אני אקטומורף שרוצה לעשות שינוי

omri808

New member
אני אקטומורף שרוצה לעשות שינוי

שלום חברים אני רואה בפורום הזה פינה מקצועית ורצינית ובגלל זה מרגיש בנוח לשאול כאן שאלות ולא אנשים שיש לי ספק לגביהם. אני אקטומורף רציני. רזה מאוד. גנטיקה, גם אבא שלי כזה. החלטתי שעושה שינוי. בחדר הכושר עשו לי תכנית a,b,c. נאמר לי שאם אני רוצה לגדול אני צריך להתחיל לאכול "כמו אחוז דיבוק". לשאוף להגיע לבין 3000 ל4000 קלוריות ביום, ו2.5 גרם חלבון לכל קילוגרם גוף (שוקל 72). לצערי אין לי תפריט אבל אני כן מעוניין לבנות לי אחד. אשמח לעצותיכם. כרגע מאוד קשה לי לאכול מה שצריך כי אין תפריט שמנחה אותי ובלי קשר זה קשה מאוד לאכול כל 3 שעות. זה אשכרה עבודה במשרה מלאה+.
 

MidNight Flame

New member
שתי הצעות יעילות מאוד

1) מאמן (עצם העובדה שבנו לך ABC מעיד שכנראה צריך כזה)
2) תזונאי

זה שילוב טיפה יקר אבל יחסוך לך הרבה זמן ואי וודאות לגבי הדרך.
במיוחד אם אתה אקטומורף - התזונאי זה MUST בעיני.
 

omri808

New member
מטר תשעים. סמוך עליי שאני אקטומורף. אני יודע מה אני אומר.

אני רזה מאוד ולשכור מדריך זו לא אופציה, אין לי כסף מיותר לדבר. מה גם שתפריט אפשר להרכיב אז גם לא ברור לי למה לשלם לתזונאי על זה.
 

MidNight Flame

New member
חח אתה גם יכול לאכול מה שבא ליד ולעשות תרגילים שסתם מצאת...

באינטרנט. מאמנים ותזונאים זה בעצם מקצועות מיותרים בכלל...
 

MidNight Flame

New member
כי זה לא הופנה אליך, הוא שאל...

בעצם מה הגובה שלך כדי להבין איך יכול להיות אקטומורף במשקל 72 ק"ג. אמרתי שגם אם אתה 1.80 ושוקל 72 ייתכן שהטיפוס גוף שלך אקטומורפי על אחת כמה וכמה אם אתה 1.90
 

omri808

New member
הבנתי

נכון, אני רזה גנטית באופן קיצוני. במהלך השנים הבנתי שכמה שאני אוכל צורת הגוף שלי לא תשתנה כי זה שינוי שיכול לבוא אך ורק במכון כושר ובהרמת משקולות.
השאלה היא.. איך אני מתקדם מפה?
האם ABCABC כל שבוע זה בסדר? האם לאכול כל 3 שעות זה בסדר?
האם אפשר לשלב גיינר בתזונה?
אני בן 22, מטר תשעים שוקל 72.5.
 

MidNight Flame

New member
הגישה שלך מצחיקה

אני לא מכיר אותך, לא יודע מי אתה. אני מסביר לך שבתור אקטומורף אתה צריך תזונאי ומאמן ואתה מזלזל בזה ואז אתה רוצה שאכוון אותך? כיוונתי אותך, בחרת להתעלם.

לא אני לא חושב שאתה צריך לעשות ABC בניחוש פרוע ולאכול כל שעתיים-ארבע-שש שעות זה לא משנה כמו שמשנה התכולה של הארוחה והסך הקלורי אבל זו עבודה של תזונאי.
 

omri808

New member
הגישה שלי לא מצחיקה. היא רצינית ובעיקר ריאלית

מעריך את הרצון שלך לעזור. אבל לשכור מאמן שיעלה לי 2000 שקל בחודש זה דבר שלא בא בחשבון כרגע. יש לי דברים חשובים יותר לשפוך עליהם את הכסף.
דבר אחד אני כן יודע- אלפי בחורים במצב שלי הגיע לתוצאות גם ללא מאמן אישי ותזונאי.
הכל תלוי בידע שצוברים ובאנשים שמבינים עניין כמוך שיכוונו. אם אתה לא מעוניין לכוון והדרך הקלה לך היא "לשלוח" אותי לתזונאי ומאמן - זה כבר משהו אחר.
תודה שוב.
&nbsp
 

omri808

New member
אגב

מצחיק שאנשים בחוץ יורדים על המאמנים בחדר כושר, כי אף אחד לא מבטיח לי שמאמן אישי הוא טוב יותר מהם. בסופו של דבר שניהם מבינים עניין בתחומם.
עכשיו אתה מבין מה דרך החשיבה שלי?
אני לא מאלה שמזלזלים במדריכים במכונים, ההפך הוא הנכון. אני יותר סולד מאנשים בחוץ שבוחרים לרדת ולהקניט אותם ולהחשיב את עצמם לבוראי תורת פיתוח הגוף.
 

billc

New member
יש פה כל מיני מאמרים עם נוסחאות

אתה צריך לברר קודם כל כמה הגוף שלך שורף במנוחה, הנוסחאות האלה הם לאדם הממוצע, יכול להיות שהם לא יתאימו לך, יש מכשירים היום שאתה יכול ללכת להבדק ולדעת בידיוק כמה קלוריות אתה שורף בלי לעשות שום פעילות,
לאחר מכן אתה צריך גם לומר כמה אתה פעיל (בלי ספורט) ביום יום שלך, זה כולל אם העבודה שלך כוללת הרבה תנועה או סתם ישיבה מאחר שולחן וכולה.

