שרשור תוכניות אימון

shagy2dup

New member
מעט הסברים

כל אימון לוקח לי 50 דקות , אחריו מגיע 30 דקות אירובי = סה"כ יוצא לי שעה ו 20 דקות אימון !. עד כמה שאני יודע ה upright row עובד גם על השכמות וקצת על הטרפזים , לכן שילוב שלו עם shrugs הולך אצלי ביחד (כמובן שיש סיכוי גדול שאני טועה). לגבי פולי רחב , אני לא מבצע פולי מאחורי העורף אני לא חושב שזה תורם משהו. קראתי פעם באיזה מקום שיש הבדל בין הרחב גבי לצר גבי (בהתאם לפולי) ולכן אני עושה את 2 הסוגים. תודה רבה על ההערות, אשמח לשמוע הערות נוספות , תודה. חג שמח !!
 

Rossi46 ®

New member
עובד על השכמות ??

איך בדיוק אפשר לעבוד על עצם ? תבין, שכמה זו עצם, זה בלתי אפשרי לעבוד על עצם, אלא רק על השריר שמחובר אליה. וחתירה בעמידה זה תרגיל לכתפיים ולטרפזים.
 

eyal1612

New member
שתי שאלות לגבי סופר סט

האם בסופר סט עושים את כל התרגילים בתוכנית אחד אחרי השני או שעושים רק תרגיל אחד וכך עובדים על שתי קבוצות שרירים באותו האימון? לדוגמא: כפיפת מרפקים בעזרת משקוליות-פשיטת מרפק במכונה רב תכליתית בעזרת פרסה ואחרי מנוחה כפיפת מרפקים בעזרת מוט ישר - פשיטת מרפקים בעזרת משקוליות על ספה ועוד שאלה האם מומלץ לשלב גם דרופ סטים וגם סופר סטים באותו האימון? תודה מראש
 

Malcolm X

New member
אני עובד מן AB כזה עם תוספת יום...

יום ראשון - A ------------- חזה - 4 תרגילים עם 4 סטים כל תרגיל יד קדמית - 4 תרגילים עם 3 סטים כל תרגיל יום שני - B ----------- גב - 4 תרגילים עם 4 סטים כל תרגיל יד אחורית - 4 תרגילים עם 3 סטים כל תרגיל יום שלישי -------- כתפיים - 5 תרגילים עם 2 סטים כל תרגיל רגליים - 4 תרגילים עם 4 סטים כל תרגיל בטן - תלוי בסבלנות
(בד"כ 5 * 25) יום רביעי - מנוחה ------------------ יום חמישי - A ------------- יום שישי - B ------------ שבת - אירובי + בטן ------------------
 

Rossi46 ®

New member
תשובה למלקולם X ../images/Emo26.gif

תוכנית חביבה סך הכל, רק אני לא מבין למה לעשות 12 סטים לשריר קטן כמו היד הקדמית (או האחורית) ? אני עושה 3 דרופ + עוד 3 סטים רגילים ואחרי זה אני לא יכול לפתוח את כף היד מרוב כאב. זו לא הכמות, זו האיכות. לא ראיתי עבודה על זוקפי גב (-אל תזניח). אתה יכול לשלב אותם יחד עם אימון בטן. אימון כתפיים שלך לא בסדר, הוא בא אחרי יד אחורית שהוא שריר קטן ממנו ! תעשה גב, כתפיים, יד אחורית. אל תרד מ3 סטים לתרגיל בכתפיים. נראה לי שאתה מנסה "לטעום" מכל התרגילים לכתפיים. למה לא לעשות 4-3-3 ? כמו כן, תוריד את החזרות לבטן אם אתה רוצה ריבועים.
 

