שאלה למקצוענים

שאלה למקצוענים

אני בן 39, ומזל שלי שלפני המון שנים התאמנתי, הפסקתי לכמה שנים, וחזרתי לחדר כושר מלפני חודש וחצי בערך, ככה שהגוף נשמר קצת עם מבנה אתלטי, ואחרי חודש וקצת של קריעת תחת באימוני כוח וקצת ריצה, אני לאט לאט חוזר לכושר ומתחיל לראות ניצנים קטנים של חיטוב, וממש מתרגש בנוגע למטרה העתידית שאני רוצה להגיע אליה, הפעם אני רוצה גוף חטוב ומאסה והולך עם זה עד הסוף....התמכרתי לחדר כושר !

אין לי תוכנית אימונים קבועה, אני פשוט מסתער על המכשירים, ופה נכנסת השאלה שלי, אני בדרך כלל מגיע למכון ומתחיל 3-4 תרגילי חזה, אחכ כתפיים, גב, יד קידמית, יד אחורית, רגליים, וקצת בטן, בסדר אקראי, לכל שריר אני עושה 2-4 תרגילים לפחות, ומקנח באיזה 15-20 דקות ריצה, יש לי חבר שמתאמן כבר 10 שנים, הוא המליץ לי לא להיכנס למכון ולעשות את כל התרגילים, אלה להתרכז בכל אימון על שריר אחד או שניים, למשל ללכת ביום ראשון לעשות רק 4 תרגילים חזה ו4 כתפיים וזהו, אחכ לנוח, להגיע ביום שלישי לעשות רגליים וגב, סתם לדוגמה, אני לא ככ אוהב את זה כי כשאני הולך למכון ועושה רק חזה למשל איזה 30 דקות והולך הבייתה אני מרגיש שפיספסתי את שאר התרגילים ויכולתי לנצל עוד לעשות את כל הגוף העליון כלומר גם ידיים וגב ויד אחורית למשל, אז עד היום לא ניסיתי את השיטה הזאת של להתרכז רק בשריר אחד בכל גיחה למכון, אלה עשיתי את כל השרירים בכל גיחה.

מה עדיף אתם אומרים? לחלק את הימים שלי במכון ( 4 ימים בשבוע ) ולהתרכז על שריר אחד או שניים בכל גיחה, או ללכת ופשוט לאמן את כל השרירים בכל גיחה?
 

MidNight Flame

New member
ממליץ לך להפסיק עם הסלט

אתה עושה מה שמתחשק לך בלי תוכנית מסודרת, זה רע כי אין לך את הידע לעשות את זה.
ההמלצה שלו לא חכמה במיוחד כי תדירות מניבה תוצאה טובה יותר מעוד ועוד ועוד עומס.
מה שאני ממליץ לך זה לקחת תוכנית קיימת ומובנית ולהתקדם איתה.
Starting Strength / Texas Method או כמעט כל תוכנית סביר של ליל מקדונלד יניבו לך תוצאות טובות יותר, זה רק יצריך ממך למידה עצמית.
 
מה ז״א ״ זה רע כי אין לי את הידע״ ?

תסביר למה זה בדיוק רע? איזה נזק כבר יכול לצאת מזה?

המון אנשים מתאמנים בלי תוכנית מסודרת וזה עובד להם יפה מאוד, כשאתה כותב ״רע״ מה הכוונה? לעשות לעצמי נזק בשריר? לקרוע אותו? מזה אני לא דואג, אני יודע מה אני עושה במכון ולא מתאמן כמו מופרע, אולי מה שהובן מההודעה שלי למעלה זה שאני מתפרע על מכשירים, זו ממש לא הכוונה אני עושה כל תרגיל כמו שצריך, התאמנתי בעבר עם מדריכים ודווקא כן יש לי יידע באיך להתאמן

השאלה שלי הייתה מה יותר כדאי, לעשות בכל גיחה full body או לחלק את זה ל-abc
 

MidNight Flame

New member
קשה אפילו להתחיל להסביר את הבעיה,

ללא תוכנית מסודרת - לא תתקדם בצורה אופטימלית.
"תאמנתי בעבר עם מדריכים", אני מכיר מדריכים, לא יכול להסתמך על זה לצערי.
ABC מיותר מאוד.
 
מוזר מאוד מה שאתה אומר

תשמע, עברתי קצת על הטקסס מת׳וד, זה נשמע ונראה לי כמו בלגאן שלם, ממש מדע אטומי ולפחות לפי ההסברים שנקלתי בהם ביוטיוב, התוכנית נשמעת מאוד מסורבלת עם המון משוואות, לא בישבילי

ובכל זאת, הרצתי המון חיפושים ברשת על תוכנית אימונים מסודרת, מצאתי המון תוכניות שנראות פשוטות מידי עם כמה תרגילים חסרים, וגם מצאתי שאין כל כך הרבה הבדל בין מה שאני עושה לבין התוכניות המוצעות ברשת, להבדיל שממליצים לעשות 1-3 תרגילים לכל שריר, אני עושה קצת יותר, למשל אני עושה 3-4 תרגילים חזה, סתם לדוגמה...

באמת שלא מצאתי תוכנית שממליצה לעשות משהו שאני עצמי לא עושה היום.

בקשר למדריכים, גם לי קשה להסתמך על זה, בגלל זה גם העפתי את התוכנית שנתנו לי במכון כושר, משום מה נראה שהיום שכל ילד שהרים משקולת בחיים שלו פתאום הופך ל-״ מדריך כושר ״ ולבונה תוכניות.

