsp
תראי.. הערכים שלך הם כאלה שאין סיכוי שהם בשל התמיכה.. נראה שהגוף שלך מייצר יפה פרוגרסטרון. אם את חוששת חכי עד אחרי בדיקת הדופק ואז תפסיקי.. אבל נשמע שאין לך סיבה לחשוש מזה
 

שירןג7

New member
אכן נשמע לא שגרתי

אבל באמת שההריון לא תלוי בתמיכה החיצונית בדרך כלל. וכמו שחדשה אמרה זה טבעי הכאבים, היו לי כל מני כאבים בהתחלה וזה ממש הלחיץ פחדתי שכל רגע זה הולך להיגמר. אבל גם בהריון יש כל מני התרחשויות ברחם מן הסתם. הייתי סומכת עליו.. אם את חוששת תעשי בדיקה. ואם אין דימום זה מאוד מרגיע.
 

Lago Azul

New member
לי אמרו שם בדיוק אותו דבר

בשבוע 4 אחרי החזרת מוקפא קיבלתי הנחיה להפסיק תמיכה. הייתי בשוק, שלחתי מייל שתבדוק שוב עם הרופא כי זה לא נשמע לי הגיוני אבל היא ענתה שהתמיכה פשוט מיותרת. ככה. בלי להסביר למה. בגלל ששמעתי כבר על הבלאגן שחוגג במרפאה הזו , חשבתי שאולי הפקידה מתבלבלת עם מטופלת אחרת והמשכתי תמיכה . אבל יש בזה הגיון להפסיק כי באמת זה מיותר אם ההחזרה היתה על בסיס הביוץ הטבעי. כי הגוף כן מפריש פרוגסטרון אחרי הכל... אז אמורה להיות תמיכה טבעית. מצד שני, למה להסתכן? קצת אנדומטרין לא מזיק לאף אחת :)
 

Kessie29

New member
תיארת בדיוק את ההרגשה שלי :)

עד מתי החלטת להמשיך? האם ירדת במינון?
 

Lago Azul

New member
לא זוכרת בדיוק

אבל כן ירדתי במינון מ2 ביום ל1 ביום בסביבות שבוע 7 בערך, אחרי הדופק. בערך כמה ימים אחרי התחילו לי דימומים לא טריים שאני לא חושבת שזה הסיבה אבל המשכתי ואחרי עוד שבוע הייתי אמורה להפסיק לגמרי את התמיכה אבל בגלל הדימומים המשכתי עוד שבוע. אף רופא לא ידע לומר לי בוודאות מה סיבת הדימומים ואם אנדומטרין יעזור. אבל המשכתי מבחינת לא יוזיק לא יועיל... בשבוע 9 או 10 כבר הפסקתי סופית. היום אני יותר בטוחה שהדימומים לא היו קשורים לאנדומטרין אלא לשליה שהתפרשה באותם שבועות ופצעה את דופן הרחם ולקלסן שלקחתי במקביל ודילל את הדם. בהחזרה על בסיס טבעי כשהגופיף הצהוב נשאר בשחלה ומתפקד תקין- התמיכה די מיותרת.
 

נונו2014

New member
אצלי הוריד תמיכה בשבוע 5 תאומים. עם ערכים ברצפה

לאורך כל בדיקות ההורמונים היו לי ערכים מאוד מדאיגים ..אותי .
פרוגסטרון בסביבות 40 שלא עולה גם במתן פרגניל .שלא לדבר על האסטרודיל שנשאר נמוך בסביבות ה 400.
והנה הם זוחלים בכל הבית.
לדברי בר חוה האסטרודיל ממש לא אמור לעלות .והפרוג בסדר גמור.לא צריך מעבר לזה.
כמוך פחדתי ונשארתי על דעת עצמי עם אנדומטרין .לכמה ימים והורדתי מ 2 ל1 ואז הפסקתי.
 

Lago Azul

New member
גם הרופא שלי טען שאין כל כך משמעות לבדיקת פרוג

בשבועות האלו כי אף אחד לא יודע בדיוק כמה פרוג צריך בשביל להחזיק הריון. אומרים שהמינימום זה 40 אבל כבר שמעתי על פחות ששרדו ועל יותר שנפלו.
 

ענתי787878

New member
מטופלת של בר חווה- הפסקתי אחרי הבטא הראשונה

אחרי זה קיבלתי זריקות פרגניל עד שבוע 13 מסיבות אחרות אבל מבחינת הורמונים לא היתה בעיה
 
למעלה