וזה
עוד קלוריות נשרפות לך ביום יום , ולאחר מכן את צריך להוסיף לזה מספר נניח 500 קלוריות יומית , וזה מה שנניח אתה צריך לאכול, בנוסף אתה צריך לחשב כמות מסויימת של חלבונים ביום, כמות מסוימת של שומנים ביום וכמות מסוימת של פחמימות ביום


למה כדאי לך להשתמש במומחה או מומחים (תזונאי פלוס מאמן אישי לעבודות משקולות) כידי שזה יהיה מסודר ולא תעבוד על ריק או יותר גרוע סתם תהיה שמן.

האוכל יעלה לך הרבה בכל מקרה, אז עדיף לעשות את במסודר, אני מאמין שאתה כן צריך לעשות מחקר עצמי, ולקרוא הרבה על הנושאים האלה, כידי שתבחר בתזונאי או
במאמן יהיה לך מושג אם הם מבינים במה שהם עושים והתקשורת שלך איתם תהיה יותר טובה


בכל מקרה, לשאול שאלה כללית כזאת בפורום, וציפיה שאדם יבוא ויתן לך הכל במכה אחת קצת לא רציני, תתחיל לקרא את המאמרים בפורום, תמשיך בלקרא מאמרים נוספים בכל מיני אתרים, ואז תשאל שאלות יותר ספציפיות ואולי אנשים יכולים לכוון אותך יותר, אף אחד באף נושא לא אוהב שבא אדם ושואל שאלה כלכך כללית

זה כמו שתשאל מישהו יכול להסביר לי אלגברה? לעומת שאלה ספציפית בתת הנושא של אלגברה...תנסה להבין את ההבדלים.
 

MidNight Flame

New member
אני מנסה לחסוך לך את בזבוז הזמן שבניסוי וטעיה

הכי פשוט יהיה להגיד לך לקרוא את הספר Starting Strength וליישם את התוכנית שבו ולהוסיף שאתה צריך לאכול כמו חזיר. אם זה מקצועי? אם זה בוודאות יהווה פתרון טוב? לא בטוח.
 

The Pinky P

New member
אפשרי לגמרי להתנהל לבד....

אבל תצטרך ללמוד את העקרונות הבסיסיים בשביל שתוכל להתנהל כמו שצריך, גם בפן התזונתי וגם בפעילות הגופנית שתעשה.
כן, איש מקצוע כנראה שיחסוך לך הסתבכויות במהלך הדרך ואולי ימנע טעויות שתעשה אבל מאמנים/תזונאים זה לא ריאלי בגלל המחירים המגוחכים שהם גובים.
וגם שם, עד שאתה מוצא אחד נורמאלי (ולא תזונאית קופת חולים או איזה ילד שעשה קורס משגיחי חדר כושר) אז אתה צריך לשלם אקסטרות נוספות.

אני שקלתי 47 והצלחתי לטפס ל - 65 (בשיא) בפחות משנתיים גם ללא עזרה של איש מקצוע.
קראתי,חקרתי,הקשבתי ובעיקר - התנסתי והקשבתי לגוף שלי.

אז זה אפשרי אבל צריך לדעת איך לעשות את זה.
נ.ב - אני מהמר שכל איש מקצוע יגיד לך להתאמן ולאכול הרבה.
 

omri808

New member
את מה שאני מנסה להסביר נתת בתגובה אחת מדוייקת

סהכ זה לא מדע טילים. חבל לי לשלם כל כך הרבה כסף על מאמן אישי שיקח לי 100 שח לשיעור, בחישוב פשוט זה 300-400 שח בשבוע, שזה מטורף לסטודנט וחייל משוחרר כמוני.
מעצם היותי אקטומורוף עם ח. חומרים מהיר, הבנתי שאני צריך לאכול הרבה ולהגיע לפחות ל3000 קלוריות ביום, כאשר למטרת גדילה צריך לאכול 2 גרם חלבון לכל קילו לפחות.
אז יש מדריכים לבניית תפריט, יש מאמרים לייעוץ.. אנסה למצוא משהו ולהתקדם בנושא הזה. אשמח לקבל ממכם קישורים למאמרים שיעזרו לי אף על פי שקראתי מאמר מדוייק מאוד פה- אתם מוזמנים להציץ הוא בעברית:
http://regevelya.net/bodybuilding/
&nbsp
בעניין האימונים, כרגע אני מקבל את ההדרכה מהמאמנים בחדר כושר, דואג לקרוע את עצמי באימונים כדי לראות תוצאות, מגיע 3-4 פעמים בשבוע למכון ועובד בתכנית של 4X10 בכל תרגיל.
 

MidNight Flame

New member
4*10 בכל תרגיל זה לא תוכנית, זה חארטה וזה צפוי

אבל פסדר.
ואשרייך אם תמצא מאמן רציני שלוקח 100 ש"ח לשיעור.
 

omrikush2

New member
אז מה אתה ממליץ אם לא 10X4?

זה מה שכל המאמנים העבירו לי במכון, שאם רוצים לראות התקדמות זה צריך להיות 10X4 בכל תרגיל כאשר כל שבוע עולים במשקלים ולאכול כמו שצריך.
&nbsp
 

MidNight Flame

New member
אני ממליץ לך לקרוא את Starting Strength או לחלופין על...

התוכנית. לכל הפחות תבין איך מתודולוגיה של התקדמות צריכה להיות.
 
למעלה