על אימון כוח ואי ספיקת כליות מתקדמת

שרשור מאלף, עידו!!../images/Emo99.gif

חייבת לציין שבחירת היועצים (ככה קוראים להם???) האדומים שלך היא מעולה והשרשור הזה הוא דוגמא מרנינה למקצועיות הפורום הזה אשר איננה יודעת גבולות. אני מתמוגגת!! תודה !!
 

trap

New member
אהלן גברת דוקטור!

הידעת שאין כזאת התמחות בישראל של רפואת ספורט? זה קורס שנלמד בשתי פקולטות לרפואה: ת"א וטכניון (כמובן שטכניון יותר טוב, איזו שאלה!). שמעתי שההתמחות הזאת בתהליכיים מתקדמים בהסתדרות הרפואית, והיא תהפוך להתמחות על של אורטופדים.
 
מעט עבודות, הכוונה....

שלום לכם, ובורך שובך trap. חשבתי שיש, כי בסתר לביב, כשאהיה גדולה, זו ההתמחות שהייתי רוצה לעשות
. כוונתי הייהת לעט עבודות שבדקו את השפעת צריכה מוגברת של חלבונים אצל אשנים שמתעמלים. עניתי מבלי להכנס לשירשור בתגובה למסר עם לינק שרוסי הפנה אלי, כך שלא ראיתי הת השתלשלות הגתובות. לא התיחסתי לשאלה המקורית של החבור עם אי ספיקת הכליות שמאמן וחושש מהרגע שיצטרך לקצץ בכמות החלבון, כי לא הייתי ערה כלל שכך התחיל כל הדיון. עניתי לשאלה של הפשעת צריכת כמות חלבון מוגברת, אם בכלל, על הכליה אצל אנשים ללא בעייה קודמת. מקווה שהבהרתי את עצמי
 

אלי ו.

New member
חלבון וכליות

המחקר המצוטט ביותר בנושא הזה הוא Knight et all (המחקר היחיד שאני זוכר את שמו בע"פ) מדובר במחקר שעקב אחרי כמה אלפי נשים והשווה תפקודי כליות בפער של שנים וחיפש קורלציה בין צריכה גבוהה של חלבונים לירידה בתפקוד הכליות. המסקנות היו שאצל נשים שמראש תפקודי הכליות שלהן היו לקויים (אפילו בצורה שולית) צריכת יתר של חלבונים פגעה בתפקוד הכליות בעוד אצל אלה שתפקוד הכליות היה תקין עודף חלבונים לא גרם לבעיות. המחקר המלא מצורף. (בזמנו הוא היה חינם ברשת, כיום תמצאו אותו רק בתשלום אז תגידו תודה ליוסי שהשיג אותו) זו הסיבה שלפעמים תשמע אותי ממליץ לעשות תפקודי כליות לפני שמתחילים בדיאטה עתירת חלבונים. (אני האדם היחידי שממליץ על כך, דברתי עם תזונאים בנושא וכולם אמרו לי ש"זה רעיון טוב" אבל אף פעם לא ראיתי המלצות רשמיות בנושא)
 

אלי ו.

New member
וכמעט שכחתי

לפחות לפי המחקר הזה, ההשפעה של חלבון מן הצומח וחלבון ממוצרי חלב אינה פוגעת בתפקוד הכליות. צריך לחקור את הנושא יותר לעומק אבל חשבתי שאולי זה יענין.
 

k a l e n

New member
אממ

לדעתי זה לא חוקי טיפה מה שעשית...(ולצערנו פורומי תפוז דוגלים בדברים חוקיים בלבד
)
 

אלי ו.

New member
היות והמחקר ניתן בזמנו חינם

אני לא רואה את הבעיה. אגב, המחקר אמור להיות חינם גם עכשיו (מכיון שעברה יותר מחצי שנה מאז פרסומו) כפי שמצויין ב Anals of internal medicine משום מה הם לא שחררו אותו. (המחקר פורסם במרס 2003 ועברו יותר מ 6 חודשים מאז) בכל מקרה, הנה קישור לסיכום חוקי למהדרין של המחקר http://www.annals.org/cgi/content/summary/138/6/460
 

סוס מעץ

New member
נושא החלבונים

אלי ניתן לקרוא המון מידע על צריכת חלבונים באתר של אופטימום בארץ www.bbi.co.il , מה שאהבתי שם שהם נותנים מידע אוביקטיבי לגבי חלבונים ותוספים בכלל, קרא את מדור השאלות והתשובות ותמצא תשובות לשאלות די מענינות- אם אתה מחפש חומר עשיר חפש באתרים בחול .
 
אלי ו. תבורך על הודעה זו

וכמובן על הודעות אחרות שמעשירות אותנו בידע למה כוונתי להודעה ספיציפית זו ? בשבועות האחרונים כל פעם העלה מישהו אחר הודעה על קורולציה בין צריכת חלבון לבין הפרעות בתפקוד הכליות ובכל פעם טענתי שאין קשר וכל העודפים הופכים לרקמות שומן אמממה לא מצאתי מחקר המוכיח זאת באופן ישיר והנה באת והצלת את המצב עדו יקירי - נא צרף את המאמר שאלי ו. צירף להודעתו למאמרי הפורום כתימוכין להודעה הבאה שתעלה בנושא
 
כן אבל...

