האחים והאחיות

lexigali

New member
האחים והאחיות

"יש פרחים" ו"כמו בלדה" - באיזה דיסק יצאו (אם בכלל)?
 

האגס 1

New member
הם אכן יצאו בדיסקים

'יש פרחים' מופיע באוסף שירי הזכרון 'כי האדם עץ השדה' (של nmc) ו'כמו בלדה' מופיע באוסף דומה, 'לבכות לך' (של 'הד ארצי') וגם באוסף של 'האחים והאחיות'.
 

lexigali

New member
אוי ../images/Emo163.gifית שכמותי -

לא התכוונתי ל"כמו בלדה", אלא ל""שיר סיום".
 

קוליפון

New member
את "שיר סיום" ביצעה במקור

חוה אלברשטיין ולאחר מכן "האחים והאחיות" בתקליטם הראשון. הסולנית בביצוע של "האחים והאחיות" היא נעמי רותם.
 

מוריסיו

New member
להקת פיקוד מרכז

ואני אתן לקוליפון להשלים את הפרטים
 

קוליפון

New member
לא להקת פיקוד המרכז, כי אם

צוות הווי של הנח"ל עם סולן הצוות יזהר כהן במסגרת התכנית "כל שהיה ביננו" שהועלתה בשנת 1970. לפי האוסף החדש והמדהים שהוציאה "הד ארצי" למלחין מוני אמריליו,"ערב קיץ ויונים"
,הלחן של השיר היה קיים לפני כתיבת השיר ע"י נתן יונתן והוגש לחברי צוות הווי של הנח"ל. אמריליו הגיש את הלחן למספר משוררים ומלחינים והם הביאו לו מילים שהוא לא אהב. ביקורו של נתן יונתן ז"ל ,שהתגורר אז בקיבוץ שריד בביתו של מוני אמיליו ברמת השרון, גאל את הלחן המיותם כאשר המשורר הניח בלילה את הקלטת עם הלחן מתחת לכרית ובבוקר שלמחרת כתב מיד את המילים. עוד באותו יום רץ המלחין עם מילים לצוות הווי של הנח"ל,שחבריה חיכו למילים בקוצר רוח, כי את הלחן הם כבר ידעו בעל פה. שנה מאוחר יותר הקליטה את השיר שלישית פיקוד המרכז(דורית ראובני, גיא יפה וצבי וינברגר) במסגרת התקליט "אחרי לצנחנים", שהיה משותף לשלישיה ולצוות הווי חטיבת הצנחנים וזהו הביצוע המוכר יותר של השיר. כמה חודשים מאוחר יותר תאחדו שני הצוותים והיו הבסיס להקת פיקוד המרכז1972/3, שהעלתה את התכנית "שר מי ששר אחרון".
 
למעלה