האצת מחלה על ידי אימון אינטנסיבי?

dotan m

New member
האצת מחלה על ידי אימון אינטנסיבי?

זה כבר פעם שניה שזה קורה לי,אני חוזר מאימון ותוך שעתיים בערך נופלת עלי איזה שפעת מהשמיים. עכשיו כולכם מכירים בטח את ההרגשה של יום לפני שפעת,הקטע שאצלי אני הולך לאימון בהרגשה בריאה כמעט לחלוטין,אולי קצת עייפות,לא משהו טרום שפעתי,וחוזר מהאימון ואחרי שעתיים בערך החום נותן בראש. עכשיו,מה שאני שואל אותכם,האם זה קרה גם לכם?האם אימון אינטנסיבי מאיץ פעילות של חיידקים?
 

dotan m

New member
תראה

הכי ברור שהמחלה "דוגרת" בגוף שלך מספר ימים עד שהיא פורצת. מה שאני אומר פה,שמאז תחילת האימונים נעלמה לי הרגשת ה"יום לפני" והמחלה מפתיעה אותי ישר אחרי האימון,כאילו הוא זירז.
 

dod_basim

New member
אני אגיד לך מה

שלשום באימון הרגשתי עם חצי כוח ולא סיימתי את האימון כמו שצריך. באותו הלילה התחלתי להרגיש לא טוב ומאז אני חולה אני לא רופא אבל אני לא חושב שיש קשר בין אימון לבין האצת מחלה.
 

אלי ו.

New member
בגדול התשובה היא כן

אימונים אינטנסיביים פוגעים במערכת החיסון.
 

dod_basim

New member
זה אולי בגלל ש

הגוף נמצא בתקופת אימונים אינטנסיבית הוא יותר עייף וכידוע איכות המערכת החיסונית יורדת כאשר אנו עייפים או בסטרס.
 

אלי ו.

New member
קצת יותר פירוט בנושא, עידו ../images/Emo124.gif

עידו, אני לא בטוח שזה במאמרים, שווה להוסיף. פרי מקלדתו של רמי ירון (מנהל הפורום לשעבר) מערכת החיסון בספורט: קיימים מחקרים שספורטאים חולים יותר מאנשים רגילים המחלה הזיהומית הנפוצה ביותר אצל ספורטאי היא דלקת בדרכי הנשימה העליוניות – שיעול, נזלת, גרון כואב התופעה נקראת Upper Respiratory Infection או Upper Respiratory Tract Infection או בקיצור URTI/URI. ספורטאי הישגי: • לחצים נפשיים ופיזיים • מערכת חיסון ירודה • חשוף לתחלואה גבוהה יותר גם במהלך פעילות גופנית מאומצת וגם אחריה יש יצור מוגבר של תאי דם לבנים, כנראה שהורמוני הלחץ שקשורים לפעילות גופנית גורמים לעירור של מערכת החיסון. שני הורמונים קשורים למערכת החיסון, בשעה הראשונה מזמן תחילת הפעילות מופרש הורמון אפינפרין (מופרש מהר ומתפרק מהר), ההורמון מופרש לאורך כל הפעילות ולאו דווקא בשעה הראשונה, אחרי השעה הראשונה של הפעילות מופרש הורמון נוסף בשם קורטיזול (מתפרק זמן רב יותר), השפעתו על מערכת החיסון היא בין 8-6 שעות. שתי ההורמונים הללו כנראה משפיעים על מח העצם ליצור עוד תאים לבנים. בטווח זמן כולל לאורך זמן בתקופת האימונים מערכת החיסון נכנסת לתשישות ומייצרת פחות נוגדנים ולכן בתקופות הקשות של האימונים הספורטאי חשוף יותר למחלות וככל שהוא יהיה יותר הישגי כך הוא יהיה חשוף יותר למחלות. שתי השפעות עיקריות על מערכת החיסון לאימון ההישגי: 1. אקוטית (מיידית) – חלק ממרכיבי מערכת החיסון (כדוריות הדם הלבנות) יורדים ושבים לרמתם הנורמאלית רק (עד) 24 שעות ממועד האימון ולכן נוצר "חלון הזדמנויות" למחלות ובזמן זה הגוף חשוף יותר למחלות עד להתאוששות של מערכת החיסון. 2. כרוני (מתמשך) – ירידה במרכיבי מערכת החיסון בתקופת אימונים קשות, עקב חוסר התאוששות. לכן ספורטאים: • יקבלו כל הזמן חיסונים (להקדים תרופה למכה) • עור רגיש יותר לחום ולקור • נזהרים מדלקות, שפשפות, זיהומים וכו' • הגנה על העור, זיעה ממוססת את ההגנה של העור (חומציות ומליחות) • הגינה – מקלחות משותפות, מגבות, כפכפים. • חימום והרפיה לפני ואחרי אימון + לבוש מלא • אחרי מקלחת יבוש ולבוש מלא פתרון למערכת החיסון בספורט ההישגי הוא מנוחה !
 
