קלקסן ולידה

Lago Azul

New member
קלקסן ולידה

היי בנות מי מכן שהזריקה קלקסן עד הלידה- מתי הפסקתן ואיזה סוג לידה היתה לכן? עם זירוז או טבעית? הרופאים ממליצים להפסיק קלקסן בשבוע 39 ואז לקבל זירוז. אבל אני לא מוכנה לקבל פיטוצין אלא אם כן חיי העובר תלויים בזה. אז מה האופציה השניה שלי?
 

hatalya

New member
זה היה הפחד שלי ובסוף הכל הסתדר לטובה

לי לא אמרו להפסיק בשבוע 39, אלא להמשיך כרגיל. אבל תמיד הרופא אמר שהוא לא נותן לעבור את שבוע 40, שזה אומר זירוזים וכל מיני התערבויות שלא רציתי. באופן מקרי ומבאס עברתי תאונת דרכים ממש קלה בדיוק בשבוע 38 ולמרות שלא קרה לי כלום השאירו אותי לאישפוז. בשיחרור מהאישפוז אמרו לי להגיע למיון יולדות בשבוע 39 בכדי ״לשקול השראת לידה״ לדבריהם. חשכו עיני, מצד אחד אני אעשה הכל בכדי ללדת ולצאת בידיים מלאות, מצד שני מתה מפחד מזירוז. לא ידעתי מה לעשות וידעתי שאין לי הרבה מה לעשות.. החלטתי לפעול בשיטות טבעיות, התחלתי לעלות ולרדת מדרגות, לשתות תה עלי פטל ולעשות רפלקסולוגיה. הרפלקסולוגית אמרה שהיא מצטערת אבל היא ממש לא מרגישה שהלידה קרובה. ופתאום, בלי לשים לב, התעוררתי בשבוע 38+5 עם צירים שהובילו ללידה עוד באותו היום. ללא זירוז, ללא התערבות, ללא כלום. אז אני לא יודעת אם השיטות הטבעיות עזרו או לא, בכל אופן אין מה לעשות חוץ מלקוות ולהתפלל ללדת לפני שהרופאים רוצים להתערב. ואם תגיעו למצב של התערבות, לא נורא, חשבי רק על ידיים מלאות! בהצלחה!
 

Lago Azul

New member
ויש זירוזים שלא כוללים פיטוצין?

בהנחה שרוצים לעשות השראת לידה מאפס. בלי פתיחה בלי צירים ובלי כלום
 

hatalya

New member
שמעתי על זירוז באמצעות גירוי פטמות

אבל לא מכירה, תקראי על זה. ותחשבי על דיקור ורפלקסולוגיה. ובכל מקרה תעלי ותרדי מדרגות, אומרים שזה עוזר לעובר להתברג באגן, ומקסימום אם זה מיתוס, זה עוזר לעצב את הישבן (;
 

giraffelle

New member
כל הזירוזים הטבעיים

ובכללם דיקור ורפלקסולוגיה (אם הם בכלל עושים משהו) - מזרזים רק כשיש תנאים, אבל לא יגרמו ללידה מאפס.
עיסוי פטמות עובד על המנגנון של שחרור אוקסיטוצין. זה יעיל בעיקר בלידה שניה ומעלה (כשהגוף כבר מכיר הנקה), וזה גם לא יגרום לשום דבר אם אין איזושהי התחלה. באופן נורמלי הרחם לא רגיש לאוקסיטוצין במהלך ההריון, רק ממש לקראת הלידה.
&nbsp
אני לא אומרת שהדברים האלו לא יכולים לעזור, אבל זה עניין של מזל. אם יש התחלה של לידה, הזירוזים הטבעיים יכולים לעשות את ההבדל בין ללדת עוד שלושה ימים לבין ללדת מחר. אבל הם לא יעשו את ההבדל בין ללדת עוד שבועיים לבין ללדת מחר.
&nbsp
מה שאני מנסה להגיד זה שבהחלטה העקרונית על השראת לידה, זירוזים טבעיים לא יכולים להוות שיקול.
אחרי שמקבלים החלטה עקרונית האם ומתי מבצעים השראת לידה, אפשר לנסות את הזירוזים הטבעיים, אולי יהיה מזל וזה יעבוד. או שיהיה מזל ותתחיל לידה בכל מקרה גם בלי קשר לזירוזים טבעיים. אבל אי אפשר לבנות מראש על זה שיהיה מזל.
 

