הדילמה הזאת של מי שפיר וציפ- כן או לא..

polly121

New member
הדילמה הזאת של מי שפיר וציפ- כן או לא..

אז לא ייאמן, יש לי צרות של עשירים


פעם זה היה נראה רחוק, אבל עכשיו זה כבר כאן. אני צריכה להחליט בקרוב מה לעשות, האם לעשות מי שפיר וציפ או רק בדיקת דם. אחד הרופאים שלי בדעה שכל אשה בהריון צריכה לעשות ציפ גנטי בלי קשר לממצאים כלשהם. במקרה שלי, שקיפות מצוינת בלי ממצאים, סקירה מוקדמת כנ"ל, סיכון לדאון אחרי בדיקת סקר ביוכימי ראשון 1:870 (בת 41.7).

אותו רופא אומר שדאון כנראה שאין לנו, ואם זה הדבר היחיד שמדאיג אותנו אז לעשות את בדיקת הדם ולא את מי השפיר. מצד שני, הוא מספר על נתונים מפחידים בכל מה שקשור למציאה של פיגור שכלי בציפ גנטי (עד רמה שזה לא נשמע לי הגיוני).

בקיצור, אני מבולבלת ובלחץ מכל זה. לא רוצה לסכן הריון יקר יקר, אחרי הפלות וכאבי לב, ולא רוצה ילד עם בעיות. מצד שני במסמכים לקרוא שקיבלתי מהמרפאה כתוב שם חד משמעית שרוב מכריע של בדיקות ציפ יוצאות תקינות, אז למה להסתכן סתם?

יש המון אינפורמציה ברשת, לא יודעת למי להאמין ולמי לא (כולל הסטטיסטיקות של הפלות אחרי מי שפיר), כל הרופאים נראים לי אינטרסנטים ואני לא יודעת מה לעשות...

כבר התכתבנו על זה פה בעבר ובכל זאת -אשמח לעצה ואשמח לשמוע מה בחרתן לעשות ואיך לבחור נכון..וגם- מה דעתכן על הסטטיסטיקה של הפלות אחרי מי שפיר. האם אתן מכירות מישהי שזה קרה לה?
 

kaur

New member
אני בינתיים עברתי את דיקור מי השפיר שלי

ומה שהרגיע אותי היה שגיליתי שהרופא היקר שלי (רופא הפוריות שהוא גם רופא המעקב שלי) עושה גם מי שפיר. ובאמת הפרוצדורה עברה בסדר גמור, הוא הסביר המון דברים, אני יודעת מראש שיש לו ידיים טובות, הוא מעולה באולטרסאונד ובאמת איכפת לו. וביקש שנבוא יומיים אחרי הדיקור לא"ס כדי שנוכל לראות שהעוברית בסדר, וזה היה סופר מרגיע ומשמח.
אבל כמו שאמרתי מראש, אנחנו היסטריים ולא כולם צריכים להיות ככה
 