המחקר שאתה מצטט לא דן באנשים שמתאמנים. ברור כי לאנשים אלה יש צורך בכמות מוגברת של חלבון כדי לספק את חומצות האמינו החיוניות שהשריר זקוק להן על מנת להבנות. זו הסיבה שבחיפוש הספרות המזורוז שעשיתי, הקפדתי להתמקד בעבודות שנעשו על ספורטאיים. צריכה מוגברת של חלבון בהחלט לא רצויה, היא מהווה load כבד מדי על הכליה שחחhיבת להפטר מעודפי החומצה הנוצרים עקב כך. כמות גדולה של חלבון מביאה גם לסינון מוגבר שמהווה מעמסה המודינמית על הכליה ומרכיביה. אדם רגיל צריך לצרוך בערך 15% מכלל הקלוריות היומיות שלו מחלבון. אבל כאמור, שונה הדבר אצל ספורטאיים.
 

1Unicorn1

New member
דבר ראשון - החלמה מהירה

דבר שני, כמו שיהודה (דולפין נדיר) אמר - תחיה את היום - כשתגיע לגשר תחצה אותו. מי יודע מה יהיה עוד כמה זמן, אולי עוד שנה ימצאו תרופה כלשהי שתעזור לך בשיפור המצב ? הרפואה מתקדמת כל יום .. תהנה מהרגע, אח"כ תשבור את הראש
 

יניב ריז

New member
אני ממש נרגש מהתגובות החמות :-*

אז ראשית תודה לכל המאחלים,וכן לכל אלו שענו ועזרו. לגבי נושא החלבון שהועלה כאן לגבי אנשים בריאים,אני רק להוסיף שהנפרולוג שמטפל בי,טען שאצל כל בודיבילדר רציני יש עליה בקריאטינין ואוריאה בדם. זה ניתן לי כתשובה ממנו,כשגילו את המחלה,וניסיתי לברר האם רמת הקריאטנין ואוריאה אצלי הם אולי מגורם אחר... ויש גם אופטימיות לגבי עתיד המחלה אצלי,שכן גם לאימי היתה את אותה הבעיה,ובאותם הכליות,ואצלה זה נעצר בגיל מסוים,והיא חיה כיום ללא כל צורך בטיפול. נכון להיום,בשנה האחרונה,המחלה עושה רושם של "קפיאה",והקריאטינין התייצב על 2.1 והאוריאה על סביב ה-75. אז אם המצב ישאר סטטי כפי שהוא כרגע,יתכן ואני פשוט משחר איזשהו פגם גנטי שקיבלתי מאימי. גם אם תחול החמרה,כל בני משפחתי כבר הביעו רצון לתרום כליה,וכן כמה מחברי הטובים... לכן אני יודע שהמקרה הגרוע מבחינתי,הוא פשוט הפוגה באימונים שתמשך מלפני ההשתלה ועד לבטח לכשנה אחריה. עד כמה שזכור לי,הגוף "זוכר" את האימון,גם אם הגוף כבר הספיק להתפרק,וכשחוזרים להתאמן,התוצאות באות מהר יותר. אז שוב,המון תודה לכולכם! שבת שלום.
 

trap

New member
בקיצור נמרץ

א.לא הוכח כי INTAKE של 2 ג' חלבון ליום לק"ג, פוגע בכליות. הנזק נעשה רק במינונים של פי כמה וכמה גרמים. ב.אתה יודע, סביר להניח ששליש מהאוכלוסיה תפתח סרטן באחד מן הימים, זה לא אומר שאנשים צריכים להמנע מאלכוהול ולחיות בפאניקה שמא יום אחד הם יתפגרו, לא עלינו. בינתיים בכלל לא בטוח שאתה הולך לדרך של אי ספיקת כליות טוטאלית, וגם אם כן - יש היום השתלות כליה וכו'. בסופו של דבר ימצא פתרון. 4 עד 7 זה רחוק מאוד מלהיות תחזית מדוייקת. גם לא בטוח שבדיוק עוד שנתיים תצטרך LOW-PRO DIET. אתה יודע כמה מסת שריר אפשר לצבור בשנתיים? לא מעט. ג.לא הייתי שש במקומך לרוץ לדיאליזה לעוד קצת טיפולים בשבוע, שכן לדיאליזה יש המון תופעות לוואי, והבעייתית ביניהן היא עייפות ואנמיה. לא כדאי, לא כיף ובטח שלא נעים. בריאות מלאה, רפואה שלמה, ושלא נגיע לגשר.
 

alexkagn

New member
גם לי יש הפרעה בכליות-

Orthostatic Proteinuria. אמנם לא אי ספיקה אבל גם עדיף שלא היה לי את זה... תרגיש טוב ואני מקווה שהכל יסתדר אצלך לטובה בסופו של דבר!
 
למעלה