אחת ולתמיד : אבקות חלבון

Rossi46 ®

New member
אחת ולתמיד : אבקות חלבון ../images/Emo77.gif

מהיום , כל גולש חדש שישאל על אבקות חלבון [צריכה , ספיגה , יתרונות וכו'] יש להפנות אותו להודעה הזו שתמצא בטאגליינס . מהיא אבקת חלבון ? אבקת חלבון היא אבקה בעלת ריכוז גבוה של חלבון [בין 78% ועד 94%] ובדר"כ עם מעט פחמימות ומעט מאוד שומנים . אבקת חלבון אינה "אבקת קסם" והיא אינה מנפחת את הגוף יותר ממקור חלבון אחר , ז"א , אין הבדל [מבחינת תוצאה סופית והתפתחות שרירים] בין צריכה של אבקת חלבון לבין צריכה של גביע קוטג' אחרי אימון . במילים אחרות , אבקת חלבון היא תוסף מזון שעוזר לנו להשלים את צריכת החלבון שלנו ביתר קלות . אבקות חלבון אינן "סטרואידים" או "הורמונים" כמו שלצערי חלק מהציבור חושב . הן בטוחות לשימוש ועוברות אישור של הFDA [מנהל המזון והתרופות] . יש כמה סוגים של חלבונים באבקות חלבון , כשאר סוג החלבון הנפוץ מכולן הוא "חלבון מי-גבינה" [Whey Protein] . יתרונות אבקת החלבון היתרונות הם : א . מקור חלבון מלא ואיכותי . ב . מעט שומנים , נתרן וגלוקוז . ג . נוחות . לפעמים , כבר אין כח לאכול אוכל מוצק , לכן נוח יותר לשתות חלבון . ד . בהשוואה לאוכל , אבקות חלבון זולות יותר [בהשוואה חופשית לגביע קוטג' או טונה . זמני צריכה ניתן לצרוך את אבקת החלבון מתי שרוצים [או יותר נכון , צריכים] . ניתן להוסיף אותה לחלב יחד עם דגני בוקר , וניתן לשתות אותה אחרי האימון . בשנים האחרונות נוצר מיתוס של "ספיגה מהירה" אחרי אימון . כידוע , אחרי האימון הגוף שלנו זקוק למנת חלבונים [וגם פחמימות] כמה שיותר מהר ע"מ להתחיל בהתאוששות ובניית השרירים . יצרני האבקות מתהדרים ב"ספיגה מהירה ביותר" של החלבונים שהם מייצרים . בפועל , מחקרים מראים שאין יתרון באותה "ספיגה מהירה" לאחר אימון , לכן , אין מה להתרגש אם נתקעתם בלי אבקה ואתם אוכלים קוטג' במקום . איפה קונים ? אבקות חלבון ניתן לקנות בכל חנות תוספי מזון בישראל . האבקות נבדלות ביניהן ביצרנים , באיכות החלבון , בדרך ייצורו , בריכוז החלבון , בטעמו , במרקמו ובמחיר כמובן . למתאמן הממוצע , אני לא רואה סיבה להשתגע לקנות את החלבון הכי יקר , אלא לקנות את החלבון הכי מ-ש-ת-ל-ם מאחר וההבדל בין כל מני סוגי חלבון הוא זניח . לחברי הפורום , יש מבצע תודות לבחור בשם "דיויד ארבל" אשר מוכר אבקת חלבון של Perfect Nutrition הקנדית במחיר של 230 שקלים ל2.2 ק"ג . ליצירת קשר עם דיויד : 054-2188334 . אם יש לכם עוד שאלות , שרשרו אותן לכאן , אני אענה עליהן ואשמור את השרשור הזה בטאגליינס למשתמשים חדשים . עידו .
 

ranzz

New member
תודה מעולה../images/Emo45.gif ושתי שאלות:

1. לכמה זמן בממוצע יספיקו ה2.2 ק"ג האלה? חודשיים? חצי שנה? 2. אתם חושבים שהמדריכה בחדר כושר שלי תיעלב אם אני אדפיס ואביא לה את זה..? :-\
 

Rossi46 ®

New member
תשובות ,

א . אי אפשר לחזות . תלוי בקצב שלך [כמה פעמים ביום אתה לוקח] . ב . היא לא צריכה להעלב , אחרי הכל , "מכל מלמדי השכלתי" ..
 

pure_as_fire

New member
אמממ

רגע, אם קונים מארבל איך זה מגיע לאזורים שונים בארץ? הבנתי שהוא במרכז...
 

