אימון בטן

אש התום

New member
לא משכנע...

ההסבר שאין צורך לבצע סטים רבים לבטן כמו לכל קבוצת שרירים גדולה אחרת בגלל שהבטן מייצבת בתרגילים רבים לא משכנע. הכיווץ של הבטן בתרגילים שבהם היא משמשת שריר מייצב הוא איזומטרי, לא גורם לעומס שגורם להיפרטרופיה על השריר. חייב להיות הסבר אחר אם זו אכן התשובה.
 

אלי ו.

New member
בוא ונתחיל

ראשית שרירי הבטן אינם "שריר גדול". יש להם אמנם שטח גדול יחסית אבל הם דקים ואינם בסדר גודל של החזה הגב או הרגליים. מבחינת יכולת היפרטרופיה, ההיפרטרופיה של שרירי הבטן מאוד מוגבלת. קשה מאוד לראות אנשים עם בטן ממש מפותחת. אנשים עם בטן מרשימה בד"כ = אנשים עם אחוזי שומן נמוכים. הבטן אכן עובדת קשה בתרגילים רבים כשריר מייצב, ולכן יש רבים וטובים שלא משקיעים יותר מדי באימוני בטן. בקשר למספר החזרות והסטים השונה לבטן, אין שום מקור רציני שמראה שיש צורך בשיטת אימון שונה לבטן. שאל כל בוגר וינגיט אם לימדו אותו אחרת.
 

אש התום

New member
זה כבר טורף את כל הקלפים.

קביעתך כי שרירי הבטן אינם שריר גדול עונה לי על השאלה של כמות הסטים. השאלה היא אם זו אסכולה אחת אחת מיני רבות או חד-משמעית. נצא מנק' הנחה כי הבטן איננה שריר גדול ועל כן אין צורך לאמן אותה כפי שאנו מאמנים כל שריר גדול אחר (כמות גדולה של סטים...). כשאתה אומר שרבים וטובים לא משקיעים יותר מידי באימוני הבטן למה כוונתך? הם מבצעים יותר חזרות? פחות סטים? שוב, בתוכניות האימונים למטרת היפרטרופיה שאותם בוגרי וינגייט כתבו, תרגילי הבטן מבוצעים במספר נמוך של סטים אך מספר גבוה של חזרות. איך אתה מסביר את זה? מדוע העבודה על שרירי הבטן שונה למרות שאתה טוען כי אין צורך בשיטת אימון שונה לבטן?
 

Rossi46 ®

New member
תשובות,

א. אני מניח שאלי התכוון שרבים וטובים לא משקיעים הרבה עבודה (אימונים)על הבטן (בא נגיד שמזלזלים בחשיבות). ב. אותם מאמנים בוינגייט שאתה מדבר עליהם, האם הם חברי פורום ? תראה לי בן אדם פה בפורום שכתב דבר כזה בתוכנית אימון. מה שקורה בחוץ לא מעניין אותי. לא חסרים שוטים.
 

אש התום

New member
תכניות האימונים של רונן ורמי ירון.

אינני יודע אם ישנם חברי פורום חוץ מאלי שהם בוגרי וינגייט, אך בהחלט ישנם פה מאמנים מוסמכים ובעלי ידע רב, למיטב הבנתי, כמו רמי ירון ורונן ,שבתוכניות האימון שלהם למטרת היפרטרופיה (אשר נמצאות במאמרים) הוסיפו תרגילי בטן במספר חזרות גבוה. ולהלן הקישור.
 

Rossi46 ®

New member
בין 15 ל20 חזרות זה בגבול הנורמל.

ורמי ירון ורונן שניהם בוגרי וינגייט כולל עבדך הנאמן.
 

אש התום

New member
ומה תאמר על תוכניתו של רמי ירון?

בה בהתייחסותו לתרגילי הבטן הוא מקציב 25 חזרות? כשאני דיברתי בתחילת הדיון על 20-30 חזרות אנשים קטלו אותי...
 

Dark Muse

New member
אני מסכים איתך ../images/Emo13.gif

יש סטירה באמת במספר החזרות לבין מה שאומרים לעשות באימונים (אני מתייחס רק למאמר של רמי). באמת, מדוע לעשות 20 חזרות לבטן ולא 12 כרגיל כפי שרמי מציין במאמר?
 

