קלקסן לאחר dvt בהריון

מקווה3

New member
קלקסן לאחר dvt בהריון

אני בשבוע 10 לאחר ivf (אחרי שנים של טיפולים והפלות בדרך, מה שנקרא הריון יקר. אתן היחידות שיבינו אותי). עדיין מקבלת תמיכה בגלל דימום מתחילת ההריון. השבוע אישפזו אותי בגלל dvt ברגל. נתנו לי שתי זריקות של קלקסן ואמרו לי להפסיק את התמיכה. אני נורא חוששת ומבולבלת. האם מישהיא חוותה משהו דומה? שלחו אותי להמשך מעקב לרופא כלי דם. קיים דבר כזה רופא כלי דם המתמחה בהריון? מה לגבי התמיכה?
 

giraffelle

New member
שלחו אותך לרופא כלי דם או להמטולוג?

נתנו לך גם להמשיך קלקסן?
&nbsp
הפסקת התמיכה היא לא בעיה, ממילא מקובל להפסיק בערך עכשיו, וזה לא באמת משנה לדימום בשבוע כזה. מה שמדאיג כאן זה אם את מקבלת טיפול מתאים לקרישה.
&nbsp
אני במקומך הייתי קובעת תור דחוף בפרטי אצל קופרמינץ.
 

מקווה3

New member
שלחו אותי לרופא כלי דם

ונתנו לי להמשיך 2 זריקות קלקסן ביום (שזה נשמע לי הרבה). דימום לא מסוכן עם קלקסן?
קופרמינץ הוא המטולוג? מה ההבדל עם רופא כלי דם? (סליחה על הבורות)
 

giraffelle

New member


אם נתנו לך להמשיך קלקסן זה מצוין.
2 זריקות ביום זה לא בהכרח הרבה, זה תלוי במינון (זה מגיע במינונים שונים) ובמשקל שלך, ובכל מקרה אחרי DVT נותנים מינון טיפולי ולא רק מניעתי, עד כמה שידוע לי, כלומר זה אכן אמור להיות מינון גבוה יחסית.
&nbsp
הדימום לא בדיוק מסוכן עם הקלקסן. אחד הסיכונים של הקלקסן (והוא די נדיר) הוא שהוא יגביר את הדימום. עד כמה שידוע לי זה עלול לסכן את ההריון, אבל הסיכוי שזה יסכן אותך הוא קלוש. אבל גם קרישיות היתר מסכנת את ההריון, והיא בהחלט מסכנת גם אותך, אז אין ברירה אלא לקחת את הסיכון הזה, שעדיף על פני הסיכון בלקיחת קלקסן. (הרבה נשים לוקחות קלקסן בהריון למרות דימומים).
&nbsp
המטולוג הוא רופא שמתעסק בתאי הדם, בין השאר גם במנגנון קרישת הדם. רופא כלי דם מתעסק בכירורגיית כלי דם עד כמה שידוע לי. מסתבר שאם שלחו אותך לרופא כלי דם זה כנראה כן קשור אליו, אבל למיטב ידיעתי הכתובת לעניינים כאלו היא המטולוג. אז אני מציעה לשאול שוב.
&nbsp
קופרמינץ הוא גינקולוג, הוא מומחה הריון בסיכון והגורו של נושא הקרישיות בהריון בארץ.
 

תמרה126

New member
לי היתה המטומה והמשכתי עם הקלקסן. אבל

כמובן שכל מקרה לגופו, ואני לא יודעת מה הרקע לארוע שהיה לך ברגלך. במקום להתלבט אני ממליצה שתראי את כולם. גם המטולוג, גם מומחה כלי דם וגם את קופרמינץ שמתמחה בין היתר בקרישיות בהריון. זה מה שאני הייתי עושה...יהיה בסדר!
 
למעלה