השיטה אישית שלי לשריפת שומן

השיטה אישית שלי לשריפת שומן

נכון שאתם קמים בבוקר אתם נראים הכי רזים? וגם שוקלים פחות? אז תארו לכם מה היה קורה אילו הייתם נראים עוד יותר רזים... הנה השיטה שלי:קם בבוקר אוכל קופסת קוטג' ושותה קצת חלב והרבה מיים,כלומר ממלא את כל החסר שיש לגוף מהלילה אבל בלי פחמימות,אחרי 45 דקות בערך אני מתחיל לעשות אירובי למשך 40 דקות. היתרונות של שיטה זאת: בזמן פעילות גופנית הגוף שלך שורף קודם כל את הפחמימות ורק אחרי זה את השומנים, מה שאנחנו רוצים להוריד זה את השומנים הרי... עושים את האימון בבוקר מכוון שבבוקר רוב מאגרי הפחמימות שלך נעלמו כבר ועכשיו נשארו רק השומנים. מכוון שאני בכל מקרה לא אוכל פחמימות במהלך היום אני יכול לעשות את אותו אימון גם אחרי זה במהלך היום.
 
למה?

זה מוכח שבפעילות גופנית אתה קודם כל שורף פחמימות ורק אחר כך שומן,אז במקום שתרוץ 40 דקות ורק אחרי 20 דקות תתחיל לשרוף שומן אז כל ה-40 דקות האלה אתה שורף שומן... אני ניסיתי את זה על עצמי והגעתי לתוצאות מדהימות!!
 

danh

New member
כמה הערות

מה שאתה מנסה לעשות נקרא דיאטה קטוגנית . אם אין צריכה של פחמימות כלל הגוף מתחיל לפרק שומן על מנת ליצור גופי קטון ומכאן השם דיאטה קטוגנית . (אגב התהליך עצמו קרוי קטוזיס...) גופי הקטון יכולים להוות תחליף לפחמימות אולם ישנם כמה סייגים: המוח והכליות חייבים אספקה של גלוקוז לתפקוד יעיל (למוח מקובל לייחס את המספר 100 גרם גלוקוז ביממה) , ואינם יכולים בשלב הראשון של הדיאטה הקטוגנית לנצל גופי קטון כדלק (תקופת ההסתגלות לחילופי הדלקים - כשלושה שבועות) , ועל כן , מתרחש תהליך הקרוי גלוקוניאוגנזה שבו מתפרקים חלבונים ומספר חומצות אמינו משמשות לייצור גלוקוז הדרוש למוח ולכליות . לאחר תקופת ההסתגלות גם המוח וגם הכליות יכולים לנצל חלקית גופי קטון כדלק אולם עדיין נדרש גלוקוז... מכאן אנו למדים , שאם אין צריכה של פחמימות - יש איבוד חלבון דהיינו- איבוד מסת שריר . על מנת שדיאטה קטוגנית תצליח , דהיינו תפחית מסת שומן ותשמור על מסת השרירים יש לספק כמויות חלבון גדולות (במיוחד אם מדובר באדם פעיל ספורטיבית) וזאת על מנת לקיים מאזן חנקן חיובי . אגב , אם שאלת , אז מאזן החנקן הוא אחד המדדים לרמת פירוק השרירים בגוף , ותהליך השמירה עליו על ידי אספקת כמויות חלבון גדולות תוך כדי דיאטה קטוגנית נקרא PSMF - דהיינו Protein Sparing Modified Fast כמו כן , יש לעבור את תקופת ההסתגלות (3 שבועות כאמור) בלי חריגות וזאת על מנת שדרישות הגלוקוז ירדו . חשוב ביותר לבצע מעקב רפואי סדיר כולל בדיקות דם ושתן על מנת לאתר חריגות ביוכימיות במערכת (לעיתים גם ניתן לאתר מחלות סמויות כגון סכרת בדרך זו...) לסיכום - כמה מספרים להמחשה : כמות גלוקוז יומית נדרשת לפעולת המוח כ 100 גרם . כמות חלבון נצרך ההופכת לגלוקוז בתהליך גלוקוניאוגנזיס - 58% . זמן הסתגלות לדיאטה הקטוגנית המינימלי - כ 3 שבועות . הזמן הארוך ביותר שנמדד לאנשים שביצעו דיאטה קטוגנית - 5 שנים (מדובר בילדים מתבגרים עם מחלת אפילפסיה שלא ניתנת לשליטה תרופתית שרק דיאטה קטוגנית הצליחה למנוע התקפים...) זהו זה עד כאן - אני מצטער אם זה ארוך וטרחני ...
danh - שומר על מאזן חנקן חיובי ...
 
