שיר השרשורים אשר לפורום

ST

New member
והנה עוד קצת... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעות הקודמות אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). ואני אנסה לא לחזור על מה שכבר כתבתי (דמויות / סיפורים). כד הקמח - מלכים א´, י"ז כי תבואו אל הארץ - ויקרא כ"ג / כ"ה כן בקודש חזיתיך - תהלים ס"ג כן יאבדו - שופטים ה´ לא על הלחם לבדו - דברים ח´ למה צחקה מיכל- שמואל א´, י"ט מבול - בראשית ו´-ט´ מקרה אלישע והנערים - מלכים ב´, ב´ משה - שמות קום לך אל נינוה - יונה א´ / ג´ (המשך בהודעות הבאות...) אסתי.
 

dearj

New member
זה האחרון מחוץ לשרשור? להיום!

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארוכה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! לכן אני מפצל. אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תהיינה עוד "נפילות". כאמור - לא בשרשור, אך סידרתי לפי א"ב. חיי אדם (כשברא אלוהים יצורים בעולם...) נח (רשמתי כבר במסר קודם, אך מילא) ניצנים נראו בארץ (2 לפחות. אחד/ או יותר - היימן. אחד - שרה לוי תנאי) סוכת שלום (טהרלב, קלינגר) סוכת שלום נפרשת (אליגון) סולם יעקב (אל תקרא לי שחור?) ספירת מלאי (אחד אלוהינו..) ספני שלמה המלך (זוכרים?) עבדים היינו עברנו את פרעה עגל הזהב עדן (אירווינג ברלין, עלי מוהר, גידי גוב) עדן (להקת עדן) עוד אבינו חי (האחים ליוסף במצרים. קרליבך) עורי ציון עורי צפון על חומותיך ירושלים (2 - נורית הירש ויוסף הדר) על כפיו יביא על נהרות בבל עמוד האש (2 - מנור/שם טוב וכן מנוסי/שנער) עמק דותן עקדת יצחק (3 - נעמי שמר, שבתאי/ליאונרד כהן, עממי/יוני רועה) עקרה (עוד אתמרמר כרחל האם) ערב מול הגלעד (הנביא הגלעדי) פלישתים עליך שמשון (טהרלב, רוזנבלום, מרכז) פעמיים כי טוב (לונדון, היימן, הפרברים) פרו ורבו (שם אור/פיק) פרידה מתיבת נח(זרחי, כספי, אלברשטיין) (זוגות זוגות...) פתחו לי שערי צדק
 

ST

New member
ועוד ממש טיפה... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעות הקודמות אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). ואני אנסה לא לחזור על מה שכבר כתבתי (דמויות / סיפורים). חיי אדם - אפשר להגיד שבראשית... נֹח - בראשית ניצנים נראו בארץ - שיר השירים ב´ סולם יעקב - בראשית כ"ח ספני שלמה המלך - מלכים עבדים היינו - דברים ו´ (פסח) עברנו את פרעה - שמות עגל הזהב - שמות עוד אבינו חי - בראשית עורי צפון - שיר השירים ד´ על נהרות בבל - תהלים קל"ז עמוד האש - שמות עקידת יצחק - בראשית כ"ב עקרה - רחל (בראשית), וחנה (שמואל א´) פלשתים עליך שמשון - שופטים ט"ז פעמיים כי טוב - בראשית א´ (יום שלישי) פרו ורבו - בראשית א´ / ט´ פרידה מתיבת נֹח - בראשית פתחו לי שערי צדק - תהלים קי"ח אחד אלוקינו - הגדה של פסח (המשך בהודעות הבאות...) אסתי.
 

dearj

New member
ועדיין לא משורשר

לאחר שכבר הכנתי רשימה די ארוכה, "נפלה" לפתע המערכת והכל אבד! לכן אני מפצל. אז יסלחו לי מי שכבר חזרתי על שמות השירים אותם הזכיר. ובתקוה שלא תהיינה עוד "נפילות". כאמור - לא בשרשור, אך סידרתי לפי א"ב. צלע (אבי טולדנו) קום והתהלך בארץ קום לך אל נינוה (כבר ציינתי ברשימה קודמת) קין (פוליקר) קין קין (אשדות) רואים רחוק רואים שקוף (אולי כמו הר נבו, כעץ שתול על מים..) רחל (הן דמה בדמיי) רחל של הכנרת (רחל מן התורה) שאול ויונתן (בנימין אביגל, דודו שני) שבחי ירושלים שבעה קנים (גתית שובל) שבעת המינים (מנור, ארגוב, חזה) ארץ שבעת המינים (ברק, היימן, חני ליבנה/ חופים) שולמית (2 - אלתרמן, שם טוב לוי, איינשטיין וגם וילנסקי, דמארי) שועלי שמשון? שושנת יעקב שלמה המלך ושלמי הסנדלר (מהר שלמי מהר חבקני) שלמה ושלמי (שיר השיכור - וי ללילי וי ליומי) שם חם ויפת (שמר, הגשש) שעור תנ"ך (מנור, יובל) תיבת נח (אלמגור, וילנסקי, רביעית אילון/דמארי) וזהו לרגע זה!
 

