אדון מנההההללללל

R-o-i

New member
נצל"ש (שלי אז מותר לי ../images/Emo3.gif )

הקורס שניפתח באפריל (מדריכים) מישהו יודע אם הוא בת"א או נתניה ? תודה רועי
 

Gal T

New member
אולי ל22 במאי אתה מתכוון?

אם כן, אז הוא באונ' ת"א.
 

R-o-i

New member
כן יודי, חושב, ואתה תסדר לי עבודה.

וגל, ראיתי שיש גם קורס שניפתח בשני באפריל, הוא לא בת"א? תודה רועי
 

R-o-i

New member
התקשרתי אליהם... אמרו שיש סיכוי

שהם יפתחו קורס ... תודה רועי
 

Gal T

New member
כזה דחוף לך על אפריל דווקא?

או על וינגייט?... It's the same shit, different asshols
 

Gal T

New member
תצתרף אליי למאי ../images/Emo13.gif

יהיו שיעורים משעשים, אני מבטיח לך
 

יודיX3

New member
נצל"ש Gal וקטריס

לאור השרשור הקודם שלכם בקשר למספר הארוחות. נושא שחוק אבל פתאום הוא עלה לי לראש: האם "חלון ההזדמנויות" שתמיד דברו עליו- הוא עד כדי כך משמעותי או שהוא overrated כמו מהירות ספיגת חלבון מאבקה.
 

Gal T

New member
הסבר

המונח הזה "חלון הזדמנות" הוא בעייתי קצת. בוא נסתכל על זה ככה, אימון אנאירובי הוא תהליך של שעה שאתה לא שורף בו יותר מ300-400 קלוריות (אפילו פחות). *רוב* האנרגיה הזאת באה מהמקורות הכי זמינים בגוף, על ידי "גליקוליזה אנאירובית" של גלוקוז. זה בנוסף ל'נזק' בגשרי הכיווץ של השריר (בסרקומר - אקטין ומיוזין) אלה הם הדברים היחידים שמבדילים אותנו משארית היום. עוד שוני עיקרי, שבעקבותיו בא "הצורך" ב"חלון הזדמנות", הם השינויים ההורמונליים. בזמן האימון אנו נכנסים למצב של "דחק", רצון של הגוף לאנרגיה זמינה ביותר ולכוח. הורמוני הדחק כמו: גלוקוקורטיקואידים (קורטיזול), קטכולאמינים (אדרנאלין, נוראדרנלין), וגלוקגון עולים בדם (כל אחד בהתאמה, קורטיזול יהיה דומיננטי לקראת הסוף) למטרות אספקת אנרגיה, זרימת דם וכמובן, מבצעים פעולה אנטגוניסטית שמורידה את ריכוז האינסולין בדם. זה בקצרה, הכנסתי פחות או יותר את מה שרלוונטי. אז איך זה מתקשר.., חלון ההזדמנות בעצם אומר לנו להכניס כמה שיותר מהר שילוב של חלבון\פחמימה, שיגיעו במהירות האפשרית למחזור הדם. נתחיל מחלבון, בעצם קצת כיסינו את העניין בשרשור ההוא, הסברנו שכל עוד צריכת החלבונים במהלך היום מתאימה (נגיד ארוחה שעתיים לפני האימון), זרימה של חומצות אמינו במהלך האימון ואחריו תתרחש עוד מאותן ארוחות. לכן, ה"פאניקה" של חלבון שיגיע לשריר הכי מהר (כל החברה של האיזולט אוכלים ת'ציפורניים כרגע) הופכת לחסרת טעם. בכל אופן, יש צורך בחומצות אמינו בדם בזמן האימון\ואחריו, אך זה לא אומר שאכילה מהירה של חלבון נחוצה לנו. העוף אחרי חצי שעה יעשה את העבודה. לגבי הפחמימות, כאן בעצם באה החשיבות. הרי מאגרי גליקוגן יש לנו, כלומר, שאפילו אם גלוקוז לא יפורק מהארוחה שקדמה לאימון, לא תהיה לנו בעיה של אנרגיה. הבעיה שלנו לאחר האימון, שיקח לה זמן להפתר מעצמה, היא המאזן ההורמונלי. הסוויץ' היחיד שיגרום לגוף להפוך את מצב הפירוק למצב של בנייה, הוא שינוי הורמונלי מתאים, אותו שינוי יעשה על ידי האינסולין. החשיבות היחידה שאני רואה לאחר האימון, היא לפחמימות עם אינדקס גליקמי גבוהים שיחזירו את האינסולין לנורמה ואפילו קצת מעל (לאחר האימון הרגישות של השרירים גבוהה מאוד, רמות גבוהות של אינסולין יהיו נחוצות). זה בעצם הזמן היחידי ביום, שאינסולין בא לטובתנו, ויש לו תגובה אנאבולית מאוד לשרירים (כאשר במהלך היום, דרושות רמות בסיסיות של אינסולין בדם כדי לבצע סינטזת חלבונים). כל מה שהסברתי הרגע לא קריטי במיוחד, בדיוק מהסיבה שאותו מאזן חנקתי חיובי ימשך ל48 שעות לאחר האימון. אבל, זה פשוט הזמן היחידי ביום שניתן להרוויח קצת מהפחמימות המהירות הללו, ועדיף לשלבם.
 

קטריס

New member
איזה הוד אדמומיותו בראש שלך

לחצי מהפורום הזה מגיע להיות אדומים
 

R-o-i

New member
אז בעצם אין טעם לקנות ולהשתמש

בכדורים של חומצות אמינו ? אני לוקח 3 כדורים (של 2222) בתחילת אימון, ובחיטוב עוד 3 כדורים במעבר ממשקולות לאירובי. תודה רועי
 

REL007

New member
פלציבו אפקט זה גם משהו...

למרות שבין אנאירובי לאירובי זה הגיוני. אתה יכול לחסוך את המכיר המטורף הזה ופשוט לשטות WHEY בין לבין... אם אתה שואל אותי, עדיף להשקיע באבקה של BCAA, ב'היי דוסינג' אנשים רואים תוצאות טובות אפילו במסה.
 

dor1111

New member
עידו אני היית שוקל האדמה למרות

שהוא לא ממש ותיק, אבל ידע עצום יש לו.
 
למעלה