אדון מנההההללללל

Gal T

New member
../images/Emo9.gif

הגזמתם... למרות שהתאדמתי כרגע טבעית.
 

יודיX3

New member
תודה על התשובה, אז בעצם "חלון

ההזדמנויות" נוגע לאספקת פחמימות פשוטות בלבד לאחר האימון כדי לשנות את הסטטוס ההורמונאלי מקטבולי לאנבולי. ומדבריך אני מבין שאין כאן קשר לאספקת חלבון מיידי לאחר האימון, ופה קיים הבלבול.
 

Gal T

New member
Overrated

רומא לא תיפול על החצי שעה שאני לא אוכל כלום, אגיע הביתה, ושם אוכל נגיד - עוף ותפו"א. הרגישות לאינסולין למעשה נמשכת לזמן ארוך לאחר האימון, אפשר לאכול פחמימות עם GI בינוני גם 2-3 שעות לאחר השייק דקסטרוז למשל. לא הייתי מגדיר את הנושא כ'בילבול' דווקא, אלא כנושא מוערך יתר על המידה. בוא נגיד את זה ככה, כל פרק הזמן שאני אחכה ללא מתן פחמימות לגוף, הוא פרק זמן שבו הרגישות לאינסולין תהייה הכי בשמיים, והסביבה ההורמנלית והגופנית בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר לאנאבוליזם (כשלמעשה היא קטבולית). אך חצי שעה לא תזיק. הרי ביום יום, אנו רואים מספיק אנשים ש"מפספסים את חלון ההזדמנות שלהם" וגדלים יופי. לדעתי הדבר החמור ביותר, יהיה לא לנצל בכלל את הרגישות הגבוהה לאינסולין ולהמשיך לאחר האימון לאכול פחמימות מורכבות (אינדקס גליקמי נמוך). האפקט שאנו מקבלים משליטה באינסולין, על ידי מיתון במהלך היום וקפיצה לאחר האימון, הוא אפקט של הגברת הרגישות בשרירים (ראה: ימי דילול בUD2 שאנו ממשיכים ללא פחימימות בכדי לקבל תגובה הפוכה). עוד דבר, בעצם בגלל היכולת העצומה לבצע גלוקונאוגנסיס (סינטוז גליקוגן) לאחר האימון, 'פיספוס' של אותו שלב יכול לגרוע קצת את יחסי ה-שריר\שומן. למעשה חידוש מאגרי הגליקוגן יכול להתעכב קצת ולקחת יותר מאוחר עדיפות על פני סינטזת חלבונים (חוץ מאצל אנשים בעלי גנטיקה מצויינת, שגם יכולים לבצע הרבה סטים\חזרות שמדללים גליקוגן, במסה).
 

יודיX3

New member
לגבי הנקודה האחרונה אני לא מאמין

שזה כ"כ משמעותי... תודה על התשובות המושקעות!
 

Gal T

New member
בבקשה ../images/Emo13.gif

קצת הקצנתי... הכוונה היא להמשך לנקודה מעל, למישהוא שיוותר על פחמימות עם GI גבוה, סינטזת הגלוקוז תדפק קצת וזה בהחלט יכול להשפיע. זה סתם להמחשה..
 

misterG

New member
שאלה לי אליך

אני מתאמן בערב, בשעות 6-7 בערך. צורך כ-140 ג' חלבון ביום. עומדות בפני שתי אפשרויות: א. לצרוך כ-70 ג' לאחר האימון ועד לשינה, לאורך 5 שעות לאחר האימון. ב. לצרוך חלבון באופן שווה לאורך כל היום ולאו דווקא אחרי האימון. מה עדיף (למטרות היפרטרופיה)?
 

Gal T

New member
Dont overthink this

אתה מסבך את עצמך יותר מדי, מה זה "למטרות היפרטרופיה"... 140 חלבון (בהנחה שזו הכמות המתאימה לך) יתאימו להיפרטרופיה. תאכל איך שנוח לך.
 

Rossi46 ®

New member
הוסף לטאגליינס ../images/Emo47.gif

תודה רבה גל , אתה נכס לפורום הזה , המשך כך !
 
למעלה