ST

New member
ואחרון חביב (מקווה)... ../images/Emo29.gif

כמו בהודעות הקודמות אני לא אכתוב את הכל, רק את אלו שלא ציינת את הספר... ואת אלו שאני יודעת/מכירה, או יכולה לנחש על מה מדובר (א שהם לא כלליים מדי). ואני אנסה לא לחזור על מה שכבר כתבתי (דמויות / סיפורים). צלע - בראשית קום והתהלך בארץ - בראשית י"ג קין - בראשית דברים ל"ב / ל"ד רחל - בראשית שאול ויונתן - שמואל שבחי ירושלים - תהלים קמ"ז שבעה קנים - שמות (המנורה) שם חם ויפת - בראשית שעור תנ"ך - ישעיה ב´ תיבת נֹח - בראשית זהו, נדמה לי שסיימתי. הרבה עבודה, אבל כיף לא נורמלי.... ערב מקסים לכולם!
בשורות טובות, אסתי.
 

אתנה33

New member
ועוד כמה למיון של אסתי

1. בראשית / רחל שפירא "בראשית היה לא כלום רק חושך ודממה" 2. כד הקמח / נעמי שמר "אני קורא בספר מלכים בפרק השבעה עשר" 3. שמשון ודלילה "בין הכרמים הלך שמשון בדרך לתמנתע/ ויראה אשה מבנות פלישתים ובלבבו היקוד /ולילה לילה הוא הולך בדרך לתמנתע /חומק אל בית אישה פלישתית ובלבבו הסוד /ומה מתוק לי יותר מדבש מה עז יותר מליש/ חידה ואין איש אשר יפתור את חידתי/ יופיך דלילה מתוק מדבש אהבתי עזה היא / היפקדתי בחיקך את סוד חיי וגם מותי" 4. רחל / רחל " הן דמה בדמי זורם / הן קולה בי רן / רחל הרועה צאן לבן / רחל אם האם" 5. דוד המלך בא למסיבה / חיים חפר " דוד המלך בא למסיבה ולמנצח שיר מזמור" 6. בראשית / חיים חפר " בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום"
 

ST

New member
אז ככה: ../images/Emo29.gif

בקשר ל-3 - שמשון, זה בספר שופטים (פרקים י"ג-ט"ז, והשיר הזה הוא על פרק י"ד) אגב, זה ´תמנתה´ - לתמנה, באותו משקל של ´הביתה´ - לבית, ´ארצה´ - לארץ. רחל - ספר בראשית. דוד המלך - שמואל א´-ב´.
 

מוגג

New member
יש לי חבר שקוראים לו בנימין...../images/Emo119.gif

אבל אני קוראת לו ביבי.. (מתוך מחזמר בהכנה על בנימין ושרה) מה עושים עם שיר כלל-תנכ"י? לאן ישורשר? "הנה אנו המיואשים בחיים אנחנו מתקשים" מי מוזכר בשיר? אדם וחוה שרה ומלאכים (של צ´רלי) יוסף היו לו חלומות שמשון באשתאול אליהו הנביא הנביאים רדפו צדקה וחסד
 
אל אל אל השם אלוהינו

אחד החביבים עלי זה שירה של תרצה אתר בביצוע המדהים של חוה אלברשטיין. תפילת יום הולדת. אלוהים שלי, אשר מאחורי הברוש זה שברוח לרגע נרעד....
 

חיננית

New member
הגעתם כבר לנביאים?

1-הנביא יחזקאל בומבה של נביא..הוא ואלוהים כמו אני ואתה אלאל יחזקאל.0שם של אבא שלי שיש לו היום יומולדת). 2-השיר על יונה הנביא בבטן הלויתן.קום צא אל נינוה אל נינוה העיר גדולה קום צא יונה יונה..
 
למעלה