CarbonFour

New member
יאללה, אתה גדול,

הלכתי להדפיס לאמא שתקרא
(דואגת כמו כל אמא פולנייה נו...
)
 

xyxyxyxy1

New member
שאלה לגבי מסיסות האבקה

האם היא נמסה עם כפית או חייבים שייקר? יש לי כיום אבקה שנמסה עם כפית ואין צורך בשייקר.זה פשוט כיף שאין את התלות בשייקר. כמו כן על איזה טעם אתם ממליצים?
 

Rossi46 ®

New member
תשובה ,

א . לדעתי , עם האבקה שלו אתה לא חייב שייקר , אני שתיתי כמה פעמים בתוך כוס רגילה עם מים . ב . השוקולד טעים , אבל זה עניין של טעם כמובן .
 
תודה../images/Emo70.gif, קניתי...

יש לי כמה שאלות: 1. כתוב בהוראות כפית וחצי, בשביל מנה של 24 גרם חלבון, הכוונה היא לכפית רגילה?, או לכף הזאת שהם שמו בתוך הקופסה?. 2. שאומרים מנה של 100 גרם זה 100 גרם נקי של אבקה?, כי קניתי במשקל 3.5(שזה נראה לי בערך קילו וחצי) ואז יספיק בקושי ל15 מנות. 3. שניסיתי לערבב כפית וחצי עם מים וסוכר ענבים, הסוכר נמס, אבל האבקה לא, נוצרו כדורים קטנים כאלה לבנים, אבל בכל זאת שתיתי, זה לא היה נורא, איך ניתן להמיס אותה בדרך יותר טובה?. תודה מראש, וחג שמח.
 

Rossi46 ®

New member
תשובות ,

א . אם כתוב לך Scoop , אז זו כף המדידה שקיבלת עם האבקה . ב . 100 ג' של מה ? השאלה שלך לא מובנת . ג . בלנדר , או לערבב ממש חזק בתוך השייקר . יש אבקות שבקושי מסיסות במים או בחלב , בעייתי משהו .
 

daniek7

New member
2 שאלות/הבהרות

קודם כל עידו,תודה על ההודעה.. ראשית אני מתנצל קצת על הבלאגן בהודעה שלי אני פשוט גמור מעייפות..סליחה מראש. והשאלות או יותר נכון הבהרות עלו אצלי שוב,מכיון שכאשר הולכים 3 אנשים ביחד למכון סביר להניח שיהיו בערך ,לפחות 5 דעות שונות.. 1- אני נוהג לצרוך את השייק ישר אחרי האימון בעוד שבחור ב' צורך 2 שייקים אחד לפני ואחד אחרי,משמע הוא מקבל 60 גר' חלבון בנגלה.. בחור ג' בא ברעיון יותר יצירתי והוא שותה את השייק במהלך האימון:שליש בהתחלה שליש באמצע ושליש לאחר האימון. יש לציין שאירובי נעשה לעיתים ממש רחוקות ורב האימונים הם אימוני משקולות. בנוסף רק חשוב להדגיש שנק' המוצא צריכה להיות שכנראה שלושתנו אהבלים. לעניות דעתי, 60 +- גר' חלבון זה טיפלה' מוגזם בנגלה אחת..והקטע של השלוקים די חדש לי... ככה שאשמח לקצת סדר.. 2)את צורת החישוב של כמות חלבון שאני צריך לצרוך אני מכיר ומיישם..מה המפתח לחישוב לצריכת פחמימות לאחר אימון? ואם שימוש בתמרים כמקור פחמימה לאחר אימון, כמו רוב החד"כ שלי,באמת עושה את העבודה..(ואם בכלל יש קשר בין חיטוב לעלייה במאסה כאשר מדובר בחישוב צריכת פחמימות אחרי האמון) תודה רבה על התשובות,מצטער על הברדק,זזתי לישון,עוד 4 ימים אני במינכן אם מישהו צריך משהו שיזמזם.
 