Rossi46 ®

New member
תשובה לאייל ../images/Emo26.gif

התשובה היא לא חד משמעית. אתה יכול לעשות נגיד אימון גב, ומיד אחריו לעשות סופר סט של קידמית ואחורית. אתה גם יכול לעשות חזה-גב, יד קידמית-אחורית באותו האימון. איך בדיוק תשלב דרופ-סט יחד עם סופר-סט ? באמת נראה לך שתצליח ? אני בכל אופן חרד מהמחשבה הזו :-{
 

רן88

New member
שאלות לגבי האימון

1. אימון הגב שלי כולל את התרגילים הבאים: משיכת כבל בישיבה כנגד פולי עליון: 3 סטים, 15,12,10 חזרות סופר סט*: פשיטת כתף בעמידה כנגד פולי עליון + מתח משקל גוף: 2 סטים, 12,10,8 חזרות חתירה בישיבה כנגד מכונה: 2 סטים, 10,10,8 חזרות הרמת שכמות בעמידה כנגד פולי תחתון: 2 סטים, 12,10 חזרות פשיטת גו: 2 סטים, 15 חזרות אני צריך תחליף לפשיטת כתף בעמידה כנגד פולי עליון, אשמח להצעות. אגב, אם תשימו לב רונן רשם לי גם בסופר סט של המתח עם הפשיטת כתף וגם בחתירה שני סטים אבל לפי מספר החזרות נראה שהוא התכוון לשלושה סטים. מה אתם אומרים? מה נשמע לכם יותר הגיוני לעשות? 2. לפעמים בריצת חימום הברכיים שלי כואבות מעט (כבר בדקתי את זה די מזמן, האורטופדים אומרים שהברכיים שלי בסדר) ולכן אני נאלץ לעבור להליכה שלא מחממת אותי כמו שצריך. כתוצאה מכך, שרירים לפעמים נתפסים - יש הצעות לגבי מה לעשות (הכל בתקווה שלא תגידו לי לעבור לאופניים כי אני שונא אותם)? 3. מה אתם עושים אם אתם באמצע סופר סט והמכשיר השני שאתם עובדים עליו בדיוק תפוס? 4. פתאום ברח לי מהראש ואני מתעצל לחפש. ההגבלה של זמן האימון לשעה-שעה ורבע לא כוללת את זמן החימום, נכון? תודה רבה מראש לעונים.
 

DrLecter

New member
שאלה טיפה לא קשורה לגבי המנוחה...

לי ולחברי יש וויכוח כבר מזה זמן שהזמן מנוחה בין סט אמור להיות כ-2 דקות עד 2 וחצי.לא יותר לא פחות.כך אני טוען. הוא טוען שהזמן מנוחה האידיאלי שיש לשאוף אליו הוא 45 שניות. מישהו יכול לשפוך אור על הנושא הנ"ל? תודה:)
 

Rossi46 ®

New member
../images/Emo26.gif

זה פשוט, אם זה אימוני סיבולת, הוא צודק (וגם בקושי, דקה זה עדיף). אם זה אימוני כח והיפרטרופיה ("ניפוח"), אתה צודק. כל טוב.
 

eyal1612

New member
שאלה בקשר למנוחה

ב2 וחצי דקות מאגרי הatp-crp נטענים מחדש ,זה לא משפיע לרעה על הביצוע? (אתה מספיק להתאושש)
 

q a z 7

New member
גם לי נראה 2.5 דקות זה יותר מידי

השריר נח, ויש לו פחות גירוי. אם כן מה הוא הזמן האופטימלי למנוחה בין סט לסט למטרת היפרטרופיה?
 

gil levi

New member
60-90 שניות לפי המאמרים

"אימון היפרטרופיה הנו אימון של 8-16 חזרות מכל סט, 3-4 סטים מכל תרגיל כאשר זמן המנוחה בין הסטים הוא 60-90 שניות כלומר מנוחה לא מלאה. העבודה תתבצע בקצב איטי בעצימות של 50-70 אחוזים מהכוח המרבי." מתוך המאמר "שאלות נפוצות בנושא חדר כושר" / רמי ירון אני מאמין שזה משתנה מאדם לאדם.
 

Rossi46 ®

New member
זה לא סותר,

ההמלצה היא כמו שגיל אמר, אבל זה משתנה עדיין מאדם לאדם. שוב דבר לא קבוע בספורט הזה, מה שטוב לך, יהיה גרוע לאחר.
 
למעלה