giraffelle

New member
אני מציעה ללכת לקבל חוו"ד מרופא שאת סומכת עליו

מצד אחד יש כאן לא מעט כסת"ח, ולידה עם פיטוצין היא לא פיקניק ויש לה את הסיכונים שלה. יש לרופאים נטיה לחשוב שאם הם מתערבים אז הם בשליטה, ולכן הם מעדיפים לזרז, מה שכמובן לא נכון.
מצד שני, יש כאן גם סיכון אמיתי בהמשך ההריון. זה לא צחוק. ויש גם סיכון בלידה תחת השפעת קלקסן.
&nbsp
לכן אני חושבת שהדבר הנכון לעשות הוא ללכת להתייעץ עם רופא שאת סומכת עליו שישקול את הסיכונים בלי לפחד ולכסתח, וייתן לך הנחיה שמתאימה למקרה הספציפי שלך. אל תשווי למה שהיה לאחרות, כי זה מאד תלוי בנתונים אישיים. (למשל, יש הבדל בין מי שלוקחת קלקסן אמפירי, למי שיש לה קרישיות מוכחת, למי שהיו לה בערב אירועים קרישתיים או IUFD). אם רופא שאת סומכת עליו ממליץ על השראת לידה, אז עם כל הצער והחשש, זה כנראה הדבר הנכון לעשות.
&nbsp
שלא תטעי - חיי העובר תלויים בזה. אמנם מדובר על סיכונים נמוכים יחסית וזה לא "אם לא תקחי הוא ימות", אבל את לא רוצה לקחת גם סיכונים נמוכים. הם לא כל כך נמוכים.(כמובן, הסיכונים קיימים גם לכיוון השני, ולכן אני חושבת שצריך לקבל חוות דעת של רופא שלא מזלזל בסיכונים של השראת לידה).
&nbsp
יש גם סוגי השראת לידה אחרים, אבל אין טעם לנסות לבחור ביניהם כי זה מאד תלוי בנתונים ברגע האמת. לפעמים מתחילים עם בלון או פרוסטגלנדינים, ולפעמים אם יש מזל זה מספיק והלידה מתפתחת משם לבד, אבל אין תחליף אמיתי לפיטוצין.
אם את מתקרבת לתאריך היעד להשראת לידה את יכולה לנסות סטריפינג וזירוזים טבעיים. זה לא יגרום לידה מאפס, אבל זה כן יכול לזרז קצת אם יש תנאים להתחלת לידה.
 

Lago Azul

New member
בזמנו התייעצתי עם קופרמינץ

שאמר להפסיק בשבוע 39 ואז לעשות השראת לידה. אבל אז הייתי בשבוע 7 וממש לא חשבתי כזה רחוק, גם לא הייתי מודעת למה השראת לידה אומרת.
היום אני מעדיפה ללדת עם קלקסן, או להפסיק קלקסן ולחכות ללידה טבעית ולא לקחת פיטוצין.
הקרישיות שלי היא משהו מינורי ביותר, שהרופאים נותנים לי 40 מ"ל קלקסן רק ליתר בטחון. לולא הייתי עושה את הבדיקות בחיים לא היו מגלים לי את הקרישיות הזו. וכידוע הבדיקות האלו לא בהכרח אומרות שיש צורך בקלקסן. לפעמים התוצאות הן מעבדתיות בלבד. אבל אף רופא לא ייקח את הסיכון במיוחד בזמן טיפולי פריון אז נתנו לי קלקסן.
איזה סיכונים יש להמשך הריון? בהנחה שהכל תקין מבחינת השליה, מי שפיר וכו'?
 

