הריון עם קרישיות

תמרה126

New member
הריון עם קרישיות

הי לכולן, נמצאתי הומוזיגוטית לפקטור 5 ליידן. והטרוזיגוטית לmthfr. האם מישהי כאן מכירה? יודעת להסביר סיכונים? סיכויים? אני לוקחת קלקסן 60 (משקלי 53 קג). למען האמת בנזוגי קצת דואג כי קרא כל מיני דברים, אני מניחה שעם הקלקסן הכל בסדר. האם עלי להפגש עם מומחה? האם ליווי ההריון הוא שונה? תודה מראש לעונות, אני חדשה בתחום (גם בהריון החדש חדש וגם בקרישיות) ומנסה לדלות מידע להמשך.
 

NomNomNom1

New member
אני חושבת שרצוי ליווי של המטולוג

לי אין בעיית קרישיות אבל בשל קריש דם שקיבלתי בעוונותיי בהריון השני , לקחתי קלקסן כל ההריון ו-8 שבועות לאחריו וגם בהריון הנוכחי שלי אני מקבלת קלקסן ומלווה על ידי המטולוגית [נפגשות פעם בשליש לפחות , בהתחלה קצת יותר ] .
אני לא יודעת לגבי פקטור ליידן 5 , אולי זה מצריך מעקב מסוג אחר אבל כדאי כבר לפנות להמטוולוג שגם מבין דבר או שניים בהריונות - יכולה להמליץ בחום רב מאוד על ד"ר דורית בליקשטיין המדהימה [הייתי מטופלת שלה הרבה שנים והיא עזבה את המחלקה בבלינסון כעת ומקבלת פרטי] .
בהצלחה!
 
פקטור 5- חובה ממה שיודעת לקחת קלקסן כל ההריון וקצת אחרי

אם את לוקחת קלקסן אז למיטב ידעתי את עוברת להיות בסטטיסטיקה הרגליה של הריונות.
עבור MTHFR לרוב ממליצים על חומצה פולית במינון גבוה יותר- של 1000 מקג ויש שיגידו 5000. לרוב להטרזיגוט זה פחות חשוב (ואגב זה מאוד נפוץ- בערך שליש מהאוכלוסיה) אך בשילוב עם פקטורי קרישה אחרים.. לדעתי עדיף לך כן לקחת 1-5 ולא 0.4.
&nbsp
אם יש ספק לגבי משהו.. לכי ליעוץ אצל קופרמינץ.. זו ממש המומחיות שלו..
 
למעלה