עוד לא מצטרפת רשמית אבל מלאת שאלות...

patient zero

New member
עוד לא מצטרפת רשמית אבל מלאת שאלות...

היי כולן, אני עם בטא חיובית אבל זה עדין מרגיש לי סופר שברירי אז אני לא אצטרף אליכן עדין לגמרי, אבל אשמח אם מישהי תוכל לעשות לי סדר כי אני מלאת שאלות כרימון (מסתבר שעשיתי דוקטורט באיך להיות מטופלת פוריות, אבל אין לי קמצוץ מושג על איך להיות בהריון).
הרקע - תיכף בת 30, IVF מספר 2 בעקבות בעיית זרע מאוד קשה, הוחזר עוברון אחד בן 3 ימים, לראשונה בחיי בטא חיובית.

ביום ה-11 להחזרת עוברון בן 3 ימים, היתה בטא 86 (הפעם הראשונה בחיי שהבטא חיובית). ביום ה12 (יום חמישי האחרון, שהיה היום שהייתי רשמית אמורה לבדוק בטא אבל דחיית הסיפוקים שלי היא מזעזעת) התקבלה בטא 107. היום - יום ראשון שהוא יום 15 להחזרת העובר הבטא היא 517 (שלושה ימים מהבטא הקודמת). הרופאה ביקשה לבדוק הכפלה נוספת - זה תקין? לא מעיד על חששות מסוימים מצידה? כי הבטא כן גדלה בערך המצופה להבנתי.
שאלות נוספות:
1. בהנחה שהכל טוב (חמסהחמסהחמסה) עד מתי ממשיכים עם התמיכה? אני מקבלת קרינון פעמיים ביום וערך הפרוגסטרון שהתקבל הוא מעל 190, האם הוא תקין? שואלת בעיקר בהתחשב בעובדה שלא ידועה בעיית פוריות כלשהי אצלי, אז תהיתי האם הגוף לא אמור להתחיל לייצר עצמאית את הפרוגסטרון עכשיו כשהבטא עולה.
2. באיזה שבוע אני למעשה? ב9.11 התקיימה השאיבה וב12.11 התקיימה ההחזרה. האם גם אצל מטופלות IVF שהכל ידוע מבחינת ביוץ והפריה מתקנים את גיל ההריון בהתאם לאולטרהסאונד ולהתפתחות העובר?
3. ביום שלישי הבא אני טסה לשבוע ללונדון (מתנת יומולדת 30, כל חו"ל שבעולם לא יכול בכלל להתעלות על הבטא החיובית
). להערכתי זה יהיה בשבוע 6 - האם אפשר לראות דופק לפני הטיסה? האם כדאי לטוס לפני שעושים אולטרהסאונד כלשהו?
4. בהמשך לשאלה הקודמת - באיזה שלב תוקפים גלי הבחילות? (אני נוטה לסבול מבחילות והקאות באופן כללי, אז זה מדאיג אותי בעיקר סביב החשש שזה יקרה במהלך הטיסה ובחופשה). ובמידה וזה קורה - האם יש דברים שכדאי שאצטייד איתם לנסיעה שלנו?
5. סקס ופילאטיס - מותר לי כרגיל?

סורי על מתקפת השאלות, זו הפעם הראשונה שלי ואני נרגשת ומצד שני לא מוכנה לשתף אף אחד בינתיים.
 
ברוכה הבאה לשהות ארוכה!

קודם כל מובן מאוד ואף מוכר השלב הזה שאת נמצאת בו! להיות מטופלות פוריות אנחנו יודעות, אבל פתאום בהריון הכל חדש וצריך לדעת מיליון דברים חדשים.. אבל לאט לאט צוברים ידע חדש ועוברים משלב לשלב (ומבדיקה לבדיקה..ההמתנה לא נגמרת).
הבטא עלתה יפה, אבל הגיוני שהיא רוצה לראות עוד הכפלה. גם אני בדקתי כמה פעמים בהתחלה (למה לא, זה כיף סופסוף לראות בטא עם מס' תלת ספרתי!! ). אז שווה לבדוק שוב ביום שלישי ולצפות להכפלה נוספת.
&nbsp
לגבי השאלות הנוספות:
1. הפרוגסטרון מעולה, ערך ממש גבוה! נהוג להמשיך תמיכה עד שבוע 9-11, תלוי בהחלטת הרופא.
2. לפי החישוב שלי את בשבוע 4+4 היום. לקחתי מהשאיבה שבועיים אחורה (וזה יהיה כאילו תאריך המחזור לפי החישוב של 14 יום לפני "ביוץ"). מציעה לך להוריד אפליקציה בשם OVIA, היא מעולה ומראה לך באיזה שבוע את בכל יום.
3. בגלל שאת טסה, אולי כדאי לעשות במהלך שבוע 5 US רק לוודא ששק ההריון ממוקם ברחם. לרוב זו בדיקה שחלק מהרופאים מוותרים עליה ומחכים לדופק, אבל בשביל השקט הנפשי הייתי שוקלת לעשות. סביר שלא תוכלי לראות דופק לפני שבוע 6, זה מוקדם מדי עד כמה שידוע לי.
4. זה שאת סובלת באופן כללי- ממש לא אומר שיהיה לך בחילות בהריון.
אני גם נוטה לבחילות בקלות והייתי משוכנעת שיהיו לי, אבל דווקא בהריון עד כה לא היה לי כלום.. בואי נקווה שלא יהיו גם לך.
אם יש בחילות, אני מניחה שאצל כל אחת מתחיל בשלב אחר.. יש כאלה שממש מההתחלה סובלות, יש כאלה שלאחר מכן.. נורא אינדיבידואלי.
לרוב אם זה לא חמור מדי אז ממליצים לאכול משהו כדי להעביר את הבחילות (נגיד קרקרים למשל), אבל לא משהו שלא תוכלי למצוא בלונדון בשעת הצורך.
אם חס וחלילה הבחילות גורמות לחוסר תיפקוד אז יש רופאים שממליצים לקחת כדורים מסויימים נגד בחילות.
5. סקס ופילאטיס - כל עוד אין המלצה מהרופא/ה להימנע, אין שום סיבה להימנע. לגבי פילאטיס- כן הייתי אומרת למדריכה בתחילת השיעור על ההריון כדי שאם יש תרגיל שלא טוב לך, שתציע לך חלופה.
בהצלחה רבה ומקווה שתשארי פה איתנו להרבה זמן!
&nbsp
 