giraffelle

New member
אני במקומך הייתי מתייעצת שוב

ולו בשביל לשמוע מהרופא את התשובות לכל השאלות ולקבל את כל ההסברים.
(אני לא בטוחה שקופרמינץ הוא הכתובת. הוא לוקח מאד ברצינות את סיכוני הקרישה, אבל אני לא יודעת מה הגישה שלו לגבי סיכוני השראת לידה. צריך מישהו שלוקח ברצינות את שני הצדדים כדי שיתן לך תשובה מותאמת אישית)
&nbsp
הסיכון בהמשך ההריון הוא שהשילייה יכולה להפסיק לתפקד. גם אם נראה שהכל בסדר, זה עלול להידרדר במהירות. זה נכון גם בהריון בסיכון נמוך - יש מקרים שבהם אתמול הכל נראה מצוין, והיום פתאום אין דופק. בהריון בסיכון נמוך, סטטיסטית עדיף להסתכן בזה מאשר להשרות לידה (עד בערך 42+0, שאז הסיכון עולה על הסיכונים של השראת לידה). אבל כשיש חשש מוגבר לאי ספיקת שילייה, יתכן מאד שעדיף כן להשרות לידה.
&nbsp
צריך להעריך את הסיכון בכל מקרה לגופו. מצד אחד, קרישיות "מינורית" היא אכן לא חשש כזה גדול. מצד שני, הקרישיות עולה עם התקדמות ההריון, והצרכים של העובר גדלים עם הזמן כלומר לשילייה קשה יותר לספק אותם. כך שקיים חשש שדווקא בסוף ההריון יצוצו הצרות.
מצד אחד יתכן שתוצאות הקרישיות הן מעבדתיות בלבד, מצד שני יש את הגישה שאומרת שתתכן קרישיות סמויה שלא רואים בבדיקות. כלומר אם יש לך היסטוריה קלינית רלוונטית, יש מי שיגיד (קופרמינץ בראשם) שצריך להתייחס כאילו יש לך קרישיות יתר.
&nbsp
לידה עם קלקסן - זה נשמע פתרון לא רע בכלל, במיוחד אם את לוקחת מינון נמוך, ובמיוחד אם את לא מעוניינת באפידורל, אבל אני לא מספיק בקיאה בסיכונים של האפשרות הזו. יש סיכוי טוב מאד שיעבור מספיק זמן מהזריקה האחרונה כדי שזה לא יהווה סיכון, אבל זה הימור. אאל"ט הסיכון העיקרי הוא במקרה של ניתוח, וזה עלול להיות בהחלט מסוכן. אבל אני לא מספיק בקיאה בשביל לדעת אם זה סיכון שכיח או לא ואם יש מה לעשות נגד זה וכו'.
&nbsp
להפסיק קלקסן ולחכות ללידה - זה כבר ממש לא נשמע לי סביר, זה לצאת קרחת מכאן ומכאן מבחינת סיכונים.
 

Lago Azul

New member
תודה רבה על הניתוח המעמיק :)

לי משום מה יש הרגשה חזקה שגם אני אפסיק קלקסן עכשיו (שבוע 30) לא יקרה כלום. ואני באמת לא אחת שנוטה לאובר אופטימיות לגבי סיטואציות לא וודאיות בחיי

כבר קרה כמה פעמים שדילגתי על הזרקות בהריון הזה או ששכחתי ולא קרה כלום וגם כל הסיבה שבכלל התחלתי לקחת קלקסן היה בבחינת "אין מה להפסיד". הרופאים היו חלוקים בעצמם לגבי הדיעה אם אני באמת זקוקה לזה.
לא היו לי הפלות או היסטוריה קלינית רלוונטית. מצד שני גם לא היו הריונות עד כה...