ניסיתי ליצור קשר עם בודיבילדרים מקצועיים שאפשר לראות עליהם תוצאות יפות, וכולה חיפשתי מישהו שיגיד לי ״ תשמע, תעשה את התרגיל הזה והזה והזה, בכמות חזרות הזאת, בתדירות הזאת, 3-4 פעמים בשבוע ״ אבל הבודיבילדרים האלה זה נשמע לי כמו כל מיני ניסיונות לעשות לעצמם כסף קל על חשבון משהו שגם אם תלך למכון ותתפרע על המכשירים ותתאמן חזק, תוכל להגיע לתוצאות סבבה גם בעצמך, בקיצור נשמעים לי כמו אנשים שמחפשים לעשות כסף קל, תאמין לי גם אני יכול לעשות תוכנית למישהו חדש בתחום שלא מבין מה רוצים ממנו, ולהבטיח לו שתוך 6 חודשים, אם יעשה חזה גב יד קידמית יד אחורית בטן וקצת סקוואטים, הוא יגיע לתוצאות יפות, אומנם לא יהיה ארנולד, אבל בהחלט ייראה שינוי משמעותי

בקיצור, שמעתי כבר מליון המלצות שזה כבר מבלבל לאללה, בינתיים אני נשאר עם מה שאני עושה עד שאפגוש את המאמן המיוחל שיעשה לי סדר בדברים

ןלך תדע, אולי עם כל ההתפרעות שלי במכון כושר, אני אגיע לתוצאות יפות בעתיד, אני ישר מצלם סרטון לפייסבוק ואומר ״ עזבו אותכם ממאמנים, תראו למה הגעתי בלי תוכנית מסודרת ״


תודה מייק, אגב, יש לנו אותו שם
 

JackHarper

New member
תהיה חכם יותר

אני הרבה שנים הייתי מתאמן בלי סדר קבוע ובלי מעקב ואומנם העליתי מסת שריר והתחזקתי אבל לקח לי המון זמן עם המון מאמץ ועם תוצאות רחוקות מלהיות אופטימליות.
&nbsp
היה לי את השכל לא להפצע, לפחות זה.
&nbsp
לפני שלושה חודשים חזרתי להתאמן, הפעם עם הכוונה תזונתית (יאיר להב) ועם תוכנית סדורה עם הרבה יותר הבנה של מה אני עושה (תודה ל mark rippetoe).
&nbsp
התוצאות בינתיים הן 9+ ק"ג שריר ומינוס 9 ק"ג שומן (פישלתי תזונתית בחודש האחרון, זה היה צריך להיות מינוס 11-12 ק"ג של שומן כבר).
&nbsp
האימונים יחסית קצרים, אבל אפקטיבים, לא צריך להשתולל.
&nbsp
אני על תוכנית AB כרגע בלי אירובי (כרגע).
 

JackHarper

New member
זה מה שכתוב בתוצאות

של בדיקת ה dexa.
&nbsp
כמובן שגם רואים שינוי מכובד במסת השריר וירידה בהיקפים (החלפתי מלתחה) כאשר המשקל עצמו...ממש נשאר אותו הדבר. פלוס מינוס 2 קילו.
 

amirline

New member
בלתי אפשרי לעלות מסת שריר ולרדת באחוז שומן בו זמנית

אלא אם אתה על סטרואידים.
אני מסכים איתך שצריך תכנית אימונים מסודרת ותפריט מסודר אבל מה שתיארת פשוט בלתי אפשרי מבחינה מדעית.
 

JackHarper

New member
חשבתי בדיוק כמוך

במשך שנים.
&nbsp
אבל אני ההוכחה הניצחת שזה אפשרי, אני מבין שאתה ספקן אבל התוצאות מדברות בעד עצמן.
&nbsp
ואני לא על סטרואידים, בחודש האחרון אני מתסף עם אבקת חלבון כי אני רואה שלפעמים אני לא מצליח להגיע לכמות החלבון היומית שאני צריך, אז better safe the sorry.
&nbsp
&nbsp
 

JackHarper

New member
שתי אפשרויות

או שאני אנומליה או שאתה לא באמת מבין בתחום.


העניין הוא שמה שמכרו לי מתקיים בפועל, לכן אני מניח שאני לא חריג בתוצאות.

 

JackHarper

New member
זה לא מרגיש לי נכון לחשוף ייעוץ שעולה כסף.

אבל בגדול,
&nbsp
גרעון קלורי מינורי (למשל הRMR שלי הוא 2200 ואני אוכל עד 1800 קלוריות ביום).
אימוני התנגדות לרוב, אירובי פחות משמעותי כרגע.
אני שם דגש על להכניס לפחות 150 גרם של חלבון ביום (כלל אצבע של 1.5גרם לקילו משקל)
&nbsp
אימוני התנגדות AB, הרבה חזרות (8-15). מעט סטים.
למשל bench press רק 3 סטים, 12 חזרות כל אחד.
המשקל כמובן צריך להיות מותאם, בסט השלישי אני כנראה שכבר לא אצליח לבצע 12, ברגע שאצליח 12 אני מעלה משקל, תמיד לגרות את השריר.
(אני מבצע מעקב של משקלים וחזרות אז אני יודע בכל אימון כמה עשיתי לפני)
&nbsp
&nbsp
זה מה שעובד בשבילי עד עכשיו, אני מניח שמתישהו תהיה סטגנציה ואז נראה איך ממשיכים.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה