התלבטוצ על מי שפיר סופית עומדת להשתגע

התלבטוצ על מי שפיר סופית עומדת להשתגע

אחרי שהחלטתי שאני לא רוצה לעשות מי שפיר דודה שלי דיברה עם רופא שהוא חבר משפחה שהמליץ על מי שפיר למרות שאין אינדיקציה רפואית ואף אמר שגם בתו עשתה בהמלצתו בהריון ראשון בלי אינדיקציה...הוא אומר שאחוזי הפלה מאוד נמוכים היום..אני סומכת עליו כי הוא חבר מאוד מאוד טוב של דודה שלי. עכשיו שוקלת מחדש מה לעשות...אשמח לשמוע חוות דעת בכללי ויותר ספיציפי המלצות על רופאים ועלויות...תודה...
 
אם הסיכון אצלך יצא נמוך מאוד בבדיקות ואין אינדיקציה או משהו

ברקע המשפחתי.. אז אישית לא הייתי עושה.
זו בדיקה כמעט ולא כואבת.. ואצל רוב הנשים עוברת ללא סיבוכים. אבל.. לדעתי האישית.. אם את נמצאת בסיכון נמוך לבעיות כרומוזליות אז עדיף לך לעשות את בדיקת הדם גנומיטי או ניפטי אשר לטענתם מגלה 90% מהמקרים שמתגלים בציפ גנטי ממי שפיר, ואת התסמונות הנפוצות יותר בדיוק של 99.9 אחוז.
&nbsp
אם תחליטי לעשות בכל זאת, ממליצה על ליפיץ. וכמובן אם את כבר עושה אז לעשות גם ציפ גנטי.
&nbsp
אנחנו עשינו גנומטי, אך אכ בסקירה הראשונה ראו משהו שגרם לרופא וליעוץ הגנטי להתעקש על מי שפיר. כך שלצערי לא יכולתי להתחמק מהבדיקה.
תודה לאל היא עברה בקלות, אך עם הרבה חששות ביום הבדיקה והיממה אחריו.
&nbsp
 

Lago Azul

New member
אני עשיתי וזה הרס לי את ההריון

פרטים נוספים בפרטי כי אני לא מעונינת להתחיל להתווכח עם בנות שממליצות על הציפ באופן עיוור רק כי היה להן מזל והתשובות חזרו תקינות.
 


דווקא בגלל שיש סוג של הטעייה בתחום ושהמרפאות חוזרות וטוענות שכביכול הם נותנים תשובה חד משמעית, נשמע שחשוב שתרשמי פה מה שעבר עליך, אם את מסכימה... ואם מישהי מתווכחת אחרי שרשמת (שבגלל זה אינך רוצה לרשום פה), אז היא ממש חוצפנית.
&nbsp
שיהיו רק בשורות טובות יקירה
 

hatalya

New member
אם אין אינדיקציה רפואית לא רואה צורך

לא עשיתי וגם לא את בדיקות הדם.
 

אמאלוסי

New member
דעתי

רופאים כל כך מקובעים. יקח להם עוד שנות דור להחליף דיסקט. זה גוף שלך ועובר שלך. את תחליטי עליו ותלכי עם אינטואיציה שלך ולא חבר רופא.
אם בסוף כן תחליטי לעשות, תעשי אצל רופא משורה ראשונה, כגון ליפוץ, מייזנר...
 
לגבי הרופא מהשורה הראשונה- אין ספק

אני נקרעת בין התחושות והאמונה שלי שהכל בסדר לבין המדע והרופאים מאוד קשה ההחלטה...
 
לא עשיתי בסוף. אינדיקציה יש בגלל גיל, אי אפשר בגלל צירים

עשיתי ניפטי בעצת פרופסור מוטי שוחט והוא אמר לי שאם יוצא תקין, אז המצב שלי הוא כמו של אישה צעירה רגילה שלא צריכה לעשות.
לא הייתה אינדיקציה בגלל בדיקות דם.
המשוקלל אחרי חלבון עוברי ושקיפות היה 1:2800 לת.ד ו 1:10000 לטריזומיה 18 (לא עלינו).

הניפטי חזר תקין ברוך ה' ואני שמחה במה שיש לי.

דיברתי עם קרובת משפחה, רוקחת בת 31, שבעצת רופא עשתה ניפטי וברוך ה' יצא בן תקין.
עם כל הכבוד לרופא שמקושר למשפחה שלך, כדאי להתייעץ עם יועץ גנטי מומחה לפני שמחליטים על מי שפיר ללא כל אינדיקציה.
וכמו כל דבר בחיים, ההחלטה שלך משפיעה לכאן ולכאן.