אז ככה

כמה גרם פחמימות אתה ממליץ שאני יאכל(מינימלית) בשביל פעילות סדירה של המוח והכליות? כיום בארה''ב יש מלא שעושים את דיאטת אטקינס ולא נצפו יותר מדי בעיות רפואיות דיאטת אטקינס-דיאטה בלי פחמימות
 

danh

New member
לדעתי הצנועה -

זה לא ממש הפורום המתאים , (ואני משוכנע ש tommythecat היה שמח אם השרשור הזה היה מתנהל בפורום שלו) , אבל אנסה לתת כמה תשובות . קודם כל , האם יש סיבה מהותית לבחירה בדיאטה קטוגנית ? בד"כ , הסיבות לנקיטת דיאטה כזו הן : א. בעיה רפואית כל שהיא (וכאן לא המקום לפרט אך אולי אזכיר רק אפילפסיה לא נשלטת תרופתית , סכרת , טראומה של אחרי ניתוח) ב. צורך בירידה מהירה ומשמעותית במשקל עקב סכנת חיים . ג. אצל ספורטאים - ירידה באחוזי שומן ,(או ירידה במשקל), לקראת תחרות (מפתחי גוף או מתאגרפים למשל) . אם אף אחת מהסיבות הללו אינה תואמת את סיבותיך שלך אז ... לגבי אטקינס ודומיו - הסיבה העיקרית שדיאטת אטקינס הפכה לפופולארית היא שהיא הראתה תוצאות מהירות . הסיבה לכך היא לרוב שבשלב הראשון של הדיאטה מתרחש איבוד משקל שמקורו באיבוד נוזלים . הסיבה הביוכימית לכך היא שגליקוגן,(אותו מאגר פחמימות צנוע המצוי בשרירים ובכבד שתפקידו לספק רזרבת פחמימות קצרת מועד לפעילות השרירים) , בד"כ סופח כמויות גדולות של מים כאשר הוא מאוחסן בתאים וזאת משום שסוכרים הם הידרופיליים .(אגב , זו הסיבה העיקרית מדוע הגוף אינו יכול לאחסן הרבה גליקוגן שכן כמויות המים הנדרשות לכך היו הופכות אותנו לאמבות ...) עם התדלדלות מאגרי הגליקוגן , יורדות גם דרישות המים לאיחסונו ומכאן גם נובעת ירידה במשקל . זו ירידת משקל קצרת מועד בד"כ שכן עם חזרת המאגרים לגודלם המקורי תחול ספיחת מים ועליה במשקל . (אגב , זו גם הסיבה למה מרגישים רזים ושוקלים פחות לאחר שינת לילה ...) בשלב השני של דיאטת אטקינס (בדומה לשלב השני של כל דיאטה קטוגנית ולא משנה אם קוראים לה אטקינס או סאות' ביץ או כל שם מפוצץ אחר) מתחיל ייצור גופי קטון ממאגרי השומן העצמיים , וזאת כמובן בהנחה שנמצאים בגרעון קלורי ולא רק נמנעים מפחמימות כעקרון ובה בעת לא מגבילים את השומנים והחלבונים... לאנשים פעילים ספורטיבית שאינם נמנים עם אחת הקבוצות שלעיל אין ממש סיבה להשתמש בדיאטה קטוגנית שכן ישנן גם סכנות - קטואצידוזיס - עלייה ברמת חומציות הדם , אבנים בכליות , איבוד מסיבי של מינרלים (במיוחד אם נוטים להזיע בפעילות אירובית ממושכת) , וישנן גם טענות על פגיעה בזיכרון ובראייה (יש עוד כמה סכנות אך אין להן ממש הוכחות מגובות במחקרים) . ושוב , אני מתנצל אם זה יצא ארוך וטרחני . ולסיכום כפי שאלי חותם תמיד - צדיק באמונתו יחיה - משמע , רק מי שהוא צדיק יכול להרשות לעצמו לחיות על פי דרכו - כל השאר צריכים להמתין עד שיגיעו למעלת צדיקים .
danh - ששואל את סייר המטבחים "אז כמה גרם פחמימות אתה חושב שאתה צריך לאחר שנגלה לך כל המידע הזה ...? "
 

T 0 M

New member
זה לא מסוכן לגוף להימנע לגמרי מפחמי

פחמימות ??? וחוץ מזה, לא עדיף לרוץ על הבוקר ורק אח"כ לאכול ?
 
למעלה