אלי ו.

New member
השאלה היא מה המטרה

אם המטרה היא היפרטרופיה (מוגבלת כפי שכתבתי) עדיף מספר חזרות נמוך. אם המטרה היא חיזוק כשריר מייצב, לסבולת יש ייתרון קטן. יש עוד ענין של ביצוע נכון מול התנגדות. מעט מתאמנים יבצעו תרגילי בטן בצורה נכונה כך שיגיעו לכשלון לאחר 8-12 חזרות.
 

אלי ו.

New member
התכנית בגדול היא להיפרטרופיה

השאלה היא מה המטרה בתרגילי הבטן. בחלק מהתכניות תראה תרגילים לגב התחתון. האם ראית פעם גב תחתון מפותח? המטרה בעבודה על הגב התחתון היא בעיקר בריאותית. לכן גם בתכנית היפרטרופיה תראה לפעמים עבודה בטווחים שאינם דוקא להיפרטרופיה.
 

אש התום

New member
מכאן המסקנה../images/Emo26.gifמספר חזרות גדול.

אתה טוען כי יכולות הניפוח של שרירי הבטן נמוכות, וכן גב תחתון, מכאן המסקנה שיש לעבוד במספר חזרות גבוה יותר כפי שממליצים רונן ורמי בתוכניותיהם. יהיה זה מיותר הרי לעבוד בטווח חזרות של היפרטרופיה (8-12) על הבטן אם כל כך קשה לגרום לה להיפרטרופיה. כדבריך, בטן מרשימה היא פונקציה של אחוז שומן נמוך בד"כ. ושוב, אנשים התייחסו בפליאה רבתי לביצוע של 20-30 חזרות בעבודה על הבטן.
 

Dark Muse

New member
אם אני לא טועה אתה דיברת על מספר

סטים גבוה ולא חזרות... (כי טענת שהבטן זה שריר גדול כמו שאר השרירים הגדולים ולכן הוא זקוק לאותם מספר סטים).
 

אש התום

New member
זאת הייתה השאלה הראשונה שלי.

זה לא היה מה שטענתי. השאלה הייתה אם בטן נחשבת שריר גדול (מה שהסתבר כלא נכון ולכן לא רלוונטי) מדוע אנחנו לא מבצעים עליה אותה כמות של סטים? על השאלה הזו ענו לי. אח"כ נוצר דיון לגבי מספר החזרות עקב תמיהה על מספר החזרות שאני מבצע.
 

gil levi

New member
כתבת בפירוש שצריך לעבוד בטווח חזרות

גבוה על מנת לגרום להיפרטרופיה של שרירי הבטן, זה לא נכון, ומכאן הפליאה.
 

אש התום

New member
בוא לא נהיה קטנוניים אבל-

אם תסתכל בהודעות הראשונות שלי בנושא כתבתי שעל מנת לעבוד בצורה טובה ויעילה יש לעבוד במספר חזרות גבוה. לאחר מכן טעיתי באומרי "על מנת לגרום להיפרטרופיה" מכיוון שקשה מאוד לגרום להיפרטרופיה בשרירי הבטן ומעטים עושים זאת. המטרה בשרירי הבטן היא כמובן חיזוקם והדגשם ע"י אחוז שומן נמוך (לפחות זו מטרתי). בכל מקרה, הפליאה הזו החלה עוד לפני שדיברתי על היפרטרופיה. אבל זה באמת כבר לא משנה...:)
 

danh

New member
היפרטרופיה של שריר הלב -

בד"כ מעידה על מחלה טרשתית בכלי הדם הקורונרים , (העורקים והורידים המזינים את שריר הלב עצמו) , ואינה דבר רצוי במיוחד ...
danh - מכל הלב ...
 

gil levi

New member
ממי שמעת ששרירי הבטן זקוקים למספר

חזרות רב יותר משאר שרירי השלד על מנת להתנפח?
 

URLove

New member
זה נכון , שמה טווח החזרות יכול להיו

להיות מ6-15 בגלל שיש יותר סיבים שמה אם אני זוכר נכון
 
למעלה