giraffelle

New member
ברוכה הבאה


הכפלה נוספת היא עניין שגרתי, יש רופאים שעושים את זה ורופאים שלא. זה לא מעיד על חשש אלא על זה שזו הגישה של הרופאה שלך.
&nbsp
1) המשך תמיכה - תלוי נתונים אישיים וגישת הרופא. הטווח המקובל הוא להמשיך עד שבוע 8-12. בינתיים הפרוגסטרון מצוין.
2) יום השאיבה הוא שבוע 2+0. תעשי חישוב אחורה מה ה"תאריך וסת אחרון" שלך.
US ראשון הוא מדד מדויק יותר לגיל העובר גם אצל מטופלות IVF, אבל אצל מטופלות IVF זה כמעט אף פעם לא הפרש של יותר מיום-יומיים, אז לא טורחים לתקן כי זה די חסר משמעות.
3) אין בעיה רפואית לטוס, אם זה למקום עם שירותי רפואה מתקדמים ונגישים. השאלה היא אישית, אם את מעוניינת לקחת את הסיכון שיקרה משהו בזמן שתהיי שם. רק תדאגי לביטוח שמכסה גם את ההריון.
את יכולה לעשות US לראות שק לפני הטיסה, אבל דופק לא תראי בשלב הזה ככל הנראה.
4) אין חוקים בבחילות... תעשי חיפוש כאן בפורום על טיפים לבחילות. גם בזה אין חוקים ולכל אחת עוזר משהו אחר, אבל יש דברים יחסית פופולריים. הטיפ העיקרי הוא לאכול הרבה ארוחות קטנות ולא להגיע למצב של רעב.
5) סקס כרגיל, פילאטיס עם הורדת הילוך בתרגילי בטן וליידע את המדריכה.
 

patient zero

New member
תודה לשתיכן על הסבלנות ותשובות המעמיקות


בטא נוספת בשלישי, אם בע"ה תקין, אני אפגוש את הרופאה לאולטרה-סאונד בחמישי (אמרה לי כמותכן שנוודא ששק ההריון ברחם אך סיכוי קלוש לדופק).
זה ממש מרגש!! נתפלל להמשך תקין ולהצטרפות מלאה לפורום הזה
 

ODOD11

New member
בשעה טובה!! ענו לך מקסים על הכל

אז אני רק אוסיף את ברכתי ומחכות לבשורות טובות
 

patient zero

New member
תודה רבה מקסימה


מעדכנת שהבטא גדלה בפי 3.5 מיום ראשון (היום כבר 1855! ארבע ספרות
), וביום חמישי נקווה להמשך בשורות טובות בבדיקת האולטרהסאונד רחם :)
 
איזה כיף לראותך פה


לגבי התמיכה-אני המשכתי עד שבוע 12, הפסקתי בשבוע 10 עם הקלקסן והאספירין בגלל ענייני המטומה ודימומים. לא הייתה שמחה ממני להפסיק עם הזריקות של הפרוגסטרון.
&nbsp
חישוב השבוע- לי המליצו להשתמש במחשבון הריון IVF- http://www.ivfconnections.com/forum...-transfer-retrieval-ovulation-or-insemination
&nbsp
אצלי באולטרסאונד גילו שהיא למעשה מתקדמת ביום אחד ולכן שינו את ה-due date.
&nbsp
לגבי הדופק- שבוע 5-6 זה הזמן הראשוני בד"כ לראות ולשמוע דופק. אצלי הצליחו למצוא דופק אבל יש כאלה שלוקח עוד שבוע למצוא אז לא להיבהל אם לא מוצאים ישר.
&nbsp
לגבי הבחילות- יש כאלה שמתחיל אצלן מרגע הבטא, יש כאלה שכל השליש הראשון בבחילות וזה נרגע בשליש השני ויש כאלה כמעט ללא בחילות.
&nbsp
לגבי סקס ופילאטיס- אם ההריון תקין ורגיל- לדעתי אפשר סקס ופילאטיס,אבל זו שאלה שלגמרי צריכה להיות מופנית לרופא שלך שמכיר אותך ואת כל מה שעומד מאחורי ההריון הזה. לנו למשל אסור סקס ואסור לי ספורט וחייבת לשבת כמה שיותר בגן בגלל שזה הריון בסיכון.
 

patient zero

New member
תודה יקרה!!

בשבוע 5 בדיוק ראו שק פיצפון בתוך הרחם (עדין בלי חלמונים ושאר ירקות).
והרופאה הנחתה אותי להמשיך עם הקרינון הדוחה עד שבוע 8, שזה הגיוני בהתחשב בכך שהפרוגסטרון שלי בשמים והגוף שלי מגיב בהתאם עם תנומות לא רצוניות לאורך כל היום.
&nbsp
אני אתאפק עד שאחזור מהטיסה ואפגש איתו שוב בשבוע 7 בדיוק, בתפילה לראות הבהוב מרצד של לב חזק ופועם.
 
למעלה