ginger lemon

New member
מה שהנחה אותי

בין היתר, הוא הרצון לגלות כמה שיותר מידע בשלב מוקדם, כדי שאם חלילה משהו לא בסדר ואני יכולה למנוע כאב וסבל וסיכונים של הפלה יזומה מאוחרת... אז תהיה לי האופציה (אני עובדת במקום שאני רואה הרבה נשים בהריון מגיעות לבדיקות בשלבים מאוחרים אחרי שגילו משהו לא תקין בסקירה השנייה או אפילו אחריה והלחיץ אותי לחכות עד לסקירה ה-2). מצד שני- זו החלטה מאוד אמוציונלית.. כי כל הבדיקות לפני היו תקינות ואני בת 31. אם להיות כנה, ב24 השעות הראשונות אחרי הבדיקה פחדתי פחד מוות שעשיתי טעות ושמשהו עלול לקרות. היו לי תופעות של לחץ בבטן ורק ספרתי את הדקות עד שהן יחלפו. הבדיקה עצמה היתה ממש לא נוראית, נמשכה 10-15 דקות. אולט' שגרתי לראות שהכול תקין ולהחליט מאיפה לדקור, דקירה והשאיבה עצמה (הרגיש לי כמו דקה), הדקירה עצמה קצת כאבה אבל לא כאב שנשאר חוץר מכמה דקות. כשבדיקות סקר ביוכימי ושקיפות הן תקינות הסיכון שימצאו משהו בצ'יפ גנטי די זהה לסיכון של הפלה/סיבוך שיוביל להפלה- בסביבות 1 ל200, אצל הרוב- 99% מהנשים לא ימצאו דבר בצ'יפ ובדיקת מי שפיר לא תגרום לשום סיבוך. אז ההחלטה היא לדעתי היא מאוד אישית. (** יש האומרים שהסיכון להפלה כיום מתקרב ל1:600 והסיכון לממצא קליני בצ'יפ הוא 1:150- אלו לא הנתונים הרשמיים אבל הם די רווחים. לפי הנתונים האלו הסיכוי שימצאו משהו בצ'יפ עולה על הסיכון להפלה פי 4, אם כי גם אז יהיה נכון לומר שאצל 99.2 אחוז מהנשים גם לא ימצאו כלום וגם לא יקרה כלום).
 

השואלת14

New member
גם לי הייתה דילמה אבל...

במקביל היה לי ברור מתחילת ההריון (ואפילו לפניו
) שאם לא אעשה
דיקור אני לא אוכל להמשיך את ההריון ברוגע... גם לא בדיקת הדם הייתה מרגיעה
אותי כי אין מה לעשות, עדיין אין תחליף 100% לבדיקת מי שפיר.

אצלי בדיוק כמו אצלך, התוצאות היו מצויינות, עד כדי כך שהרופא המדקר שאל בשביל מה הגעתי....? (אני בגילך) אבל זה ממש לא הזיז לי והלכתי עם התחושה שלי וברוך השם עבר בשלום ובקלות
אבל אין מה לעשות, זה שיקול מאד אישי והכי חשוב שמה שלא תעשי, תעשי מתוך החלטה שלך ושלך בלבד ותקחי בחשבון את ההשלכות לכאן או לכאן לשלילה אבל כמובן גם לחיוב


שיהיה המשך הריון נפלא!
 

Cuenquitta

New member
מזדהה עם הדילמה

מצד אחד, קשה לי מאוד לא לעשות, בעיקר כמובן לצורך הצ'יפ, ומצד שני מרגישה שזה לא נכון עבורי לסכן הריון כל כך יקר כשהכל "על הנייר" נראה תקין.
בנתיים אני על הגדר, מחכה לראות אם במקרה התשובות של החלבון העוברי יטו את הכף לטובת הבדיקה (כי אם יש אינדיקציה לבצעה, אין לי ספק שצריך לעשות)- וכמובן מתפללת להשאר בדילמה ושהכל ימשיך להיות תקין.
אגב, אפשר לעשות את כל הבדיקות שבעולם ועדיין אין בטחונות לילד בריא לצערנו. צ'יפ תקין מאוד מעודד ומפחית סיכון, אבל חייבים לזכור שיש עוד המון בעיות שלא מתגלות גם בו.
הסטטיסטיקה העדכנית שאני שמעתי לגבי הפלות לאחר מי שפיר היא סביב 1:500- 1:600, שזה יותר טוב מהמספר של 300 שמצוטט בד"כ.
בקיצור, לא עזרתי, אבל תדעי שאת לא לבד בתחושה הזו
 

ginger lemon

New member
מזל טוב!

חלפתי על פנייך השבוע לשבריר שנייה.. לא יודעת אם שמת לב, היית באמצע שיחה. אני ממש ממש שמחה לשמוע! שימשיך תקין ומשעמם.
 
למעלה