אפשר גם ויטמין C

אני לוקח גם וויטמין C אחרי האוכל כל יום. זה צריך לעזור למערכת החיסון להישאר בריאה. בנוסף אני מקווה שזה יעזור קצת עם הדלקת במרפקים ויעכב אותה אבל לגבי זה אני לא בטוח. אולי זה יעזור.
 

יודיX3

New member
../images/Emo45.gif ממליץ גם לקחת מולטי ויטמין

במיוחד אנשים שמתאמנים.
 

אלי ו.

New member
לישראלי הממוצעי ויטמין C זה בזבוז

אין לי מושג למה ויטמין C כ"כ פופולרי בישראל כשהתזונה בארץ עשירה בויטמין C. מה שיותר מוזר זה שלעתים זה התוסף הראשון והיחיד שאנשים לוקחים. תיסוף צריך לפצות על חסרים תזונתיים, בישראל כמעט ואין בעיה עם ויטמין C ראה סקר מב"ת (בעיקר חלק 2 בדף על צריכת ויטמין C) חלק 1 http://www.health.gov.il/download/pages/meyuhad.pdf חלק 2 - מה אוכלים הישראלים http://www.health.gov.il/download/pages/mabat2.pdf
 

Dark Muse

New member
נכון מאוד...

אגב, זה לא ממש מוכח שויטמין C באמת עוזר במשהו למניעת שפעת או כל מיני מחלות. אולי זה עוזר במינון נורמלי דרך התזונה, אבל תוספת ויטמין C זה בספק...
 

Some1here

New member
הפוך זה מוכח שויטמין C לא עוזר

במניעת מחלות, הוא כן יכול לעזור בזמן מחלה. הייתה על זה תוכנית שלמה בערוץ 8 לפני מספר שבועות.
 
רוב הזמן חולים

יש לי הרגשה שאנשים שמתאמנים קבע בחדר כושר חולים בדרך כלל בדלקות ברמה זו או אחרת וחשופים דרך קבע למחלות שנובעות מקירבה לזיעה של אחרים ולמאמץ שמחליש את המערכת החיסונית. לא נראה לי שהתוכנית חקרה את ההשפעה של ויטמין C על אנשים שמתאמנים בחדר כושר.
 

Some1here

New member
מה הקשר למתאמנים אתה מדבר שטויות

אנשים שמתאמנים בצורה אינטנסיבית ובמיוחד ספורטאים תחורותיים נוטים לחלות ביתר קלות וכבר פירטו פה את הסיבות לכך. מעבר לסיבות הנ"ל ברוב מכוני הכושר לא קיים איוורור נאות ולכן הסביבה נוטה להיות סביבה רווית חיידקים (מה הקשר לזיעה?!).
 
דבר ראשון

דבר ראשון, לא הייתי אומר שטויות למישהו שאתה מסכים עם רוב הדברים שלו חוץ מדבר אחד. חוץ מזה את דברי התחלתי ב"הרגשה" מכיוון שאיני רופא ומומחה למחלות עור. באותה נימה שפירטת את דעתך: האם אפשר להניח שבמכון כושר שלך לא משתמשים במגבת בשביל שאנשים לא ישחו בזיעה של אחרים בגלל הגיינה וחשש להעברה של מחלות עור וכו'. בדיוק כמו שלא תלך יחף במקלחות משותפות (אני מקווה).
 

Some1here

New member
אתה שוב מדבר שטויות

אתה מדבר שטויות בקשר לויטמין C ובקשר לזיעה. במכון שלי אישית יש מגבות כמה שרוצים ובחינם לכולם הוא גם קטן ואין הרבה אנשים להידבק מהם.
 

Some1here

New member
אגב בקשר למגבות

המגבות נועדו לשמור על המכשירי מפני נזק הלכות, כדי שלא יהיה מגעיל לשכב\לשבת על מכשיר שכולו רטוב בגלל מי שהשתמש בו לפני כן וכעניין לנוחות.
 

קטריס

New member
זה נכון במיוחד לגבי תקופות חיטוב

עקב הירידה בת'ירואיד (ואולי גם עקב הירידה בלפטין? לא זוכר) וההשפעה שיש לכך על יכולת הגוף לגייס תגובה ממערכת החיסון. אבל למען האמת אני אישית לא שם לב להבדלים בתדירות המחלות שלי (במקרים המאוד נדירים בהן הן מופיעות) בין תקופות של אימונים אינטנסיביים לתקופות מנוחה ארוכות (חודש נגיד).
 

Some1here

New member
זה בדיוק ההסבר שחיפשתי!!!

בזמנו לפני הגיוס הייתי שחיין תחרותי ולא היה חורף שהייתי חולה בו פחות מפעמיים. הייתי מאוד פגיע למחלות. כעת משחזרתי להתאמן בחד"כ לפני 10 חודשים לא הייתי חולה חוץ מפעמיים ושתי הפעמים הללו היו בזמן החודשיים האומללים של תקופת החיטוב המעצבנים שעשיתי. לא סתם אני חיטוב זו תקופה מתישה ומעצבנת וכל הכיף הוא בהעמסה.
 

dod_basim

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo51.gif

סחטיין! זה בדיוק מה שיש לי עכשיו: שיעול, כאב בגרון. להכניס למאמרים ומייד!
 
למעלה