שאלה לגבי סטפר

nadav779

New member
שאלה לגבי סטפר

שלום לכולם,

אני מתאמן במכון כושר בסביבות החודש וחצי, במטרה לאבד משקל. אני מתחיל כל אימון בחצי שעה על סטפר (כזה שיש לו גם מוטות). אני מאד לא אוהב לרוץ על מכונות, לכן חשבתי שזה אידיאלי. הבעיה היא שכל זמן האימון במכשיר אני לא ממש מרגיש את הדופק והנשימה שלי מתגברים... כלומר אני כן מרגיש שאני מתעייף מאד, אני מרגיש שהרגליים עובדות קשה, ואני גם מזיע הרבה. אבל משום מה הדופק והנשימה נשארים די נמוכים, וזה מטריד אותי כי חשוב לעבוד גם על סיבולת לב ריאה, ואני לא בטוח עד כמה האימון הזה אפקטיבי. מה דעתכם? אגב המכשיר טוען שכל אימון כזה שורף לי בסביבות ה 340 קלוריות, נראה לי קצת מוגזם מצידו.
 

catch 2 2

New member
לדעתי תעביר את האירובי לבוקר או אחרי האימון כוח

עדיף פשוט ללכת בקצב בינוני-מהיר, לא צריך לרוץ. ואם אתה לא רוצה ללכת או לרוץ, יש גם אופניים. בכל מקרה, חצי שעה אירובי בתחילת אימון זה מיותר.
 

nadav779

New member
לא כ"כ הבנתי

למה זה מיותר? מה זה משנה מתי אני עושה את האימון בבוקר בערב לפני האימון או אחרי? זה רלוונטי לענין של הדופק שלא עולה? האם אופניים זה עדיף על סטפר?
 

catch 2 2

New member
הסבר

זה מיותר בתור חימום לפני כוח ומיותר בתור אירובי לפני כוח. אין שום סיבה לעייף את עצמך בחצי שעה של אירובי בתחילת האימון. כוח דורש הרבה יותר מאמץ מאירובי ולכן זה מיותר לחמם את עצמך בצורה הזו יתר על המידה.הרבה יותר מתאים לעשות 10 דקות של הליכה בקצב בינוני וחימום פעיל ספציפי לפי התרגילים שאתה מבצע. אירובי אחרי האימון יהיה יותר אפקטיבי למטרות שלך כי הוא ינצל הרבה יותר טוב את מה שנשאר אחרי הכוח ויתרום לשריפת שומן אחרי ניצול הגליקוגן.

אם אתה מעוניין להפחית ממשקל גופך, תצטרך ליצור מאזן קלורי שלילי: עם או בלי קשר לכוח ואירובי/אנאירובי. עדיף לעשות אירובי בבוקר על בטן ריקה כי ככה אתה מכריח את הגוף להשתמש באנרגיה שמקורה יותר בשומן ולהסתמך פחות על אנרגיה זמינה.

הליכה, ריצה ואופניים עדיפים על סטפר.
 
למעלה