בדיקת דם מסוג Verifi וחברותיה אשמח לייעוץ

בדיקת דם מסוג Verifi וחברותיה אשמח לייעוץ

אז אתמול התייעצתי עם עוד רופא לגבי בדיקה זו והוא המליץ כן לעשות את זה אם אני מפחדת לעשות מי שפיר. הוא הסביר ככה שמהימנות השקיפות+ בדיקות הסקר דרך הקופה+ הסקירות היא 95% בעוד שבדיקת הדם מעלה ל-99% לפחות לגבי תסמונת דאון. אז עכשיו נותר לי להמשיך לשקול ולחשוב על זה.... השאלה שלי היא כזו, איזה מהחברות הכי מומלצת ומה בעצם ההבדלים בנהן?
 
יש כמה בדיקות מומלצות

מה"סקרים" שאני ערכתי וכמובן משיחות עם חברות שהמליצו..אז מבין כל הבדיקות (באחוזי דיוק , היקף הבדיקה וכיוב') אז יש את הבדיקה גנומיטי שהיא הכי מומלצת
ואם אני לא טועה אז להריון מרובה עוברים הבדיקה מטרניטי 21 היא זו שמומלצת

בכל מקרה, מבינה מאוד את הדילמה הייתי בה גם בהריון הקודם..מהרגעים שמתחשק לי שיחליטו בשבילי :)
 
גנומטי זה הדור היותר חדש של מטרניטי21

זה של אותה חברה. וכיום הם עושים גנומיטי.
ממה שאני בדקתי בזמנו יש שני סוגי טכנולוגיות, אחת זזו שמשתמשים בגנומיטי ובניפטי, שהן בדיקות מתקדמות ויקרות יותר , ויש טכנולוגיה אחרת שבה משתמשים בשלושת החברות האחרות שהבדיקות שלהן זולות יותר.
אם מדאיג אותך בעיקר תסמונת דאון אז כולן נותנות תשובה ברגישות של מעל 99%. מעבר לתסמונות שנבדקות ברמת דיוק כזו או אחרת. גנומיטי וניפטי מוצאים גם אי סדרים אחרים שלא בהכרח קשורים לתסמונות המוכרות יותר. במקרה של גנומיטי זה ברזולוציה קצת יותר טובה (החל מגודל 7 כאשר ניפטי החל מ 10) אבל גנומיטי גם יקרה באלף שח בערך יותר מניפטי.
&nbsp
אנחנו עשינו גנומיטי בשבוע 10. בדיעבד בשל העלות הגבוהה לא בטוחה שזו הייתה החלטה נכונה.
בפרט שבשל ממצע שראו באולטרסאונד התעקשו איתנו אחרי הסקירה לעשות מי שפיר בכל זאת... אבל גם ללא זה.. יכול להיות שההבדל בן גנומיטי לניפטי לא מצדיק 1000 שח. ואולי כן. לא יודעת.
 
הבנתי..

פשוט קבלתי המלצות מחברות על גנומיטי ועל מטרניטי משתי חברות שונות ותודה על העדכון כמובן..גם לי הסבירו שהגנומיטי מתקדמת יותר מבחינת הטכנולוגיה בה משתמשים ושהחברה שמבצעת את הבדיקה היא בעלת הניסיון הגדול ביותר לכן זו גם הנטייה שלי
מבחינת מחיר, גם הכסף הוא אחד השיקולים..בכל מקרה אני לא מתכוונת לשלם את הסכום המלא (ויש החזר מהקופות כשיש את הביטוח המקיף)
ומה שיכריע בסופו של דבר זו איכות הבדיקה וההתחייבות לתוצאות מדוייקות יותר
ובאופן כללי רוצה להיות אחרי..:)
 
שימי לב שהם שולחים את המבחנות

פעמים בשבוע. (בהנחה שזה לא ישתנה כתוצאה מהחגים).
אם תתזמני את לקיחת הדם נכון אז התשובות מגיעות תוך כשבוע.. אני עשיתי באסותא ופניתי אכ לחברה לוודא ששלחו שליח לקחת את המבחנות.
&nbsp
עוד עניין.. ממה שזכור לי הבדיקה היא 2 מבחנות, אבל מבקשים ממך אישור לקחת מבחנה שלישית. רק אכ הבנתי שזה מה שחתמתי עליו.. אחרי שכבר לקחו 3.. בדיעבד לא הייתי נותנת אישור למבחנה השלישית. מעדיפה שכמה שפחות דם יוציאו ממני..
(וכן.. כבר היו לי בדיקות שלקחו כמעט 20 מבחנות, למשל כשעשיתי גם בדיקות קרישיות יתר וגם בגיקות נובפות ששלחו אותי.. אבל מאמינה שכדאי להמעיט כמה שאפשר בהוצאה מיותרת של דם..).
&nbsp
עניין אחרון- על הקבלה מהם היה רשום משהו כמו "אחוז ההנחה".. אצלי זה היה אפס.. אך כנראה שאם מתמקחים אז אולי יש הנחה.. או אולי אם עושים דרך איזשהי מרפאה שמפנה אותך..
&nbsp
בהצלחה!
 

אמאלוסי

New member
אכתוב לך איך אני בחרתי

תראי, מרב שקראתי ודיברתי עם נציגים של החברות, הרגשתי שהכל פחות או יותר אותו דבר. אז פשוט אמרתי - וריפאיי בבעלות טבע, אני סומכת על טבע, אני אלך על וריפיי.
יכול להיות שאם הייתי ממשיכה לחשוב, לחפור ולהשוות, הייתי בוחרת אחרת, אבל פשוט נמאס לי להתעסק בזה.
 
למעלה