Rossi46 ®

New member
תשובות ,

עדי , אני אשמח אם תביא לי קסדה חדשה של Arai משם ! זה בטוח הרבה יותר זול מישראל . קצת סדר בבלאגן :נקודת המוצא היא ששלושתיכם צודקים [בערך] . אתה עושה נכון , אתה דואג למקור חלבון אחרי האימון . לגיטימי . חבר שלך , גם הוא עושה נכון , הוא דואג למקור חלבון לפני האימון , וגם מיד אחריו . גם כן לגיטימי . החבר ה-3 שלך גם הוא צודק , רוצה לדעת למה ? קרא את ההודעה הזו שפרסמתי בערב ראש השנה . כולכם פועלים בתבונה , השאלה היא , איך צריכת החלבון הכללית שלכם ? האם אתם מגיעים לכמות החלבונים שאתם צריכים במשך כ ל ה י ו ם ? בסופו של יום , תחשב את כל החלבונים שצרכת ותדאג שאתה לא יורד מ1.8 ג' חלבון לכל קילו ממשקל הגוף [במידה ואתה מעוניין לגדול] . בקשר לפחמימות , ההמלצה היא 0.8 ג' פחמימות לכל קילו ממשקל הגוף לאחר האימון . תמרים יהיו מעולים לאחר אימון . בכל תמר יש בערך 8-10 גרם פחמימות אאל"ט .
 

crusher

New member
אממ שאלה

אם אני זוכר נכון, קראתי פה וגם שמעתי את זה דיי הרבה ממדריכים שהגוף לא מסוגל לספוג במכה אחת מעל 30 (או 40 אני לא זוכר) גר' חלבון אז מה התועלת לקחת 60 גר' חלבון אם לא הכל ייספג?
 

Rossi46 ®

New member
לא קראת את זה כאן ,

מאחר וזה מיתוס . אין כמות קבועה של חלבונים שהגוף יכול לספוג באותו הזמן . זה משתנה מאדם לאדם וזה בעיקר משתנה לפי מסת שריר .
 

oridoron77

New member
אוקי אז האם נערכו מחקרים

ליכולת ספיגת החלבון של הגוף במצבים שונים? לדוגמא , האם יכולת הגוף לספוג חלבון לאחר אימון משקולות , תהיה באותה רמת ספיגה של ארוחת בוקר? האם יש אפקט לספיגת החלבון בכך שהגוף זקוק לחלבון לאחר אימון , ולכן היכולת שלו לספוג כמות יותר גדולה תהיה גבוהה יותר, מאשר סתם ארוחה רגילה? לא זכור לי שדיברו על זה פעם כאן ,אבל מה אני יודע , בשביל זה אתם פה.. YOUR TURN
 

Rossi46 ®

New member
שאלה יפה ../images/Emo70.gif

אני יודע שהשרירים רגישים לאינסולין במיוחד אחרי האימון , יכול להיות שאותו הדבר לגבי יכולת סינתזת החלבונים של הגוף . אני אברר לך את זה .
 
האם באמצע האימון עדיף מאחרי

אני מערבב חצי מצריכת אבקת החלבון בשייק פירות (עם תמרים) לאחר האנאירובי ולפני האירובי. האם זה עדיף יותר או פחות מאשר לקחת לאחר האימון?
 

lvmusic

New member
מה עדיף לי, 'גיינר' או אבקת חלבון?

שלום, אני בן 22, גובה 1.74, שוקל 76, מעט עודף משקל. השאלה האם עדיף לי 'גיינר' או אבקת חלבון רגילה?
 
למעלה