הרופא מעקב הנוכחי שלי (שהוא אכן רופא להריון בסיכון ורופא בכיר בבית חולים שבו אני מתכננת ללדת) אמר לי שנעשה השראת לידה בשבוע 39 (כמו שקופרמינץ הציע), אמרתי לו שאני לא מוכנה לזירוז אז פשוט אמר "אז תלדי עם קלקסן" ולא הסכים יותר לדבר על הנושא כי לדעתו אני עדין לא שם.

יש לך אולי המלצה על רופא אחר שיכול לעזור לי עם הנושא?

שוב תודה
 

giraffelle

New member
אין לי המלצות

למען האמת אני לא מכירה רופא שאני גם סומכת עליו באופן כללי וגם מאמין לקרישה. או לפחות לא מזלזל בזה לגמרי (כי בכלל לא ברור שמאמיני הקרישה צודקים, אבל הייתי רוצה רופא ששוקל את זה ברצינות ולא סתם מנפנף את זה באופן קטגורי). לי באופן אישי לא היתה את הדילמה הזו כי אני לוקחת קלקסן רק עד שבוע 14.
&nbsp
אני מציעה לשאול בפורום הריון בסיכון, אולי ידעו לעזור לך. או אפילו בפורום הכללי.
&nbsp
יש גם הגיון בגישה של הרופא שלך - לדבר על זה רק כשיהיה רלוונטי, כי הנתונים יכולים מאד להשתנות, אז מה הטעם לדבר על דברים היפותטיים. כמובן, לקונטרול פריקיות (כמוני למשל) זה בלתי אפשרי לא להתעסק בזה מראש...
&nbsp
אל תסיקי מסקנות מזה שדילגת על זריקות ולא קרה כלום. זה עניין של סיכויים - או שנוצר קריש או שלא קורה כלום.
 

hatalya

New member
את מכירה את המגבלה של אפידורל וקלקסן?

הבנתי שיש אסכולות שונות בין בתי חולים. איפה שאני ילדתי, לא נותנים אפידורל אם לא עברו 12 שעות מהזריקה האחרונה. התינוקת שלי התחשבה בי והחלה צירים ב 8 בבוקר כאשר את הקלקסן האחרון לקחתי ב 12 בלילה. כך שיכלתי לקחת אפידורל, בפועל לקחתי בשעה 18 בערב ועדיין המרדים חשש לתת לי ושאל אלף פעם אם אני בטוחה. בכל מקרה, הוא נתן לי מינון מאוד נמוך. תבררי גם על זה בבית חולים בו את מתכננת ללדת.
 

Lago Azul

New member
כן מכירה את המגבלה

אם זו ההגבלה היחידה בלידה עם קלקסן אז בואי נגיד שאני מוכנה לקחת את הסיכון.
ז"א אפידורל זה לא משהו שאני מוכנה לוותר עליו מראש בשלב הזה אבל אם אני צריכה לבחור בין אפידורל ופיטוצין לבין אף אחד מהם, אני בוחרת אף אחד מהם. (לפחות כרגע זו הבחירה שלי. אף פעם אי אפשר לדעת כמובן מה יהיה בלידה עצמה)

איפה את ילדת?
 
לידה וקלקסן

אז אותי יילדו בשבוע 39 באמצעות פיטוצין. הזירוז עצמו לא היה נורא, הבעיה הייתה שבמיון הנחו אותי להפסיק קלקסן 12 שעות לפני ההגעה לחדר לידה. בפועל המרדים לא הסכים לתת לי אפידורל רק 36 שעות אחרי זריקת הקלקסן האחרונה. כדאי לברר טוב מה חלון הזמן לאפידורל, אני פשוט התענתי לילה שלם עד שהמרדים נתן לי את זה סוף סוף.
 

Lago Azul

New member
איפה ילדת?

ואין בעיה, אם אאלץ לקחת פיטוצין אז אפסיק את הקלקסן יומיים לפני. אבל ממש לא רוצה לקחת פיטוצין. לא בגלל הכאבים אלא בגלל הקשר שגילו בינו לבין אוטיזם. לא מוכנה לקחת את הסיכון. מאוד מקווה שהרופאים לא יכריחו אותי.
 
למעלה