כי אזיבל היתה זרה נוכרייה

45israel

New member
אם שאלתך רצינית התשובה היא../images/Emo163.gif

עירית לינור
 
../images/Emo1.gif../images/Emo166.gif רגע רגע שלינקה

כתבת את ההודעה פעמיים כי א. נכשלת פעמיים ב. את אהבלה ג. המורה אמר לך לכתוב חמישים פעם אבל התעצלת ד. בכל אשם המורה. אני מבחינתי מעניקה לך בזאת את כל הנקודות בניקוד. איך הדודה בשבילך? ואגב איך היה החרופ?
 

shellyland

New member
ה. כל התשובות נכונות

הממשק הזה של תפוז, אני אומרת לך, על הפנים. לדעתי אנחנו צריכים לעבור באופן המוני ויזום לוואלה ולפתוח שם פורום דומה
- מי בא איתי? החרופ היה טוב, אבל קצר. סליחה שהברזתי לך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני זוכרת בעיקר את "לביבות"

למדנו את זה בכיתה ח´ (יחד עם כל הבלדות הקלאסיות שהזכרת). היתה שם איזו רייזלה שהתפקרה לה... וסבתא שהכינה לביבות. זה כל מה שאני זוכרת... אה, ופושקין. זה גם של טשרניחובסקי, לא? ואם הזכרת את "נועה" - גם המורה שלנו לקחה את השיר כדוגמה לבלדה (חוסר מקוריות במערכת החינוך?) רק שלא למדנו אותו בכיתה, קיבלנו אותו כשיר חדש לניתוח במבחן. משום מה, תהרגו אותי איך, רוב הכיתה שלי (שהיתה ברמה שכלית דיי טובה, על פי רוב...) הצליחה לפספס את הפואנטה ולא עלתה על הרעיון שנועה מתה בסוף השיר (איך?! איך?!). רק 2 בנות בכל הכיתה הצליחו לעלות על הרעיון במלואו, וקיבלו 10 במבחן. (הכותבת לא רוצה להשתחצן, חלילה, אבל היא היתה אחת מהן).
 

מוגג

New member
דוממת ושוכבת בלי נוע(ה).

וכזכור, נעמי מספרת שאת השיר כתבה על עצמה.
 

מוגג

New member
כל אומן טוב

מקדים את זמנו... שכחת להוסיף פרשנות לשיר. לסמן בו היגדים שובינסטיים (בטוש צהוב/מרקר עבה/לורד פלונטרוי) ולתת שיעורי בית על דימויים מן הטבע השזזורים בבלדה. === "אדון כמעט אהב את הגברת שוורץ הוא לא אמר לה זאת אבל גם לא קרץ בכל בלדה יש רגעון מוחמץ כי זהו שיר עצוב ולא פזמון של דץ"
 

עמית103

New member
ואם כבר איזבל

מאמר מעניין (וקצת פרובוקטיבי) באותו נושא, שגם מביא ציטוטים מהשיר:
 

גרי רשף

New member
../images/Emo45.gifאחלה לינק!../images/Emo22.gif

לינק במקום, בדיוק מה שהיה חסר להשלמת השרשור על איזבל. הערה ובקשה: הערה- כדי שדבר לא יתפרש ככוונת זדון, אני סבור שמי שכותב שיר כמו איזבל או מאמר כמו זה שעמית מפנה אותנו אליו, הוא אדם שאוהב תנך. הפרשנות מעניינת, אינה חסינה מביקורת, ושווה עיון. בקשה- אם יש למישהו עניין להביע דעה או לפתוח דיון על המאמר, אני מציע לעשות זאת בפורום תרבות עברית.
 
למעלה