עם צירים מוקדמים משבוע 16, לא רציתי לקחת את הסיכון הזה. גם פרופסור שוחט אמר שמדובר בהריון יקר (מטיפולים ואחרי הפלה ובגילי - 37 - ועם צירים מוקדמים).
הפרופסור כתב בייעוץ באופן חד משמעי שהוא ממליץ לא לסכן את ההריון עם הבדיקה הזו.
 
צודקת ואני שמחה בשבילך ומאחלת המשך היריון קל ומשעמם

לגבי ייעוץ גנטי לצערי שוחט לא פנוי עד שזה כבר לא ממש רלוונטי מבחינתי אני גם לא יודעת כמה יהיה להם מה להגיד כי כל התוצאות תקינות ברוך השם (בלי חלבון עוברי שעוד לא עשיתי אבל השקיפות+ בידקת הסקר וסקירת המערכות) אני מרגישה טוב ברוך השם אז לא נראה לי שיש סיבה חד משמעית לא לעשות מצד שני גם אין סיבה באמת לעשות...
 
אמן! גם לך

באיזה שבוע את?
אני חושבת שכדאי גם שתחכי לחלבון עוברי ותעשי כמה שיותר מהר.
אם זה היה יוצא תקין, במקומך ובגילך הייתי מבצעת את בדיקת הדם ולא את המי שפיר שבאמת אי אפשר לדעת מה תהיה התוצאה (לא של הבדיקה, אלא של הביצוע שלה).
 

ODOD11

New member
דעתי

הכניסו אותנו כבר לטירוף עםצכל הבדיקות האלה. באמת שסה משהו לא נורמלי. ב"ה יש לך משהו טוב ביד, למה לחפש איפה הוא דפוק? אני חושב ומאמינה שההתעסקות בדברים האלה היא שגויה וגורמת נזק נפשי. גם כשהילד או הילדה יוולדו בעז"ה וכל הבדיקות בטיפת חלב יצאו בסדר את לא תקחי אותו ליוד מומחה שיבוק אם יש בו פגם כזה או אחר.. אז די! פשוט די שרופאים מכניסים אותנו לחרדות גם ככה עולות על גדותיהן ועושים קופה על חשבון כל בדיקה. תריך להאמין בטוב. להבין ש90% לאמינות הבדיקות זה מצויין ושכם ב99% אם זה מה שצריך להגיע אלינו זה יגיע (חס וחלילה שלא נעמוד בניסיון) וצריך לדעת שהכל פתוח כל הזמן.
 
"מה שצריך להגיע אלינו"? מי מחליט מה צריך להגיע ולמי?

1% שיצא תינוק פגוע. למי מגיע כזה??
 
זה עניין יותר אמוני

לאף אחד לא מגיע. גם לא לילד. לא מגיע לו להיוולד לחיי סבל.
ויחד עם זה האמונה (גם ODOD וגם אני דתיות) גורסת שאם הגורל או אלוקים קבעו שלמישהו יהיה ילד פגוע, לא יעזור כמה יבדוק. פשוט יהיה לו ילד כזה.
לעומת זאת רוב החרדים לא בודקים אפילו לא חלבון עוברי ושקיפות עורפית. רק אולטראסאונד מתי שצריך.
בת דודה שלי, בת גילי בדיוק, חוותה הריון חרדתי ברמות אחרות בגלל שהרב שלה לא התיר לה לבדוק שום דבר. ממש כלום. כל ההריון לדעת שהיא בת 37 ואולי חלילה וחס יש בעיה אבל אסור לה לבדוק ולדעת.

אני לא באה לסנגר על האמונה כי אני בודקת הכל מהכל. לא מאמינה בשטויות האלה של "ננסה ונראה מה יקרה". רק באתי להסביר שזה לא נגד אף אחד.
אם קבע הגורל שהילד הזה יהיה פגוע בשלב כלשהו בחיים, זה יכול להגיע גם לקראת גיל שנה או שנתיים. יש לי חברה שבגיל שנה וחצי גילו שהבת שלה מסורטנת כמעט מכף רגל ועד ראש. ונולדה 100% בסדר.

אפשר להאמין בגורל, ביקום, בקארמה או באלוקים.

אני אישית, גם בתור חרדית (בערך), בוחרת לעשות השתדלות ולהתפלל שיהיה לי טוב בסוף.
 

ODOD11

New member
קודם כל

אם את אדם מאמין אז יש לך תשובה.. ובגלל שאני מבינה שלא- מה צריך לקרות קורה. לא מגיע לאף אחד לסבול אבל עובדה שזה קורה. ו... לא את ולא אני יכולות לשלוט בכלום. לכן 99% ולא 100% תרצי או לא תרצי
 
למעלה